10 niechlubnych patentów

10 niechlubnych patentów

14.07.2004 13:02

Serwis x86 informujeo opracowanej przez organizację Electronic Frontier Foundation(EFF), liście dziesięciu najniebezpieczniejszych patentów jakieprzyznała amerykańska administracja w ostatnich latach. EFF jestprzekonane, że konsekwentne pobieranie opłat licencyjnych możespowodować ogromne konsekwencje dla gospodarki. Wsród niektórych przedstawionych "kwiatków" znajduje się m.in.patent firmy Acacia Technologies o numerze 5,132,992 przyznany w 1991 roku. Jego opisjest mało konkretny, a sprawny prawnik specjalizujący się w prawiepatentowym byłby w stanie rozciągnąć ochronę prawną na wszelkiegorodzaju dystrybucję mediów w sieci, począwszy od strumieni audio iwideo na przesyłaniu skanów dokumentów kończąc. Acacia Technologiesma już na koncie kilka wygranych spraw. Jednym z "kwiatków" jesttakże patent otrzymany w 1997 roku przez niejakiego Sheldona F.Goldberga o numerze 6,264,560. Także ten patent znalazł się naliście EFF, gdyż dość oględnie opisuje możliwość grania w gry przezwiele osób z wykorzystaniem sieci. Wystarczy powiedzieć, że panGoldberg może ścigać wszelkie firmy oferujące rozgrywki online iprowadzące uaktualniane na żywo rankingi najlepszych graczy. Jak pisze serwis x86, mało optymistycznie nastraja fakt, że to niejest ostateczna wersja listy. W niedługim okresie czasu możnaspodziewać się wpisania na nią kolejnych chronionych prawemtechnologii opisujących znane od lat metody. Być może dojdzie dotego, że opatentowane zostanie koło (!), co miało miejsce wAustralii. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)