r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

10. Arena (Gym) i punky prestiżu

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Gym, w Polsce zwany ringiem lub areną, to miejsce, w którym odbywają się walki Pokemonów. Ich położenie można poznać po wysokiej wieży, białej lub w kolorze jednej z drużyn w Pokemon GO. Na szczycie widać kolorowy znak oraz figurkę najsilniejszego Pokemona na arenie.

Celem każdej z drużyn jest zdobycie aren i utrzymanie na nich Pokemonów. Walcząc na arenach zdominowanych przez inne drużyny, można „wyrzucić” Pokemony przeciwników i w końcu przejąć pustą arenę, umieszczając na niej własnego Pokemona. Walcząc na własnych arenach można podnieść ich prestiż i poziom, czyniąc je trudniejszymi do odbicia przez inne drużyny.

Dotknięcie wieży pozwala zapoznać się ze szczegółami, czyli czekającymi tam Pokemonami i ich trenerami (wraz z poziomem trenerów) oraz punktami reputacji areny i jej poziomem. Punkty reputacji można potraktować jak „doświadczenie” areny. Im więcej ich ma, tym ma wyższy poziom i tym więcej Pokemonów może się na niej zmieścić.

Wyzwanie na ringu innej drużyny

W widoku szczegółów areny można przystąpić do walki. Na ekranie pokaże się lista 6 Pokemonów, które po kolei będą walczyć na arenie. Można ją zmodyfikować przed startem. Pokemony niewyleczone także mogą startować.

r   e   k   l   a   m   a

Nawet pokonanie nie wszystkich Pokemonów z innej drużyny obniża prestiż ringu. Obniżenie poziomu o 1 powoduje, że z areny usuwany jest jeden Pokemon. Przejęcie areny jest możliwe, gdy zostaną usunięte wszystkie Pokemony, a prestiż zredukowany do 0 punktów. Warto atakować jeśli są szanse na pokonanie choćby jednego. Warto też rzucać wyzwanie w kilka osób, by od razu móc umieścić na ringu mocną reprezentację swojej drużyny.

Wyzwanie na ringu własnej drużyny

Gdy znajdziesz się przy ringu własnej drużyny, możesz wzmocnić obronę, umieszczając na nim swojego Pokemona, jeśli broni go mniej trenerów niż wynosi poziom ringu (ring o poziomie 3 może zmieścić 3 Pokemony, każdy trener może umieścić na ringu jednego). Jeśli arena jest pełna, trzeba podnieść jej poziom, wygrywając potyczki z Pokemonami innych członków drużyny. Pokonanie nawet jednego z kilku Pokemonów podnosi prestiż areny. Arena zyskuje liczbę punktów wyznaczoną na podstawie CP trenującego Pokemona i CP obrońców – im słabszym Pokemonem uda się wygrać choć jeden pojedynek, tym więcej punktów reputacji zyska arena.

Walka przebiega niemal identycznie, jak na arenie innej frakcji, jednak do przyjacielskiego meczu startuje tyko jeden Pokemon i po przegranej nie traci przytomności, ale wraca do trenera z jednym punktem życia.

Kiedy pojawi się wolne miejsce dla Pokemona, trener zobaczy na widoku szczegółów areny znaczek umożliwiający przypisanie swojego Pokemona do areny. Można przypisać jedynie zdrowego Pokemona. Na liście Pokemonów trenera zostanie oznaczony symbolem areny, niemożliwe będzie rozwijanie go i ewolucja. Pokonany wróci do listy, ale będzie nieprzytomny (fainted).

Od razu po umieszczeniu Pokemona na arenie można odebrać 10 Pokecoins, które przysługują za osadzenie Pokemona. Kolejne 10 można będzie odebrać po 21 godzinach. Jeśli w ciągu tych 21 godzin Pokemon zostanie usunięty z areny i umieszczony na innej, nagroda należy się dopiero po zakończeniu odliczania. Jeśli w tym czasie na arenie zostanie umieszczony drugi Pokemon, także nie można odebrać nagrody od razu.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.