XBMC 11.0 — odświeżona skórka i nowe możliwości

  • Używam XBMC jeszcze od wersji alpha lub beta 10.0. Eden używałem już od wczesnych Nighly Buildów i obserwowałem jego rozwój :). Aplikacja jest świetna. Mam komputer w drugim pokoju i tylko kabelki HDMI do projektora i audio do głośników 5.1 przepuszczone przez ścianę, a sterowanie przez oficjalną aplikację XBMC Remote na Androida (umożliwia np przeglądanie biblioteki filmów i seriali bezpośrednio na telefonie lub tablecie i uruchamianie wybranego filmu w XBMC).
    26.03.2012 18:19

Adobe zapowiada Flasha na Linuksa tylko w Chrome

  • http://code.google.com/p/ppapi/

    "PPAPI is a cross-platform API for plugins for web browsers. It is currently an experimental feature of Chromium and Google Chrome."

    Dziwna sprawa, że nawet nie czekają na ustabilizowanie tego API. Dopóki pepper nie będzie stabilny producenci innych przeglądarek na pewno nie zdecydują się na implementację, bo obecnie Google może sobie to api zmieniać dowolnie z wersji na wersję, co spowodowałoby duże problemy dla innych przeglądarek.
    22.02.2012 16:51

Eric Schmidt nie lubi słowa „fragmentacja”

  • @fajnboye andka xD (niezalogowany):

    Nie masz konieczności rejestracji i logowania się w Gmailu jeżeli chcesz używać telefonu z Androidem. Nikt Ci nie każe korzystać z aplikacji od Google (Market, Maps, Gmail, Reader itp). Jeżeli nie korzystasz z tych aplikacji, to nawet nie zobaczysz (oprócz pierwszego włączenia telelefonu, ale to można przeskoczyć) pytania o nazwę użytkownika i hasło do konta Google.

    To tak jakbyś chciał korzystać z aplikacji Facebooka bez logowania się do Facebooka, albo tak samo np z Twitterem czy jeszcze innym serwisem.

    Jest np sklep Amazona dla Androida. Można się obejść bez Marketu i nadal mieć możliwość zakupu i pobierania aplikacji. Android nie zabrania Ci instalować aplikacji spoza Marketu (ba, nawet można instalować aplikacje z karty pamięci).

    Sam mam 2 urządzenia z Androidem (zrootowany telefon z CM7 i tablet z oficjalnym Honeycombem 3.2.1) i jestem z nich bardzo zadowolony. Zdaję sobie jednak sprawę, że ktoś może woleć inną platformę i ma do tego prawo. Każdy system będzie miał zawsze swoje wady i zalety. Żaden nie jest ich pozbawiony (ani jednych, ani drugich).

    Co do artykułu, to nie zgadzam się akurat z tym, co mówi Schmidt. Próbuje naciągnąć prawdę. Android jest sfragmentowany, ale to głównie wina producentów. Google też nie jest tu zupełnie bez winy, ale rozumiem ich dylemat, bo gdyby wymuszali na producentach takie umowy, że jeżeli chcą mieć aplikacje Google na swoich telefonach z Androidem, to muszą je aktualizować przez ileś tam czasu, to producenci albo w ogóle nie wzięliby Androida, albo po prostu nie dawaliby aplikacji Google w nim.
    12.01.2012 18:48

LiquiDATA — płynne (dosłownie) niszczenie danych

  • Do wszystkich, którzy napisali, że samo zmielenie by wystarczyło: macie całkowitą rację. Z takiej postaci nie ma szans na jakiekolwiek odzyskanie danych (jako dane uważam zbiór bajtów, które coś razem znaczą).

    Ale obejrzycie film jeszcze raz dokładnie. Celem rozpuszczenia wiórków pozostałych z talerza jest to, żeby dysk zutylizować w bezpieczny dla środowiska sposób. Taki płyn można oddać do oczyszczalni ścieków. Bez tego kroku trzeba by było gdzieś jeszcze składować te wszystkie wiórki metalowe. Chociaż z drugiej strony ciekawe czy nie dałoby się tego przetopić i wykorzystać do innych celów (bo raczej na nowe talerze już się nadawać taki materiał nie będzie).

    @Pablo_Wawa: polecam poczytać do czego służy "sic!" :).
    21.11.2011 18:51

Stabilny Firefox 8 już dostępny do pobrania

  • @michaelllo69
    "firefox idzie na dno, i nie da się temu zaprzeczyć, chcą literkami dogonić Chrome ? oni są normalni ? ludzie mają w d*** cyferki, przeglądarka ma się sprawdzać, i dobrze pracować."

    Hmmm tylko czemu tu się tak wszyscy przejmują numeracją? Każdy płacze jak to Fx goni numeracją inne przeglądarki i to jest teraz Wasz główny argument przeciwko, bo innych nie macie.

    U mnie Fx działa bardzo dobrze i nie powoduje żadnych problemów. Na co dzień nie zwracam uwagi na numerację i korzystam z niej tylko w celu odniesienia kiedy została dodana dana funkcjonalność.

    Na swoim HTC Desire też korzystam z Firefoksa (z dodatkiem AdBlock Plus), a dzięki Firefox Sync mam wszystko (bookmarki, historia, hasła, reguły AdBlock Plus, czy nawet info o otwartych kartach z innych urządzeń) ładnie zsynchronizowane pomiędzy domową stacjonarką, laptopem, telefonem i komputerem w pracy.
    06.11.2011 11:20

Apple ma patent na gest „Slide to unlock”

  • W nowym CyanogenMod 7.1 (Android 2.3.7) jest bardzo fajny nowy styl ekranu blokady. Nazywa się "Pierścień" i działa w taki sposób, że należy przeciągnąć pierścień (kółko) ze znaczkiem kłódki w dowolne miejsce ekranu bez określonej ścieżki. Wystarczy, że pierścień zostanie upuszczony w odpowiednio dużej odległości od jego pierwotnego położenia.

    W tym przypadku nie ma ani ruchu po ścieżce, ani do wyznaczonego miejsca, żeby odblokować telefon. Oprócz tego jest jeszcze drugi pierścień ze znaczkiem głośniczka, który zachowuje się tak samo i służy do zmiany trybu dzwonka (dzwonek lub wibracje).

    Trzeci pierścień (środkowy) służy do bezpośredniego uruchamiania jednej z 4 ustawionych aplikacji. Tutaj trzeba przeciągnąć go w odpowiednie miejsce (pojawiają się ikonki aplikacji - trzeba na jednej z nich go upuścić), ale patent dotyczy tylko sytuacji odblokowania urządzenia, a nie uruchamiania aplikacji :).
    26.10.2011 19:42

Google integruje czytnik RSS Reader z Google+

  • Do wszystkich, którzy twierdzą, że Google "się kończy" itp, jest takie powiedzenie:

    Psy szczekają, karawana jedzie dalej.

    To, że jakiś procent osób z powodu zmian zrezygnuje z usług Google jest raczej pewne i nieuniknione. Z drugiej jednak strony zmiany przyciągną wiele nowych osób. Mi się osobiście obecne zmiany podobają i z pewnością nie zamierzam rezygnować.
    22.10.2011 15:52

MAX 2011: Adobe kupił TypeKit

  • "Usługi świadczone przez TypeKit mają pozostać niezależne od Adobe, ale ich czcionki i technologie mają być również włączone do Creative Cloud."

    Hmmm ciekawe co na to właściciele czcionek, którzy udzielili licencji na udostępnianie swoich czcionek (zapewne odpłatnie) przez TypeKit.

    Sam TypeKit to tylko platforma dystrybucji z rozbudowaną siecią serwerów, które udostępniają zestawy czcionek dla stron. Sami czcionek nie tworzą.

    Może też budzić obawy to, że teraz Adobe będzie jednocześnie właścicielem sieci dystrybucji i jednocześnie producentem dużej ilości czcionek w niej (w TypeKit jest sporo czcionek od Adobe). Ciekawe jak na to zareagują inni producenci czcionek.
    04.10.2011 18:27

Firefox 8 beta z rozszerzoną obsługą Twittera

  • @Sok (niezalogowany):
    Nightly tester tools nie są już wspierane. Ten dodatek został zastąpiony przez Add-on Compatibility Reporter.

    Reporter, oprócz tego, że wyłącza sprawdzanie maxVersion dodatku, pozwala również na wysłanie raportu, czy dany dodatek nadal działa poprawnie, czy już nie.
    30.09.2011 13:48

  • @halli (niezalogowany):
    Zainstaluj sobie dodatek o nazwie "Add-on Compatibility Reporter" i potem zrestartuj 2 razy przeglądarkę (raz, żeby Reporter się aktywował, a drugi raz, żeby aktywować niekompatybilne dodatki).

    Jeżeli dodatek jest niekompatybilny tylko dlatego, że autor nie poprawił w nim manifestu (pozycja maxVersion), to nie powinno być problemu z jego działaniem w nowej wersji FF.

    Może się jednak zdarzyć, że dany dodatek korzystał z jakiejś funkcji w przeglądarce, która została zmieniona i wtedy albo dodatek nie będzie w ogóle działać, albo będzie działać częściowo. Tak czy inaczej autor będzie go musiał poprawić.

    @sdfsdfhgjghj (niezalogowany):
    Kolejny, który nie przeczytał całego newsa. Nie komentuj całego newsa jeżeli przeczytałeś tylko tytuł.
    30.09.2011 13:46

Aplikacje korzystające z Metro tylko w sklepie Microsoftu

  • @djXoom:

    Żeby używać telefonu z Androidem nie musisz nawet posiadać konta Google.

    Nie musisz logować się do Google, żeby używać telefonu. Nie możesz jedynie korzystać wtedy z aplikacji Google Experience, czyli Market, GMail, Talk, Reader, Google Maps i inne aplikacje, które korzystają bezpośrednio z konta.

    Bez logowania możesz instalować aplikacje ręcznie z karty pamięci lub z alternatywnych marketów (przykłady już podane w komentarzach wyżej).
    21.09.2011 11:22

Google przegrywa sprawę o Javę z Oraclem

  • @aptu: owszem, jest narzędzie do konwersji bytecodu, ale nie działa to w 100% przypadków. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal bytecode obu maszyn jest ze sobą niekompatybilny.

    Jeżeli chodzi o niby łamanie GPL, to nawet sam Linus Torvalds (ale nie tylko) stwierdził, że są to bezpodstawne oskarżenia i wg niego nie ma w Androidzie łamania licencji GPL.
    16.09.2011 20:13

  • Hmmm ciekawe jak się ma do tego fakt, że Java została przez Sun otwarta.

    @aptu: Co do kompatybilności z JavaSE i sprawą MS to są to dwie zupełnie różne sprawy. MS wypuścił swoją Javę twierdząc, że jest ona w pełni kompatybilna z Javą od SUNa, co nie było prawdą. Java od MS uruchamiała bytecode kompilowany przez kompilator Javy SUNa i na odwrót tak samo to działało (z wyjątkiem kilku różnic, które powodowały problemy z kompatybilnością).

    W przypadku Dalvika, Google nigdy nie twierdził, że ich maszyna wirtualna jest kompatybilna z jakąkolwiek Javą. Dalvik nie jest w stanie uruchomić bytecodu z kompilatora Javy tak jak Java nie jest w stanie uruchomić bytecodu Dalvika. Do tej sprawy nie mają zastosowania orzeczenia sądu ze sprawy z Microsoftem.
    16.09.2011 14:44

Antywirus dla Windows Phone usunięty z e-sklepu

  • @chrome_9:
    "Nie zdziwiłoby mnie więc gdyby nawet za 5 lat wydawali poprawki bezpieczeństwa do pierwszych telefonów choć nikt by o nich już nie pamiętał."

    Pomimo tego, że nie mam i nie planuję zakupu telefonu z WP7, to mam nadzieję, że będzie tak jak piszesz (no może nie aż 5 lat). Tylko trzeba pamiętać, że w przypadku Windows Mobile nie było tak różowo i użytkownicy dostawali często jedną, góra dwie aktualizacje, a potem koniec.

    Z marketingowego punktu widzenia producentów sprzętu nie ma to też zbytnio sensu, bo jeżeli dany telefon da się cały czas aktualizować do nowszej wersji systemu, to mało kto będzie chciał kupić nowy telefon.
    Dlatego też jest taki problem z aktualizacją telefonów z Androidem, bo właśnie producentom nie opłaca się wydawać aktualizacji, tylko wolą wypuścić nowszy model. Dlatego ja na swoim Desire od samego początku mam CyanogenModa i nie czekam, aż mi łaskawie HTC wypuści aktualizację (zresztą nie trawię HTC Sense).
    09.09.2011 13:28

  • Odnośnie tych wszystkich "trojanów" na Androida, to taki trojan sam z siebie nie instaluje się użytkownikowi na telefonie.

    Użytkownik instalując dowolną aplikacje dostaje też listę uprawnień, jakich aplikacja potrzebuje.

    Jak ktoś instaluje dziwne aplikacje i nie czyta, jakich uprawnień dana aplikacja potrzebuje, to chyba nie jest to też wina systemu.

    Nie twierdzę, że Android jest wolny od błędów, bo żadne oprogramowanie nie jest od nich wolne. Ale to co napisał @chrome_9 to nic więcej niż FUD.
    09.09.2011 13:20

  • @chrome_9 nie siej FUDu tutaj na temat Androida. Jak nie znasz samemu działania systemu tylko coś gdzieś słyszałeś, to nie powtarzaj bzdur.

    Aplikacje w Androidzie nie mają bezpośredniego dostępu do swoich danych nawzajem. Jedynym w pełni wspólnym miejscem jest karta pamięci (i to też bez bez katalogu .android_secure, gdzie zapisywane są zaszyfrowane aplikacje instalowane na karcie pamięci). Więc jeśli jakaś aplikacja zapisuje swoje dane w sposób jawny i otwarty na karcie pamięci zamiast w dedykowanej przestrzeni danych i nie zabezpiecza tych danych po swojej stronie, to nie jest to wina systemu. Jeżeli aplikacja wykorzystuje dedykowane miejsce przydzielone przez system, to żadna inna aplikacja nie ma do tego dostępu.

    Tak w skrócie: aplikacja może jedynie udostępnić swoje dane i funkcjonalność innym aplikacjom przez system komunikatów (nazywa się to Intent).

    Oczywiście piszę tu jedynie o sytuacji, kiedy aplikacja nie ma dostępu do roota. Ale jeżeli aplikacja w zrootowanym systemie otrzymuje prawa roota, to jest to już wina użytkownika, który zezwolił aplikacji na takie uprawnienia (zrootowane systemy pytają o pozwolenie zanim przyznają uprawnienia roota danej aplikacji).
    09.09.2011 13:02

Twórca Javy opuszcza Google

  • Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że Dalvik nie jest maszyną wirtualną Javy. Bytecode aplikacji skompilowanych przy pomocy SDK Androida nie jest ani trochę zgodny z bytecodem Javy. Wspólne są jedynie składnia i jakaś tam część API Javy (pakiety java, system itp) oraz to, że niektóre biblioteki dla JSE da się skompilować bez przeróbek na kod Dalvika.

    To tak w skrócie. Jak ktoś chce więcej poczytać to można np znaleźć co nieco o architekturze dalvika na wikipedii.
    31.08.2011 16:14

Płacenie wprost z rachunku telefonicznego w Androidzie

  • @tklich: możesz zawsze sobie założyć gdzieś darmowe konto z karta umożliwiającą płatności przez sieć. Jakiś czas temu były w mBanku i BZ WBK są karty debetowe MasterCard za free. Sam mam taką w WBK i mam ją połączoną z PayPalem i GCheckout.
    19.08.2011 14:36

Emulator PC w przeglądarce

  • @notgnucy (niezalogowany):
    Masz kompilator tcc (TinyCC), który również został napisany przez Bellarda.

    @przemek1234:
    Musiałbyś skopiować całość na jakiś swój serwer i następnie zbudować nowy obraz ramdisk, który zawierałby apta. Ale musiałbyś pamiętać również o jego zależnościach. Tak czy inaczej niewiele by to dało, bo aktualnie emulator nie posiada emulacji zewnętrznego interfejsu sieciowego (polecenie ifconfig pokazuje jedynie interfejs loopback).


    18.05.2011 20:15

Sony i Apple tracą zaufanie Komisji Europejskiej

  • @klopas,

    Co do drugiego punktu, to masz rację. Android również zapisuje dane o lokalizacji użytkownika. Różnica jednak polega na tym, że zapisuje je tylko wtedy, kiedy się na to zgodzisz przy pierwszym włączeniu telefonu albo po zmianie opcji lokalizacji w ustawieniach, więc użytkownik jest o tym poinformowany i może to zablokować. Apple robiło to bez pytania.

    Natomiast nie masz zupełnie racji co do apostrofu. Cytat z wiki:

    "W języku polskim służy do oznaczenia, że litera (najczęściej samogłoska) występująca przed nim jest niewymawiana. Np. w przypadku nazwiska Morse [m??s] ostatnia litera e nie jest wymawiana; gdy chcemy odmienić to nazwisko stawiamy po nim apostrof: alfabet Morse’a."

    Czyli piszemy iPhone'a, ale czytamy ajfona.

    Natomiast jeżeli słowo angielskie kończy się spółgłoską, to zwykle nie daje się apostrofu, czyli np facebook odmienimy facebooka (facebook'a będzie niepoprawnie).
    04.05.2011 14:39