r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

200 tys. abonentów Internetu w Netii

Strona główna Aktualności

Możliwość oferowania (od stycznia 2007 roku) przez operatorów alternatywnych usług dostępu do Internetu na łączach TP SA spowodowała lawinowe wzrosty ilości abonentów pozyskanych przez konkurencję narodowego operatora. Skorzystała na tym m. in. Netia, która natychmiast wprowadziła takie usługi do swojej oferty.

Dodatkowym bodźcem rozwojowym okazała się sierpniowa decyzja Urzędu Komunikacji Elektronicznej zmieniająca umowy między TP, a operatorami alternatywnymi dostosowując je do warunków ramowej oferty Bitstream Access. W praktyce umożliwiła ona korzystanie na łączach TP z usług telefonicznych i dostępu do Internetu oferowanych przez jednego operatora alternatywnego (wcześniej było możliwe jedynie korzystanie z usług głosowych lub Internetu).

Netia już w kwietniu tego roku mogła pochwalić się 100 tys. abonentów Internetu (70-procent wzrostu od początku roku). Pod koniec sierpnia "pękła" granica 150.000 klientów korzystających z usług szerokopasmowego dostępu do Internetu oferowanego przez tą firmę. Dynamiczny wzrost się utrzymał dzięki czemu udało się zrealizować planowe 200 tys.

Obecnie wszyscy abonenci TP znajdują się w zasięgu usług dostępowych świadczonych przez Netię, ponad 92 tysiące klientów korzysta z usług szerokopasmowych Netii za pośrednictwem sieci TP, pozostali korzystają z infrastruktury własnej Netii oraz sieci kablowych przejętych przez operatora.

Jeszcze pół roku temu uważano, że 200 tysięcy klientów to zbyt ambitny cel. Tymczasem Netia stała się niekwestionowanym liderem wśród alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych, a do końca 2007 roku zamierzamy przekroczyć liczbę 210 tysięcy klientów usług szerokopasmowych wchodząc w rok 2008 z dobrą dynamiką rozwoju naszych przychodów z tego właśnie tytułu - powiedział Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.

Tegoroczne zmiany związane z umożliwieniem korzystania z usług dostępu do Internetu na łączach TP spowodowały bardzo ostrą rywalizację wśród dostawców Internetu. W efekcie nastąpił nie tylko odpływ części klientów TP na rzecz konkurentów ale przede wszystkim zaobserwowaliśmy spadki cen na rynku połączone z ciekawymi ofertami.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.