Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Nabity po raz n'ty - paranoje tym razem w platformie n

Jestem czytelnikiem dobrychprogramów od 4 lat. Konto zarejestrowałem by mieć możliwość komentowania wpisów i regulowania emocji podnoszących moje i tak wysokie ciśnienie, co też czasem czynię dając się strollować lub sprowokować niejednokrotnie. Mam szerokie spektrum zainteresowań ale specjalistą w żadnej dziedzinie raczej nie jestem - IT to dla mnie element pracy, trochę wykształcenia i hobby.

Jednym z moich hobby jest gotowanie i kulinaria, które niejako są przyczyną mojego wpisu. Jestem człowiekiem nerwowym i uczuciowym i idealistą jednocześnie (być może znak zodiaku coś ma tutaj do powiedzenia :)) i ze stworzeniem jakiegoś wpisu na jakimkolwiek blogu walczyłem w myślach nieraz jednak nie sądziłem że mam do przekazania jakiekolwiek interesujące kogokolwiek refleksje i przemyślenia, czy też informacje. Czasem od napisania czegoś odstraszał mnie wysoki poziom wpisów blogerów DP, a czasem burza i zamieszanie jakie w danym czasie na blogach panowało (Windows 8).Teraz czara goryczy się przelała i po raz kolejny zamiast pozytywnego wpisu podzielę się z wami swoimi żalami (bo to takie polskie).

Co ma wspólnego telewizja z gotowaniem?

Po pracy zmęczony i zestresowany uwielbiam wprost kroić, szatkować, dusić, smażyć (brzmi nieco psychotycznie, prawda?)- gotować jednym słowem.Wyszukując coraz to nowe przepisy oddaję się mojemu hobby całkowicie nawet na 2-3 godzinki dziennie. Pałaszując z moją lubą efekty mojej lub naszej pracy często oglądamy w tv ulubiony serial komediowy lub też program przypominający najlepsze czasy tzw. telewizji edukacyjnej. Młodszych czytelników oświecam, że kiedyś w tv były tylko 2 kanały a tv do godziny około 15 każdego roboczego dnia emitowała programy z których można było się czegoś dowiedzieć. Tam właśnie zaczynały się niejednokrotnie pasja, hobby i po prostu ciąg do wiedzy.

Czas ten niestety minął i z nostalgią przełączając z kanału na kanał z tzw zappingiem na twarzy zatrzymuję się na programach o czymś innym niż milfetka sprzątająca dom, wśród trudnych spraw :) czyli najczęściej kanały z programem o gotowaniu, lub też tzw. edukacyjne.

Najczęściej są to kanały BBC, które z uwielbieniem oglądam doceniając poczucie humoru anglików, czy też np Discovery wszelkiej maści.Wspomniane BBC było przyczyną mojej migracji z Cyfrowego Polsatu na Platformę n. Od ponad 2 lat (pod wpływem impulsu i za namowami lubej podpisałem umowę na 30 miesięcy) opłacam abonament w kwocie 59 zł, przebijając się pomiędzy tabunami reklam wyłuskując programy które sprawią że poczucie zabitego czasu nie splugawi mojego już i tak nadwyrężonego leżeniem na kanapie sumienia.

Temat długości i częstotliwości bloków reklamowych na Discovery to już ogólnie osobne zagadnienie, ale z sadmosachistycznym uwielbieniem wyłuskuję coś spomiędzy nich.

Pewnego dnia jednak jeden z kanałów tj. Discovery HD Showcase zastąpiony został na liście programowej kanałem Discovery Channel HD. Początkowo po prostu pomyślałem że zaszła jakaś pomyłka i przełączyłem kilka pozycji dalej stwierdzając że na 2 kanałach "leci to samo". Otóż Discovery HD Showcase został zastąpiony Discovery Channel z dopiskiem HD. Hola hola pomyślałem po kilku dniach, gdy w odmętach sieci odnalazłem info o zmianie w ofercie programów. Teraz na 2 kanałach mam to samo. To sam ale w HD w jednym przypadku. Niestety mam teraz po prostu:

  • 1 kanał mniej
  • więcej reklam w HD
  • poczucie krzywdy

O zmianie nie zostałem poinformowany ani w jakimś komunikacie na ekranie dowolnego programu (jak czynił to Cyfrowy Polsat) ani też mailem lub też komunikatem na ekranie. Pomyślałem sobie to pewnie wina mojego dekodera, który dokumenty z płatnościami (czyli faktury) odbiera na ekran także czasem z kilkutygodniowym! opóźnieniem. Dzwonię więc na infolinię.

Telefon 1.

W skrócie:

"Dzień dobry, nie mam Discovery Showcase, mam 2 razy Discovery Channel, co się stało?"
Odpowiedź pani konsultantki:
"Zmiany dokonał nadawca, NIE MUSIELIŚMY O NIEJ INFORMOWAĆ, JEST ZAPIS W REGULAMINIE KTÓRY MÓWI ŻE W PRZYPADKU ZMIANY W KANAŁACH DISCOVERY nie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy"

Ok. Pomyślałem znowu: doczytam umowę i regulamin, bo przyznam że nie robiłem tego wnikliwie wcześniej. Noah Chomsky byłby tutaj dumny, ponieważ znowu zacząłem obwiniać siebie najpierw. :)
Czytam i nic nie widzę, znalazłem za to punkty:

"7. ITI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision. Za ważne przyczyny, uznaje się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity, niski poziom oglądalności programów, niedostateczną jakość techniczną programu uniemożliwiającą jego prawidłowe udostępnianie przez ITI Neovision, jak również zobowiązanie do określonych działań w związku z decyzją właściwego organu władzy publicznej lub administracyjnej lub orzeczeniem sądu.

8. W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z przyczyn określonych w ust. 7 niniejszego Rozdziału, ITI Neovision poinformuje Abonentów o zakresie zmian z co najmniej 14 - dniowym wyprzedzeniem. W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 14 dni od dokonania zmian, prawo do rozwiązania Umowy bez za- chowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia."

O discovery ani słowa.

Telefon 2.

W skrócie:

"Dzień dobry, nie mam Discovery Showcase, mam 2 razy Discovery Channel, pani konsultantka w poprzedniej rozmowie podała mi nieprawdziwą informację jakoby w regulaminie był zapis że zmiana oferty discovery jest w regulaminie ustanowiona tak, że nie ma potrzeby informowania konsumenta o zmianie w ofercie"
Konsultantka, inna tym razem:
W skrócie:
"yyyy, mamy awarię, nie mogę tego Panu teraz sprawdzić, proszę o telefon po 15"
Ja: "A czy w zamian za brakujący kanał zaoferujecie mi Państwo zmniejszenie abonamentu albo chociaż pakiet z innym programem w HD?"- tutaj nawiązuję do komunikatu automatu jaki wysłuchałem podczas 24 minutowego oczekiwania na połączenie, który informował mnie o tym, że mam zapytać konsultanta o specjalną ofertę przygotowaną dla mnie
Konsultantka:
"Tak, umowa kończy się Panu w...(tutaj już mogła sprawdzić) i w zamian za przedłużenie umowy na kolejne 12 miesięcy zaoferować Panu mogę za 8 zł pakiet kanałów w Hd za 8 zł miesięcznie"
Ja: "a skąd mogę mieć pewność że nie zabierzecie mi ich Państwo bez poinformowania mnie?" spytałem z nieukrywanym przekąsem.
K: "Mamy awarię i nie mogę sprawdzić kiedy Discovery zaprzestało emisji Discovery Showcase i regulaminu, była to decyzja zewnętrzna... proszę o tel. po godzinie 15"

No cóż, moje nadciśnienie dało o sobie znać ale grzecznie podziękowałem za rozmowę.
Ugotowałem obiad, poczytałem co w necie na temat piszczy

http://media2.pl/media/99719-Wyjasnienie-Discovery-Channel-HD-zastapi-...

Telefon 3.

20 minut oczekiwania, Pan konsultant tym razem.
Ja:" Dzień dobry w regulaminie macie Państwo zapis (tu odczytuję treść regulaminu punktów 7 i 8) dlaczego nie zostałem poinformowany o zmianie Discovery Showcase w ofercie?"
K:"Proszę Pana ta zmiana w kanale to wina Discovery bo to nadawca zmienił ofertę, a Pan ma teraz w zamian kanał o takiej samej tematyce i w jakości HD"
Ja:" Mam teraz 2 razy Discovery Channel, nie mam jednego kanału, co zaoferujecie mi w zamian?"
K:"w zamian za przedłużenie umowy na kolejne 12 miesięcy zaoferować Panu mogę za 8 zł pakiet kanałów w Hd za 8 zł miesięcznie"
Ja:"a skąd mogę mieć pewność że nie zabierzecie mi ich Państwo bez poinformowania mnie wstawiając np. 16 razy 1 program TVP tłumacząc mi że to wina nadawcy?"
K:" Może Pan złożyć reklamację, nie może Pan wypowiedzieć nam umowy bez płacenia kar za wcześniejsze jej wypowiedzenie i musiałby Pan zapłacić karę za zwrot dekodera"
Ja" Złożę reklamację i opiszę sprawę na pewnym poczytnym blogu w internecie, myślę że więcej ludzi także zainteresuje wasz sposób postępowania z klientami"
K:"może Pan"
Ja:" Dziękuje że mogę, i poinformuję o sprawie UOKiK"

Tak oto powstał bodziec do mojego pierwszego, niestety negatywnego wpisu na DP.
Jeśli dobrnęliście przez ten wpis tak daleko to załączam jeszcze tekst mojej reklamacji i niesamowitą odpowiedź na nią.

Reklamacja:

"DO:

platforma n
Ul. Josepha Conrada 37
31-357 Kraków

Reklamacja usług platformy n z tytułu niewypełnienia postanowień regulaminu i ograniczenia oferty programowej

W bliżej nieokreślonym dniu bez zawiadomienia mnie w formie pisemnej kanał Discovery HD Showcase zastąpiony został na liście programowej kanałem Discovery Channel HD.
Kanał Discovery Channel HD ma taką samą ramówkę jak kanał Discovery Channel. Zostałem bez poinformowania mnie w jakiejkolwiek formie pozbawiony jednego kanału i możliwości wypowiedzenia umowy, bez wypełnienia przez Państwa postanowień punktów 7 i 8 z rozdziału Państwa regulaminu:

"7. I TI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision. Za ważne przyczyny, uznaje się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity, niski poziom oglądalności programów, niedostateczną jakość techniczną programu uniemożliwiającą jego prawidłowe udostępnianie przez ITI Neovision, jak również zobowiązanie do określonych działań w związku z decyzją właściwego organu władzy publicznej lub administracyjnej lub orzeczeniem sądu.

8. W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z przyczyn określonych w ust. 7 niniejszego Rozdziału, ITI Neovision poinformuje Abonentów o zakresie zmian z co najmniej 14 - dniowym wyprzedzeniem. W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym, Abonentowi przysługuje, w ciągu 14 dni od dokonania zmian, prawo do rozwiązania Umowy bez za- chowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia."

O zmianie oferty nie zostałem poinformowany dlatego domagam się pisemnego poinformowania mnie o zmianę w ofercie programowej ze wskazaniem daty zmiany w ofercie tak abym mógł wypowiedzieć Państwu umowę z zachowaniem 14 dni bez zachowania okresu wypowiedzenia (i płacenia jakichkolwiek kar) od otrzymania od Państwa takiej informacji na piśmie.

Niewypełnienie przez Państwa postanowień regulaminu uważam za celowe gdyż spotkałem się z dodatkowa dezinformacją na Państwa infolinii gdzie nie potrafiono wytłumaczyć dlaczego i kiedy dokonano zmian oraz dlaczego nie poinformowano o zmianach w ofercie.
Śmieszy mnie także ograniczanie oferty bez zadośćuczynienia (mam płacić tyle samo za mniej kanałów?)
Państwa działania i nieprzestrzeganie regulaminu oraz straszenie przez pracowników infolinii koniecznością płacenia kar za zerwanie umowy z powodu Ograniczenia oferty przez jej zmianę zmuszają mnie do poinformowania o tym fakcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdyż takie działanie narusza interesy wielu konsumentów.

Odpowiedź w formie pliku png.

tutaj

CDN. 

porady hobby inne

Komentarze

0 nowych
Banan   10 #1 24.02.2013 21:27

No nieźle... oby UOKiK pomógł.

msnet   18 #2 24.02.2013 21:33

Odpowiedź na reklamację pisał jakiś niedouczony idiota. Też jestem abonentem n-ki, więc wiem, że kiedyś były dwa różniące się ramówką kanały - Discovery HD Showcase i Discovery Channel. Obecnie jest JEDEN kanał Discovery Channer, tyle że w wersji HD i SD. Zatem, wbrew temu co pisze pani Małgorzata Popiela, zmieniła się ilość dostępnych kanałów oraz ich charakter.

gowain   18 #3 24.02.2013 21:34

"zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę" - Jak dla mnie to właśnie chodzi o to zdanie w regulaminie i wyczerpuję ono Twój problem - Nadawca przestał nadawać kanał, więc Nka przecież go nie weźmie z kosmosu...

Igloczek   7 #4 24.02.2013 21:43

Mi od roku "wysyłają" obiecany dekoder. Ciągle tłumaczą się brakami w magazynie, a na pytanie jaki sprzęt dają nowym klientom milkną...
Poza tym, że sama oferta telewizyjna jest ok, to to w jaki sposób traktują klienta jest lekko niedorzeczne.

marson1   12 #5 24.02.2013 22:22

N-ka to w ogóle jakaś banda oszołomów, miałem u nich usługę w zasadzie nadal mam ale o tym za chwilę. Wycofali z oferty kanał TVN HD+1 i była normalnie informacja, że można wypowiedzieć z tego tytułu umowę. Złożyłem wypowiedzenie, za kilka dni zadzwoniłem z zapytaniem czy dotarło, odpowiedź tak dotarło, umowę rozwiążemy z końcem miesiąca. Kilka dni później zakupiłem usługę u konkurencji - fakt mój błąd, że nie zaczekałem aż formalnie umowa z N wygaśnie no ale stało się a po kilku dniach dostaję informację, że w N jednak zostaje TVN HD+1 i moje wypowiedzenie zostaje anulowane. To nie poważne, zwłaszcza, że chyba miesiąc po anulowaniu mojego wypowiedzenia jednak wycofali ten TVN HD+1 tym razem już bez informowania klientów. No ale mówi się trudno. Na szczęście miałem komu oddać dekoder i teraz kto inny opłaca należności, ale tu też jest parodia, każda normalna firma daje możliwość przepisania umowy na inną osobę a tu nie można i choć od 2 lat tego dekodera nie mam u siebie to nadal wydzwaniają do mnie z promocjami i ofertami, które mało mnie już teraz obchodzą.

Autor edytował komentarz.
nitro2012   10 #6 24.02.2013 22:25

widząc po tych komentarzach http://opiniuj.pl/telewizja-n.html to N powinna zniknąć z rynku. Pisz podanie do UOKiK, masz nagrane rozmowy to dołącz jako załącznik w postaci CD i ślij. Trzeba walczyć o swoje a nie dawać.

paxer   5 #7 24.02.2013 22:55

Też mam n-kę i też miałem z nimi różne przygody... ale niestety dalej jestem z nimi, choć w niedługim czasie będę kombinował o obniżenie abonamentu (już jesteśmy na umowie na czas nieokreślony...). Niestety, jak wchodziła cyfrowa tv państwowa myślałem (naiwnie), że może konkurencja jakoś się zaostrzy albo coś, niestety. Faktem jest, że nie ma rozwiązań idealnych - z bankami jest podobnie: póki płacisz i nic od nich nie chcesz to jest cacy, a jak tylko chcesz zrobić coś 'niestandardowego' to zaczynają się schody...
Co do wpisu jako takiego bardzo fajnie się czytało, lekko i przyjemnie. Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy!
PS. Ludzie z reklamacji niestety sami nie rozumieją regulaminu jaki ich obowiązuje, ale nie przyznają się do tego; mam wrażenie, że mają przygotowany szablon i tylko zmieniają dane osobowe i nawet nie próbują się wczytać ani zrozumieć klienta... To przykre, ale niestetyt tak już jest.
Gratuluję wpisu!

xomo_pl   20 #8 24.02.2013 23:02

dodaj na wykop.pl jeszcze :)

Kpc21   9 #9 24.02.2013 23:15

@nitro2012 - przecież platforma n znika z rynku w marcu.

@gowain - zgodnie z kolejnym punktem regulaminu, w takiej sytuacji abonent ma być poinformowany na 14 dni wstecz i przysługuje mu prawo do wypowiedzenia umowy bez dodatkowych kosztów.

gowain   18 #10 24.02.2013 23:34

@Kpc21 a co jeśli operator wysłał list zwykłym listem... :) Ciekawi mnie jak wtedy wygląda kwestia "poinformowania". Ewentualnie może na którejś fakturze była notka "mały literami".

  #11 25.02.2013 00:58

Ja z powodu wyłączenia uzyskałem zerwanie umowy terminowej w kablówce UPC co prawda odrazu podpisałem nową z nowym modemem itp taniej ;) Ale także podobno bylem jednym z niewielu którym sięto udało ;]

  #12 25.02.2013 01:44

PKT. 7. Regulaminu informuje, iż: "ITI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision" Więc wszystko w temacie.

foreste   14 #13 25.02.2013 02:25

Ok Kwietnia n nie będzie tylko będzie nc+
Cyfra plus przejmuje telewizje n.

djDziadek   16 #14 25.02.2013 04:58

I chyba w tym momencie będzie możliwość rozstania się z nimi, po zmianie firmy (nazwy, właściciela) także spokojnie :)

  #15 25.02.2013 05:35

Zadanie bojowe dla autora:
- sprawdzić ramówkę Discovery HD Showcase (tj. przed zmianą)
- sprawdzić ramówkę Discovery HD (tj. po zmianie)

Nazwy programów są dziwnie znajome? Hmmm... no niesamowite. Discovery HD Showcase od dawien dawna był niemal tym samym co Discovery HD, a jedyną różnicą było inne poukładanie tego, co i tak leciało na obydwu.

Jedyną paranoją jaką widzę jest twierdzenie, że to są różne kanały. Dlaczego? Bo doprowadza to do paranoi ze strony platform cyfrowych. Jakich? Oto przykład z innej platformy: jest sobie w Cyfrowym Polsacie kanał Wedding TV, a właściwie to był. Na koniec stycznia nagle nadawca przerwał emisję, obiecał, że ją wznowi, ale na razie nie wznowił. Kanał był w ofercie Cyfrowego Polsatu. Co zrobił Cyfrowy Polsat? Włączył własny Wedding TV, kupił od tego prawdziwego Wedding 2, czy trzy programy, które puszcza w kółko, nałożył swoje logo i leci. Jest kanał? Jest. Pytasz się CP co z Wedding, to Ci powiedzą, że zmienił ramówkę, co przecież pod wypowiedzenie nie podchodzi.

Tak więc bawcie się dalej, to następnym razem n-ka zrobi sobie ten sam numer i kanał będzie utrzymywany sztucznie, co będzie większym guanem niż ten nieszczęsny Discovery HD. Samemu kombinując uczycie kombinować jeszcze lepiej platformy. I żeby chociaż był logiczny powód tego tupania nóżkami, a leci niemal to samo co było, tylko inaczej poukładane. To był śmiech, a nie inny kanał.

IT-Fun   6 #16 25.02.2013 06:57

"uwielbiam wprost kroić, szatkować, dusić, smażyć "
Czy ja tej sentencji nie słyszałem w jakimś horrorze ;)

freeq52   8 #17 25.02.2013 08:44

Pisz więcej na blogu. Dobrze Ci to idzie :)

pawelllek   6 #18 25.02.2013 08:49

I dlatego Ja nie mam żadnej umowy z taką telewizją. Obejdę się.

Ave5   8 #19 25.02.2013 12:03

Chomsky :3

StawikPiast   10 #20 25.02.2013 12:11

N to złodzieje, kiedyś już próbowali ze mną numerów, dopiero interwencja powiatowego rzecznika praw konsumenta (taki uokik dla osob indywidualnych, sam uokik zajmuje sie sprawami zbiorowymi) spowodowala ze przyznali sie do bledu. A i wazn, jesli nie chcesz przedluzac umowy to zloz im wypowiedzenie (nie przejmuj sie tym ze je odrzuca bo to nie ma zadngo znaczenia) i oddaj dekoder w punkcie zwrotow. I oczywiscie przestan placic rachunki. Jak beda cie nekac to informuj ze umowa jest rozwiazana i daj do wiadomosci powiatowego rzecznika praw konsumena. Biorac pod uwage jakie bzdury wypisuja w dziale reklamacji po paru ich pismach bedziesz mial na nich ze 20 hakow. Ja tak wlasnie zrobilem i wszystkim odradzam tych zlodziei. O ile oferta rzeczywiscie wyglada ciekawie to obsluga klienta jest na poziomie PRL.

gkaminski   1 #21 25.02.2013 12:13

Tego typu odpowiedzi to standard. Ja przez chyba dwa miesiące walczyłem z "Liczba-" o prawo do cofnięcia chęci przedłużenia umowy w ciągu ustawowych 10 dni.

djDziadek   16 #22 25.02.2013 12:25

@StawikPiast - UOKiK zajmuje się wszystkimi sprawami po wyczerpaniu drogi reklamacji, również indywidualnymi :)
Sam korzystałem z ich usług w walce z Netią, którą to (połowicznie) wygrałem - pozbyłem się chwasta.

Autor edytował komentarz.
2099   8 #23 25.02.2013 13:59

@Paranoje- denerwuje mnie to, że teraz mam 2 kanały na których w tym samym czasie leci DOKŁADNIE to samo, zniknął kanał który oglądałem często jak na innych Discovery nie było nic co by mnie zainteresowało (ograniczono mi możliwość wyboru).
Może to i nostalgia za tym co stracone, ale wydawało mi się że na Showcase nie było aż tyle reklam :)
No i najbardziej paranoidalne wydaje mi się tłumaczenie w odpowiedzi na reklamację.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i mam nadzieję że interwencja UOKIK będzie na tyle skuteczna, że platformy zaczną szanować klienta (ah ten mój idealizm)

isio   4 #24 25.02.2013 14:44

To ja również podzielę się swoimi przemyśleniami.
Jest kilka sytuacji kiedy platformy cyfrowe wręcz kpią z klientów. Opisany przykład to jeden z wielu. Kilka miesięcy temu była sprawa z rebrandingiem stacji marki ZONE (Zone Club, Zone Romantica, Zone Reality). Firma która przejęła ww stacje zmieniła ich nazwy na CBS Action, CBS Drama, CBS Europa. Oficjalnie nazwano to rebrandingiem a nieoficjalnie wszyscy wiedzieli ze to przejęcie. Na kanałach zupełnie zmieniła się ramówka i tematyka. Co polskie platformy posiadające ww kanały sobie wymyśliły? Ano to że nie można oczywiście zerwać umowy bo kanały nadają na tej samej licencji! Co z tego ze nadają zupełnie co innego niż nadawały. Idąc tym tokiem rozumowania można przypuszać ze gdyby np Eurosport zmienił ramówkę i puszczał 24h na dobę widok z kamery tybecie to również nie dało by się zerwać umowy - bo kanał nadal nadaje. Gdyby z C+ sport zniknął całkowicie sport i zostały same seriale to też by się nie dało zerwać umowy.
Wielkie firmy robią co chcą i tak naprawdę nikt nie dobiera im się do skóry.

  #25 25.02.2013 14:56

Najlepsze w tym wszystkim jest to że tak naprawdę kanał Discovery HD Showcase nadal nadaje w Polskiej wersji na satelicie Amos 4.0°W :)

imeehow   5 #26 25.02.2013 18:44

Czekamy na promocję: "20 nowych kanałów!" czyli Discovery: HD, SD, w czerni i bieli, w mono, w stereo, w 3D, do góry nogami, ...

  #27 25.02.2013 19:46

Szczerze mówiąc,rozumiem że walczysz o swoje prawa ,,tak dla zasady",ale na co sie bijesz o 1 kanał?

WODZU   16 #28 25.02.2013 22:28

Telewizji N podziękowałem raz na zawsze. Czarę goryczy przelało to, że musiałem jechać 70km żeby oddać ten ich badziewny tunerek, z którym w sumie nie wiem co będą robić. Od czasu gdy zbliżał się koniec umowy (około 2 miesięcy do końca), aż do teraz, czyli 2 tygodnie po zakończeniu umowy i przeniesieniu się do innego operatora, handlowcy N dzwonili do mnie 27 razy. Zadzwonią jeszcze raz i oskarżę ich o nękanie. Gdyby nie to, że TV oglądają rodzice, to już dawno zrezygnowałbym z jakiejkolwiek tego typu formy indoktrynacji. Ja mam płacić telewizji za to, że oni karmią mnie swoimi reklamami? To oni powinni mi płacić, za to że muszę to oglądać - wróć - musiałbym, gdybym z tego korzystał.

Canaletto   11 #29 25.02.2013 23:03

Zauważyliście, że na wszystkich kanałach Discovery reklamy są o parę kresek głośniejsze niż sam program?

Over   9 #30 25.02.2013 23:18

@Canaletto
Nie tylko na discovery ;)
W UPC masz podobnie...

Areh   16 #31 25.02.2013 23:19

Ciekawy wpis, przyjemnie się czytało.
Ja z jakiejkolwiek telewizji zrezygnowałem ponad 1,5 roku temu i wcale mi tego nie brakuje.

Axles   16 #32 26.02.2013 08:26

To twój debiut, a mimo to dobrze się czyta więc pisz dalej, a sądząc po 'CDN' na końcu pewnie będziesz :)
Co do Nki, też miałem z nimi akcje, może nie takie jak twoje, ale na dobrą sprawę miałem je z wszystkimi usługodawcami u których byłem :) Byłem w plus było źle, orange to samo, póki co play i na razie nie narzekam. Ale wracając do Nki, zerwałem raz umowę z końcem jej trwania, to później zadzwonili i takimi promocjami mi zarzucili, że wróciłem :) Dodali na rok wszystkie pakiety główne, a te dodatkowe na pół roku, fajne menu 3D dostałem do dekodera no i w magiczny sposób z 250GB zrobiło się 500GB :]

Bucic   9 #33 26.02.2013 10:04

Zaraz jakiś idiota tu wpadnie narzekając, że za dużo jest na DP "negatywnych wpisow"... Dzięki za wpis. Nie ma co cwaniakom odpuszczać.

Cajtung   3 #34 26.02.2013 20:29

Ja na szczęście jakoś z n-ką nie mam problemów. Jedynie co mnie denerwuje to przedłużanie umowy, a dokładnie aby dostać dobre warunki trzeba i wysłać "motywujące" wypowiedzenie :) wtedy dopiero zaczynają rozmawiać jak z człowiekiem.

falmic   8 #35 27.02.2013 00:58

Momencik, bo czegoś tu nie rozumiem. Z tego co czytam to DISCOVERY zabrało ten kanał a nie platforma N, więc o co chodzi? Reklamacja została rozpatrzona negatywnie, bo to nie jest ich wina. UOKIK też nic nie wskóra, bo to nie jest wina platformy N. Piszesz źle o firmie, która nie miała wpływu na tą decyzję. No litości... Pan kolega powinien pozostać przy komentowaniu i do pisania się nie brać, bo wyszedł (w mojej opinii) na idiotę.

StawikPiast   10 #36 28.02.2013 13:11

@Falmic

Przeczytaj proszę dwa punkty z regulaminu które przytoczył 2099. Ten drugi czyli 8 :) mowi właśnie dlaczego może rozwiązać umowę, nawet jeśli zmiana nie nastąpiła z winy ITI. Bradzo podobnie mnie próbowali okraść ale się nie dałem i sprawę wygrałem.

falmic   8 #37 01.03.2013 14:22

Nie mogę z wami, przytoczony 7 punkt regulaminu mówi o tym, że ITI zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ilości i rodzaju programów. Więc JAK mogli oni złamać ten punkt regulaminu?

Punkt 8 stanowi o "W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu(...)|". Liczba się nie zmieniła. Rodzaj de-facto też nie. Bo zabrali discovery i dali discovery, więc technicznie, nic się nie zmieniło. Niemniej, nie jest to wina ITI, reklamacja była słusznie odrzucona, a kolega rzuca się do gardła nie tej firmy co trzeba.

2099   8 #38 01.03.2013 20:56

@falmic -ok, na spokojnie, punkt 7-. "Za ważne przyczyny, uznaje się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę,"- ten fragment czytaj ze zrozumieniem, potem połącz ztreścią punktu 8 i z całym kontekstem podawania nieprawdziwych informacji i 2 x discovery channel z bezczelnym twierdzeniem że to różne kanały i ogolna liczba kanałów się nie zmieniła.

  #39 04.03.2013 10:54

Przedarłem się przez mentalne chaszcze u wszystkich polskich operatorów: Polsat, C+ i (obecnie) N'ka - i współczynnik złodziejstwa i dziadostwa jest u nich ~ zbliżony. W moim wysoce subiektywnym rankingu dziadostwa i matactwa przoduje jednak Polsta przed C+ - N'kę określił'bym jednak jako (naj),,mniejsze zło".
Jakkolwiek zestawienie powyższe nie jest tym bardziej wiążące gdyż zmienił się właściciel N'ki - ITI się odechciało u3mywać platformę, którą przejęła C+ - rynek i konkurencyjność na nim maleje więc można się spodziewać że co najwyżej będzie tylko... gorzej.

DizzyX   3 #40 09.03.2013 00:43

Takie "walki" i przejścia to pikuś :)

Osobiście posiadam TV i Internet w Vectrze. To, co wyprawia ten operator, woła do pomstę do Niebios.
Zmiany kanałów są tutaj na porządku dziennym. Mało tego - chcąc oglądać telewizję w nocy, trzeba uzbroić się nie lada w cierpliwość. Zwykle pracowałem w domu w nocy nad różnymi projektami, czasem i do 3-4 nad ranem. Naprawdę miło jest, kiedy "w tle" po cichutku "gra" sobie jakiś Comedy Central.
Niestety, to tylko utopijna wizja - zwykle po północy na większości kanałów pojawia się tajemniczy błąd E8, względnie E0.
Oczywiście dodzwonić na infolinię się nie da, bo robotę kończą o 22 (co oczywiście rozumiem).
Bardzo często Vectra podpiera się w takich momentach komunikatami o "pracach modernizacyjnych w mojej okolicy", przesyłanych na maila albo SMSem. Tzn na początku w ogóle nie dostawałem takich wiadomości, obecnie przychodzi i na pocztę elektroniczną i na telefon.
Ogromne problemy miałem też z Internetem - przez pół roku był w zasadzie tylko w teorii. Wykonywałem kilka-kilkanaście telefonów na Pomoc Techniczną, gdzie zdalnie resetowano mój router, aby podziałał sobie z godzinkę. Oczywiście zgoniono na mnie - że "mieszam w oprogramowaniu", chociaż na routerze ani razu się nie logowałem. Pomogła zmiana klucza WPA2 - na dwa tygodnie, po czym Internet padł permanentnie. Zaniosłem modem/router do punktu. I jak zwykle - 'że moja wina, że tego klucza się nie zmienia bo przypisany jest do urządzenia' itp itd (powstrzymywałem się od śmiechu momentami...). Niby pomogło - na dwa dni. Złożyłem reklamację pisemną, zagroziłem zwróceniem się do UOKiK - pomogło, ale też nie obyło się bez przygód. Vectra oczywiście mojej reklamacji nie uznała (przekręcając fakty), ale jako że po mojej interwencji pisemnej Internet "magicznie" zaczął działać - odpuściłem sobie udowadnianie prawd... bo mawiają, że trzeba być mądrzejszym i dać sobie spokój...