r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

25 lat spamu

Strona główna Aktualności

Historycy sieciowi dokopali się do informacji sugerujących, że spam - niechciane wiadomości będące zmorą obecnego Internetu - w ubiegły weekend obchodził swoje dwudzieste piąte urodziny. Jak informuje BBC News, pierwsza niezamówiona przesyłka reklamowa została doręczona w 1978 roku - jeszcze w czasach Arpanetu.

3 maja 1978 r. szef działu marketingu Digital Equipment Corporation rozesłał użytkownikom informację o pokazie organizowanym przez swoją firmę. List wzbudzil olbrzymie kontrowersje nie tylko z powodu złamania obowiązującej polityki sieciowej, jak i ze względu na dość prymitywny język. Analizy pokazują, że podczas gdy jeszcze dwa lata temu udział przesyłek określanych jako spam w ogólnej liczbie e-maili wynosił 8%, tak obecnie wskaźnik ten przekroczył już wysokość 40%. Amerykańska organizacja FTC ostrzega także, że około 660 z tysiąca przykładowych niezamówionych ofert reklamowych zawiera nieprawdziwe informacje.

Informacje o wyjątkowych promocjach, materiały pornograficzne, czy wołanie o pomoc z dalekiej Nigerii mogą już też niedługo przychodzić na telefon komórkowy. To perspektywa jaką przedstawili amerykańscy specjaliści na ubiegłotygodniowej konferencji dotyczącej spamu.

Choć prawo federalne w USA zabrania operatorom udostępniać numery telefonów komórkowych, to wciąż nie ma prawa które zabraniało by wykorzystywać internetowe bramki SMS do rozsyłania niechcianych wiadomości. SMS-y to wciąż mało popularna usługa w USA i operatorzy boją się, że jeżeli nie uda się opanować problemu spamu, to klienci zniechęcą się jeszcze bardziej, tym bardziej że w USA płaci się za odebranie SMS-a.

Spam "komórkowy" to ogromny problem w Japonii. Jak podał największy operator, firma NTT DoCoMo, SMS-y w ubiegłym roku okazały się najpopularniejszą usługa telekomunikacyjną. Nowe prawo antyspamowe, akcje edukacyjne klientów oraz filtrowanie wysyłanych wiadomości przyczyniły się do ogromnego zmniejszenia liczby niechcianych wiadomości, jednak jak mówi przedstawiciel firmy, Jiro Murayama -" Codziennie ok. 38 mln klientów naszej firmy dostaje średnio 30 niechcianych SMS-ów".

Źródło: Jama Mastaha, 4D

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.