25 milionów polskich internautów, 2,5 godziny dziennie w Sieci i 18 lat home.pl

25 milionów polskich internautów, 2,5 godziny dziennie w Sieci i 18 lat home.pl

25 milionów polskich internautów, 2,5 godziny dziennie w Sieci i 18 lat home.pl
24.09.2015 14:09

Już blisko 25 mln Polaków korzysta z Internetu, a wśród nich coraz więcej jest osób po 55 roku życia. W sieci spędzamy już średnio prawie 2,5 godziny dziennie.

Polacy pokochali Internet. W 2005 roku korzystało z niego nieco ponad 9,6 mln Polaków powyżej siódmego roku życia (27% całej populacji w tym wieku), a w lipcu tego roku było ich już prawie 25 mln (70%). Średni czas spędzany przez Polaka w Internecie także bardzo się wydłużył. 10 lat temu było to średnio 39 minut dziennie i 20 godzin miesięcznie. Obecnie średnio Polak spędza w Sieci 2 godziny i 24 minuty, co przekłada się na prawie 73 godziny miesięcznie.

Rośnie też liczba zarejestrowanych domen, firm działających w Sieci oraz osób, które korzystają z ich usług. Już ponad 55 proc. polskich internautów robi zakupy przez Internet. Najwięcej, bo ponad 70% e-klientów, kupuje w internecie odzież, 67% książki, płyty i filmy, a ponad połowa sprzęt AGD. Internauci deklarują, że chętnie będą przez Internet rezerwować bilety lotnicze (38%) albo kupować bilety do kina i teatru (36%), co oferuje już wiele sieci kin i niektóre teatry.

Przez lata zmienił się także profil polskiego internauty. W 2005 roku mężczyźni nieznacznie przeważali w internecie nad kobietami (odpowiednio 52% i 48%), jednak obecnie różnica ta nie istnieje. W miarę jak starzał się Internet, postarzeli się też jego użytkownicy. W 2005 roku internauci w wieku 7–14 stanowili 14,5%, natomiast osoby w wieku 15-24 – 39%. Obecnie rozkład jest bardziej wyrównany i ci pierwsi stanowią 11% Internautów, drudzy zaś 19%. Największą różnicę widać jednak w najstarszej grupie wiekowej, czyli 55 i więcej. 10 lat temu osoby te stanowiły zaledwie 4% polskich internautów, natomiast obecnie to niemal 14% społeczności internetowej.

Przez wiele lat niewiele zmieniło się w kwestii tego, jakie strony chętnie odwiedzają Polacy. Największą popularnością cieszą się strony o kulturze i rozrywce, a także różne wyszukiwarki i katalogi. Często odwiedzamy też strony firm i media społecznościowe.

Powyższe informacje pochodzą z jubileuszowego raportu, przygotowanego przez obchodzącą 18. urodziny firmę home.pl wraz firmą Gemius oraz Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jubilat podzielił się także odrobiną swoich statystyk. Już rok po rozpoczęciu działalności, czyli w 1998 roku, firma utrzymywała skrzynki pocztowe tysiąca polskich firm. W 2008 roku było to kilkanaście tysięcy, a dziś home.pl może mówić o milionach. Liczba domen utrzymywanych przez firmę w czasie ostatnich 18 lat urosła do 1,2 miliona.

Serwerownia szczecińskiej firmy rozrosła się z niecałego tysiąca w 1998 roku do kilkuset tysięcy, na których działa między innymi 7,5 tysiąca sklepów internetowych – gdy home.pl zaczynała działalność, handel internetowy dopiero raczkował. Zmieniło się niemal wszystko, od liczby internautów, przez sposoby dostępu do sieci, szybkość przesyłania danych, mnogość i jakość dostępnych treści, po same urządzenia. Jeszcze niedawno mówiliśmy o rzeczywistości fizycznej i rzeczywistości cyfrowej. W erze dojrzałego internetu zmienia się paradygmat. Rzeczywistość jest tylko jedna, Internet stanowi jej integralną część – uważa Włodzimierz Schmidt, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Oczywiście nie zabrakło urodzinowych rabatów, które znajdziecie na specjalnej, urodzinowej stronie 18lat.home.pl.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)