r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

AMD zdobyło 83% udziałów w światowym rynku systemów VR #prasówka

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Podczas Game Geverlopers Conference 2016 firma AMD zadeklarowała, że wypracowała mocną pozycję na rynku systemów wirtualnej rzeczywistości, wynoszące ok. 83 procent udziałów. Zaprezentowała też nowe rozwiązania sprzętowe i programowe dla ekosystemu VR, razem z nowym programem certyfikacji układów graficznych, który ułatwi konsumentom i twórcom treści wdrażanie oraz zakup technologii VR.

Firma uruchomiła też programy certyfikacji układów graficznych „Radeon VR Ready Premium” i „Radeon VR Ready Creator”, dzięki czemu wirtualna rzeczywistość jest łatwiej dostępna dla konsumentów i twórców. Nadchodzące układy graficzne Polaris i nagradzana technologia AMD LiquidVR uczynią jeszcze bardziej zaawansowanymi karty graficzne przewidziane do VR.

AMD cały czas odgrywa główną rolę na polu wirtualnej rzeczywistości — powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i głównych architekt w Radeon Technologies Group w firmie AMD. — Dzięki naszym wysiłkom zmierzającym do rozwijania ekosystemu VR, coraz więcej ludzi na całym świecie ma dostęp do tej technologii. Dzieje się to przy okazji wdrażania sieci kafejek VR-owych w Chinach, współpracy z Oculus Rift i HTC Vive, a także poprzez partnerstwa z twórcami treści z branży gier komputerowych, rozrywki, edukacji, nauki, medycyny, dziennikarstwa i kilku innych.

Rozwój ekosystemu wirtualnej rzeczywistości

Wynoszący ok. 83 proc. wskaźnik udziałów oznacza, że technologia AMD napędza większość domowych systemów VR na świecie. To w części zasługa faktu, że rozwiązania AMD napędzają zdolne do obsługi systemów VR konsole do gier, jakie mają już domach miliony ludzi na całym świecie. AMD współpracuje z producentami zestawów Oculus Rift i HTC Vive Pre, aby zapewnić ekosystemowi tworzonemu przez technologie Radeon możliwość wykorzystania pełni potencjału tych produktów.

r   e   k   l   a   m   a

AMD nawiązało też współpracę z Sulon Technologies Inc. przy opracowywaniu zestawu Sulon Q. To pierwszy i jedyny system VR i AR w formie „wszystko w jednym”, który nie musi być podłączony do innego urządzenia i jest od razu gotowy do gry. Sprzęt ten wykorzystuje układy graficzne Radeon wraz z technologią AMD LiquidVR, zapewniając płynną i responsywną rozrywkę w warunkach VR i AR. Sulon Q to zestaw, który umożliwia użytkownikom skorzystanie z możliwości rzeczywistości rozszerzonej, a następnie bezproblemowo przenieść się do świata wirtualnego.

AMD działa wspólnie z organizacjami i instytucjami, aby zaprezentować możliwości wirtualnej rzeczywistości także poza światem wirtualnej rozrywki. Wśród nich są firmy z branży medycznej, rozrywkowej, edukacyjnej, mediów, szkoleń, symulacji i innych. Rezultaty tych wysiłków są dostrzegalne już teraz w projektach takich jak „Neuro VR Experience” firmy General Electric, który symuluje aktywność mózgu, „Story of Orville and Wilbur” przygotowanemu przez The Smithsonian Museum, czy też ostatnio ogłoszonej współpracy z Associated Press mającej na celu zaszczepić VR na grunt reportaży i dziennikarstwa.

Rozwój technologii dla wysokiej klasy systemów wirtualnej rzeczywistości

Podczas Game Geverlopers Conference 2016, AMD zaprezentowało nadchodzący układ graficzny Polaris 10, który napędzał zestaw HTC Vive Pre w demie Aperture Science Robot Repair przygotowanym przez firmę Valve. To inżynieryjna konstrukcja układu przygotowanego w procesie FinFET 14 nm, zoptymalizowanego do DirectX 12 i wirtualnej rzeczywistości. Wprowadza ona szereg ulepszeń względem dotychczasowych rozwiązań AMD, w tym obsługę monitorów HDR, wiodącą sprawność energetyczną i architekturę Graphics Core Next (GCN) czwartej generacji.

AMD przekonuje, że jego technologia LiquidVR jest stosowana coraz częściej w projektach VR. To technologia, która pomaga pokonać problemy powstające przy przygotowywaniu treści, uzyskaniu właściwego komfortu i kompatybilności w warunkach VR. Dzięki niej firmy tworzące oprogramowanie mogą się zbliżyć do ideału realizmu w grach i aplikacjach. Technologia ta jest dziś wykorzystana przez twórców oprogramowania VR – od twórców zestawów VR, jak Oculus czy HTC, przez programistów odpowiedzialnych za przygotowywanie silników do gier, po samych deweloperów opracowujących treści.

Ułatwienia w implementacji i zakupie systemów VR przez konsumentów oraz twórców

Firma zapowiada wdrożenie nowego programu certyfikacji układów graficznych dla systemów VR. To pozwoli producentom OEM, firmom budującym komputery oraz partnerom wykorzystującym układy graficzne (AIB, add-in-board) natychmiastowo zakomunikować konsumentom, które z produktów z rodziny Radeon mogą być wykorzystane do uzyskania niesamowitych doznań VR wraz z zestawami Oculus Rift i HTC Vive.

Zoptymalizowane dla VR systemy takie jak HP ENVY Phoenix zostały skonfigurowane specjalnie pod kątem jakości, wydajności i mocy obliczeniowej mogącej zapewnić niesamowite doznania w świecie wirtualnym — powiedział Kevin Frost, wiceprezes i główny menedżer w dziale systemów dla klientów indywidualnych w firmie HP Inc. — HP współpracuje z AMD, aby dostarczyć na rynek komputer gotowy do systemów wirtualnej rzeczywistości, które nie będzie wymagać dalszej obsługi przed uruchomieniem takich zestawów. Program Radeon VR Ready Premium pomoże konsumentom wybrać właściwy sprzęt do VR.

Zbliżająca się do oficjalnej premiery karta graficzna od AMD otrzyma tytuł „Radeon VR Ready Creator”. Oznacza on bardzo wysoką niezrównaną wydajność, która może dać twórcom i projektantom treści VR bardzo atrakcyjne narzędzie deweloperskie. To zaś, w połączeniu z możliwościami zestawu narzędzi (SDK) AMD LiquidVR, stanie się wyznacznikiem wysokiej wydajności zarówno na polu tworzenia, jak i konsumowania treści przez profesjonalistów VR.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.