Adblock Plus 1.0 wydany

Ukazała się stabilna wersja Adblocka Plus 1.0, popularnego rozszerzenia umożliwiającego blokowanie reklam, które od czasu premiery pobrane zostało kilkanaście milionów razy.

Do najważniejszych nowości w nowej wersji zaliczyć należy kreator tworzenia filtrów ułatwiający tworzenie nowych. Pojawiła się możliwość włączania, wyłączania filtrów i subskrypcji z poziomu menu kontekstowego wybranych elementów. Wprowadzono funkcję umożliwiającą ograniczenie działania filtrów do zewnętrznych adresów względem witryny. Okno referencji nie powinno działać w opóźnieniu w momencie zapisywania zmian, z kolei podpowiedzi, poza nazwą filtra, wyświetlają teraz także jego źródło.

Prócz tego, pojawiło się wsparcie dla trybu prywatnego Firefoksa 3.1 oraz dla rozwiązania Mozilla Prism - nowego projektu, który ma uprościć korzystanie z aplikacji WWW, takich jak GMail, czy Facebook, pozwalając na uruchamianie ich tak jak zwykłych programów. Możliwe stało stosowanie spacji w filtrach. Nowy Adblock używa także nowego formatu zapisu filtrów, dlatego przed instalacją nowej wersji konieczne jest ich wcześniejsze wyeksportowanie.

Szczegółowa lista zmian w Adblocku Plus 1.0 w oficjalnym ogłoszeniu, a plik instalacyjny dla Windows, Linuksa i Mac OS X dostępny jest na stronach Mozilli.

© dobreprogramy

Komentarze

  #1 03.12.2008 13:49

no wreszcie :) polecam

  #2 03.12.2008 14:02

A ja polecam ale opere bo chodzi jak masełko w porownaniu do firefoxa i jest bezpieczniejsza

  #3 03.12.2008 14:06

Już dwa dni temu sam się zaktualizował ;> Tym razem słaby refleks z newsem ;p

  #4 03.12.2008 14:10

Polecam wszystkim uzytkownikom Firefox !!!!!!!!

  #5 03.12.2008 14:10

W końcu możliwość wygodnego edytowania filtra :)
Również polecam :)

  #6 03.12.2008 14:10

Skutecznie blokuje wszystkie wyskakujace syfy na stronach ;)

  #7 03.12.2008 14:13

Zmiany zmianami, ale nie są one tak rewelacyjne żeby skoczyć z wersji 0.7.x do 1.0.

Ale ważne, aby ludzie go używali.

Polska strona z filtrami: http://www.adblock.prv.pl

pozdr.

  #8 03.12.2008 14:14

ekstra dodatek !

  #9 03.12.2008 14:20

Zastanawia mnie fakt, dlaczego mój komentarz z informacją, że w newsie jest błąd (wcześniej pisano o Adblock a nie o Adblock Plusie) się nie pojawił w komentarzach. A po cichu zmieniono Adblock na Adblock Plus :)

  #10 03.12.2008 14:27

Sprawdzałem subskrypcje od iDarka...fajnie, że to wszystko jest z polskich (tak mi się wydaje) stron.
Dzieki :)

  #11 03.12.2008 14:32

3X Super Pozytyw !!!

Szybki
Skuteczny
Spolegliwy

Wszystkim
*** SERDECZNIE POLECAM !!! ***
ALL

  #12 03.12.2008 14:41

"Nowy Adblock używa także nowego formatu zapisu filtrów, dlatego przed instalacją nowej wersji konieczne jest ich wcześniejsze wyeksportowanie."

Że jak? U mnie zaktualizował się kiedyś, bo nawet nie patrzę, co mi się aktualizuje, i niczego nie musiałem eksportować. Ktoś może wyjaśnić, czego miało dotyczyć to zdanie?

  #13 03.12.2008 15:07

plik instalacyjny jest jeden

----------------------------------
Dzięki za zwrócenie uwagi. Poprawione. adam9870

  #14 03.12.2008 15:08

I bardzo dobrze :)

@pablo
I większość stron ją olewa ciepłym moczem :)

  #15 03.12.2008 15:12

Wystarczy zainstalować sobie programik Ad Muncher i macie spokój z reklamami we wszystkich przeglądarkach.(IE7.FF.Opera.Chrome)

  #16 03.12.2008 15:21

@adam9870

A można prosić bez dziwactw językowych typu "kompozytor"? Przyjęło się już w polskim (także w żargonie informatycznym) słowo "kreator". Wydaje mi się, że adekwatne, bardziej zrozumiałe i nienarażające autora na... krytyczne komentarze.

  #17 03.12.2008 15:22

po co płacić za Ad Muncher jak adblock jest za darmo ??

  #18 03.12.2008 15:29

Warto

  #19 03.12.2008 15:33

Ja nie polecam - moim zdaniem osoby stosujące tą wtyczkę to złodzieje okradający właścicieli stron internetowych. Nie wiem po co dobreprogramy publikują informacje na temat tego rozszerzenia, przecież ono zabiera im pieniądze. Ludzie nie rozumieją, że prowadzenie i utrzymanie wielu witryn zależy właśnie od emisji reklam - jeżeli każdy by je blokował to stanęłyby one na skraju bankructwa.

  #20 03.12.2008 15:36

W końcu usunięto bug, który powodował, że po kliknięciu "Remove this flash" przestawały działać linki na stronie. Bardzo wkurzające to było

  #21 03.12.2008 15:38

qbit a pomyslałes o tym że nie wszyscy używają FF

  #22 03.12.2008 15:41

sam się nie zaktualizuje?

  #23 03.12.2008 15:50

to jest pierwsza rzecz jaką instaluje dla liska :D bez tego po prostu nie da się oglądać niektórych stron...

  #24 03.12.2008 15:56

@anonim | IPHASH : 32-0Z-7F-72 |
fajansiarzu - co ma tu wspólnego z moczem strona niespełniająca standardów ?
"tfórcy" tych pseudo stron być może tak.
O tobie nie wspomnę - to oczywiste :)

Swoją drogą każdemu ze świadomych użytkowników sieci winno zależeć, by takich stron było jak najmniej, ale trolla cieszy fakt, że użytkownik Opery ma problem przez niechlujstwo pseudowebmasterów.

  #25 03.12.2008 15:58

Spox program, polecam.

  #26 03.12.2008 16:02

@Adam
wlasnie dlatego, piszesz ze jest błąd, to poprawiają, i po co wyswietlac taki komentarz?
Co on potem wnosi do treści?

Chyba chcesz się pochwalić tym, że wytropiłeś błąd....
Ale po co to komu?

  #27 03.12.2008 16:19

to jest świetne!

  #28 03.12.2008 17:10

@Zulu: a jednak komentarz wzburzony-neptun się pojawił. Zastanawiam się dlaczego mój nie. Jeśli chodzi o wnoszenie do sprawy, pewnie masz racje, nie wiele wnosi ale warto równo traktować wszystkich. Po drugie 90% komentarzy nic nie wnosi do sprawy typu "to jest świetne!". Myślę, że problem polega na tym, że autor napisał kompletnie niekompetentny artykuł i nie chce się do tego przyznać.

  #29 03.12.2008 17:21

Kaszel@
"Ja nie polecam - moim zdaniem osoby stosujące tą wtyczkę to złodzieje okradający właścicieli stron internetowych. Nie wiem po co dobreprogramy publikują informacje na temat tego rozszerzenia, przecież ono zabiera im pieniądze."

Nikt nikogo nie okrada. Wyłączanie reklam nie jest zabronione. Jak ktoś lubi reklamy, to niech je sobie ogląda. Nie mam nic przeciwko dyskretnym reklamom, ale popup-y i animowane reklamy są męczące.

  #30 03.12.2008 17:30

@Adam: komentarze zawierające wyłącznie uwagi do newsów nie są na ogół publikowane. Sytuacja oczywiście wygląda inaczej w sytuacji, gdy komentarz poza informacją o błędzie zawiera coś jeszcze lub jeśli kwestia, na którą ktoś zwróci uwagę nie jest do końca jednoznaczna. Za przykład może tu posłużyć wypowiedź Sfora, gdzie w oficjalnym ogłoszeniu czytamy: "Filter composer...". Dochodzą wówczas do tego argumenty czy takie komentarze w ogóle powinny się ukazywać. Co do - jak to nazywasz "publikacji niekompetentnego artykułu", nie rozumiem co widzisz w nim niekompetentnego? Z początku faktycznie brakowało mu przy Adblocku "Plus", ale szybko zostało to poprawione. Wszystkie jednak tego typu uwagi najlepiej jest kierować drogą mailową. Reszta informacji pochodzi z oficjalnego ogłoszenia twórców...

  #31 03.12.2008 17:43

@adam9870: wszystko fajnie tylko, że news na początku dotyczył kompletnie innego programu. Jest coś bardziej niekompetentnego? Jeśli chodzi o niepublikowanie, rozumiem, że następnym razem jak znajdę błąd i w komentarzu oprócz wskazania błędu dodam "to jest świetne!" mój komentarz znajdzie się na stronie?

  #32 03.12.2008 18:39

@Adam
upierdliwy jesteś ;)
wskazałeś błąd ,został poprawiony; koniecznie potrzebna Ci chwała ,że to TY wskazałeś ?

@trux
zgadzam się z Tobą całkowicie.
Niektóre strony z popami i animowanymi reklamami potrafią doprowadzić do wściekłości - a przecież można stosować mniej inwazyjne metody reklamy skoro już muszą być.
Uważam ,że Adblock Plus i Noscript powinny być integralną częścią FF (ze względu na popularność i wygodę ) oczywiście z możliwością deaktywacji .

  #33 03.12.2008 19:01

@Kaszel
dobreprogramy są wobec mnie fair - stosują reklamy wyłącznie w postaci banerów, więc na dp wyłączam adblocka. Jednak wiele stron jest
1)PRZYTŁOCZONE
2)GRAJĄCYMI reklamami, czasem zawierającymi
3)FILMY (zużycie łącza drastycznie rośnie) no i oczywiście wkurzające flashe
4)ZAKRYWAJĄCE CAŁĄ STRONĘ - oto cztery najczęściej stosowane praktyki, które skłoniły mnie do zainstalowania AdblockPlusa

  #34 03.12.2008 19:06

Zarówno Adblock jak i Adblock plus v.1.0
Nie działaja na wersji 3.2.a1pre

  #35 03.12.2008 19:06

Zarówno Adblock jak i Adblock plus v.1.0
Nie działaja na wersji 3.2.a1pre

  #36 03.12.2008 19:18

@Adam,
Tak, jak dopiszesz przed albo po zwróceniu uwagi
To Jest ŚWIETNE!
to ja się mogę założyc, że na 99.9% twój komentarz się ukarze.

  #37 03.12.2008 19:24

do blokowania reklam najlepszy jest noscript bo w przeciwieństwie do Ad Blocka blokuje wszystkie reklamy!

  #38 03.12.2008 19:32

@Kaszel

Jeszcze piloty do TV tym wszystkim złodziejom pozabieraj :))

AdBlock ratuje internet czyniąc go bardziej przejrzystym i dodatkowo zwalnia łącza od przesyłania ton niepotrzebnych gigabajtów danych niezainteresowanym użytkownikom. Zauważ, że 10 lat temu internet jakoś istniał bez tak nachalnych reklam jakie są teraz. Kiedy jednak rzesza marketoidów odkryła (AKCJA) internet i postanowiła 1kB treści okrasić 100kB reklamy (bardzo lekko licząc), zaczęły powstawać mechanizmy obronne - REAKCJA. Po prostu w przyrodzie musi być równowaga, jeśli zostanie ona zachwiana to "przyroda" będzie dążyć do jej wyrównania.

Powiem dodatkowo, że ja z mechanizmem blokowania reklam zetknąłem się pierwszy raz dawno temu w programie Norton ANTISPAM - uważam, że to była bardzo dobra kwalifikacja zjawiska przeciążania łącz reklamami.

Oczywiście jak ktoś lubi oglądać reklamy, to niech je sobie ogląda - wolnoć Tomku w swoim domku.

  #39 03.12.2008 19:36

@Kaszel
Zbyt nachalna reklama (np pływający po'up fulscreen) jest najskuteczniejszym sposobem na odstraszenie odwiedzających, do kolejnego odwiedzenia danej strony. Dzięki adblock'owi można bez nerwów czytać np wp.pl - spróbujcie bez ... Co do pozbawiania dochodów wlaścicieli stron, nie jestem pewny czy banner musi być tylko wyświetlony, czy strona reklamodawcy musi zliczyć kliknęcie z wejściem na jego stronę...

  #40 03.12.2008 19:49

@zadowolony:
Popieram. Zresztą, uważam, że każda przeglądarka internetowa powinna mieć wbudowany mechanizm blokowania reklam. Np. w Operze istnieje coś takiego. Jeśli ktoś chce blokować reklamy, to może wejść na stronę, na której podane są filtry reklam i użyć je we własnej przeglądarce. Co do NoScripta, to również popieram. Jest to tak samo potrzebne przeglądarce, jak człowiekowi chleb (może trochę przesadzone porównanie).

Pozdrawiam :)

  #41 03.12.2008 20:03

mój adblock na dobrychprogramach też jest zielony :)

  #42 03.12.2008 20:50

Ja używam Opery z zainstalowanym programem Ad Muncher jest dostepna pełna wersja darmowa w Komputer Swiat Nizbędnik.Ten program blokuje wszystko integruje się z Operą nie trzeba już klikac "zablokuj zawartośc.".Wcześniej używałem Firefoska z Adblokiem.

  #43 03.12.2008 21:32

Adblock - najlepszy przyjaciel internaty.

Totalne przegięcie, szczyt chamstwa wręcz i popis pychy i arogancji właściciela portalu, to wyświetlane w okienkach reklamy-filmiki. Nagle przeglądarka dostaje zadyszki i coś zaczyna mi ni z tego ni z owego grać. Czasami nawet nie widać, co to jest, bo reklama jest gdzieś na nisko na marginesie strony.

W ogóle jak coś zaczyna grać na jakiejś stronie (nie tylko reklama) to jest to przegięcie na maksa.

  #44 03.12.2008 23:51

Powiem Wam, że to czy ktoś używa Opery czy Firefoxa to tylko kwestia jego subiektywnych odczuć i przyzwyczajeń. Kiedyś używałem Firefoxa, ale po zainstalowaniu FF3 przeglądarka zaczęła mi się dosyć często wieszkać i przesiadłem się na Opere9 i jestem z niej zachwycony, chociaż wersja 9.62 ma jakiś błąd, bo też czasem potrafi się zawiesić i żeby było sprawiedliwie - chciałem dać jeszcze jedną szansę FF3, skoro z tego samego powodu przesiadłem się na Opere. Zainstalowałem Firefoxa... niby wszystko chodziło idealnie, nawet wydawała mi się ciut szybsza niż Opera... no, ale jakoś mi ta przeglądarka już nie pasowała, zupełnie nie wiem czemu... wróciłem do Opery, która dzisiaj też mi się zawiesiła. Przyzwyczajenie - innego wytłumaczenia chyba nie ma, chociaż czekam na naprawienie tego błędu, bo z tego co czytałem to nie tylko ja tak mam...

  #45 04.12.2008 01:23

Nawet nie zauważyłem tych nowości a zaktualizował mi się sam parę dni temu. To chyba najlepszy dowód na to jak sprawnie działa. Jak czasem sprawdzam coś w szkole, albo na innym kompie, to aż się dziwie ile reklam ma chociażby onet czy nasza klasa. Zdecydowanie pierwszy dodatek jaki należy zainstalować w swoim ff

  #46 04.12.2008 11:47

Ech, ten dodatek ratuje życie. Pamiętam jak kiedyś po jakiejś nocnej sesji muzyki wszedłem na onet czy wp żeby sprawdzić pocztę. Bez adblocka, ze słuchawkami na uszach mocno podkreconymi. Duuży błąd bo pan Kondrat czy jakaś inna cholera ryknęła mi w uszy kredytem, myślałem że się zleję ze strachu :) Bom się nie spodziewał o 2.30 takiej oferty. Wtedy znalazłem Adblocka i mam spokój z migającymi i spiewającymi pierdołami (no, poparte to jeszcze Flashblockiem). I komp się jakoś ożywił jak nie musi tego syfu mielić :)

  #47 04.12.2008 12:55

podobno adblock ma dodatni wplyw na ochrone srodowiska... wlasnie przez zmniejszenie uzycia energi przez cpu w czasie wyswietlania reklam o.O.

Myślę ze drugim niedocenianym a wyaje mi sie ze i nawet lepszym dodatkiem jest NoScript ktory wyraznie przyspiesza wyswietlanie stron.

  #48 04.12.2008 16:56

O takim Adblocku i każdej najgłupszej rzeczy związanej z Firefoxem napiszecie, ale o wydaniu alphy Opery 10 już nie napiszecie....

  #49 04.12.2008 16:58

Heh, chwile po napisaniu wcześniejszego komentarza jest news o operze :D

  #50 05.12.2008 00:14

A co nas tutaj interesuje Opera, tutaj jest news o rozszerzeniu do Firefox'a...

nie trolujcie znow...

  #51 08.12.2008 21:47

kilkanascie milionow razy.. to dla mnie podstawowy dodatek do liska, instalowany przy trzecim wkurzeniu badziewiem zaslaniajacym tresc. lubie czasem cykac reklamy, bo wiem ze dzieki temu wiele portali sie rozwija, ale niestety tworcy reklam w tym przypadku sami sa sobie winni calkowitego wyciecia.
btw. jesli irytuja cie reklamy w telewizji a nie chcesz przegapic programu, wylacz dzwiek. to na prawde dziala !

  #52 10.12.2008 18:24

Tam w opisie i zdjęciach jest wyjaśnienie,ale po angielsku,Czy jest po polsku?

  #53 11.12.2008 09:31

Jeśli ktoś może mi wytłumaczyć,jak to zainstalować po ściągnięciu.

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.