Administracja USA przenosi się "w chmurę"

Administracja USA przenosi się "w chmurę"

Wojciech Cybulski
17.09.2009 17:03, aktualizacja: 18.09.2009 10:38

Amerykański rząd szuka oszczędności w swojej rozbudowanej i kosztownej infrastrukturze IT, która obejmuje wszelkie szczeble administracji publicznej. Po dokładnych analizach rządzący w Waszyngtonie decydenci zdecydowali się postawić na model cloud computing i przenieść wszelkie niezbędne urzędnikom narzędzia i usługi "w chmurę".

Za utworzenie Government Cloud odpowiedzialny będzie Google zaś proces przeniesienia publicznych danych na prywatne serwery zakończony zostanie prawdopodobnie w przyszłym roku. Jak możemy przeczytać na blogu korporacji, stworzony system przeznaczony będzie dla urzędników lokalnych, stanowych i federalnych, co oznacza, że obejmie znakomitą większość amerykańskiej administracji.

Zdaniem rządzących taki krok był konieczny, szczególnie w trudnych czasach spowolnienia gospodarczego. USA wydaje rokrocznie 75 mld dolarów na własną infrastrukturę IT często dublując inwestycje czynione przez sektor prywatny. Zrezygnowanie z rozwijania własnych rozwiązań i przejście na model cloud computing ma przynieść miliardowe oszczędności. Jak zawsze w takich sytuacjach pojawiają się jednak obawy o bezpieczeństwo takiego systemu. Po kilku spektakularnych awariach poczty Gmail stało się jasne, że od sporadycznych problemów z „chmurą” nie da się uciec – co stanie się w sytuacji, gdy rzesze amerykańskich urzędników pewnego dnia zostaną odcięte od niezbędnych im do pracy narzędzi?

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)