Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

UPC, czyli jak dać się zrobić w konia

Witam Cię w tym przepięknym, aczkolwiek w Warszawie nieco pochmurnym dniu. Jako że koniec świata i święta za pasem, a sylwestrowe Achtungi jeszcze nie zaczęły strzelać, to przyszło mi dzisiaj zająć się pewna niemiłą sprawą dotyczącą tytułowej firmy. Zacznę może jednak po kolei...

W połowie listopada, 16 dokładnie, z racji wykupienia firmy Aster (jak ja za nią tęsknię ;( ) i skończenia z nią umowy należało podpisać nową. Z Netią nieciekawe stosunki moja rodzina już miała i dotąd, mimo już, czy ja wiem, roku od ostatniego konkretnego kontaktu z tą firmą, dotąd domagają się zaległych rachunków za internet grożąc drogą sądową. Problem w tym, że żadna umowa ostatecznie nie została podpisana (Netia uparcie twierdzi, że tak było i że ponoć ma dowody ;) . Ba!, nawet nie ma doprowadzonej instalacji do naszego mieszkania, ale przecież usługi są cały czas świadczone :)

W związku z powyższym zdecydowaliśmy się przystać na super-hiper ofertę UPC, czyli internet 30Mb/s z modemem Wi-Fi-Ri-Fi, kanałów w HD więcej, niż w Bałtyku wody i praktycznie bezpłatne połączenia stacjonarne i komórkowe, a to wszystko za oszałamiającą kwotę 120 PLN (słownie sto dwadzieścia polskich złotych- co za szał!). A do tego pakiet ultra FullHD z Cyfrą+ i innymi bajerami, których i tak nikt nie ogląda, przez miesiąc za darmo.

Wszystko było "cacy", internet rzeczywiście jest tak szybki, jak na papierku, nawet Wi-Fi się przydało do szantażowania młodszej siostry, która w tamtym czasie jako jedyna miała smartfona i z niego korzystała (wiem, jestem okropny ;) Niestety cała cukrowa otoczka rozpuściła się, jak kry w Wiśle, kiedy przyszła pierwsza faktura w połowie grudnia, według której za świadczone usługi należało zapłacić 152 zł. Występuje tu pewna, nawet zauważalna niezgodność z wcześniej obiecaną kwotą, prawda? Czyżby ktoś zrobił sobie pogawędkę z daleką rodziną w Stanach i przebił limit rozmów? A może po prostu UPC chce kogoś, ładnie mówiąc (bo na usta cisną się brzydsze słowa), oszukać? Tak, czy siak, ta sprawa musiała poczekać, ponieważ w tamtym czasie święta się zbliżały i nie było czasu na inne rzeczy.

I tak dochodzimy do dnia dzisiejszego. Wraz z mamą (żeby jej znowu czegoś nie wcisnęli) udaliśmy się do najbliższego punktu obsługi klienta rzeczonej firmy, aby sprawę wyjaśnić. Tam zastaliśmy kilka równie niezadowolonych osób. O dziwo wszystkie okienka były czynne, a my byliśmy "tylko" o 15 numerków dalej od obecnie przyjmowanego. "Tylko", ponieważ, jak się okazało, UPC ma swój własny system odliczania i po B181 następuje B173. Tak, żeby było weselej. Po odstaniu słusznych 30-45 minut i obejrzeniu 2 odcinka 2 sezonu MLP:FiM na telewizorze w poczekalni, na którym o dziwo było włączone Mini-Mini, w końcu nadeszła nasza kolej.

Widząc reakcje poprzednich klientów nie byłem zbyt optymistyczny i nie myliłem się. Miła pani z uśmiechem na twarzy uprzejmie wskazała nam dwa wiersze w opasłych tabelkach umowy, które określały zamówione usługi. Jedna z nich rzeczywiście opiewała na 120 złotych i zawierała wszystko to, co było obiecane. Drugą natomiast był pakiet HBO HD, w ironicznie nazwanym dziale "Twoje KORZYŚCI dodatkowe" i należało za niego zapłacić 25 zł miesięcznie, co po zsumowaniu dużo bardziej pasowało do kwoty na fakturze.

Oczywiście padło pytanie, czy można z tego zrezygnować i padła także oczywista odpowiedź "Tak, przez pierwszy miesiąc od zamówienia usługi", czyli i tak przed otrzymaniem pierwszej faktury, która przyszła 18 grudnia. Oczywiście istnieje też opcja zapłacenia za zerwanie umowy.

Nasz przypadek i tak był dość łagodny, ponieważ kwota 25 zł jeszcze tak bardzo nie uderza w rodzinne finanse. Gorzej było z niedowidzącym emerytem, któremu rachunki z także obiecanych 120 zł podskoczyły do 200. W ogóle większość osób stała także niezadowolona z wysokości rachunku i także odchodziła ze skwaszonymi minami od okienek. Jestem ciekaw, jak długo utrzymają się na rynku z takim podejściem do klienta...

(To oczywiście pytanie retoryczne i jestem pewien, że UPC bez problemu sobie poradzi, chociaż za 2 lata, po wygaśnięciu umowy, jeżeli tylko uda mi się znaleźć porządną alternatywę, to stracą jednego klienta i nie zyskają z jego strony żadnego nowego)

Cała wyprawa nie okazała się jednak całkowicie bezowocna i w drodze powrotnej, wbrew tradycji, zakupiłem butelkę wytrawnego, czerwonego wina, które ze smakiem wypiję ze znajomymi świętując nadejście nowego roku. Dobrej zabawy życzę też tobie, drogi czytelniku i aby szczęście i czujność przy podpisywaniu umów nie opuściły Cię ani na chwilę w roku 2013 ;) 

porady

Komentarze

BestiaB (niezalogowany) 31.12.2012 15:36 #1

Takich typów jak Ty jest od groma, nie dotyczy, podpisze a potem twierdzi, że nic nie wie. To nie kwestia UPC tylko większość firm (orange, netia, itd.) posiadają coś takiego jak pewne usługi za darmo na start (np. netia ma pakiet bezpieczeństwa).

Posiadam usługi w UPC, wszystko wyczytałem przed zawarciem umowy i dwie osoby mnie kolejno obsługujące telefonicznie wszystko mi wyjaśniły. Co prawda, można mieć do takich firm pretensje, że nie zadzwonią do nas kilka dni przed i nie powiedzą, że usługa staje się płatna, ale z drugiej strony nie mogli byśmy tego za darmo przetestować.

Jeżeli ktoś boi się, że zapomnij wyłączyć, to teraz każdy telefon, komputer ma przypominacz, wystarczy sobie ustawić.

Niestety, nie których to nigdy się nie zadowoli, nawet, jakby mieli zamiast 120 zł do zapłaty 50zł, i tak by znaleźli coś co by im przeszkadzało.

Soren  31.12.2012 15:53 #2

Morał jest krótki i ogólnie znany: trzeba czytać umowy ;)

hnt  31.12.2012 15:56 #3

Rozumiem, że można czuć rozgoryczenie, gdy ktoś jak krowie na rowie nie wytłumaczył, co i kiedy trzeba zrobić, aby nie narobić sobie dodatkowych kosztów, ale bądźmy poważni.

Żalenie się, że nie przeczytało się dokładnie umowy, pod którą złożyło się podpis (!), jest mało poważne:)

Polecam upewnić się, jak zapisy umowy traktują o zakończeniu tejże po upływie okresu jej obowiązywania. W obecnych umowach UPC, które ja miałem okazję widzieć widnieje zapis, że jeżeli klient nie złoży rezygnacji, umowa taka zostaje automatycznie przedłużona na okres dwóch lat (niestety nie pamiętam, czy rabaty będą nadal obowiązywać).

Więc wniosek z tego prosty: najpierw czytamy to, pod czym się podpisujemy:)

Pozdrawiam i szczęścia w nowym roku życzę!

rudywilk (niezalogowany) 31.12.2012 15:56 #4

szczerze mówiac nie wydaje mi się to szczególnie dziwne. często jest tak, że wpychają coś na siłę choć dziwnym wydaje mi się, że nie można zrezygnować. Zazwyczaj jest tak, że np. dostajesz darmowy pakiet na 3 miesiące a potem możesz płacić dalej lub zrezygnować - albo zapłacić za miesiąc a potem zrezygnować. Takie "rezygnuj w ciągu miesiąca albo płać dwa lata" wydaje mi się wręcz niezgodne z prawem. Uważajcie też w upc na promocje w stylu abonament 60zł a drobnym druczkiem napisane przez 3 miesiące a potem 140

Vezi (niezalogowany) 31.12.2012 16:41 #5

Dokładnie, trzeba czytać umowy. Jestem klientem UPC od ładnych paru lat i ciężko znaleźć tak tanie i stabilne łącze..

Dimm  31.12.2012 16:49 #6

Siostra przy zakładaniu Internetu dostała wraz z nim pakiet "Bezpieczny Internet". Monter po prostu przyniósł umowę która fabrycznie miała zaznaczoną daną opcję. Wzrost rachunku zobaczyłem również po okresie promocyjnym. To tylko 5 zł miesięcznie, ale cóż trzeba czytać dokładnie co się podpisuje. Na razie jestem z UPC zadowolony mimo tego mankamentu.

Shaki81 MODERATOR BLOGA 31.12.2012 17:32 #7

He he, koniec roku coś nas optymistycznie nie nastawia:) Najpierw ja ponarzekałem, teraz ty:) Ale, dokładnie jak się nie czyta dokładnie umów (zwłaszcza tego małym drukiem) to później jest jak jest:).

Marek z UPC (niezalogowany) 31.12.2012 17:49 #8

A to trafiłem na grunt tematu odnoszący się i do mnie. 15grudnia tego roku instalator z UPC na wcześniejsze moje zamówienie.. powtórzę -zamówienie co do technicznych spraw, odnoszące się primo -1.Że chcę tylko internet o wyznaczonej moją chęcią odbioru sile przesyłu. -2.Że nie jestem jeszcze zdecydowany jaka umowa terminowa mnie zadawala -3.Że boli mnie brak jasnych świątecznych promocji i trochę przy okazji pomarudziłem,że instalacja taka droga (100zł.),a przecież byłem wcześniej już ich klientem. Miła pani odpowiedziała; -1.Umowę nie muszę teraz podpisać (więc nie miałem wcześniej okazji przy jej obecności co czytać) -2.Instalator swoje zrobi,umowę zostawi, a pan ma miesiąc na odstąpienie..(oczywiście nie za darmo ten próbny czas) Finał taki; instalator w wieku gimnazjalisty -(nieważne) swoje zrobił.Dał do podpisu; ja świadomy próbując okiełznać szybkość podrzucanych papierków- odbiór modem, kabelków,że robota sprawnie i szybko wykonana.. z życzeniami wzajemnego tego i tamtego młodzieńca wywiało.Na odchodne potwierdził; Mam miesiąc na odstąpienie od umowy. A mnie żal,bo też bym chciał..że tak szybko i tak dużo za usługę. A co mi ta pani słowem przed instalacją obiecała, ano to - jeżeli podpiszę umowę na rok -50% bonifikaty za instalację i lekki upust na abonament Na potwierdzenie wagi słów,że nie tylko papiur ma siłę przebicia oczarowała mnie i przygwoździła do fotelu argumentem- nasza rozmowa jest monitorowana i nagrywana. Nie oceniam siebie,czy ja naiwny durak co ładnej kobiecie zaufał. To się okaże niebawem. Zakończę odchodząc od tematu.Nie ja pierwszy i też nie ostatni, co obrączkę długo w kieszeni miętosił zanim ze strachem na palec włożył.Trzeba zaufać,a to nie jest naiwność.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK 31.12.2012 18:11 #9

Cyrk i tyle, jak dla mnie takimi rzeczami powinna się zając EU, bo w Polskie organy ani trochę nie wierzę. Myślałem, że takie rzeczy w dość rozpoznawalnej firmie nie będą miały miejsca, a tu niemiłe zaskoczenie. Coraz bardziej trzeba uważać, bo już kolejny wpis tego typu. Pozdrawiam Shaki81.

gaga007 (niezalogowany) 31.12.2012 18:33 #10

Ja też miałem przeprawę z UPC. Zamówiłem pakiet z promocyjną zniżka 50% przez pierwsze 2 miesiące (co miałem na piśmie - w pliku pdf. z potwierdzeniem zamówienia. Natomiast pierwsza faktura przyszła bez zniżki. Okazało się, że jako posiadacz 2 usług UPC nie mam prawa do ww. zniżki.
Sprawa oparła się o rzecznika praw konsumentów i o dziwo, UPC przyznała mi tą zniżkę w ramach "ugodowego załatwienia sprawy"
Polecam walczyć o swoje, chociaż może to potrwać kilka ładnych miesięcy....

duffee  31.12.2012 20:15 #11

gdzie ty mieszkasz , ja za 130 zl mam 147 programow , tym kilkanascie w jakosci HD, i place za tv 8x zlotych a za internet ok 3x zl , (x - nie pamietam dokladnie jaka to cyfra), i tak mam od paru lat, a internet mam 25 MB donwload, 1,5 upload , i nie narzekam. Morze zle trafiles. Nie mam nagrywarki od upc i telefonu, a siec wifi sam moge sobie zrobic przy pomocy routera i nie wiem po co za to placic.

przemo_li  31.12.2012 21:14 #12

Nie ma mowy o żadnym oszustwie.

Jak w umowie pisze jak byk że zapłacisz 25zł, to nie ma co się dziwić że taka przyjdzie faktura.

Jak zwykle trzeba czytać uważnie i jak zwykle trzeba się pytać o CAŁOŚCIOWY koszt wszystkich bajerów.

Za to jak najbardziej odchodź od UPC. Dodatkowe pakiety powinny być wyłączane na życzenie...

_tommy_  31.12.2012 21:27 #13

Nikt Ciebie nie oszukał, to tylko Twoja wina, że nie czytałeś umowy. Jak zamawiasz usługę to zawsze musisz się określić co chcesz. Nigdy nie zgadzaj się na żadne oferty promocyjne, typu HBO na 3 miesiące za jedyne 20 zł etc. bo zapomnisz się a UPC wtedy przedłuża sobie takie umowy i dzięki temu ma kolejnego klienta...
I nie piszcie, że sprawa nadaje się do zgłoszenia gdziekolwiek, winą za nieczytanie umowy nie obarcza się firmy sprzedającej usługi lecz klienta który w chwili zawierania umowy nie czytał co podpisuje. Ok, są drobnym drukiem dodatkowe oferty dodawane ale jak nie są zaznaczone, a z reguły trzeba coś "zaptaszyć" aby było to aktywne, ale takie akcje są normalne. Nikt nie musi Was informować o dodatkowych usługach, masz umowę to ją "durniu" czytaj. Takie jest założenie sprzedawcy.

@duffii
MoŻe ;]

@przemo_li
Dlaczego w dużym mieście ma ktoś rezygnować z UPC? Co jest wg Ciebie lepsze? Orange? Netia? Polsat? A może internet mobilny z ograniczeniami? ;p
Dodatkowe pakiety zawsze powinien wyłączać sam klient, bo to są jego pakiety dodatkowe. Zgłaszasz operatorowi a on wyłącza dane usługi, nigdy inaczej.

Pozdrawiam ;)

zxt (niezalogowany) 01.01.2013 00:21 #14

Na takie firmy jest tylko jeden sposób - umowy bezterminowe. W UPC przy jednej usłudze zysk przy 2-letniej "lojajce" jest tak mały (a dochodzi np. obowiązek korzystania z e-faktury), że można spokojnie wziąć bez promocji. Za sam internet (25Mb/s DL) płacę 56zł. A wartością dodaną jest argument do ew. walki z BOK pt. "Możecie stracić klienta od następnego okresu rozliczeniowego".

_asd (niezalogowany) 01.01.2013 10:35 #15

Zdobycie nowego klienta jest ~6x bardziej kosztowne niż utrzymanie już zdobytego klienta, stąd wszelakie promocje dotyczą nowy klientów, a starzy zazwyczaj przedłużając umowę dostają gorsze warunki i dłuższy okres umów.

Także jeśli jest taka możliwość, najlepiej nie przedłużać umowy, tylko zmieniać dostawców by być zawsze nowym klientem, do którego kierowane są najatrakcyjniejsze cenowo i najkrótsze umowy.





Over  01.01.2013 12:39 #16

W większości przypadków jest tak że albo przedstawiciel zrobił cie w h.. albo poprostu nie przeczytałes dotyczącej cie promocji to normalne praktyki przedstawicieli chodź nie wszyscy tak robią ;)

Rafiozo1 (niezalogowany) 01.01.2013 12:52 #17

W mojej lokalnej telewizji przy podpisywaniu umowy miła pani dwa razy mówiła że HBO jest na dwa miesiące za darmo, a jeśli nie chcemy płacić za HBO po okresie próbnym to należy przyjść i poinformować przed końcem okresu próbnego/darmowego.

video  01.01.2013 15:22 #18

Umowa ma być jasna i klarowna z ściśle określoną kwotą! Ostatnio przedłużałem telefonicznie Netię(ADSL) do 20... Musiałem parokrotnie ingerować by przysłali mi umowę. Mimo że na umowie opcja HBO GO nie była zaznaczona to była na pierwszym rachunku(na szczęście 1zł). Musiałem znów interweniować i odmawiać usługę, której nie zamawiałem :))))

To nie jest tak że trzeba czytać, bo wysoce prawdopodobne że umowa jest napisana nie zrozumiale dla większości ludzi, czego dowodzi wpis autora.
A firmy molochy cóż, te rąbią nas z każdej strony. Jak się nie znasz to przepadłeś.

AdrianSasquatch  01.01.2013 17:14 #19

Wpis miał na celu zwiększyć uwagę czytelnika na to, co podpisuje. Nie chciałem się w nim wyżalać, jeśli jednak tak to wygląda, to przepraszam, bo mogłem lepiej sformułować myśli. Nie mam też zamiaru nigdzie niczego zgłaszać, ponieważ na umowie jest wyraźnie wszystko zaznaczone. Co prawda w mało czytelnej formie, ale jednak jest.

Macie też oczywiście racje i pewnie gdybym poświęcił 2 godziny na przeanalizowanie wszystkiego przed podpisaniem, to pewnie bym się doczytał wciśnięcia dodatkowej usługi, która była fabrycznie dodrukowana. Problem jest w tym, że kilka razy wyraźnie monter powiedział, że do zapłaty za wszystko będzie miesięcznie 120 zł i że w ramach promocji otrzymujemy Cyfrę + i kilka innych kanałów w HD od 5.12. do 2.01. i jeżeli się zdecydujemy, będziemy wtedy mogli je (oczywiście płatnie) przedłużyć, a jeśli nie, to zostaną odłączone. I to właśnie przez tą promocję na pierwszy rzut oka nie było widać dodatkowego pakietu HBO.

I właśnie gdyby nie takie nieścisłości, którymi operator próbuje zmamić klienta i mu wcisnąć coś, czego nie chce, nikt nie byłby niezadowolony. Wszystko to po prostu wpływa na ogólne odczucia względem danej firmy.

@Shaki81
Na początku chciałem sprawę opisać w komentarzu pod twoim wpisem, ale stwierdziłem, że tak rzadko coś się ukazuje na tym moim blogu, że się wysilę i wyskrobie coś dłuższego u siebie :)

@video
Netia pod względem obsługi klienta jest chyba numerem jeden w Polsce ;)

DjLeo  01.01.2013 18:52 #20

Polityka jest jakaś dziwna w UPC, w zeszłym roku podpisałem umowę na telewizję (pełny pakiet z HD) i internet (30mega z WIFI) za 80zł i umówa na rok. Ponieważ, wcześniej płaciłem ok. 110 zł za gorsze warunki (Select HD i 25mega) i umowa na 2 lata, to nawet się nie zastanawiałem. Teraz jak patrze na ceny to jestem w szoku, ceny za Select HD i 30 mega z WIFI to minimum 115 zl i umowa na 24 miesiące. Czyli olbrzymie pogorszenie warunków. Nic z tego nie rozumie. Teraz to żałuję, że nie mogłem podpisać umowy na 24 miesiące.

AdrianSasquatch  01.01.2013 19:04 #21

@DjLeo
Trzeba było na początku się jakoś wypromować, więc i ceny były zaskakująco niskie. A kiedy ma się dużo klientów, to się wraca do droższych stawek, żeby zarobić (jak Ci ktoś powie, że to przez kryzys, to możesz go ode mnie kopnąć? ;)

p.dulska  01.01.2013 19:30 #22

Tak się zastanawiam jaki sens mieć w dzisiejszych czasach TV?

DjLeo  01.01.2013 20:56 #23

@AdrianSasquatch

Nie do końca, UPC jest od lat na rynku. Mi powiedzieli, że taka cena dla mnie jako stałego klienta. Jestem ciekaw jak będzie przy następnej umowie.

Over  01.01.2013 23:25 #24

@AdrianSasquatch
Zawsze masz 10 dni na czytanie i ewentualne wymówienie usług gdy wprowadzono cie w błąd ;)
Także nie trzeba było czekać do 1 rachunku tylko wcześniej poczytać.. no ale mądry polak po szkodzie..

Coco77 (niezalogowany) 02.01.2013 00:43 #25

Miałem podobny problem w TP .Osoba źle mnie poinformowała o usłudze. Niestety pomimo pisanych odwołań i podobno odsłuchań rozmów telefonicznych ze mną i tak była to moja wina ,że nie przeczytałem dokładnie umowy . Dlatego czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Tylko czy nam się chce ?

miiso (niezalogowany) 06.01.2013 23:46 #26

A czego można było się spodziewać po osobniku oglądającym bajki dla przedszkolaków?
Odpowiem: nie umie czytać.

advance  07.01.2013 08:11 #27

UPC to wielkie oszustwo bo jeśli np. było 129,99 3 pakiety razem a potem podwuzszaja cene o prawie 6 czy 7 zl w wiadomości emailowa droga apowinni wyslac listem ze podwyszka dzwoniac do nich to czekac na zbawienie jak laskiawie odbiorą telefon dobrze ze weszla ustawa teraz ze nie trzeba podpisywać umowę na czas określony czyli 2 lata teraz już do lamusa to poszlo ale i tak UPC to złodzieje i oszuści

przypadkowy czytelnik (niezalogowany) 07.01.2013 09:13 #28

to obowiązek firmy objaśnić szczegóły umowy w sposób nie budzący wątpliwości klienta, niestety tak jak z wszystkim w naszym kraju użytkownik jest "workiem do obijania"

Babcia Klozetowa  07.01.2013 10:57 #29

Z opisu sytuacji wynika, że ktoś nie przeczytał umowy przed podpisaniem umowy. Ja rozumiem, że autor tekstu to jeszcze nastolatek, ale "mama"? Trafiłem na ten wpis ze strony głównej, i to ze względu na chwytliwy tytuł, który powinien brzmieć „nie czytać umowy, czyli jak dać się zrobić w konia”.

Kolejny, który daje sobie wcisnąć kit a potem żali się w Internecie :(

Waciaki (niezalogowany) 07.01.2013 11:36 #30

Firma UPC przekreśliła się w moich oczach już kilka lat wstecz. Przejmowali lokalną kablówkę GoSat i przysłali akwizytorów, którzy przedstawili ofertę bez pakietu pośredniego, bo będzie likwidowany. Zdecydowałem się na duży pakiet ze względu na bajki dla dziecka. Nieźle się zdziwiłem gdy okazało się, że pakiety zostały po staremu a za migrację na niższy oczywiście trzeba zapłacić. Później jeszcze jakieś podwyżki za pakiety ogłosili.Wypowiedziałem im umowę przy najbliższej okazji.
Teraz w moim mieście wiodącymi operatorami są dwie największe spółdzielnie mieszkaniowe, a cwaniaki z UPC znikły z rynku.

AdrianSasquatch  07.01.2013 15:17 #31

@Babcia Klozetowa
Tak, "mama". Mam prawie 19 lat, ale niezależnie od wieku kobieta, która mnie urodziła, będzie dla mnie nikim innym, jak "mamą" i to się nigdy nie zmieni :)

I kolejny raz pisze, że wcale nie chciałem się żalić, tylko zwrócić uwagę innych na problem niedopowiedzeń ze strony firm podczas podpisywania umów i na konieczność ich czytania. Ja już nigdy nie przyzwolę, ani samemu nie podpiszę czegokolwiek, zanim sam nie przeczytam umowy. Sądzę, że ty także. Jednak są ludzie, którzy mogliby dać się zrobić w konia przez zwykłą nieuwagę i miałem nadzieję, że moje wypociny uchronią przed tym chociaż jedną osobę.

A co do oglądania bajek dla dzieci, drogi misso, to już wolę poćwiczyć swój angielski oglądając takie głupoty, niż oglądać pseudo newsy, albo patrzeć, jak poziom programów na Discovery coraz bardziej spada (a może to ja z wiekiem robię się coraz bardziej wybredny...)

studzinek (niezalogowany) 08.01.2013 17:17 #32

@Dimm Dokładnie też taki pakiet miałem tyle, że zauważyłem go wcześniej (przy podpisywaniu). Zapytany o to instalator odpowiedział, że mogę z niego zrezygnować choćby następnego dnia co oczywiście uczyniłem, żebym przypadkiem nie zapomniał:) Nie widzę więc problemu jeśli się czyta umowy.

bravo  16.01.2013 23:16 #33

Z UPC trzeba załatwiać sprawy szantażem. Ostatnio skończyła mi się umowa (roczna) na C+ (w UPC), a umowę na TV miałem na 2 lata. Zadzwoniłem więc do BOK-u i chciałem nową promocyjną umowę (ze zniżką) - jednak konsultant powiedział, że się nie da, że promocja jest tylko dla nowych i że muszę płacić pełną kwotę (czyli jakieś 2x tyle co wcześniej).
Wkurzyłem się i napisałem wypowiedzenie C+. Po kilku dniach dostałem e-maila, że mają dla mnie propozycję i proszą o kontakt. Zadzwoniłem więc i okazało się, że specjalnie dla mnie mają ofertę specjalna na C+ w cenie niższej niż moja poprzednia umowa (dokładnie 27zł w wersji HD).
Czyli morał z tego taki, że jak im zagrozisz odejściem, to nagle wszystko się da i nawet super promocję dostaniesz.

kocurek (niezalogowany) 10.03.2013 22:33 #34

Od 8 marca w dekoderach bez nagrywarki programowo zablokowali możliwość nagrywania na prywatne nagrywarki. Co wy na to.

Hmm (niezalogowany) 16.03.2013 21:05 #35

Ja wlasnie dostalem swieza fakturke w tej nowej promocji 12 miesiecy. 30mb mialo byc za 66zeta i pierwsze 3 miesiace po 33. Ogladam fakture a tam pierwszy misiac wyliczony jest na 45zeta od 90zlotowej oplaty (aktywacje pomijam) wiec albo ja czegos nie doczytalem, w co watpie bo wlasnie sprawdzilem 3x, albo cos sie tu slabo zgadza z tymi liczbami na fakturce. Czyli teraz mam czas tracic na ich BoKi?

Hilarion  29.03.2013 17:02 #36

Nie wiem, czy jest to regułą, ale gdy kiedyś zmieniałem warunki umowy z UPC, ustalając wszystko wcześniej telefonicznie, to po stwierdzeniu niezgodności faktury z oczekiwaniami (wynikającymi z rozmowy, bo umowy faktycznie oczywiście nie przeczytałem), zadzwoniłem do nich i (po przeanalizowaniu nagrań rozmowy, co zajęło chyba z miesiąc) nadwyżkę kasy (chodziło chyba o 50zł za "montaż", o którym nie było mowy, bo zmieniały się tylko parametry usługi) oddali w następnej fakturze.
Inna sprawa, że z UPC mam też parę niemiłych doświadczeń.
Np. gdy podnieśli mi parametry usługi - wzrost przepustowości łącza z 10 na 15 Mbit/s, to przez 3 miesiące się musiałem z nimi bujać, że wcale nie dostałem tych 15 Mbit/s i nadal mam 10 (na koniec okazało się, że w 2 z 3 systemów UPC miałem wpisaną przepustowość 15 Mbit/s, ale w trzecim - odpowiadającym za faktyczne ograniczenie przepustowości - zostało 10).
Faktycznie też trzeba im "grozić" rozwiązaniem umowy (gdy skończy się umowa na czas określony), by móc otrzymać normalne warunki (porównywalne z tymi, które dostają nowi klienci) na kolejny okres.

jarok (niezalogowany) 08.04.2013 20:14 #37

Kolego
Poczytaj dobrze umowę. Jeśli przed końcem trwania umowy nie wypowiesz jej, umowa trwa nadal tylko, naliczają ci stawki bez rabatu. Jeśli natomiast wypowiesz umowę, to w ciągu 7 dni masz zwrócić dekoder bo płacisz sporą karę

PoMPA7888 (niezalogowany) 13.04.2013 15:55 #38

siema widać ze, nie umiesz czytac umowy zapewne mialeś pakiet HBO na msc gratis pózniej trzeba zrezygnować żeby nie placic za niego zaloze sie ze miales jeszcze pakiet bezpieczenstwa tez dawany na msc pozniej dzieci placza ze ich ktos oszukal ja korzystam uslug upc juz dobre 6 lat nigdy mi nie podniesli zadnych uslug by sie zgadzalo 120 +25 + pakiet bezpieczenstwa = 152 zl

sam jestes sobie winny zaden sad ci nie pomoze jest twojego niedbalstwa i nie umiesz czytac umowy raz 2 sprawa pisze na stronie jak wejdziesz promocje ze pakiet HBO jest na msc gratis i tez pakiet bezpieczenśtwa na msc pozniej sie sam aktywuje jak nie zrezygnujesz placisz dodatkowo pozniej dzieci pisza ze ich wydymano

cyberadex (niezalogowany) 18.04.2013 19:06 #39

Panowie i Panie byłem zagranicą i nie miałem wpływu na swoich dziadków założyli sobie UPC .
Po powrocie Dziadek poinformował mnie iż płaci więcej niż powinien przeczytał całą umowę.
W umowie nie piszę że wyrażają zgodę za klienta i godzą się na przedłożenie umowy bez jego zgody nawet jeśli ich o tym nie poinformował to jest niezgodne z prawem ponadto często zdarza się iż włączają pakiety bez wiedzy klienta zwłaszcza u starszych ludzi .
W moim przypadku w sumie moich dziadków sytuacja wyglądała tak :
Dziadek dzwoni do obsługi klienta i się pyta dlaczego w umowie wynosi miesięcznie 79 zł a place 107 zł nie rozumiem dlaczego tyle.
Pani z obsługi poinformowała mojego dziadka iż on zamówił przez internet pakiet canal+ itp. dlatego rachunek wzrósł dziadek był zdziwiony bo nigdy nie obsługiwał komputera i teraz niema wyjścia musi płacić . Wiele razy słyszałem o podobnych sytuacjach o włącznie pakietów bez naszej zgody prawnie wygląda tak nie mają prawa nas tak oszukiwać .
Ale nie podajemy się i idziemy na stronę prawną jeśli jedni ludzie wygrają i inni tez .
PZdr. Zajrze tu jeszcze i podam wam info co do wyniku sprawy

May2 (niezalogowany) 05.05.2013 14:03 #40

Do: AdrianSasquatch.
Całkowicie się z Tobą zgadzam. W Aster wszystko grało było klarowne, ludzie kompetentni, obowiązkowi, życzliwi. ASTER miała klientów, stabilny internet, jasne i przejrzyste zasady promocji. W UPC mają totalny bałagan. Przez okres 3-ch mies przychodziły podwójne f-ry (z UPC i Aster), dopiero po moim 3-krotnym monitowaniu zrobili korekty. W "miedzyczasie" sprzedaż przysyła listownie informację o nowym ID do logowania oraz nowych n-rach bankowych, na ktore należy wpłacać pieniądze (oczywiście konsultanci sprzedaży ani windykacja na ten temat nic nie wiedzą..) Pieniądze poszły na nowe konto a windykacja ściga mnie, że nie ma opłaconych rachunków. Oczywiście koleżanka z windykacji nie zaznaczyła problemu w systemie....3-krotnie dzwonię i wyjaśniam, każdorazowo Pani ma sobie zanotować i przeksięgować pieniądze, czego nie czyni. Dopiero za czwartym razem udaje mi się zakończyć sprawę. E-Faktury zamieszczane bywają później (albo po interwencji), są nieczytelne (inne kwoty na stronie 1-szej, inne na ostatniej (r-ku do zapłacenia - nie wiadomo co zawierają).
Wiele można by jeszcze pisać nt funkcjonowania UPC na podstawie mojej 5-letniej współpracy z tą firmą. Mam nadzieję, że wreszcie znajdę inną firmę ....

goja malgla (niezalogowany) 09.05.2013 20:19 #41

jestem klientem upc od kilkunastu lat.teraz w maju konczy mi sie umowa i chcialam zmienic oferte na upc'dopasowana w pakiecie;lecz nic z tego bo pani konsultantka odpowiedziala ze zabroniono im ta oferte sprzedawac,wobec tego chyba podziekuje i poszukam innego operatora,bo z tej odpowiedzi wynika ze tanie oferty sa dla wybrancow.

szczęśliwy (niezalogowany) 15.05.2013 11:11 #42

6 maja 2013 na maila otrzymałem z UPC taką wiadomość;
>Informacja o zmianach w dokumentach abonenckich
Chcielibyśmy poinformować Państwa, że w związku ze zmianą ustawy Prawo Telekomunikacyjne (z dnia 16 listopada 2012 r.), zmianie ulegają wybrane postanowienia ogólnych warunków umowy abonenckiej, regulaminu świadczenia usług oraz regulaminu szczegółowego świadczenia usług komórkowych. Przy okazji zmian, wymaganych przepisami prawa w wyżej wymienionych dokumentach, wprowadziliśmy również dodatkowe zmiany, które sprawią, że dokumenty te będą dla Państwa bardziej przejrzyste i zrozumiałe.
Zmiany w dokumentach abonenckich będą obowiązywać Państwa od 21 czerwca 2013 r.
Jednocześnie zapewniamy, że wysokość Państwa opłat oraz inne warunki świadczenia usług nie zmieniają się.

Jeżeli nie akceptują Państwo powyższych zmian, przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy abonenckiej z UPC. W tej sytuacji UPC nie będzie przysługiwać żadne roszczenie odszkodowawcze, ani zwrot ulgi. Pisemne oświadczenie o rozwiązaniu umowy abonenckiej powinno być złożone nie później, niż do 21 czerwca 2013 roku. Wszelkie informacje na temat zmian w dokumentach abonenckich są dostępne na stronie http://www.upc.pl oraz pod numerem 32 4 94 94 80*.<

Czy to oznacza, że możemy wreszcie bez żadnych konsekwencji wypowiedzieć im umowę !!!???

lolek i bolek (niezalogowany) 20.05.2013 13:50 #43

Do @szczęśliwy.TAK!!.

huehue (niezalogowany) 20.05.2013 21:39 #44

A wypowiadaj- więcej transferu dla mnie.

real1 (niezalogowany) 04.06.2013 11:26 #45

Prawda jest taka że umowy są tak skontrowane że tylko doświadczony w temacie prawnik zrozumie.Ludzie przy podpisywaniu umowy mają kilka minut na przeczytanie i zrozumienie czegoś czego nie zrozumie osoba wręczająca umowę.Ale możemy trzymać pozory by nie wyjść na głupa i ostro czytać na poczekaniu udając że się zrozumiało oszukując tym samym siebie i powodując wewnętrzny uśmiech osoby na przeciw.

ariel8882 (niezalogowany) 16.06.2013 18:42 #46

ja dwamiechy mialem odpiety tl. i zero polaczen na fakyurze i firma jest jedna w czolowce jesli chodzi o polaczenia tl reszta firm zawsze nalicza cos .

Anonim (niezalogowany) 02.09.2013 14:56 #47


UPC -ju pi si ,każą sobie czytać.
To najgorsza kablówka pod Słońcem.
Zobaczcie w Wałbrzychu,druty na dachu wiązane do komina,reszta po drzewach,
grzymsach,słupach drewnianych,wisi to już od 2000 roku i nikt tego nie rusza,dlatego że nie działa, babcia moja sie wkurza, za co płaci,
pisali do niej o cyfrowej, ale monter zwiał jak zobaczył te druty,
nie będzie już lepiej, a tylko gorzej, im sie podobno już nie opłaca
tu inwestować, dosyć zarobili i teraz uciekają ( opinia montera).
Ale kto im na te kabelki napowietrzne pozwala,tak sobie luzem puszczać
po terenie miasta?
Nikt ich jeszcze za dupe nie bierze, mają takie umocowania w urzędach?

sdf;hfuisgvnyxfus6767483f txsuy (niezalogowany) 13.10.2013 17:09 #48

Powiem tak mam UPC chyba ze 150 kanałów kilkanaście HD, neta 60MB, multiroom i telefon za 145.
I nigdy nic mi nie skoczyło do góry ! Nawet instalator zawsze mówi że jest HBO czy tam inne gów*o 30 dni za free a potem trza płacić dodatkowo więc w 30 dni trza zrezygnować z hmmm tego dodatku. Więc trzeba czytać i słuchać zanim się podpisze.

rotten (niezalogowany) 14.01.2014 20:09 #49

dajcie spokój z UPC. TO SĄ TACY ZŁODZIEJE I KOMBINATORZY jakich świat nie widział. wszystkim odradzam korzystanie z ich usług. kruczki, kombinacje i nachalne skurwysyństwo. NIGDY ale to nigdy w życiu nie skorzystam z ich usług, ever. choćby nie było w okolicy neta od żadnego innego operatora. i będę regularnie robił im taki PR gdzie tylko się da... latami.

P-olak (niezalogowany) 25.02.2014 09:39 #50

A ja się nie zgodzę z twierdzeniem "...że umowy trzeba czytać"... pewnie tak, ale powinny być klarownie i jasno napisane a oszustwa w stylu "z panią się umówiłem, a przyszła inna faktura, inna umowa itp" surowo karane. To co się dzieje to zwyczajna granda i naciąganie, żeby nie powiedzieć kradzież za która łapki na pieniek były kładzione. Całej reszcie która się tu wypowiadała w innym tonie dziękujemy, sio do nory korporacyjne szczury.

Gabriel_68 (niezalogowany) 19.04.2014 19:15 #51

Zgadzam się z przedmówcą, umowy są konstruowane tak, aby korzyści z ewentualnego przeoczania terminu lub niedopatrzenia przy podpisywaniu umowy lub poprostu zdarzenia losowego niepozwalającego odwołać usług - trafiały do firmy która nas obsługuje. Twierdzenie, że wszystkie firmy tak robią nie jest argumentem, że jest to działanie prokonsumenckie. Wręcz przeciwnie wszystkie zdarzenia niepozwalające odwołać usługi mają nabijać kasę firmie świadczącej te usługi. W mojej opinii jest to naganne. Ja również jestem klientem Upc od wielu lat i znając ich praktyki uważnie czytam umowy, jednak pilnowanie terminów przedłużania umów co dwa lata i odwoływania poszczególnych umów "promocyjnych" jest wg mnie strasznie irytująca. Zupełnie retorycznie spytam czemu nie mogłoby być tak cywilizowanie, żeby w firma Upc wymagała mojej zgody na przedłużenie pakietu premium hbo na przykład i kontaktowała się w tej sprawie ze mną przed zakończeniem okresu promocyjnego, a gdy upływa termin 2-letniej umowy, aby nie z automatu przywalała mi kolejne dwa lata i straszyła karami w przypadku rezygnacji tylko informowała mnie czy jestem zainteresowany kontynuacją współpracy i przedstawiała mi nową ofertę? Pytanie jest oczywiście retoryczne , bo wiadomo dlaczego. Chodzi o kasę, która na pewno wpada do firmy Upc z powodu tych przeoczeń. Sam nie znalazłem się w takiej sytuacji, ale proszę się nie oszukiwać to tylko kwestia statystyki, aby takie przeoczenie zdarzyło się i mi. Przypadków dlaczego tak się stanie można mnożyć, a wszystkie mniej lub więcej mogą być losowe i kompletnie nie do przewidzenia, a zarabiać na tym będzie UPC i firmy stosujące podobne praktyki nastawione tylko i wyłącznie na rzeź frajerów, a nie zadowolenie ewentualnego klienta.