Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Alior Sync jest kobietą!

Po namowie mojego dobrego kolegi postanowiłem założyć drugie konto w Alior sync. Jako zadowolony klient od początku istnienia Alior Banku liczyłem na takie samo bezproblemowe użytkowanie konta w nowym wirtualnym dziale Sync...

Zakładanie konta

Po wykonaniu przelewu z głównego konta i weryfikacji danych z przelewu przez Sync otrzymałem nowe konto bankowe. Po zalogowaniu rozpocząłem eksploracje nowego systemu zarządzania kontem.. Po przejrzeniu wszystkich możliwości postanowiłem przetestować sposoby logowania się na konto. Poza standardowym uzupełnieniem brakujących znaków w zagwiazdkowanym haśle, jest także możliwość łączenia kulek (identyczny sposób jak przy logowaniu w systemie Android) oraz token..

Logowanie

Token jest aplikacją mobilną pod Android i iOS. Po wstępnym procesie konfiguracji aplikacji (wpisaniu numeru aktywacji tokena oraz hasła i wybraniu PINu do aplikacji) możemy korzystać z generatora haseł jednorazowych służących do zatwierdzania przelewów oraz logowania się do banku. Dodatkową opcją ułatwiającą logowanie jest możliwość zamiany identyfikatora klienta na własny login - z czego też skorzystałem. Po wylogowaniu się przyszła pora na przetestowanie nowego sposobu logowania. Więc wpisałem login, zalogowałem się do aplikacji Token w smartfonie wygenerowałem hasło i.. DZIAŁA!

Problemy

Tydzień później. Dziś (22/06/2012). Pora na sprawdzenie płatności w sieci i kuszącym zwrotem 5% ich wartości przy płatnościach z Alior Sync. No i tak wchodzę na stronę logowania, wpisuje swój login i generuje nowe hasło w aplikacji i... "LOGOWANIE NIEUDANE". No dobrze.. może gdzieś się pomyliłem - w loginie nie gdyż obrazek weryfikacyjny się zgadzał, więc źle przepisałem hasło? Kolejna próba - LOGOWANIE NIEUDANE! - czerwony napis ujrzały znowu moje oczy i tak jeszcze kilka razy. No dobrze.. Wirtualni konsultanci wolny - skorzystam z opcji czatu. Wyjaśniam kobiecie problem, ona potwierdza że robię wszystko dobrze ale pomóc mi nie może - trzeba zresetować ustawienia konta, innego wyjścia nie ma. No dobrze, to poproszę.. Nie może. Przez czat się nie da, muszę przez skype lub telefonicznie. He? Jak to się nie da? W rozmowie głosowej mniej ich oszukam niż podczas pisania? Moje konto się popsuło, a oni nie chcą mi pomóc w formie kontaktu którą sami udostępniają.. No dobrze, konsultanci głosowi są zajęci, proszę kobietę o numer telefonu - zrobię to telefonicznie. Podaje numer 19 506. Dzwonie z T-mobile. Kolejny czerwony komunikat dzisiejszego dnia - numer nieprawidłowy. Pytam czy są jakieś inne - dzwonie z komórki i nie działa. Otrzymuje odpowiedź "Z telefonów stacjonarnych i komórkowych: 19 506 (z sieci Play 12 19 506) lub (12) 370 71 00". No dobrze, dzwonie z T-mobile i nie działa, dla play jest tylko inny numer. Więc korzystam z dłuższego..

Wszyscy konsultanci są oczywiście zajęci, a rozmowy są nagrywane.. muzyczka - tego mi było trzeba.. Posłuchać muzyczki... W końcu sukces - odzywa się kobieta (znowu) której tłumacze swą niezdolność do zalogowania się na konto, wypytuje czy to jakiś większy problem z tym logowaniem czy nie? Okazuje się, że jestem pierwszy który ma takie problemy.. Pani wypytuje o wszelkie dane łącznie z wagą i numerem buta.. Resetuje ustawienia logowania do konta i już po 10 minutach mogę się od nowa zalogować na konto i ponownie mieć przyjemność w procedurze ustawiania haseł.. Jako iż należę do osób, które nie poddają się zbyt łatwo ponownie ustawiam proces logowania na token. Ponownie jestem zmuszony do jego aktywacji na smartfonie i.. nie znajduje w nim opcji jego resetowania. Usuwam dane aplikacji - aktywuje token, ustawiam pin i znów mam możliwość generowania haseł jednorazowych - testuje zalogowany na konto jakąś zmianę wymagającą ode mnie podania hasła jednorazowego. DZIAŁA. No to pora się wylogować. Logowanie - nazwa użytkownika - generuje hasło i wpisuje w polu token - LOGOWANIE NIEUDANE!... Nie nie nie.. kolejna próba i taki sam rezultat.

Znów jestem skazany na telefon.. Znowu zajęci konsultanci i piękna muzyka dla której tutaj dzwonie umila mi czekanie.. Kolejny kobiecy głos wita mnie i pyta w czym może pomóc.. (hmm).. Tłumacze swój problem, wyjaśniam że dzieje się tak ponownie, pani prosi o chwilę cierpliwości włączając mi NARESZCIE! moją ukochaną melodyjkę, a sama udaje się do kompetentnej pomocy technicznej w celu wyjaśnienia sytuacji - zapewne do jakiegoś osobnika płci męskiej. I tak nagle mój taniec w rytm melodii zostaje przerwany przez miłą panią bogatszą o nową wiedzę, która może przyczynić się do rozwiązania mojego niedzielnego problemu. Pyta w jaki sposób się loguje - cierpliwie tłumaczę te 2 skomplikowane kroki. Pyta czy używam klawiatury wirtualnej z ich strony czy numerycznej. Tłumacze, że numerycznej. To proszę spróbować wirtualnej gdyż istnieje możliwość iż moja klawiatura NUMERYCZNA się przestawiła.. Tłumacze drogiej pani, że nie ma takiej możliwości. W klawiaturze alfabetycznej owszem jest parę możliwości (słynny ctrl+shift) ale w numerycznej nie widzę takich możliwości. No i co pani na to? Bang! muzyczka i wypytuje kolegę pewnie dalej.. Ja w tym czasie podłączam telefon do kina domowego by podzielić się z innymi dźwiękiem melodii. Znów odsłuchiwanie utwory zostaje mi przerwane, pani pyta o sposób w jaki resetowałem token w telefonie. Odpowiadam, że opcji resetu nie znalazłem, a proces aktywacji nowego tokena na koncie wymagał ode mnie wpisania ponownie nowych danych. Tak więc postanowiłem usunąć dane aplikacji w telefonie co spowodowało iż mogłem ponownie aktywować proces aktywacji tokena, który swoją drogą działał - bo hasło wygenerowane zadziałało przy weryfikacji zmiany obrazka kontrolnego. Pani tłumaczy, że muszę użyć opcji resetuj token. Ja pytam czy była jakaś aktualizacja gdyż nie widziałem takiej opcji. Nie - opcja resetu była od początku. Dobrze, poszukam. Pytam, czy kolejny już 3 ci raz jak to nie zadziała, będę musiał ponownie przechodzić proces telefonicznego uwierzytelniania mojej tożsamości? Pani przedstawia opcje ustawienia pinu do kontaktu telefonicznego. Wystarczy wstukać numer klienta i pin - w ten sposób omijam proces lustracji przy każdej próbie nawiązania kontaktu telefonicznego.

U kresu cierpliwości

Postępuje zgodnie z instrukcjami. Opcja resetu tokena owszem jest, ale przed wpisaniem pinu. Po zalogowaniu się opcji takiej już nie ma.. Nie wiem po co było go usuwać i tworzyć 2 różne menu.. Resetuje, znowu ustawiam hasła i po raz 3 wybieram sposób logowania za pomocom tokena.. Wyloguj. Login, generuj token i hasło i.. MOTHER OF GOD! Znowu czerwony komunikat.. Spokojnie.. Spróbuje klawiaturą ekranową.. Przepisuje token.. wciskam wirtualny ENTER - co? Enter pojawił się jako nowa gwiazdka w haśle. Kasuje - myszką kilkam kolejny raz cyferki - lata praktyki w celowaniu w Open Arenie ułatwiają mi wcelowanie w te mini cyferki. Klikam przycisk zaloguj i.. SZOK. Zalogowało. Ale jak? JAK!? Wyloguj. Login, hasło z numerycznej.. TERAZ DZIAŁA I Z NUMERYCZNEJ!
Alior Sync to kobieta.. Ma swoje fochy. Działa jak chce i kiedy się jej chce.. I pracują dla niej same kobiety...

Podsumowanie

Już rozumiem, dlaczego nowy bank reklamuje ninja.. Trzeba sprawności, cierpliwości i wygimnastykowania niczym ninja aby sprostać problemom na jakie można w nim natrafić. Doświadczenie czteroletnie na rynku bankowości w internecie nie pozwoliło im uniknąć drobnych problemów. Ja straciłem godzinę swojego czasu, trochę złotówek z komórki aby naprawić coś co działało, przestała, a później miało fochy.
Alior sync to ciekawy bank dla wszystkich którzy potrzebują taniego w utrzymaniu konta (0zl) z darmową kartą płatniczą oraz chcą skorzystać ze zwrotu 5% wartości płatności z Alior Sync.

neotps_ 

internet bezpieczeństwo

Komentarze

0 nowych
AdrianSasquatch   9 #1 22.07.2012 14:08

Radzę uważać z tą darmowością konta. Moja mama przy przenoszeniu się do Alior Banku też miała darmowe konto... przez pierwsze 3 miesiące. Potem dołożyli 10 złotych miesięcznie. Suma niby nieduża, ale grosz do grosza... Poza tym obsługa konta z ich strony jest tragiczna w stosunku do PKO24- dotąd nie mam pojęcia, jak tam sprawdzić, ile zostało środków na karcie kredytowej. Zamiast tego muszę sprawdzać zadłużenie i odejmować je od limitu.
Nie wiem, jak to jest w Alior Sync, ale raczej z ich usług nigdy nie skorzystam ;)

Ave5   8 #2 22.07.2012 14:10

Współczuję straconych nerwów. Sama idea Synca jest świetna ale faktycznie jest trochę niedoróbek.

" I pracują dla niej same kobiety..."

Jak raz korzystałem z ich videoczatu to był akurat facet ;]

P.S. Podziel akapit "Problemy" wcięciami i enterami, bo zrobił się blok tekstu ;)

neotps   5 #3 22.07.2012 17:34

@AdrianSasquatch:
Tutaj cię zaskoczę. Moje pierwsze konto to było pko24. Niestety z opłatami zaczęli mnie robić w penisa, dlatego zrezygnowałem z prowadzenia konta przy też kilku problemach - mając pare zł na koncie jeszcze musiałem dopłacić bo nie kobieta (eh..) nie wiedziała ile za obsługę konta mi jeszcze policzą w tym miesiącu.. Alior pobierał opłate za wydanie karny bankomatowej. Obecnie albo 5zł albo 9. W zależności czy wypłata wpływa na konto czy nie. Ja rocznie za kartę płace 60zł, a lokata nocna w skali roku pokrywa koszt karty + jakies 60zł zarabiają pieniądze na koncie na siebie. Obsługa jest bardzo prosta. Tak jak w PKO nie miałem problemów, tak w alior też nie mam się do czego doczepić. Powien nawet że lepiej można spersonalizować stronę główną i jest więcej ciekawych opcji np. powiadomienie na email o wszystkim.

@Ave5
Człowiek liczy na fajny wideoczat to dają faceta?:) Co do podziału to niestety lepiej nie potrafię gdyż to jednolity w zasadzie tekst miał być. A sama sytuacja raczej wywołała we mnie śmiech, niż złość:) Napisałem kobiecie na czacie że mi się po tygodniu konto popsuło, a ta mni odpisała - "konta bankowe się nie psują" :-) A mojemu się udało.. Nie zrozumiała ironii, no cóż..
Sync może być fajny. Założyłem z 2ch powodów. 1 to płatności na allegro itp. 2. Pewnego razu na urlopie.. pewien bankomat (PKO!) postanowił zjeść moją kartę. Wyłożyła się nakładka obsługująca bankomat, mym oczą ukazał się pulpit windowsa z błędem krytycznym - a jak! - poczym restart i procedura ładowania systemu. Po paru minutach bankomat wyglądał jak nowy, ale mojej karty nie zamierzał oddać... To była 1 taka sytuacja. Na moje szczęście bankomat był w ścianie oddziału, który był otwarty. Pani z oddziału pomogła mi w odzyskaniu karty i co ważne.. zapytała mnie na jakie nazwisko jest karta zanim mi ją oddała.. Tu wyrazy uznania za to małe, lecz bardzo ważne pytanie. Teraz chcę mieć 2 karty na wypadek gdyby pierwsza została zjedzona przez jakiś wygłodniały bankomat.

mordzio   15 #4 22.07.2012 17:43

@AdrianSasquatch
W Alior Banku podstawowa opłata za prowadzenie konta to 5zł, w przypadku gdy Alior nie jest Twoim głównym bankiem doliczane jest 4zł. Wszystko jest jasno opisane na ich stronie.

Alior Sync ma spory potencjał i kilka ciekawych funkcji. Osobiście brakuje mi funkcji powiadamiania o zdarzeniach na rachunku za pomocą sms.

Wolfgar   7 #5 23.07.2012 11:46

I znowu mnie coś ominęło :P Jakoś od początku nie miałem problemów z tym kontem. Przelew zakładający przyszedł szybko, karty dotarły w ciągu tygodnia i tak sobie używam zadowolony. A tym którym przeszkadzają opłaty polecam zamknięcie konta :) Czynność wymagająca jednej wizyty w banku (a w przypadku alior sync pewnie nawet tego nie trzeba robić).
Po za tym uważam że Alior zrobił bardzo dużo dla swoich klientów. Darmowa płatność rachunków (to jest moja zmora), kantory w oddziałach (god bless you) i jeszcze kilka innych opcji. Także nie ma co aż tak bardzo narzekać. Aktualnie w aliorsync przeszkadza mi tylko to że karta walutowa jest identyczna jak złotówkowa przez co można je łatwo pomylić. Ale obiecali to załatwić także nie płacze.

xomo_pl   21 #6 23.07.2012 20:02

"taniego w utrzymaniu konta (0zl) z darmową kartą płatniczą oraz chcą skorzystać ze zwrotu 5% wartości płatności z Alior Sync."

dla 5% nie warto się użerać z takim bankiem :D

Wszystko to poza zwrotem 5% można mieć w innych, normalnych bankach....

mordzio   15 #7 23.07.2012 21:15

@zomo_prl
W normalnych bankach ?
W Aliro Sync za darmo masz prowadzenie konta, wydanie i odnowienie karty debetowej, darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów, darmowe wpłatomaty plus 5% zwrotu za zakupy w internecie.
Przez jednorazową wpadkę z tokenem nie skreslał bym tego banku, tym bardziej że wiekszość osób potraktuje to jako konto dodatkowe a nie główne.
A no i na koniec co dla mnie jest chyba najlepsze w Alior Sync, co miesiąc masz 10 przelewów ekspresowych za darmo.

  #8 23.07.2012 22:06

@up; ja mam konto w Deutsche Bank i wszystko co wymieniłeś poza tymi 5% zwrotami mam a nawet więcej bo wypłaty ze wszystkich bankomatów na świecie, darmowe przelewy (zwykłe ale dochodzą bardzo szybko) bez limitu i wiele innych.
No i normalny system logowania i uwierzytelniania a nie jakieś upierdliwe tokeny....

xomo_pl   21 #9 23.07.2012 23:51

"prowadzenie konta, wydanie i odnowienie karty debetowej, darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów,"

to sami i:
-wypłaty we wszystkich bankomatach na świecie
-darmowe przelewy zwykłe (dochodzą szybko)
-zakupy w sieci bez dodatkowych kart bo ta do bankomatu mi to umożliwia (visa z kodem cvv)
-wygodne logowanie/autoryzowanie użytkownika bez idiotycznych tokenów

mam w Deutsche Bank, a te 5% "pierdziele" :D

Wolfgar   7 #10 24.07.2012 00:18

@zomo_prl
"Obsługa karty VISA Electron 0 zł (w przypadku wykonywania minimum 1 transakcji miesięcznie)" - BUMCFKSZ! I nie taka darmowa ta karta :D
I jeżeli "pierdzielisz" 5% to znaczy, że nie szanujesz pieniędzy które zarabiasz/dostajesz. Do tego nijaka Comperia.pl dała temu kontu (w aliorzesync) pierwsze miejsce dla kont internetowych. No i zapomnielibyśmy o jednej kwestii ciekawe czy konto dbnet można otworzyć nie wychodząc z domu ;)

mordzio   15 #11 24.07.2012 08:43

@zomo_prl
W Alior Sync nie musisz korzystać z tokenów, a co więcej możesz zmienić id na jaki chcesz!
Posiadam konto w db, obsługa konta jest tragiczna i mało intuicyjna, a strona paskudna:)

xomo_pl   21 #12 24.07.2012 10:03

@up; fakt, strona nie jest piękna (DB EASYNET) ale za to lekka i szybka- co niektórzy wemasterzy przesadzają już z wielkością stron...

@Wolfgar;
no fakt ale 1 transakcja to praktycznie nic- ja wszędzie gdzie się da (nawet 1zł potrafię kartą zapłacić w sklepie:D ) płacę kartą bo nie znoszę noszenia groszy w kieszeni/portfelu. Tak mam kasę na koncie i tylko dokumenty i kartę w portfelu + 10zł gdyby się nie dało zapłacić gdzieś kartą...
DeutscheBank oferuje bardzo dobre warunki, dopiero alior może z nim konkurować. Wybierając konto porównywałem oferty i lepszego nie było. No i lubię wszystko co niemieckie :P.

"ciekawe czy konto dbnet można otworzyć nie wychodząc z domu ;)"
można, sam tak zrobiłem. Wypełniasz formularz, po kilku dniach przychodzi kurier z umową i resztą papierów, wypełniasz, kurier bierze ze sobą z powrotem i po x czasu (nie pamiętam ile i nie chcę w błąd wprowadzić ale chyba do 2tyg) konto aktywne, przychodzi karta visa.


"I jeżeli "pierdzielisz" 5% to znaczy, że nie szanujesz pieniędzy"
szanuję ale nie będę zmieniał banku bo w innym jest nowa promocja a ni zakładał kolejnych kont dla tych 5%...

neotps   5 #13 25.07.2012 15:36

Standardowe logowanie jest za pomocą hasła - uzupełnianie zagwiazdkowanej części hasła. Natomiast podpisywanie przelewów jest za pomocą haseł jednorazowych wysyłanych przez SMS.

Wolfgar   7 #14 25.07.2012 20:50

@Do autora tekstu - Ale szkoda że nie wziąłeś pod uwagę faktu że system jest całkiem nowy i mogą się takie rzeczy czasami dziać na początku. Bo co innego to 4 lata doświadczenia z jednym systemem a co innego 2 miesiące z nowym.
@up - W sklepach których kupuje (takie codzienne zakupy) nie ma możliwości płacenia kartą albo mają ustanowiony limit np od 20zł. (kupuje w biedronce i małych sklepach osiedlowych) Po za tym płacenie małych kwot kartą "omówiono" tutaj http://www.youtube.com/watch?v=m0YlcGve5Ek z czym się dokładnie zgadzam. To już taka osobista złośliwość :P
I bym zapomniał. Kiedyś próbowałem namówić znajomą żeby otworzyła konto w DBnet żeby zdobyć odtwarzacz. Niestety w ciągu miesiąca nie dotarła do niej karta :/ Dzwoniła 2 razy na infolinie i tam nawet nie wiedzieli dlaczego tak się stało. Także to było to co mnie odrzuciło.

  #15 26.07.2012 02:04

Ja nie mialem zadnych problemow ani z tokenem, ani jak narazie z konte.
Jak dla mnie internetowe konto jako dodatkowe spisuje sie bardzo fajnie. Aplikacje pod androida dzialaja szybko bez problemow. Stronka / logowanie / wlasne id - wielki +
Obsluga klienta kiedy mialem problem z podpisaniem przelewu tez bardzo przyjemna i mila. Okazalo sie moim bledem a nie ich. Po czym mi wyjasniono co i jak. Jak dla mnie jak narazie najlepszy taki bank w sieci.

TomTar   7 #16 30.07.2012 10:55

Ja jakoś nigdy nie mam zaufania do takich banków. Przy wyborze banku zawsze kieruję się głównie tym jaki jest bank stabilny, kto jest w zarządzie banku, kto ma udziały, jaki jest rating banku, jakie są relacje inwestorskie. I dlatego wybrałem PKOBP. Może jestem staroświecki w tych sprawach. Poza tym nigdy nie loguję się do konta bankowego czy mojego konta TFI za pomocą telefonu komórkowego. Jest to mało bezpieczne.

soanvig   10 #17 02.08.2012 16:12

" czerwony napis ujrzały znowu moje oczy i tak jeszcze kilka razy"
u mnie w iPKO jest blokada po trzech nieudanych...
"Resetuje ustawienia logowania do konta"
nie powinna mieć takiej możliwości. Gdy ja przeprowadzałem ten proces w ww. banku połączyłem się z konsultanką, a ta mnie przełączyła na automat, z którym porozumiewałem się poprzez wpisywanie znaków na telefonie i kończenie wpisywania krzyżykiem (#). Gdyby konsultanci mieli moc do takich rzeczy... :D

Ale i tak świetny wpis. Przy "Ja w tym czasie podłączam telefon do kina domowego by podzielić się z innymi dźwiękiem melodii." nie wytrzymałem i wybuchnąłem szczerym śmiechem.

  #18 24.11.2012 12:34

To jeszcze nic, na początku z CashBacku było wypłacane 5% do 5 dni roboczych teraz jest 10 dni roboczych ja czekam 15 dzien roboczy i dalej nic ;/ . Gdybym miał u nich w Banku Jakiś kredyt to za pewne już naliczali by prowizję ale gdy oni mają człowiekowi coś dać co sami oferują to się już tak nie śpieszą !!

  #19 05.05.2014 11:03

z końcem marca zlikwidowali te 5% ;(
a teraz już nawet nie ma SYNC
A co do tytułuże jest kobietą to teraz widać jak zmienił kolorki na róż