Amazon walczy z Google

Amazon walczy z Google

Redakcja
04.11.2005 14:00

Google ma kolejnego po Microsoft poważnego przeciwnika. Odpewnego czasu dostępna jest wyszukiwarka książek online zmożliwością podglądu treści. Projekt trafia w rynek do tej poryzmonopolizowany przez Amazon, co nie pozostało bez echa ze stronynajwiększego internetowego sklepu z książkami. W porozumieniu zuniwersytetami w Michigan, Stanford, Harvard, oraz New York PublicLibrary i Oxfordem, Google udostępnia szereg publikacji i tytułówza darmo na swojej stronie Google Print. Mimo zapewnień Google, żemateriały tam znajdujące się są całkowicie legalne i od dawna niemają prawnych właścicieli, kwestie legalności treści wciąż jeszczenie zostały do końca rozwiązane. Gdzie w tej historii miejsce dla Amazon? Wraz z eksplozją treści naGoogle Print, Amazon postanowił uderzyć z cyfrowymi wersjamiksiążek dostępnych w sklepie. Zdaniem Amazon opłata rzędu jednegodolara za 20 stron z możliwością podglądu do 5% treści książki zadarmo będzie korzystna zarówno dla wydawców jak i samego Amazon,który zdaje się być znakomicie przygotowany do takiejfunkcjonalności - od dłuższego czasu blisko połowa książekdostępnych na stronach Amazon jest przetwarzana na postać cyfrową,by umożliwić wyszukanie słów i fraz w książce przed zakupem.Zdaniem Amazon możliwość elektronicznego przejrzenia książkizwiększa sprzedaż o 8%. Skoro książki już są dostępne w postacielektronicznej, zapowiedziana nowa forma sprzedaży powinna pojawićsię niebawem (zdaniem Amazon już w przyszłym roku, to jednak dosyćrozległy termin). Dzięki umowom z poszczególnymi wydawcami obejmującymi precyzyjnieokreślone tytuły Amazon chce uniknąć jakichkolwiek problemówprawnych związanych z elektronicznymi publikacjami. Tak oto mamykolejną walkę na wyszukiwanie i udostępnianie, tym razem welektronicznych książkach. Na ringu stają największa wyszukiwarka inajwiększy sklep z książkami online ale jak zawsze w przypadkuzdrowej konkurencji to klienci będą zwycięzcami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)