r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Android, iOS, WP – podział cenowy smartfonów wśród użytkowników

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Smartfony to nie tylko sprzęt z wyższej półki, który króluje w rankingach i testach. Urządzenia przenośne to również segment tanich smartfonów tzw. low-endów. Budżetowce są ważnym elementem każdego ekosystemu, o czym przekonało się nawet Apple, wydając taniego iPhone'a. Jak zatem przedstawia się rozkład cenowy smartfonów w trzech najważniejszych systemach mobilnych? Czy Android faktycznie stoi low-endami, a budżetowego iPhone'a nikt nie kupuje? Statystyki odnośnie tych danych zebrał IDC w oparciu o sprzedaż urządzeń w drugim kwartale tego roku.

Użytkownicy Androida najczęściej wybierają urządzenia z najniższej półki. Prawie 60% smartfonów działających pod kontrolą Robocika kosztuje mniej niż 200 dolarów. W przeliczeniu na sztuki jest to około 150 miliona urządzeń sprzedanych w drugim kwartale tego roku. Po dwadzieścia procent w statystykach Androida mają smartfony ze średniej i wyższej półki. Można śmiało powiedzieć, że drogie urządzenia z systemem od Googla są jedynie wizytówką producenta, a rzeczywista sprzedaż generowana jest poprzez najtańsze urządzenia. W tym segmencie możemy również zaobserwować dużą konkurencję i największą liczbę producentów, z coraz to większym udziałem firm z Azji.

Apple jest zupełnym przeciwieństwem Androida. Tutaj przez długi okres istniały tylko urządzenia z najwyższej półki, a dopiero od niedawna możemy nabyć budżetową odmianę iPhone'a (która i tak mieści się w segmencie urządzeń middle-end). Najdroższy sprzęt stanowi aż 85% wszystkich smartfonów z Jabłkiem sprzedanym w drugim kwartale tego roku (jest to niemalże 30 milionów sztuk), zaś tańsze iPhone'y zostały wybrane tylko przez 15% użytkowników, co przekłada się na około 5,3 miliona urządzeń. Mimo że do budżetowych smartfonów od Apple wiele osób podchodziło dość sceptycznie, to znalazły one swoich klientów. Oczywiście nadal iPhone jest dla wielu marką luksusową i nawet używane urządzenia sprzedawane są po wysokich cenach. Warto jednak zauważyć, że tańsze modele zdołały przekonać do siebie niemałą część użytkowników.

r   e   k   l   a   m   a

Na końcu pochylmy się nad Windows Phone, młodym systemem, który powoli buduje swoją pozycję na rynku. Procentowo rozkład urządzeń jest niemalże identyczny, jak w przypadku Androida. Ponad 60 procent stanowią tanie urządzenia, co przekłada się na niecałe 4,5 miliona sztuk. Nadal budżetowe smartfony, jak Lumia 520, budują siłę mobilnego Windowsa. Urządzenia z najwyższej półki znalazły w drugim kwartale tego roku tylko 1 milion użytkowników (około 14%), a te ze średniej półki niecałe 1,9 miliona (25%).

Patrząc na liczby można śmiało powiedzieć, że wykreowały się dwa obozy użytkowników. Osoby z najtańszymi urządzeniami, posiadającymi Androida i, w nieznacznym stopniu, Windows Phone, oraz klienci ze smartfonami z wysokiej półki z systemem iOS. Czy w przyszłości sytuacja może ulec zmianie? Zapewne tak, ale raczej na korzyść tanich urządzeń, które prawdopodobnie będą coraz bardziej widoczne w ekosystemie Apple i jeszcze wyraźniej zaznaczą swoją obecność w Androidzie i Windows Phone.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.