Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Kompilacja 10586.29 (mobile) to już kolejne pseudo ostateczne wydanie – jak na mój gust nic nie wnoszące

Ostatnimi czasy Microsoft wypuszcza więcej kompilacji niźli jestem w stanie wymyślić wstępów do kolejnych wpisów na bloga. Raz po raz wypuszczane są poprawki i choć firma stara się nam wmówić, że jest coraz lepiej, to jakoś nie jestem co do tego przekonany. Nie mogę napisać, iż jest źle (broń boże), aczkolwiek szału nie ma i nie bójmy się o tym mówić - jeszcze długa droga przed nimi. Chyba największą zmianą / nowością w wydanej niedawno kompilacji 10586.29 (skok z .11) jest wsparcie nie tylko najnowszych Lumii – 550, 950 oraz 950 XL, ale i modelu Lancet od LG. Poza tym skupiono się jak zwykle na eliminacji wcześniej zauważonych błędów (odsyłam do wcześniej podlinkowanego bloga), choć w MOIM OSOBISTYM odczuciu zmieniło się niewiele.

Codzienne działanie

Jak już pisałem wcześniej - jest dobrze, acz szału nie ma. Poszczególne elementy systemu działają stabilnie, lecz do zadowalającej prędkości uruchamiania jeszcze im trochę brakuje. Nie wiem czy to efekt czytanych wszędzie komentarzy, czy „Bóg wie czego”, jednak wszystko jakby spowolniło względem poprzedniego wydania. Być może coś jak zwykle zepsułem, gdyż zdarzają się sytuacje dramatycznych spadków wydajności - raz dana aplikacja pojawia się od razu, by za jakiś czas ładować się ospale. Nie mam najmniejszego pojęcia czym jest to spowodowane – nie pozostaje mi nic innego jak czekać na nowy firmware, z którym wiążę wręcz ogromne nadzieje.

Błędy poprzedniej kompilacji wciąż występują i powoli zaczynam odnosić wrażenie (mam nadzieję, że mylne), iż tak już pozostanie na zawsze. Podczas odpisywania z poziomu centrum powiadomień w dalszym ciągu klawiatura przybiera czarny, wysokokontrastowy kolor, a i w momencie korzystania z interaktywnych powiadomień potrafi ona zniknąć. O ile to pierwsze w niczym nie przeszkadza, o tyle ten drugi mankament jest iście irytujący, gdyż trzeba wtedy całą wiadomość zacząć pisać od nowa.

Miarka się przebrała, toteż wziąłem się wreszcie za wypisywanie swoich sugestii / problemów w przeznaczonej do tego aplikacji. Nawet tam zostałem uraczony kolejnymi kłodami rzucanymi mi pod nogi - źle klikniesz i tracisz wklepane dotąd wypociny. Otóż przy zgłaszaniu informacji zwrotnej należy wybrać kategorię i podkategorię, do jakiej ona należy. Niby prosta rzecz, a jakie trudności potrafi sprawić - gdy omyłkowo spróbujemy wysłać tekst przez ich oznaczeniem, to wtedy aplikacja radośnie się zamyka. Raz straciłem w ten sposób trochę dłuższą wypowiedź, to się nauczyłem.

Nadzieja na lepsze jutro

Wciąż liczę na to, że oficjalne wydanie dla mojego telefonu poprawi wspomniane wyżej mankamenty, a przynajmniej te dotyczące wydajności. Nowe oprogramowanie układowe dla naszych Lumii może okazać się kluczem do sukcesu i oby tak było, gdyż w przeciwnym wypadku Microsoft może dostać niezłe baty od konsumentów. W przypadku Orange i mojej Lumii 735 mówiło się swego czasu o dniu 14 grudnia, zatem mam nadzieję, iż już wtedy będę mógł przetestować Windows 10 Mobile tak jak przystało. Do tego czasu wstrzymam się z ostateczną oceną, aczkolwiek jak na razie mój nastrój jest jakby to ująć hmm dość sceptyczny.

PS

Jeśli ktoś chce poczytać trochę krytycznych uwag skierowanych w stronę Microsoftu (ale takich konkretnych, a nie bzdurnych wyrzutów dzieciarni) to polecam wpis, który pojawił się na portalu WMpoweruser

windows oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
xomo_pl   20 #1 10.12.2015 22:05

coś krótko :D

AntyHaker   17 #2 10.12.2015 23:08

@xomo_pl: Bo nie ma się zbytnio o czym rozpisywać - same poprawki, których nawet nie uświadczyłem. Wciąż te same błędy mnie trapią :P Czekam na pierwsze kompilacje z linii RS1, gdyż wtedy dopiero będzie o czym pisać (taką mam nadzieję) <3

Autor edytował komentarz.
w.p.   3 #3 10.12.2015 23:46

Mam dziwne wrażenie że MS mówi jedno robi drugie. Za dużo Hindusów w firmie?
P.S. Boże widzisz to i nie grzmisz ;)

  #4 11.12.2015 08:14

Moim zdaniem jak ktoś bierze udział w testach nowego systemu to oprócz wylewania swoich żali na różnych forach najpierw powinien swoje żale wylać Microsoftowi.

bystryy   9 #5 11.12.2015 12:03

@w.p.: "Mam dziwne wrażenie że MS mówi jedno robi drugie. Za dużo Hindusów w firmie?"

Cóż za niezwykle trafne podsumowanie tej nacji :) ;)

AntyHaker   17 #6 11.12.2015 16:07

@bitx (niezalogowany): Czy ja napisałem niewyraźnie? Przecież jak byk jest napisane, że wrzucam wszystko w odpowiednią aplikację.

Darthnorbe   13 #7 11.12.2015 16:24

Niestety obecny build nie działa jakoś super. Źle też nie, no ale czy to system na status RTM?

xander21   7 #8 11.12.2015 19:02

Ja czekam z niecierpliwością na obiecaną diodę powiadomień, która na l735 jest nieaktywna i naprawienie kluczowego błędu - wysuwania i chowania przycisków dolnych, podczas korzystania z aplikacji.

Autor edytował komentarz.
sokoleokopr   8 #9 11.12.2015 20:53

Czyli w końcu kiedy ten windows 10 phone ? czekam na upa dla 535 ? miało być w listopadzie/grudniu ?

AntyHaker   17 #10 11.12.2015 22:10

@Darthnorbe: Tak, to system na status RTM ^^

@xander21 Obiecaną powiadasz? Nie przypominam sobie. Co do przycisków - co dokładnie masz na myśli?

@sokoleokopr Nikt tego nie wie :P

Autor edytował komentarz.
tylko_prawda   10 #11 12.12.2015 09:34

@bitx (niezalogowany): Szanuje Twoje zdanie, ale nawet jeśli tego nie robi, to co z tego?
Wybacz, ale to jest sprzeczność - skoro Windows jest taki doskonały itd. to nie powinien mieć wad. A ma, czyli M$ się nie postarał
pozdrawiam,
tylko_prawda
EDIT: "Miarka się przebrała, toteż wziąłem się wreszcie za wypisywanie swoich sugestii / problemów w przeznaczonej do tego aplikacji."
Wcale nie wpisywał...?

Autor edytował komentarz.
kbn1p62   1 #12 12.12.2015 09:43

Przede wszystkim to panowie z "M" najpierw dziesiątkę a teraz nowości do niej "rozdają" wg uznania - ja na razie o tym co usprawniono a co nie, mogę tylko poczytać, bo aktualizacji ani widu ani słychu... No, chyba że W10 zainstalowano już na 500000000 kompów ? i zanim Threshold przejdzie z domu do domu...

teresa54   4 #13 12.12.2015 11:42

ciekawe kiedy zgodnie z obietnicami wypuszczą 10 dla smartfonów z DualSim ?

hyouka   7 #14 12.12.2015 18:21

Bardziej bym się skupił nad update aplikacji uniwersalnych typu, grove, filmy i tv, zdjęcia itd. tutaj cuć te nowości, zwłaszcza w grove w końcu są ostatnio dodane utwory. Edge jest stabilniejsze w kwestii video, choć nadal są braki, np. brak dodatków. Sam system na 512 potrafi zmulić przy Edge, nawet jedna karta dp potrafi przez reklamy się wywalić, ale to logiczne, mało ramu. Brakuje mi tylko jednej rzeczy na wp apek googla yt i map.

kopratko   6 #15 12.12.2015 20:26

U mnie po aktualizacji (L930) z poprzedniej wersji do obecnej testowej dramatycznie bateria działała. Musiałem telefon ładować 2 raz dziennie. Sądziłem, że po kilku dniach samo minie - ale myliłem się. W końcu postanowiłem zrobić hard reset. Teraz działa normalnie :)
Co do wydajności - nie mam powodów na narzekania. Jedynie wnerwia mnie EDGE - co oni zrobili z moim IE mobilny :( (to samo tyczy się IE w trybie metro na W10 - EDGE to jakieś nieporozumienie).
Jedyny spadek wydajności zauważyłem, gdy rozmawiając przez telefon chciałem zrobić zdjęcie w tym samym momencie i wysłać je przez messengera... co podczas rozmowy skwitowałem do znajomego "4 rdzenie, 2GB ramu - a on tnie jak pomylony". :D
Pozwolę sobie zażartować jest chu**** ale stabilnie ;)

Co mnie dobija - aplikacja facebooka (sądziłem, że nie da się jej już bardziej zepsuć - myliłem się!).

Autor edytował komentarz.
dthlfwp   7 #16 12.12.2015 21:19

Ja po 2,5 latach z Windows Phone prawdopodobnie przechodzę na Androida (na razie mam na oku Honor 7 lub Huawei Matte S) lub iPhone. Zaczekam jeszcze na oficjalną aktualziację do W10M dla mojego telefonu, ale z tego co macałem w MediaMarkt Lumię 950, to nie za bardzo mi się podoba. A na Lumii 550 w sklepie to już w ogole ten system masakrycznie wolno działa, jak Android kilka lat temu na telefonach za 400 zł.

A na fajny telefon z W10M na razie nie ma co liczyć, skoro flagowce L950/L950XL wyglądają jak wyglądają. Szkoda, że poszli ta drogą, bo Lumia 930 mi się podoba z wyglądu.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   17 #17 12.12.2015 23:31

@teresa54: Pewnie wtedy, gdy zrobią to dla smartów z SingleSIM.

@hyouka Nie mam smarta z 512 RAM więc tego sprawdzić nie mogę. Co zaś się tyczy aplikacji - szału nie ma :P

@dthlfwp Ja mam ten problem, że Androida dla zasady nie wybiorę, a iPhone mimo wszystko zbyt drogi - dlatego boli mnie podupadnie Jolli i upadek FF OS.

dthlfwp   7 #18 12.12.2015 23:37

@AntyHaker: Z FF OS wiadome byłe że nic ciekawego nie wyjdzie, natomiast Jolla jest chyba za mała aby się przebić. Jedyne co wg mnie ma sznasę zaistniec oprócz Androida, iOS, WP, to Tizen Samsunga w przyszłości - o ile nie porzucą pomysłu.
Też do Androida byłem zrazony (ciągłe laggi, zacinanie się, konieczność zabawy z romami, brak wsparcia) i dlatego kupiłem 2,5 roku telefon z Windowsem. Ale przez ten czas coraz bardziej mam dość nowego systemu i MS, które sprawia wrażenie jakby samo nie wiedziało co chce osiągnąć i się mota. Moim zdaniem obecny Android to już bardzo dobry system, a w konkretnych modelach można przebierać - mi, jak już pisalem, bardzo spodobał się Honor 7 i Huawei Matte S (ta sama obudowa). iPhone tez fajny z wyglądu i nie tylko, ale niestety pod niektórymi względami gorszy nawet od Windowsa.

Autor edytował komentarz.
xander21   7 #19 13.12.2015 13:34

@AntyHaker: Dioda powiadomień l735, była zapowiada już chyba z rok temu.
Przyciski najeżdzają na aplikacje po uruchomieniu czegokolwiek, oprócz appek systemowych, które działają ok.

  #20 13.12.2015 15:19

Co to za stronka w ostatnim skrinie ?

AntyHaker   17 #21 13.12.2015 18:04

@dthlfwp: Ja nie jestem zrażony do Androida - po prostu mi zbrzydł przez tych wszystkich pajaców, których pełno na wszelakich portalach :P Jako tako nigdy do niego zastrzeżeń nie miałem, a już szczególnie od wersji 4.4.

@xander21 Zapodaj konkretną aplikację to zerknę u siebie, bo ja osobiście się z tym nigdzie nie spotkałem. Co do diody - raczej plotki za pewnik przyjąłeś, bo nikt niczego nie obiecywał.

dthlfwp   7 #22 13.12.2015 19:35

A to MS/ Windows nie ma swoich pajaców? Chociażby pewien ksiądz na dp :P Nie wiem czy wchodzisz na pclaba, ale tam takich jak on jest więcej.
Jakbym miał się przejmować takim czymś, to w życiu bym nie ruszył np. Linuxa, bez sensu :)

Autor edytował komentarz.
xander21   7 #23 13.12.2015 19:46

@AntyHaker: Każda appka z "windows 8.1" nieuniwersalna. Pasek dolny nachodzi na appkę i się nie chowa. Nie idzie go ukryć.
Co do diody, było o tym na forach o windows phone i nawet gdzieś na blogu czy tweeterze pracownik MS potwierdził.

AntyHaker   17 #24 14.12.2015 00:05

@dthlfwp: Owszem, każda rzecz ma swoich fanów i antyfanów. Zabawne by jednak było, gdyby to użytkownicy hmm iOS obrzydzili mi Androida :P

@xander21 Zapewniam, że nikt tego nie potwierdzał. Co do problemu - niestety nie pomogę, gdyż na mojej L735 on nie występuje.

  #25 14.12.2015 07:54

Nie rozumiem takich masochistów. Nie lepiej kupić Nexusa?

  #26 14.12.2015 07:56

@xander21: Kolego, to nie błąd tylko feature. Mobilne windowsy nie mają błędów. To są tylko ficzery, których nie rozumiecie.

teresa54   4 #27 14.12.2015 13:23

osobiście nie spodziewam się aktualizacji w tym samym czasie co dla smartfonów z SingleSIM, Microsoft udzielił mi odpowiedzi że o możliwości aktualizacji zostanę powiadomiony ale na temat daty cisza, mam nadzieję że zdążą przed zakończeniem oficjalnego wsparcia dla Wim10Mobile

AntyHaker   17 #28 14.12.2015 13:49

@teresa54: Już nie przesadzaj, do połowy przyszłego roku wszyscy powinni mieć.

halwiefal   3 #29 14.12.2015 23:58

Lumia 950 z każdym dniem coraz gorzej działa, nie wiadomo dlaczego się restartuje - co dziwne, najczęściej gdy jest nieużywana. Czasem działa plynnie, kiedy indziej kilkunasto sekundowego kropeczki... Ale przynajmniej aparat w miarę szybko się włącza i robi zdjecia, bo z tym w mojej poprzedniej Lumii 1020 byla masakra, zdjecie zapisywał dobre kilka sekund. Zastanawiam się co teraz zrobić z tym telefonem, chyba spróbuję reklamwoać w sklepie, tylko że znajać życie polezy mies. w serwisie i stwierdzą że u nich działało OK (brat miał taką samą sytuację z restartami z Lumią 520, 620 czy jakąś podobną po aktualziacji WP8-WP8.1) i skończyło się że leży w szufladzie (bo sprzedać wadliwy telefon tez nie może przecież)

Autor edytował komentarz.
teresa54   4 #30 15.12.2015 15:21

obyś miał rację,

hyouka   7 #31 15.12.2015 16:48

Info z aplikacji do zgłaszania błędów, aplikacja wiadomości i same prośby o zmianę ich dostawców. Jedyna aplikacja gdzie ludzie narzekają na treść, a nie działanie aplikacji. Moim zdaniem ms powinien przy starcie dać wybór z jakich stron ma generować treści, inaczej wkurzy parę osób, pomysł z ważnymi newsami jako powiadomienia ok, ale te źródła treści to tylko mowa nienawiści.
Taka mała ciekawostka.

dthlfwp   7 #32 15.12.2015 17:28

@hyouka: no zgadzam się, zbyt czesto tam jako źródło pojawia się Fakt i jako wiadomośc dnia jakieś bzdety i plotki. Ale poza tym raczej ok.

AntyHaker   17 #33 15.12.2015 20:36

@halwiefal: Nie wiadomo dlaczego? Już spieszę z odpowiedzią - niedopracowane i mierne oprogramowanie. Nic dodać nic ująć :P

@hyouka Niby tak, ale to w sumie aplikacja do Wiadomości, a nie czytnik RSS :P

Autor edytował komentarz.
halwiefal   3 #34 16.12.2015 00:19

@AntyHaker: Ale ja nie mam zainstalwoanych praktycznie żadnych aplikacji, tylko facebook, messenger, filmweb, jakdojade, dropbox, ing i to chyba tyle spoza standardowych.
I tak jest też jak mam je wyłaczone.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   17 #35 16.12.2015 00:55

@halwiefal: Chodziło mi o Windows 10 Mobile :P