Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Lumia 800 vs Lumia 820 + ogólne i nudne rozważania

"Nudny" wstęp i ogólne rozważania: Często i gęsto ludzie zadają sobie - wydawałoby się proste - pytanie – tani i stary, czy droższy i nowszy? Wiadomo, że najlepszym wyborem byłby ten mityczny „złoty środek” – połączenie obu przeciwległych względem siebie wyborów, dlatego ZAZWYCZAJ ludzie starają się pogodzić te dwa pozornie odległe sobie fronty – cena oraz możliwości ich wymarzonego sprzętu. Pewnego dnia, gdy moja „świadomość technologiczna” trochę urosła, również stanąłem przed takim wyborem. Miałem wiele sprzętu do wyboru – coś taniego i sprawdzonego z Androidem, lub coś taniego i względnie nowego (i dość nielubianego) z Windows Phone. Oczywiście Symbiana i MeeGo odrzuciłem już na starcie, przez brak dalszego rozwoju, a iOS odpadł przez wzgląd na cenę.

Wybór był oczywiście trudny, lecz przez wzgląd na rosnącą popularność Androida i jego duże możliwości personalizacji, wybrałem Windows Phone. Wydaje się to nielogiczne, lecz wbrew pozorom – im więcej mamy możliwości, tym bardziej jesteśmy sfrustrowani nie mogąc się na coś zdecydować (oczywiście pomijam takie „przypadki”, które się tym interesują). Natomiast, co się tyczy samej popularności – po prostu, jeśli nie muszę, to unikam tego co w moim rozumowaniu jest przeznaczone dla mas, bo jeśli coś jest do wszystkiego i dla każdego, to … no wiecie co mam na myśli.

Tak więc stanąłem przed kolejnym wyborem – Nokia, Samsung, a może HTC? Najlepszym wyborem byłoby wzięcie z każdej firmy po jednym modelu, lecz zazwyczaj nikt sobie na to nie może pozwolić, zatem rozpoczęła się kolejna debata. Czy wybrać ciekawy design połączony z dużym wkładem własnym w postaci aplikacji (Nokia), a może solidne wykonanie i ponadprzeciętny jak na moje ucho dźwięk (HTC), czy wreszcie całkowity brak wsparcia i olewanie przez dłuższy czas (Samsung). Z oczywistych powodów wojna toczyła się tylko między Nokią i HTC – zacięta przepychanka, którą wygrała Nokia (jak się później okazało, całkiem słusznie), a stąd już była krótka droga do zakupu Lumii 800.
Zatem Nokia po wielogodzinnych rozmyślaniach wreszcie zagościła w moim domu. Pierwsze wrażenie – „wow” = design, jakość ekranu i obudowy – ogólnie wszystko co rzuca się w oczy przy pierwszym zetknięciu z nowym sprzętem. Przyzwyczajony do tego, co spotykało mnie codziennie używając starej 5230 - wszelakiej maści lagów i przycinek, byłem zachwycony Windows Phone. Całego obrazu dopełniał jego wygląd – tak znienawidzone przez większość kafle, ta cała otoczka nazwana wtedy MetroUI (teraz ModernUI).

Gdy fala pierwszego podekscytowania minęła, rozpocząłem „intensywne” (jak dla mnie wtedy) użytkowanie Lumii – częste pobieranie aplikacji, a następnie ich usuwanie. Testowałem wiele darmowych gier, by znaleźć te, które mi będą odpowiadać. Jak nie trudno się domyślić, baterie ładowałem dość często – jednak nie przeszkadzało mi to, gdyż zawsze miałem pecha do tej składowej każdego mobilnego sprzętu. Na moje nieszczęście każdy jeden telefon jaki miałem, trzymał maksymalnie 2 dni – dlatego też nie czułem tego bolesnego (podobno) przeskoku na pierwszego smartphone.

Reszty moich przeżyć nie ma sensu opisywać, gdyż już poniekąd zrobiłem to wcześniej. W każdym bądź razie w pewnym momencie pojawił się „kalendarzyk” przyszłych wersji systemu. Dowiedziałem się wtedy z niego, iż prawdopodobnie w ciągu miesiąca (hah oczywiście dopiero po 2 wgrałem sam, a po 4 oficjalnie było – durni operatorzy) dostanę wersję Tango. Co więcej, w spisie widniała jeszcze jedna ciekawa pozycja – Apollo, która jak się potem okazało, sprawiła niemały wstrząs użytkownikom systemu spod skrzydeł Microsoftu. Otóż na majowej konferencji (bodajże to był ten miesiąc) okazało się, iż Apollo to tak naprawdę nowy system, który zastąpi obecny WP7. Wszystko cudnie i fajnie, ale powstało jedno podstawowe pytanie – czy będzie aktualizacja dla obecnych urządzeń. No i niestety, ku niezadowoleniu rzeszy użytkowników – takowej nie było i nigdy nie będzie, przez wzgląd na całkowicie przepisany system i występowanie innego jądra (CE zastąpiono przez jądro NT). Ktoś w tamtym okresie puścił plotkę, jakoby MS obiecywał aktualizację do nowej „ósmej” wersji systemu, przez co niezadowolonych było jeszcze więcej, aniżeli powinno być. Choć niejako rozumiałem taką decyzję – w końcu M$ to nie firma charytatywna, a takie przystosowywanie nowego systemu pod stary sprzęt kosztuje – to mimo wszystko sam byłem trochę niezadowolony. Jednakże, było minęło – M$ wraz z Nokią na październikowej (bodajże) konferencji zaprezentowali nowe Lumie i na nowo postanowiłem zaufać WP, który bardzo się rozwinął względem swojej poprzedniej wersji. Po pewnym czasie zakupiłem L820 i cała „zabawa” rozpoczęła się na nowo.

Zacznijmy więc porównanie ^^

Wyświetlacz, procesor oraz aparat

Teraz pozostaje tylko jedno główne pytanie – czy było warto zmieniać „stary i dobry” smartphone, na „nowy i nieznany”? W takim przypadku należy postawić sobie jakieś dodatkowe pytania – najczęstszym jest „czym tak właściwie one się różnią?”. Warto zatem rozpocząć od tego, na co spoglądamy każdego dnia podczas naszego używania smartphone, czyli ekran. Oba smartphone posiadają taką samą rozdzielczość wynoszącą 800x480, jednakże różnią się przekątną – nowsza Lumia posiada 4,3” ekran, natomiast starsza posiada „zaledwie” 3,7”. Wielu pewnie zaczęło się zastanawiać nad tym, czy jednakowa rozdzielczość przy tak dużej różnicy w wielkości ma jakikolwiek wpływ na komfort użytkowania – otóż nie. Obraz wyświetlany na obu ekranach jest wyraźny, pozbawiony „pikselozy”. Co tyczy się samej technologii, w której zostały wykonane oba wyświetlacze – są one typu AMOLED wraz z filtrem ClearBlack, dzięki czemu czerń jest prawdziwie czarna, a wygaszony ekran zlewa się z czarną obudową. Podążając razem z nurtem ostatniej dziwnej mody na ilość rdzeni, należałoby wspomnieć coś o procesorach owych Lumii. Otóż 800 posiada procesor Qualcomm Snapdragon MSM8255 o taktowaniu 1.4 GHz wraz z grafiką Adreno 205 PU, natomiast 820 posiada dwurdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon S4 MSM8960 o taktowaniu 1.5 GHz wraz z grafiką Adreno 225.
Nasza pamięć momentami bywa ulotna, dlatego ludzie starają się uwieczniać niepowtarzalne chwile za pomocą aparatu. Nie zawsze jednak są w stanie nosić ze sobą profesjonalną lustrzankę, dlatego też wymagają od swoich ‘przenośnych komputerów” jak najlepszej optyki. Zatem jeśli o to chodzi, obie Lumie posiadają 8Mpix aparat z optyką Carl Zeiss oraz autofocusem – różnią się jednak zastosowanym oprogramowaniem, przez co zdjęcia wykonanie przy pomocy L820 wychodzą lepsze za dnia, jednakże nocą radzi sobie już troszeczkę gorzej oraz L820 pozwala nagrywać filmy w 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Dodatkowo nowsza z nich posiada kamerkę przednią VGA – słaba, ale jednak jest.

Wykonanie, kształt, wygląd

Obie Lumie mają porównywalny rozmiar i mimo dużo większej przekątnej L820, jest ona tylko nieznacznie większa, przy czym jest cieńsza od L800. Jednym z koronnych argumentów ostatnich czasów jest możliwość wymiany baterii (co dla mnie jest dziwne, bo prędzej wymienię smartphone niż mi bateria padnie – no ale). Idąc tym tropem mam dobrą nowinę dla wszystkich tych, którzy kochają wymienne obudowy – L820 naprawia błędy wykonane przy L800, przez co posiada możliwość łatwej wymiany obudowy. Mało tego, dzięki wymiennym obudowom, możemy łatwo „dokupić” możliwość bezprzewodowego ładowania naszego smartphone – etui CC-3041.
Jeśli zaś chodzi o wykonanie i ogólny wygląd – nic nie przebije designu Lumii 800. Charakterystyczny łukowaty ekran + kanciaste rogi sprawiają, iż trudno jest ominąć ją w „tłumie” zalewającym rynek. Oczywiście możliwości jakie daje nam jej kolejna odsłona, nie oznacza brak spasowania – wręcz przeciwnie, zdejmowana klapka pasuje idealnie przez co nic nie trzeszczy, ani nie odpada. Czyli jak łatwo zauważyć jest ona wykonana w całkowicie odmiennej koncepcji – płaski ekran + zaokrąglone rogi.

Podsumowując – wykonane są w całkowicie odmiennych konwencjach. Każda z nich jest wyjątkowa na swój sposób – kanciaste rogi wraz z zaokrąglonym ekranem, postawiony naprzeciwko płaskiemu ekranowi wraz z zaokrąglonymi rogami.

Podsumowanie

Lumia 820 sprawuje się bardzo dobrze jako następca dla swojej poprzedniczki – zarówno pod względem wizualnym jak i funkcjonalnym. Nowszy procesor i nowszy system, który daje większe możliwości przemawiają za nową Lumią, jednakże w mojej opinii jej starsza siostra w zupełności wystarczy każdemu użytkownikowi zaczynającemu przygodę ze smartphonem. Mimo tego iż starsza wersja Windows Phone pod wieloma względami pozostawia wiele do życzenia, jest ona idealna dla początkujących, gdyż z własnego doświadczenia wiem, iż wtedy nie bardzo odczuwamy brak pewnych funkcji, gdyż ich po prostu nie znamy. Natomiast L820 zostawiłbym tym, którzy cenią sobie pewne udogodnienia, do których przywykli na innych platformach, a jednocześnie są znudzeni mniejszymi lub większymi przycinkami Androida.

PS. Oczywiście czekam na wszelkie dodatkowe pytania, a i liczę iż wytkniecie mi ewentualne błędy. 

sprzęt porady urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
rgabrysiak   11 #1 14.08.2013 12:11

Jeśli miałbym komuś polecać wybór telefonu, pomiędzy Lumią 800 a 820, to poleciłbym tylko i wyłącznie 820. Dlaczego?
Dlatego że posiada ona nowszy system który dostaje, i będzie dostawać kolejne aktualizacje.
Można zaryzykować nawet stwierdzenie że użytkownicy poprzedniej wersji Windows Phone zostali pozostawieni sami sobie (fakt dostali update do 7.8 ale nic poza tym).

A teraz mam pytanie, czy masz już zainstalowaną aktualizację Amber dla Windows Phone 8?
Jeżeli tak, czy mógłbyś opisać swoje spostrzeżenie na temat nowinek (Nokia Glance Screen etc.) w niej zawartych?

video   9 #2 14.08.2013 12:34

No w aktualizacjach cala nadzieja. Wczoraj kolega kupił 920(śliczna) i mogłem się nią pobawić.
Czy Wy wiedzieliście że przeglądarka nie obsługuje Javy i Flash? Ja dowiedziałem się dopiero wczoraj, wiec użytkownicy WP8 są chyba mało wymagający skoro nie trafiłem na wzmiankę o tym.
Szczerze mówiąc zawiodłem się... Andek idealny to nie jest, ale konkurencji w otwieranych webowych standardach to on puli co nie ma. Ktoś wie jak to wygląda na Firefoxos?

AntyHaker   17 #3 14.08.2013 13:05

@rgabrysiak
Owszem mam i już jestem w trakcie pisania, najpóźniej jutro będzie wrzucone tutaj xd
Poza tym, uwierz mi na słowo - większość i tak nie używa danych funkcji, więc kupienie/danie im WP7.x nie jest głupim pomysłem - sam to przerabiałem.

@video
Ano nie obsługuje. Żadna przeglądarka mobilna nie obsługuje teraz flasha xP No fakt nie wiem jak z FFOS, ale na bank iOS i Andrut oraz WP ;p Poza tym, po co Ci to? Strony mobilne tak się pisze, by tego nie wykorzystywały ^^

video   9 #4 14.08.2013 13:38

Androidowe, nie wszystkie i nie bez instalacji wtyczki, ale tak obsługują i Flash i jave.
Unikam mobilnych wersji witryn(nie trafiłem jeszcze na lepszy odpowiednik pełnej) i zdaje sobie sprawę że nie wszyscy tak robią, tylko co to zmienia? Dla tych co nie mogą, nic. Dla mogących ale nie używających też nic. Jednak jest pula użytkowników tego używających, chcących mieć możliwość używania witryn, które potrzebują, a nie pulę na które z konieczności muszą szukać innego sprzętu.
I nie, nie jestem hejterem żadnego oprogramowania, producenta. Po prosty(i mam nadzieje że konstruktywnie) Wytykam hmm braki, które odkryłem wczoraj i którymi jestem zaskoczony. MS to poważna firma, z najdłuższym stażem na urządzeniach mobilnych(PDA z WM, CE).
Myślę że źle robisz broniąc odcinania się od standardów. Jeśli taką postawę przyjmie większość użytkowników to MS palcem nie kiwnie by przeglądarka stała się w pełni zgodna z webowymi standardami. Zgadnij kto na tym straci?

  #5 14.08.2013 13:54

@video:
Andek też nie obsługuje flasha... Adobe się z niego wycofało, trzeba instalować ręcznie, ale nie wszędzie działa. Przykład: sztandarowa przeglądarka, Chrome, flasha nie obsługuje. Zresztą, czy on jest taki naprawdę potrzebny? Ze stron znika, od filmów jest YT/dedykowane aplikacje.


@silvax:
Nie zgodzę się z ekranem. Miałem dwie L800, na Hot Zlocie djfoxer szczuł mnie swoją L820 (:P) i różnica była widoczna od razu, na plus L820. Rozdzielczość taka sama, ekran w L820 większy i niby powinien być gorszy, ale jednak jest lepszy. Bo to AMOLED bez PenTile, obraz naprawdę ostry, biel też aż tak nie jedzie szarością na niskiej jasności.

video   9 #6 14.08.2013 13:54

Edit-pisze z Modernowej IE na Tabelce i znikł mi wspomniany przycisk...
Na iOS maja jakąś przeglądarkę która realizuje treści flash(pewnie nie wszystkie) przez zewnętrzny serwer. Rozwiązanie dalekie od ideału, ale lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu :)

AntyHaker   17 #7 14.08.2013 13:59

@video
Sam sobie odpowiedziałeś - stockowe nie obsługują, dodatkowe owszem. I właśnie dla tych co potrzebują, są te dodatkowe. A to że na WP tego w ogóle nie ma, to już inna sprawa.

Phi, ja bronie odcinanie się od standardów? Flash to może i standard na desktopach, jednakże mobilnie tego nikt nie chce ^^ Javy to nawet na desktopach już nie chce i uruchamia się ja tylko gdy trzeba oraz nie ma innej możliwości. Poza tym, sam sobie robisz problemy, skoro starasz się używać mobilnie stron które nie są do tego dostosowane ^^

AntyHaker   17 #8 14.08.2013 14:00

@lukasamd
Jak dla mnie są one porównywalne, leżą obie teraz koło siebie więc widzę ;p

@video
Puffin czy jakoś tak się zwie ona ;p

video   9 #9 14.08.2013 14:02

Przepraszam, ale co Wy macie do tego flasha? Puli standardem jest(a jest i to popularnym) to ma być obsługiwany. Bo przeglądarki webowe maja trzymać się webowych standardów, to chyba oczywiste.
Nie dajcie sobie wmawiać że jest inaczej tylko, jak Wam pasują ograniczenia przeglądarek to domagajcie się zmiany standardów webowych. Skoro Mahomet nie chce przyjść do góry, to niech góra przyjdzie do Mahometa :)

video   9 #10 14.08.2013 14:04

Stockowa akurat obsługuje, Chrome nie, ale ta to nie stosk.

rgabrysiak   11 #11 14.08.2013 14:17

@silvax
"Poza tym, uwierz mi na słowo - większość i tak nie używa danych funkcji, więc kupienie/danie im WP7.x nie jest głupim pomysłem - sam to przerabiałem."

Kompletnie się z tobą nie zgadzam ;) Ale każdy ma prawo do własnej opinii.

AntyHaker   17 #12 14.08.2013 14:27

@rgabrysiak
No masz prawo, zresztą to pewnie kwestia na kogo się trafi. Akurat moja rodzicielka za dużo pytań nie zadaje i jej wystarcza WP7.x ;p
@video
Na którym Androidzie? Bo gwarantuje Ci że nie obsługuje od 4.1 ;p

Poza tym, a co ty masz z tym flashem? Może sobie i być desktopowym standardem, ale mobilnie nikt go nie chce. Za bardzo zasoby pożera. Poza tym, do czego Ci on niby potrzebny? Mobilne strony z niego i tak nie korzystają. Na razie to ty mi próbujesz wmówić iż jest inaczej, nikt inny tylko ty.

video   9 #13 14.08.2013 14:43

Akurat mam 4.2.2, stock oczywiście z flash, ale to chiński tablet za niecałe 400zł sprowadzany z geekbuying ;P
"Poza tym, do czego Ci on niby potrzebny?"
Przepraszam, ja nie pytam co Ty robisz na tym co możesz, bo ktoś nie dał Ci wyboru.
Nie sądzisz że powód jest nie istotny, a wystarczy kaprys?
Stream, znaczna część jest flashowa, ale stream to nie wszystko.
Ulotki reklamowe, galerie, menu czy całe strony głównie małych lokalnych firm są w flash i jeszcze dłuuugo będą.
Tylko to wszystko jest nie istotne. Jest standard i trzeba go wspierać ponieważ to właśnie jest standard.
Na prawdę nie rozumiem jak można godzić się na ograniczenia. Rozumiem kupiłeś masz używasz jesteś zadowolony, ale żeby bronić wad, które mogą być usunięte w aktualizacjach? Nie ogarniam, serio.

xomo_pl   20 #14 14.08.2013 14:44

akurat brak flasha na WP to plus- przynajmniej reklam mniej :D

a sam smartfon ciekawy ale po tym jak nokia wydała pierwsze lumie, które dostały tylko jako update protezę "WP 7.8" i nic ponadto ta firma dla mnie prawie nie istnieje. Szkoda, że porzucili fajnie zapowiadające się meego na rzecz WP.

video   9 #15 14.08.2013 14:54

Ale w stockowej przeglądarce Androida flash jest opcją, nie obowiązkiem. Nie chciał bys mieć takiej opcji na WP? Mi użytkownikowi Windows 8 x86 na tablecie w Modernowej IE strasznie brakuje javy. Co chwilę muszę przełączać się na desktop, a tam obsługa palcem co prawda jest, ale daleka od wygody. Liczę że z 8.1 zmieni się to na lepsze. Kupując taki tablet dałem MS gotówkowy kredyt zaufania i mam wielką nadzieję że to poprawią...

msnet   18 #16 14.08.2013 15:30

Ciekawy tekst :) Zwłaszcza, że sam się przymierzam do zakupu Lumii 820. No chyba, że zdecyduję się jednak na model 920...

AntyHaker   17 #17 14.08.2013 16:46

@msnet
Jeśli miałbym pieniądze by dołożyć to bez namysłu brałbym L920 - i nawet nie ze względu na aparat, a ładniejszy wygląd (moim zdaniem) oraz lepszą baterię.
@zomo_prl
Fakt MeeGo było fajne, ale tylko fajne ;p Poza tym, brak update to nie wina Nokii, więc nie wiem w czym problem.
@video
Wiem że kto pyta nie błądzi, ale wyraźnie się wyraziłem iż mi Flash zbędny, więc i taka opcja zbędna ;p
Poza tym strasznie mieszasz tematy, trzymajmy się WP, a nie pisz o przeglądarce na W8 (choć mimo wszystko one są takie same).

"Akurat mam 4.2.2, stock oczywiście z flash, ale to chiński tablet za niecałe 400zł sprowadzany z geekbuying" Jaka przeglądarka tam jest stockowa? Chrome? To jest czysty Android czy "wzbogacany"?

"Nie sądzisz że powód jest nie istotny, a wystarczy kaprys" Nie sądzę, nie mam 10 lat ... W takim przypadku twoje komenty to zwykły hejt i zabawa?

"Stream, znaczna część jest flashowa, ale stream to nie wszystko." No i wreszcie jakiś konkretny powód ;p Choć dla mnie oglądanie czegokolwiek na tak małym jest nieporozumieniem xd

"Ulotki reklamowe, galerie, menu czy całe strony głównie małych lokalnych firm są w flash i jeszcze dłuuugo będą" i dlatego jeszcze długo pozostaną małe, a tak serio to właśnie po to sa tworzone strony mobilne (którzych jak przypuszczam tak małe firmy nie mają).

"Tylko to wszystko jest nie istotne. Jest standard i trzeba go wspierać ponieważ to właśnie jest standard" Wszystko jest istotne, bo gdyby nie było to jaki byłby cel tego wszystkiego? Jak już pisałem, standardem to może jest ale na desktopach, mobilnie praktycznie nikt tego nie wspiera - nawet samo Adobe.

"Na prawdę nie rozumiem jak można godzić się na ograniczenia. Rozumiem kupiłeś masz używasz jesteś zadowolony, ale żeby bronić wad, które mogą być usunięte w aktualizacjach? Nie ogarniam, serio" Skoro jestem zadowolony, to nie uważasz że dla mnie to nie jest wada? Gdybym był niezadowolony i by mi to przeszkadzało, to pierwszy byś się dowiedział. Ja nawet na desktopie javy i flasha nie używam - odpalam wtedy gdy już naprawdę muszę, czyli bardzo rzadko.

video   9 #18 14.08.2013 19:40

Nie masz wrażenia że zadajesz dziwne pytania?

-do czego Ci on niby potrzebny
-Na którym Androidzie? Bo gwarantuje Ci że nie obsługuje od 4.1 ;p
-Jaka przeglądarka tam jest stockowa? Chrome? To jest czysty Android czy "wzbogacany"?

Stockowa przeglądarka nie ma nazwy i nie jest to Chrome. Rom pochodzi od rochipa i są od niego dodatki(miracast, jego market i parę innych aplikacji)...
Tylko jaki to ma związek z brakami w IE na WP? Androida podałem jako przykład że się da i niczego nikomu nie "gwarantowałem" w przeciwieństwie do Twoich raczej nieprawdziwych gwarancji.


["Nie sądzisz że powód jest nie istotny, a wystarczy kaprys" Nie sądzę, nie mam 10 lat ... W takim przypadku twoje komenty to zwykły hejt i zabawa?]
No tak widzę że zaczyna być merytorycznie. Przybywa nam jeden rezerwat więcej...

Gdzie te czasy kiedy od produktu wymagało sie solidności i naprawiania usterek i niedociągnięć...
Ehhh stary już jestem...

sosen86   5 #19 14.08.2013 20:24

@ rgabrysiak
Wszystkie nowości w Amber działają dobrze. Jest wreszcie radio. Rozwiązania takie jak zegar na ekranie czy podwójne tapnięcie aby odblokować ekran są bardzo fajne ale raczej nie sprawdzą się w takich modelach jak Lumia 920 i wszystkich innych które nie posiadają wyświetlacza AMOLED – zbyt duże zużycie baterii. Tutaj podstawowe info o nowościach http://sosen-blog.pl/index.php/dary-losu-czyli-prezenty-ktore-otrzymuja-uzytkown.../. Niestety Nokia próbuje ratować sytuację bo sam Microsoft średnio się stara.

AntyHaker   17 #20 14.08.2013 20:45

@video
A widzisz, chrome jest stockową na czystym Andrucie ;p
Co do reszty, już nie chce mi się pisać. Używaj czego tam chcesz, a i ja chcesz używać tego co chce ;p

rgabrysiak   11 #21 14.08.2013 20:49

@sosen86
Dzięki , w wolnej chwili z chęcią przeczytam.

"Niestety Nokia próbuje ratować sytuację bo sam Microsoft średnio się stara."
Masz rację, Microsoft może i się stara, ale robi to strasznie opieszale. Ja rozumiem, że wprowadzenie zmian do systemu to nie jest prosta rzecz, ale bez przesady - skoro chce się konkurować na rynku to trzeba w miarę szybko poprawiać mankamenty produktu i wprowadzać nowe funkcjonalności.
W przeciwnym razie klient pójdzie gdzie indziej.

msnet   18 #22 14.08.2013 22:55

@silvax - masz rację, L920 jest ładniejsza od L820, bo... przypomina L800 i L900, które były jednymi z najładniejszych smartfonów (a zaczęło się od N9).

AntyHaker   17 #23 15.08.2013 00:58

@rgabrysiak
Dziś za rana będzie już wpis o Amber ;p

rgabrysiak   11 #24 15.08.2013 14:23

@silvax
Dziękuję z chęcią przeczytam.

sosen86   5 #25 17.08.2013 01:05

Mam nadzieję, że jednak Microsoft postara się trochę bardziej bo to jest naprawdę ciekawy system. Oby tylko się rozwijał. Druga rzecz to wygląd: telefony z WP to zazwyczaj jedne z ładniejszych i lepszych jakościowo telefonów. Tego często brakuje Androidom.

AntyHaker   17 #26 21.08.2013 22:05

Będzie dobrze, już niedługo GDR3 ;p