Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Windows stał się „awesome” — kompilacja 9926 w codziennym życiu

Microsoft jeszcze w listopadzie zapowiedział, iż zaplanowana na 21 stycznia kompilacja będzie dla użytkowników Windows 10 prawdziwym przełomem. Miała nam ona wynagrodzić dość długi okres oczekiwania, który na szczęście przerywany był wyciekami (zapewne kontrolowanymi) kolejnych buildów. Jak to zwykle bywa nowa odsłona zaliczyła lekką obsuwę i możliwość pobrania miała pierwotnie pojawić się dopiero tydzień po konferencji Windows 10: The Next Chapter. Całe szczęście w Microsofcie po cichu zmienioną takową decyzję i już po dwóch dniach (23.01) mogliśmy się cieszyć wersją oznaczoną numerem 9926. Czy faktycznie jest ona tak "AWESOME" jak starał się nam wmówić Microsoft? Oczywiście nie omieszkałem samemu tego sprawdzić.

Pierwszy rzut oka

Na pierwszy rzut oka zaraz po instalacji wysuwa się kilka detali - zmieniony symbol reprezentujący centrum powiadomień oraz głośność, a także nowa ikonka eksploratora Windows (lecz nie tylko) oraz matowy i nieprzeźroczysty pasek zadań. Zaraz obok przycisku uruchamiającego Widok Zadań pojawiło się pole wyszukiwania (wykorzystywane w menu start jak i poza nim - wyszukuje zarówno zainstalowane aplikacje, jak i pliki na naszym komputerze oraz w sieci), które w wersji US jest zintegrowane z asystentem głosowym - Cortaną. Obramowania okien praktycznie całkowicie zniknęły, ustępując miejsca subtelnej linii, która od teraz wyznacza ich granice. Poza tym, osoby mniej obeznane w angielskim wreszcie mogą cieszyć się obsługą naszego ojczystego języka. To tyle, jeśli chodzi o pierwsze wrażenia zaraz po odpaleniu.

Kolejne chwile mijają

Jednak wystarczy kilka kolejnych chwil obcowania z systemem i już możemy przejść do następnych nowości. Podczas przechodzenia pomiędzy oknami oraz w Widoku Zadań raczeni jesteśmy dobrze przemyślanymi animacjami, które wreszcie działają tak jak powinny i jeszcze nie zdarzyło mi się, by się przycięły. W końcu możemy wybrać domyślne miejsce, które będzie się uruchamiać podczas startu Eksploratora Windows (Szybki Dostęp lub Ten Komputer) - do tej pory zawsze pokazywała się ta pierwsza opcja, przez co było to strasznie uciążliwe i wydłużało dostęp do naszych danych. Menu Start po raz kolejny zostało przebudowane, by jeszcze lepiej odpowiadało użytkownikom Windows 7. Od teraz kafle przewijają się w pionie, a nie poziomie oraz możemy w razie chęci uruchomić pełno wymiarowy ekran startowy - niestety i tutaj przewijanie jest wertykalne.

Features, czyli to co umila pracę z systemem

Jak już zapewne wszyscy wiedzą Windows 10 wreszcie doczekał się centrum powiadomień. Niestety poprzednie kompilacje pod tym względem wyglądały jak zrobione na "odwal się", przez co średnio zachęcały do korzystania z niego - teraz sytuacja wreszcie uległa znacznej poprawie. Rozbudowano jego funkcję o dostęp do szybkich skrótów znanych z systemów mobilnych oraz wreszcie umożliwiono usuwanie poszczególnych powiadomień, a nie wyłącznie wszystkich naraz należących do danej grupy. Co ciekawe, jego nowe możliwości nie ograniczają się jedynie do szybkiego przechodzenia do danej aplikacji. Dzięki Uniwersalnym Aplikacjom będzie można z nim wchodzić w interakcje - szybkie odpowiedzi na wiadomości (choćby na Facebooku czy Skype) wprost z niego nie będą żadnym problemem. Już teraz aplikacja Poczta daje szerszy wgląd w otrzymane e-maile, choć jeszcze nie da się odpisać na nie. Ponadto należy wspomnieć, iż zastąpiło ono do tej pory obecny Pasek Zaklęć, czyli na tabletach centrum powiadomień wysuwane jest przesunięciem z prawej krawędzi ekranu w lewą stronę.

Również wstążki nie ominęła drobna zmiana, którą można w zasadzie nazwać kosmetyczną. Przycisk Ulubionych zastąpiono klikaczem "Przypnij do paska Szybki Dostęp".

Na koniec warto wspomnieć o jednej dość istotnej z mojego punktu widzenia rzeczy, co do której nie jestem pewny czy występowała w poprzednim buildzie. Do tej pory gdy mieliśmy otwartych więcej okien należących do jednej grupy (np. różne katy Internet Explorera) to po wybraniu ich na pasku zadań rozwijał nam się podgląd, który lubił znikać jeszcze zanim wybraliśmy to co nas interesowało. Było to strasznie irytujące, gdyż nie raz musiałem kilkukrotnie próbować dostać się do potrzebnego mi miejsca, a Windows z uporem maniaka zamykał mi ten podgląd przedwcześnie. Teraz owo okienko otwiera się na stałe i niezależnie od tego gdzie akurat trzymamy kursor, to ono i tak nie znika. Sęk w tym, że jak pisałem nie jestem pewny czy to się teraz pojawiło, czy dopiero teraz działa to tak jak powinno.

Środowisko WinRT

Microsoft stara się jak może, by jeszcze ściślej połączyć ze sobą środowisko Modern oraz Aero. Ta symbioza została zapoczątkowana przez Windows 8, lecz jak się okazało nie była ona nazbyt udana. Wraz z Windows 10 poczyniono wręcz kolosalne zmiany ku temu, by wreszcie to miało jakieś ręce i nogi, lecz czy skutecznie? Tym razem na pierwszy plan wychodzi nowy pasek tytułowy aplikacji, który teraz jest całkowicie szary oraz zyskał jedną interesującą funkcję. Wprawne oko dojrzy na nim specjalny przycisk, który pozwala na szybką maksymalizację okna aplikacji, by wyglądało tak jak za czasów Windows 8 - pozbawione paska zadań oraz paska tytułowego. Warto przy tej okazji dodać, że w trybie tabletowym aplikacje Win32 będzie można zamykać tak samo jak te Modern, czyli przeciągnięciem z góry do dołu - nie trudno pojąć, jak wielkie jest to ułatwienie dla posiadaczy tych mobilnych urządzeń.

Aplikacje Uniwersalne

Microsoft podczas tej styczniowej konferencji duży nacisk położył na Aplikacje Uniwersalne, które będą zarówno na desktopie jak i tablecie/smartphonie dawać swoim użytkownikom identyczne doznania oraz komfort z ich korzystania. By tego dokonać przebudowano wiele do tej pory obecnych w Windows aplikacji Modern, by były bardziej uniwersalne pod względem interfejsu. Nie ma sensu rozpisywać się nad tymi aplikacjami, ani tym bardziej ich wymieniać (może przy okazji mobilnego wydania to zrobię) - w zasadzie zmieniono prawie całe preinstalowane oprogramowanie, a reszta doczeka się tego prawdopodobnie przy okazji najbliższej publicznej kompilacji. Choć warto zrobić przy tym jeden wyjątek, który rzutuje nawet na osoby nie lubiące ModernUI. Wreszcie pojawił się nowy panel Ustawień, który pierwszy raz opisywałem w buildzie 9901 pochodzącym z wycieku. Docelowo ma on całkowicie zastąpić archaiczny już Panel Sterowania, lecz jak na razie całkowicie wchłonął on jedynie Windows Update, który nie jest już obecny w starym miejscu. Przy tej okazji trochę rozbudowano ten składnik systemu i dodano możliwość wybrania zaplanowanych restartów dla pobranych aktualizacji, dzięki czemu osoby wiecznie narzekające na te "nieoczekiwane" zdarzenia wreszcie przestaną to robić.

Ciekawostki

Jest to pierwsza publicznie dostępna wersja, która wykorzystuje jądro 10.0 oraz działa w 21 językach. Wreszcie dodano w niej wsparcie dla perskiego kalendarza, a także lekko przebudowano interfejs widoczny podczas instalacji systemu. Poza tym, w tym wydaniu zmieniono nazwę z Windows Technical Preview na Windows 10 Pro Technical Preview (swoją drogą, dłuższej się już chyba nie dało...). Poza tym, oczywiście nie pominięto w rozwoju Internet Eksplorera, jednakże nie bardzo się na tym znam, zatem nie mam zamiaru tego opisywać - zainteresowanych odsyłam tutaj Warto też wspomnieć, iż wreszcie zaimplementowano obsługę formatu audio FLAC oraz ALAC - bardzo wyczekiwanej przez wielu Insiderów.

Co najlepsze, w tej odsłonie możemy uruchomić testową wersję silnika, który będzie napędzać Spartana - Edge. Wystarczy wejść w about:config i zmienić flagę "Enable Experimental Web Platform Features" na Enabled. Od tej pory możemy cieszyć się namiastką Spartana, aczkolwiek w moim przypadku wiązało się to z pożegnaniem działania Office Online, zatem odpuściłem sobie.

Żeby testerom nie było tak wesoło …

Jak to zwykle bywa z testowym oprogramowaniem, tak i to nie było na początku pozbawione wad. Menu Start lubiło w ogóle się nie uruchamiać, a Internet Explorer katował procesor nieustannie. Z wydajnością bywało różnie i nie raz potrafił zawiesić się i wykrzaczyć Eksplorator Windows. Co jednak ciekawe, Microsoft postanowił nie czekać z naprawą tych dolegliwości do wydania kolejnej kompilacji, a już w ciągu 2 dni wyeliminował wszystkie w/w dolegliwości - przynajmniej w moim przypadku. System odżył i stał się znacznie żwawszy niż na poprzednim wydaniu, a przeglądarka w końcu zaczęła działać tak jak powinna od początku. Tak więc o ile z początku byłem bardzo sceptycznie nastawiony do buildu 9926, tak teraz śmiało mogę polecić instalację.

Podsumowując

Uważam, iż to wydanie ma szansę pretendować do miana przełomowego, choć nie można je jednoznacznie za takie uznać. Zmian faktycznie jest co niemiara i większość jest widocznych już podczas pierwszych chwil z systemem, jednakże wciąż są miejsca, które wymagają znacznego doszlifowania. Należy przy tym pamiętać, że Windows to nie tylko Microsoft, ale i zewnętrzni deweloperzy - pasowałoby więc, by Ci zechcieli dostosować swoje aplikacje do nowych możliwości systemu. Z tym jak zwykle będzie różnie, choć już teraz można wskazać kilka przydatnych aplikacji, które aktualizowane są na bieżąco i na pewno wraz z premierą Windows 10 zostaną do niego szybko dostosowane.

Poza tym, wciąż czekamy na jego mobilną odsłonę, która powinna pojawić się już niebawem. To właśnie wtedy zobaczymy, jak dobrze sprawuje się ta szumnie zapowiadana symbioza wydania desktopowego oraz mobilnego, która nie ma się ograniczać do korzystania z tych samych aplikacji. Co ciekawe, spekuluje się, że przy okazji wydania wersji przeznaczonej na smartphony ujrzymy kolejną kompilację "dużego" Windows 10, która będzie lepiej przygotowana do testów tej symbiozy. Czy tak się w rzeczywistości okaże i obie wersje faktycznie będą godnymi następcami wersji 8 - czas pokaże i prawdopodobnie już niebawem.

PS.

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości - obecne wydanie nie przejawia już żadnych błędów i działa na nim 100% aplikacji posiadanych przeze mnie. Tak jak do tej pory miałem kilka powodów do narzekania (problemy z uruchamianiem i działaniem aplikacji klasycznych oraz modern), tak teraz zostałem ich pozbawiony. Sterowniki w moim przypadku działają bez żadnych problemów, choć klawiatura wciąż nie posiada podświetlenia. Jak zwykle odsyłam też na stronę http://changewindows.studio384.be gdzie można uzyskać wgląd w changelog wszystkich wydań (zarówno publicznych, jak i tych z przecieków) oraz w przyszłe plany.
 

windows oprogramowanie hobby

Komentarze

0 nowych
kam193   7 #1 01.02.2015 21:54

Jeny, niech coś zrobią z tymi nowymi ikonami, na 3/4 nie da się nawet patrzeć :( Ale poza tym wygląda to całkiem ciekawie, muszę znaleźć chwilę i pobawić się tym.

AntyHaker   18 #2 01.02.2015 21:55

@kam193: Nie da się ukryć - zwłaszcza ta nowa ikonka Komputera ^^

shocco   6 #3 01.02.2015 21:59

"Microsoft stara się jak może, by jeszcze ściślej połączyć ze sobą środowisko Modern oraz Aero"
Przecież od Win8 po Aero w systemie ani śladu.

Poza tym:
*szkaradne ikony
*oszpecony eksplorator
*niedziałająca Cortana (po premierze pewnie nadal działać nie będzie ;])
*wiem, czepiam się.

Pozdrawiam.

pablito24   9 #4 01.02.2015 22:10

Mi także się nie podobają te nowe ikony, ale zawsze można je jakoś podmienić.

kam193   7 #5 01.02.2015 22:20

@AntyHaker: Dokładnie, nowym komputerem można straszyć ludzi. ;)

lokr   3 #6 01.02.2015 22:31

jest już kompilacja 9933

foreste   15 #7 01.02.2015 22:51

Szczerze ? poprzednie buildy były znośne teraz "komputer + windows 10 = telefon komórkowy" niema ten system nić mi zaoferowania bym kopił go na pc żeby pc zamienić na mega komórkę ekranem 19 cali podziękuje :D.

xomo_pl   21 #8 01.02.2015 22:51

@mrShakerz: mylisz aero z aero glassem czyli efektem szkła, którego nie ma niestety...
-------------------------------------------------------------------------
W10 z pewnością ma wiele ciekawych zmian technologicznych ale mówienie o większej spójności interfejsu to jakiś żart...

nie mówiąc już o tym, że "awesome" to tu nic nie ma - już instalator tego systemu wygląda paskudnie a reszty dopełnia nowy design
ikonek. Ogólnie od czasów W8 ma się wrażenie, że wszelkie kolory dobierał albo daltonista albo osoba z mocną wadą wzroku i bezguściem dla której to kolory można łączyć jak tylko się chce bez wzglądu na całość.

Abstrahując już od tego, że tu wszystko jest obrzydliwie płaskie to przecież da się dobrać normalnie kolory, wybrać 2-3 normalne, spokojne
kolory i zrobić z tego cały interfejs. Dziwi to tym bardziej, że kiedyś to MS potrafił pokazać spójny interfejs a konkurencja tworzyła pstrokate straszydła...

pewnie, zaraz ktoś napisze, że to wszystko można osiągnąć przez modyfikację plików systemowych za pomocą przygotowanych przez fanów
rozwiązań ale to nie jest normalne - system natywnie powinien wyglądać przynajmniej tak by nie odrzucać od siebie

neXt___   12 #9 01.02.2015 22:54

Te ikonki... coś strasznego, a w szczególności Mój Komputer, skojarzyły mi się z Windowsem ME, straszne cudactwo.

Zapowiada się świetnie.

AntyHaker   18 #10 01.02.2015 22:59

@lokr: Nie, nie ma.

@mrShakerz Cortana działa, ale nie w naszym regionie. Jednakże to nie to samo co "niedziałająca" - po prostu nie jest dla nas dostępna.

@xomo_pl Ile pisać, że na takie oceny przyjdzie czas dopiero po wydaniu finalnym?

@foreste Skoro poprzednie buildy były znośne, a ten się z wyglądu niewiele różni to gdzie masz problem?

Autor edytował komentarz.
foreste   15 #11 01.02.2015 23:04

@xomo_pl: Chyba microsoft zatrudnił inżynierów wieku podstawówki lub gimnazjum :D

Mk13   16 #12 01.02.2015 23:07

No, z tymi ikonami to jadą ostro - z każdą kolejną kompilacją zaskakują nowymi nawiązaniami historycznymi do systemów sprzed NT ;)

foreste   15 #13 01.02.2015 23:10

@AntyHaker: Wiesz jak bym miał wybrać miedzy win 10 a 98 to bym wybrał 98 był szary brzydki ale interfejs przejrzysty tu mało ze interfejs paskudny bardzo to jeszcze brak jakieś logiki użytkowej jego ;]

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #14 01.02.2015 23:10

Według tego, co przetłumaczył Google, to możesz zostać dożywotnim beta-testerem Microsoftu i wiecznie masz temat na bloga ;)
screen:
http://awesomescreenshot.com/0494bc53f3
link:
http://www.computerworld.com/article/2878026/microsoft-to-business-dont-worry-ab...

AntyHaker   18 #15 01.02.2015 23:19

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Szczerze? Nie pogardziłbym, bo lubię to robić - zarówno babrać się z testowym oprogramowaniem (nie tylko Windows) jak i tworzyć kolejne wpisy :D

  #16 01.02.2015 23:22

Ale się zwalacie nad tym systemem autor też chyba ma jakieś z tego profity. Co "build" to wpis. Oj kisiel widać. Jeszcze "customer preview" nie ma a wy już traktujecie "technical" jak by to było codzienne narzędzie. Śmiesznie i żałosne.

DonPetch   6 #17 01.02.2015 23:25

Dobrze, że istnieją domorośli specjaliści od estetyki, bo inaczej MS by sobie nie poradził.

Primo: Zastosowano logiczne piktogramy. Odeszli od niezrozumiałych ikon, które nie są tak jednoznaczne jak wizualizacje potrzebnych funkcji.
Dos: Te elementy mają być tak samo dobrze widoczne na małym telefonie, średniej wielkości tablecie jak i na 28'' monitorze. Elementów musi być jak najmniej, a różnice jak najbardziej widoczne.
Tres: Ikony zawsze można zmienić. Nie są przyspawane do systemu: http://www.iconarchive.com/tag/windows. Niechciane elementy można sobie zmienić.

AntyHaker   18 #18 02.02.2015 00:29

@DonPetch: Zasadniczo się zgadzam, ale mogliby użyć mniej jaskrawych kolorów xP

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #19 02.02.2015 01:38

Dzięki za przybliżenie Windows 10, u mnie od soboty jest na wirtualu i po kilku godzinach stwierdzam, że podoba mi się obecny kierunek obrany przez Microsoft. Więcej będę w stanie powiedzieć po tym tygodniu;)

ollbrzym   4 #20 02.02.2015 01:48

Uczepiliście się tych ikonek, mi odpowiadają, są czytelne, nie udziwnione i w pewien sposób klasyczne.
Gdyby słuchać ekspertów z dp, MS wciąż wydawałby system w którym instalowałoby się jako pierwszego Norton commandera (już nie pamiętam) .
Gdy wychodził win 98 mający niewiele zmian względem 95 nie słyszałem oburzenia, pewnie dlatego, że nie było społeczności.
Lecz jak już pojawił się Xp głosów, że interfejs jest oczojebny i cukierkowe ikonki wywołują laktacje u mężczyzn było pełno.
Po wielu latach wyszła Vista z Aero, między czasie ludzie przyzwyczaili się do cukierkowości i znów były jazdy, że interface zły. 7 nic nie zmieniła więc przeszła bez echa. Z 8 nie trzeba przypominać jak było.
I teraz, przy 10, MS chciał podstępem, z zaskoczenia przechytrzyć haterów i dał ikonki z 98 by nie marudzili, że nowe jest złe, a oni są pro, lecz nie przewidzieli, że haterzy mają po 13 lat i nie pamiętają tych ikonek :D

Autor edytował komentarz.
foreste   15 #21 02.02.2015 03:11

@ollbrzym: widac po waszych wypowiedziach ze nikt tu niema jakiegoś gustu codo wyglądu aplikacji czy systemu co firma zrobi paskudny i nie intuacyjny interfejs tacy "fanboye microsoftu"powiedzą ze jest idealne po prostu gustu wam brakuje :D
umnie jest tak coś co mi podoba i jest dobrze przemyślane to ok
co jest brzydkie to i nie funkcjonalne to jest do (Y) mniej kieruje tu modą nasiłe nam kierowaną , to nie znaczy ze stoje miejscu, podążam za terminologią lecz staram wybierać to jest lepiej dobrane do mojego gustu, tak patrząc na komentarze zwolenników windows 8 i 10 ze czy system jest paskudny nie użyteczny to oni jak by mogli pozabijali w kolejkach w media markt by go dostać

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   21 #22 02.02.2015 08:27

@AntyHaker: "na takie oceny przyjdzie czas dopiero po wydaniu finalnym?"

chyba nie sugerujesz, że opracowali nowe ikonki tylko po to by w kolejnym buildzie je wyrzucić?
@foreste nawet dzieci w podstawówce mają więcej wyczucia kolorów i stworzyłyby takiej pstrokacizny ;)

duffee   11 #23 02.02.2015 09:43

czy consumer preview bedzie mozna instalowac i kiedy ma wyjsc ? na kiedy jest zapowiedziana premiera windows 10 ? czy tu jest wymagane konto MS ?

Axles   17 #24 02.02.2015 09:56

W jaki sposób zaktualizować obecną wersję do tego builda, poprzez WU da radę?

januszek   19 #25 02.02.2015 10:12

Mnie nowa kompilacja zaskoczyła czymś co się nazywa "Wi-Fi Sense". U mnie usługa zeskanowała dostępne sieci wifi i podłączyła się do pierwszej napotkanej niezabezpieczonej sieci ;P

darek719   38 #26 02.02.2015 10:47

nie wiem jak dla was, ale dla mnie nowy wygląd ikon jest do bani!!!!
i ustawienia znowu przebudowane i pogrupowane na nowo?? :O

Predator312   10 #27 02.02.2015 10:58

Ikonki były robione w programie Paint? Szczególnie ta ostatnia, na pierwszym zdjęciu, z górami i Słońcem? :)

bystryy   10 #28 02.02.2015 11:16

Szkaradny wygląd jest w modzie i dotyka też innych systemów i środowisk (Yosemite od Apple, Plasma 5 w Linuksie).

Co do Windows 10, nie miałem czasu zbytnio testować, ale zwróciłem uwagę, że lista usług systemowych wzrosła znacznie, w tym pojawiły się takie, dla których zastosowania na desktopie jakoś nie widzę.

SebaZ   16 #29 02.02.2015 11:26

@AntyHaker ilość wpisów o Windows 10 aż prosi się o zrobienie z tego całej serii, a nie tylko bazy wpisów powiązanych, bo każdy kolejny jest albo kontynuacją poprzedniego albo wynikiem następnej kompilacji. Może warto o tym pomyśleć?

kaisuj   11 #30 02.02.2015 11:32

"Jakby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości..."
No ja mam. Przede wszystkim taką, ile to RAMu zjada na starcie? Porównywałeś może temperaturę na CPU i GPU z WIN 7 lub 8?

Autor edytował komentarz.
Berion   14 #31 02.02.2015 11:50

@DonPetch: Niemożna zmienić. Wszystkie są wspawane do shell, explorer itd. Więc trzeba rozbierać exeki po każdej aktualizacji. Zmienić można jedynie samemu, każdą z osobna i wyłącznie dla folderów i plików. Przydałby się jakiś system skinowania, ale po pierwsze bez ich podpisywania, a po drugie kompletny.

I masz rację, te oczojebne kolory są po to aby każdy idiota dostrzegł każdy element GUI na ekranie. Ale dla normalnego człowieka jest to odrażające. ;)


@bystryy: "Szkaradny wygląd jest w modzie i dotyka też innych systemów i środowisk (Yosemite od Apple, Plasma 5 w Linuksie). "

Zamiast ModernUI powinny nazwać to pedalizmem, przynajmniej idealnie odwzorowywałoby kolorystykę. KDE5 też mi się nie podoba, podobnie jak nowy OS X, ale tam przynajmniej gdzie trzeba jest blur/szkło, a same ikony nie są częścią plików wykonywalnych, więc można je łatwo zmienić na coś innego.

- - -

Zastanawiam się też co się wydarzyło, że "Windows stał się „awesome”". Już pomijając niepotrzebne angielskie wtrącenie, to nie ma w nim niczego wspaniałego. Ciekawy jest nowe menu Start i centrum powiadomień, ale powodów do aktów strzelistych nie widzę. Nie chcę być złośliwy, ale to centrum powiadomień jest od dawna na Linuksach i systemach mobilnych. Windows 10, taki duży numer a zmian praktycznie żadnych. Samo protezowanie braków, które od wieków dręczą systemy MS...

Autor edytował komentarz.
  #32 02.02.2015 11:59

@bystryy: Plasma 5 nie ma szkaradnych, oczojebnych kolorów.

jmmzon   9 #33 02.02.2015 12:44

Faktycznie ikona komputera zrobiła się szkaradna. Również to Menu Start nie wygląda jakoś specjalnie (ale nie jest źle).
Jedna rzecz mnie zaskoczyła w Windows 10... można teraz scrollować również nieaktywne okna i dlatego mam pytanie, od kiedy ta (bardzo przydatna) możliwość istnieje?
A i zapomniałbym, najgorsze dla mnie jest to wyszukiwanie z paska zadań. Nie dość, że często nie znajduje tego czego szukam, to jeszcze tak dziwnie wygląda osobno od menu start (gdy jest również ono pokazane). Brrr...

Autor edytował komentarz.
#r2d2#   11 #34 02.02.2015 12:44

Co by nie mówić o "wnętrzu" Windows 10, to w oczy rzuca się jedno: ten system tak samo brzydki jak Windows 8, a może i jeszcze gorzej.

AntyHaker   18 #35 02.02.2015 13:24

@xomo_pl: Może tak, może nie. Będzie finalny build, to będę oceniać. Od domysłów i spekulacji są inne portale.

@foreste Przestać wreszcie kaleczyć język polski, bo Twoich wypocin nie da się czytać. Poza tym, jakim prawem twierdzisz, iż ja jestem bez gustu. Może to ty go nie posiadasz i wmawiasz to reszcie? A teraz poważnie - każdy ma swój indywidualny gust, więc nazywając kogoś bezguściem po prostu go obrażasz - typowo dziecięce zagranie ...

@duffee Będzie można instalować - nie wiadomo kiedy wyjdzie. Premiera na jesień - bez żadnych konkretów. Do testowania jest teoretycznie wymagane, choć z tego co wiem można bez niego zainstalować.

@Axles Obecna wersja to przecież ta wersja o.O

@januszek Jeśli Ci to przeszkadza, to możesz to wyłączyć - działa to analogicznie do funkcji dostępnej na WP i w założeniach ma ułatwić znajdowanie otwartych sieci. Wiadomo, bezpieczeństwo etc - no ale wyłączyć można, więc problemu nie widzę.

@darek719 To jest już raczej ostateczny wygląd ustawień, no ale kto wie - na smartach będzie identyczny.

@Predator312 Można się śmiać, ale przynajmniej od razu wiadomo co ona sobą reprezentuje.

@bystryyTak z ciekawości - jakie?

@SebaZ Przecież wszystkie są spięte w serie za pomocą narzędzia dostępnego na blogu o.O

@kaisuj Temperatur nie sprawdzam, bez przesady - nie robię tutaj testów wydajności. Co do RAMu - przy moich 4GB zjada poniżej 2GB. Z tym, że sterowniki już mam poinstalowane etc - wyłączyłem tylko dodatkowe programy jak Steam etc etc. Wciąż w tle jednak działa mi OneDrive, którego nie wyłączam (bo nie widzę takiej potrzeby), a swoje też zjada. Zatem dokładnych danych Ci podać nie mogę.

@Berion Zdefiniuj "normalnego" człowieka, bo wydaje mi się, że obrażasz wiele osób tutaj się wypowiadających ... Tak samo wtrącenie "pedalizmu" - co to niby ma być? Przyszedłeś tutaj obrażać wszystkich?

Co do tego "awesome" - nie moje to określenie, tylko Microsoftu. Jakbyś czasem klapki z oczu zdjął, to byś wiedział dlaczego tego użyłem. Przecież nie będę tego spolszczać, bo ty masz taki kaprys ...

@jmmzon Wydaje mi się, że dostępne to jest dopiero od tego build. Przynajmniej na to wskazuje changelog linkowany przeze mnie we wpisie. Swoją drogą, o co w tej funkcji chodzi, bo nie bardzo rozumiem :<

Co do wyszukiwarki - tak chcieli Insiderzy, więc tak zrobił Microsoft. Pretensje teraz do testerów xP

@#r2d2# Mnogość przytaczanych przez Ciebie argumentów mnie przytłacza ... Brzydki to jest Win7 z tymi oczojebnymi przeźroczystościami ...

Autor edytował komentarz.
SebaZ   16 #36 02.02.2015 13:26

@AntyHaker rzeczywiście. Chyba mnogość Powiązanych wpisów przesłoniło mi nawigację dla serii.

sr57be45   5 #37 02.02.2015 13:39

@Mk13: Zmiana pokoleniowa "grafików/... ?", ci którzy używali starszych wersji okien do uruchamiania gier ;) mają chyba teraz większość i wracają do źródeł. ;)

AntyHaker   18 #38 02.02.2015 13:42

@SebaZ: Możliwe, mogliby to lepiej rozwiązać - no ale na to już wpływu nie mam.

bystryy   10 #39 02.02.2015 13:52

@AntyHaker

Device Association Service
Device Install Service
Device Management Enrollment Service
Device Setup Manager
Geolocation Service
Spot Verifier

i kilka innych, tu gość wymienia chyba wszystkie:
http://www.blackviper.com/service-configurations/black-vipers-windows-10-service.../

kaisuj   11 #40 02.02.2015 14:04

@AntyHaker: No ja mam lapka z 2 GB RAMu więc dla mnie jest to bardzo istotne, czy system już na starcie wejdzie na swapa czy jest szansa normalnie na nim popracować. Jeśli jednak na starcie jest to na granicy 2 GB, to po starcie przeglądarki zmułka murowana... Jeśli twierdzisz, że działą stabilnie to ewentualnie rozważę stacjonarny, gdzie mam 6 GB RAMu, więc ten problem odpada. A o temperaturę się pytałem, bo mój lapek wykazuje wyraźną tendencję do grzania się. Jak wychodziła ósemka to ludzie straszyli, że się bardziej grzeje niż siódemka.

Vanshei   15 #41 02.02.2015 15:01

też mam starszego lapka z 2GB RAM bez możliwości rozszerzenia więc mam nadzieje że to zużycie pamięci będzie takie jak w 8.1 :)
Co do ikon kolorystycznie faktycznie zj**li, ale za to te w panelu ustawień mi się podobają, od razu wiadomo co jest co :)

Berion   14 #42 02.02.2015 15:24

@AntyHaker: Zdefiniuj "normalnego" człowieka, bo wydaje mi się, że obrażasz wiele osób tutaj się wypowiadających ... Tak samo wtrącenie "pedalizmu" - co to niby ma być? Przyszedłeś tutaj obrażać wszystkich?"

Normalny użytkownik to w moich oczach taki, który nie potrzebuje jaskrawych kolorów podkreślających wybrane elementu UI aby je dostrzec. A taki jest właśnie cel tej eksplozji kolorów w całym systemie.

A jeśli Ciebie pejoratywne określenie interface'u systemu operacyjnego personalnie obraża to współczuję. :)

Pedalizm - od wiadomego słowa. A dlaczego? A dlatego, że feria jaskrawych, niepasujących do siebie barw jest cechą charakterystyczną tego środowiska. Poprawność polityczna jest mi obca, więc jeśli kogoś obraża wyraźna konotacja z ww. nieszczęśnikami to jak już napisałem, współczuję.

"Co do tego "awesome" - nie moje to określenie, tylko Microsoftu"

A tego akurat nie wiedziałem. Myślałem, że tak sobie dodałeś jak teraz jest w głupiej modzie. Czuj się rozgrzeszony. ;)

Autor edytował komentarz.
msnet   19 #43 02.02.2015 16:35

@AntyHaker: A mi się ta ikonka podoba :D Nawiązuje do starych dobrych czasów, kiedy nikt nie myślał o 32-bitowych kolorach :D

przemo188   8 #44 02.02.2015 17:23

Od jesieni pracują nad tym Windowsem.. Przewidywana premiera to koniec lata - jesień. Czyli to oznacza, że przez niemal rok nic nie robią tylko zmieniają wygląd? Rany... to rzeczywiście amazing. Tak naprawdę 10 to service pack do 8.1, tak jak 7 była poprawkami do Visty. Ale zupełnie od nowa to się zwie by ludzie zapomnieli o babolu jakim była 8 i kiedyś Vista. To co teraz robią to po prostu dorabiają do 8. 1 nowy motyw graficzny. Takie jakie są na opęczki do np. KDE na linuxie. Ale żeby to trwało prawie rok? Przez ten czas linux znów odskoczy jeżeli chodzi o GUI, w Win 11 będą to uzupełniać.

Dlaczego w ciągu roku nie zmieniono systemu plików w miejsce przestarzałego , archaicznego NTFS, dlaczego nie zmodyfikowano, unowocześnionego jądra odchudzając nieco ten system, który jest przerośnięty jak kobyła i zajmuje więcej niż niejedna, mocna gra.

Wygląda na to, że teraz każdy kolejny Windows to po prostu nowe ikonki, style okien i menu. Rany, cofają się w rozwoju. Najlepsze że obecne GUI tworzą albo na podstawie Linuxa albo zgodnie z sugestiami użytkowników - nie mają już wcale własnej koncepcji na swój system? Kiedyś to oni tworzyli standardy GUI do których przyzwyczajali ludzi. A teraz brak pomysłu?



Chyba nadchodzi koniec Windowsa....

  #45 02.02.2015 17:29

Czy te szeroko dyskutowane ikonki można jakoś zaimportować do innych systemów, tak aby sprawdzić je w działaniu np. na windows 7 ?

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #46 02.02.2015 17:35

Ja mam ten bulid od kilku dni na hybrydzie Asusa T100 i działa on o wiele sprawniej niż poprzednie wersje.
Co do ikonek to kwestia gustu - jednym się podoba, innym nie.
U mnie np. nie działa automatyczne przełączanie pomiędzy trybem tablet a desktop. Po podłączeniu klawiatury żadne zapytanie o przełączenie się nie pyta i muszę ręcznie przełączać.

Autor edytował komentarz.
Axles   17 #47 02.02.2015 17:43

@AntyHaker: A skąd wiesz jaką ja mam wersję :P ?
Sam nie wiem, a nie chce mi się iść po laptop, ale pytałem tak ogólnikowo czy aby "przejść" do nowego/przyszłego builda to można przez WU czy ciągłe instalacje na nowo?

lokr   3 #48 02.02.2015 18:02

@AntyHaker rzeczywiscie 9933 nie ma bo jest build 9935

Fafrocel   9 #49 02.02.2015 19:13

Jeśli przyjdzie mi do głowy przesiadać się na win10 to wiem jedno, czeka mnie dużo grzebania żebym na ten system mógł w ogóle patrzeć. Podobnie zresztą jak i win8.

Autor edytował komentarz.
K4m3L3on   9 #50 02.02.2015 21:51

Menu start dalej niezbyt pasujące dla desktopa. Dobrze, że jest alternatywa w Win_8/8.1 w postaci Classic Shell.
Nie wiem czemu uparli się na taką formę menu start.
Wg. mnie dla desktopa to nie pasuje.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #51 02.02.2015 23:14

@kaisuj: Nie ma sie co ludzic, grafika, animacje, uslugi na starcie, pozniej kolejne programy.... to wszystko zajmuje pamiec i jak czytam "zakochanych w windowsie" piszacych o cudownych optymalizacjach, to nie wiadomo czy plakac czy sie smiac.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #52 02.02.2015 23:25

@przemo188: "Chyba nadchodzi koniec Windowsa..."
Nie tak szybko, dalej rozdaja karty i trzymaja w szachu producentow sprzetu. Poprzez perswazje i ulgi blokuja jak moga wypuszczenie innych systemow. Tak bylo w 2009 roku po nieudanej Viscie i w tamtym roku ich dzialania przeciwko chromebookom. Korumpuja na calym swiecie urzednikow a nawet cale rzady jak to kiedys czytalem. Po drugie jak to mowil Gates, niech uzywaja piratow, niech sie przyzwyczajaja do windowsa, kiedys odbierzemy od nich pieniadze.

command-dos   18 #53 03.02.2015 00:43

Tak przyglądam się tej dyskusji i... chyba wiem o co chodziło :) microsoft chciał odwrócić tym kontrowersyjnym wyglądem uwagę od tego, że oprócz ikonek nic nie zmienili ;) I tak:
- userzy nadal będą musieli szpecić obudowy swoich kompów jakąś śmieszną naklejką (znacie innego producenta softu, który wymaga takich paranoi?),
- zapewne nadal do udostępnionego udziału będą się mogłu dobić max 5 osób na raz, a w wersji pro 10,
- jajo "spuchnie" o kolejną cyfrę za 6 (6.x), czyli zmieni nazwę,
- ntfs pozostanie nietknięty, a system i tak nie będzie potrafił rozkminić ":" w nazwie,
- po włączeniu rano kompa, zamiast ekranu logowania, będzie 50% szansy na ujrzenie: "Trwa instalacja aktualizacji - krok 2 z 3 - 99%",
- wieczne "mielenie" dysku,
- niezrozumiale długie wyszukiwanie i aplikowanie nowych poprawek (daj Bóg nie psujących jeszcze bardziej systemu),
- "future" w postaci optymalizacji pracy - tym razem do właściwości połączenia sieciowego dostaniesz się od razu z centrum sieci tylko po 5 klikach, o ile dojdziesz do tego centrum po 15tu.
- mnóstwo rzeczy, o których zapomniałem...

Chciałbym się mylić, ale obserwując od kilku dobrych lat technikę tej firmy w wyłudzania kasy od swoich klientów, to nie liczyłbym na jakiś skok technologiczny... Tyle marudzenia z mojej strony - możecie wrócić do tych paskudnych ikonek.

AntyHaker   18 #54 03.02.2015 02:14

@kaisuj: No dobra, ale Windows zjada tym więcej RAMu, im więcej ty go posiadasz. Więc mając jedynie 2 GB pożre go odpowiednio mniej - zawsze tak było i nic się w tym zakresie nie zmieniło.

Nie sprawdzałem nigdy termometrem, jednakże różnicy odczuwalnej nie "czuć"

@Berion Czyli dla Ciebie "normalny" człowiek to taki, który myśli jak ty - spoko, więcej rozmawiać z Toba nie potrzebuję.

@przemo188 Masz podlinkowany cały changelog - jeśli widzisz tam tylko zmiany w wyglądzie, cóż.

@Axles Nie wiem jaką masz wersję, ale tak sformułowałeś komentarz jakbyś posiadał jakąś starszą i chciał ją zaktualizować do tej wyżej opisywanej. Można normalnie przez panel sterowania pobierać kolejne buildy - nie ma z tym problemu.

@lokr Jakże zabawne, lecz znów błąd ... Nie ma takowego build.

@Fafrocel Super, z oceną poczekaj do wersji ostatecznej.

@K4m3L3on "Taka forma" w sensie z kaflami? Mi tam odpowiada - dają szybki podgląd na pewne informacje.

@command-dos Najlepszy jest fragment "mnóstwo rzeczy, o których zapomniałem". Innymi słowy - co by nie zrobili "i tak będę narzekać". No i tak na przyszłość, zanim napiszesz, że dodali wyłącznie ikony wejdź na changewindows.studio384.be/ i zobacz ...

Autor edytował komentarz.
Fafrocel   9 #55 03.02.2015 06:19

@AntyHaker: "Super, z oceną poczekaj do wersji ostatecznej."

Mam alergię na metro i płaski interface, a on się raczej nie zmieni, więc mogę śmiało oceniać już teraz.

Autor edytował komentarz.
kaisuj   11 #56 03.02.2015 08:09

@Fafrocel: Pal sześć z interfejsem. Może być brzydki, jeśli jest w miarę funkcjonalny. Ważniejsze żeby system dobrze działał. Poza tym ludzie są trochę skazani na tego Windowsa. Jeśli nie teraz, to za jakiś czas. XP-ka czy nawet siódemki nie będzie można używać w nieskończoność. Obsługa nowego DirectX to tylko początek. Mimo wszystko łatwiej się przesiąść ze starego Windowsa na nowy, nawet jeśli jest brzydki, niż na Linuxa, który jest ładny.

adi0922   12 #57 03.02.2015 08:32

A nie powinna pojawić się już wersja Consumer preview?

command-dos   18 #58 03.02.2015 08:48

@AntyHaker: "The Windows kernel has been updated from version 6.4 to 10.0" - fakt, pomyliłem się ;)

Druedain   14 #59 03.02.2015 09:35

@AntyHaker: „Ile pisać, że na takie oceny przyjdzie czas dopiero po wydaniu finalnym?” – ale Tobie nie przeszkadza tu fakt, że to jest wersja rozwojowa w pisaniu jaka to niemal przełomowa wersja?

przemo188   8 #60 03.02.2015 11:29

@command-dos: Właśnie o tym pisałem w moim komentarzu wyżej. Jeżeli wygląd jest najważniejszy od kilku już wersji to nie dziwne, że na MS tak psy wieszają.

Prehistoryczny system ubrany w nowe szaty.

AntyHaker   18 #61 03.02.2015 11:39

@Fafrocel Jeśli tylko o to chodzi, to tak - nie musisz czekać.

@adi0922 A dlaczego niby miałaby?

@command-dos Zabawne jak zeszłoroczny śnieg.

@Druedain Gdybyś chociaż zadał sobie trud przeczytania czegoś więcej niż tytuł, to wiedziałbyś skąd słowo "awesome" - zwrotu tego użył Microsoft i w taki sposób przedstawiał ten build, ja wyraźnie napisałem "Uważam, iż to wydanie ma szansę pretendować do miana przełomowego, choć nie można je jednoznacznie za takie uznać.". No ale przecież prościej sam tytuł przeczytać i już wtedy komentować.

przemo188   8 #62 03.02.2015 11:44

@AntyHaker: Przeglądłem changelog w poszukiwaniu jakiś rewolucji. Nie chodzi o wygląd. Ten zapewne znowu będzie można za sprawą zewnętrznych firm zmienić. Szukałem czegoś, co odchudzi, unowocześni ten system. Poza rewolucyjną zmianą jądra z 6 na 10 nic więcej ciekawego nie ujrzałem. Czyli dalej 20 letni kernel kupiony jeszcze z IBM i DEC. Tak samo system plików.

Linux za mojej tylko kilkumiesięcznej pracy na tym systemie po ucieczce z Windowsa zaliczył już 3 kompletne wymiany jądra systemu, przy instalacji mogłem sobie wybrać jeden z kilku rodzajów systemu plików ( od EXT2 do EXT4 a także jeszcze chyba 3 inne, w sumie jakieś 6 do wyboru w zależności od tego, co czego używam systemu i na jakim sprzęcie będzie on pracował).

Niestety, nad czym ubolewam bardzo - przez te kilka miesięcy, mimo codziennych komunikatów zaraz po włączeniu systemu o tym, że jest nowa aktualizacja i mimo że z nadzieją, że coś się zmieni ich instalowania , moje KDE nadal nie zmienia wyglądu.


CHYBA WRÓCĘ DO WINDOWS - TAM CO CHWILĘ W 10 NOWE, SUPER AMAZING ZMIANY WYGLĄDU.

Acha, bym nie zapomniał - to zdanie o rewolucyjnej zmianie jądra to oczywiście moja jawna kpina - wiem na czym polaga ta zmiana jądra. Dla nie wtajemniczonych : uwaga! To nie jest rewolucyjna nowa wersja jądra, to po prostu tylko zmiana nazwy!!!

Autor edytował komentarz.
Druedain   14 #63 03.02.2015 11:56

@AntyHaker:
Przepraszam, czemu starasz się zepsuć tę rozmowę takimi absurdami?
1. Przeczytałem artykuł.
2. Wiem skąd się wziął „awesome”.
3. Nie ma pojęcia czemu mi na „awesome” zwracasz uwagę, skoro nigdzie się do tego słowa nie odniosłem.
4. Odniosłem się do zwrotu, którego sam użyłeś.

Gratuluję Ci. Przyszedłeś tutaj, żeby napisać coś dla ludzi. Kiedy zacząłeś osiągać w tym sukces, postanowiłeś zacząć zniechęcać do podejmowania prób rozmowy na temat Twoich przemyśleń.

EOT

Autor edytował komentarz.
Berion   14 #64 03.02.2015 12:13

@AntyHaker: "Czyli dla Ciebie "normalny" człowiek to taki, który myśli jak ty - spoko, więcej rozmawiać z Toba nie potrzebuję."

Ciekawe wnioski wyciągasz: "pada deszcz to zamknę lodówkę".

Nie musisz, nie zmuszam, ani nawet szczególnie nie zachęcam. Używam przycisku 'odpowiedz' tylko dlatego, aby wiadomo było do jakiego komentarza się odnoszę. Piszę sobie a muzom, urozmaicając czas (również sobie) przed komputerem, czasami autorytarnie jeśli jestem czegoś więcej niż pewien, tak jak w przypadku kolorystyki. Przecież nie jest tak, że korporacja z takimi obrotami, zatrudnia murzynów z plantacji bawełny do projektowania tak kluczowej dla monetyzacji części OSu jak GUI.

Autor edytował komentarz.
TomaszK-Poz   8 #65 03.02.2015 15:28

"Wreszcie dodano w niej wsparcie dla perskiego kalendarza"

Straszne ! Co za brak! Nareszcie !

Marvolus23   4 #66 03.02.2015 19:12

O ile jeszcze windows 8 oraz 8.1 uważałem za systemy warte uwagi(nawet w wersjach testowych), tak ciężko jest mi się przekonać do win10. Najbardziej razi mnie sam wygląd systemu. Rozumie, że nowa stylistyka musi być bardziej „modern” ale poza genialnym systemem powiadomień, przyjemnymi nowymi animacjami, nie widzę nic w tym systemie ciekawego. Nowe ikony porażka a pogarszanie jakości tła pulpitu zapoczątkowane w windowsie 8 nadal występuje.

mnowacki40   2 #67 03.02.2015 21:34

Mi osobiście nie podobają się ikony folderów oraz komputera. Mogli by również dodać trochę więcej koloru do tego paska wysuwanego z prawej strony.

Szeryfuniu   11 #68 03.02.2015 23:08

@jmmzon: "Jedna rzecz mnie zaskoczyła w Windows 10... można teraz scrollować również nieaktywne okna i dlatego mam pytanie, od kiedy ta (bardzo przydatna) możliwość istnieje? "
Widzisz, w linuksie jest to od zarania dziejów i dla mnie to frustrujące, gdy pracuje na windowsie i nie mogę tak robić. Funkcja bardzo przydatna, znana i używana przez "linuksiarzy", w windowsie będzie nowym "ficzerem" który majkrosoft "wynalazł" (pracując na linuksie). ;)

jmmzon   9 #69 03.02.2015 23:36

@Szeryfuniu: Wiem o tym, że w Linuksie (no dobra, interfejsie graficznym) to było od zarania dziejów. Dlatego też w Windowsie ciągle mi tego brakowało. Niby był program, (KatMouse bodajże), ale to niestety zawsze parę mega w pamięci więcej. Ogólnie w Linuksie wiele rzeczy jest wygodniejszych, niby drobnostki, a jednak fajne (jak scrolowanie nad ikoną głośności i zmiana tejże).

W Windows 10 spodobało mi się jeszcze jedno, mini-pseudo-tilling, czyli przy przeciągnięciu jednego okna do lewej/prawej krawędzi, możesz w wygodny sposób wybrać, które chcesz obok.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   18 #70 03.02.2015 23:59

@przemo188: Dobra, zatem zdefiniuj mi rewolucję, bo nie bardzo rozumiem co przez nią rozumiesz. W Linuksie też jakiś rewolucji na każdym kroku nie widzę, a na to jakoś nie narzekasz.

@Druedain Sukcesy? Proszę Cię. Żadnym sukcesem nie jest dla mnie prowadzenie bloga, którego każdy może prowadzić, a i temat dotyczący Windows 10 w kompilacji 9926 był wałkowany zarówno na blogu jak i portalu - na długo przed moim wpisem. "Uczepiłem" się słowa AWESOME, bo ono ma znacznie w kontekście poprzedniej kompilacji, a nie systemu jako całości. Jest to skok jakościowy względem wydania z listopada, a nie w porównaniu do Win8 czy WIn7.

Co do sukcesu - nie można nim nazwać wylewu komentarzy zawierających żale kilku osób (wciąż tych samych), narzekających jak to Windows się nie zmienia, a jedyna zmiana (ikonki) akurat im się nie spodobała.

@TomaszK-Poz Raczysz żartować? Nie korzystasz - trudno. Dla innych był to jednak poważny brak.

@Marvolus23 Mógłbyś wytłumaczyć o co z tym pulpitem chodzi? Nie bardzo rozumiem :<

@jmmzon To jest SnapAssist ^^ W ogóle czy mógłbyś wytłumaczyć o co chodzi z tym przewijaniem nieaktywnych okien? Nie bardzo rozumiem xP

Autor edytował komentarz.
przemo188   8 #71 04.02.2015 00:54

Wiesz, ja nie jestem jakimś tam fanbojem linuxa. Uzywam go zaledwie od lipca zeszłego roku jako jedyny system. Po prostu 7 mnie wkurzyła swoją narastającą mułowatością i coraz częstszymi komunikatami o zmiejszającym się wolnym miejscu na C mimo, że nic nie instaluję oprócz aktualizacji - mam kupionego Windowsa.

Wychowałem się na Windowsie - zaczynałem od 3.11. Po prostu uważam, że po takim czasie temu systemowi przydałby się powiew świeżości zamiast stagnacji. Takiej jak choćby przeskok z Windowsa 98 SE do Windowsa 2000 ( milienium pomijam, bo to była jakieś nieporozumienie). Tam ten skok był widoczny - w wydajności, w stabilności działania, jakiegoś takiego poczucia pewności, że nic się nie wysypie w trakcie - projektowałem płytki drukowane - najgorsze jak system się wysypywał w trakcie.

Windows 2000 był rewolucją. Właśnie to dawała zmiana jądra z DOS na NT, systemu plików z FAT na NTFS.

A teraz? Od ponad 20 lat ciągle to samo jądro, ten sam system plików - w tamtym czasie to było coś wspaniałego ale teraz to niestety już przeżytek. A MS jakoś trudno zrobić coś od nowa. W sumie to nie dziwne - wszystko, czym dysponuje ta firma to kupione rozwiązania. DOS kupiony, NT kupiony. Jest coś oprócz GIU dla swoich systemów, co sami stworzyli? Przykro to stwierdzić ale nie. A linux ? Tysiące ludzi grzebie i rozwija ten system bardzo intensywnie - codziennie coś nowego, codziennie aktualizacje, zmiany. I najlepsze to to, że ci ludzie robią to z reguły za darmo!!! Windows zatrudnia tysiące informatyków i dobrze im płaci ale mimo to ci ludzie nie są w stanie stworzyć czegoś od nowa!!!

Czy to nie paradoks? Miliony dolarów rocznie idzie na pensje ludzi, którzy niczego nowego, rewolucyjnego, czegoś co powinno być wyznacznikiem jakości potęgi, jaką jest MS nie są w stanie stworzyć. Windows 10 sądząc po changelogu to i po kolejnych edycjach testowych zabawa w kolorki i ikonki plus zmiany w oknach. Czy tylko tyle potrafi tak wspaniały koncern, zatrudniający wspaniałe talenty informatyczne, wydający potężną kasę na badania i rozwój i inwestujący w nowe technologie?

Tylko tyle potrafią zrobić te setki ludzi jeżeli chodzi o nowy system? Linux w ciągu 20 lat od czasów Windowsa 2000 nadal mocno się rozwija. Aby to zobaczyć trzeba po prostu wejść w ten świat. I ten Linux od czasów Windowsa 2000 z prymitywnego, działającego w trybie tekstowym został przez tych bezimiennych często ludzi z całego świata rozwinięty bez potrzeby inwestowania dużych pieniędzy do systemu nowoczesnego, któremu ufają wielkie firmy, ośrodki badawcze, centra naukowe, agencje rządowe, NASA i wiele innych firm, instutucji. I Linux dalej się rozwija - nadal są tworzone nowe rozwiązania, które MS śmiało kopiuje ( przykład choćby GUI w Windowsie 10 - wiele pulpitów, repozytoria).

Czy tak powinna działać tak wielka firma jak MS? Kopiować rozwiązania z systemu rozwijanego przez pasjonatów? Firma, którą stać na zapłacenie agencji od designu by ta zaprojektowała nowy interfejs kopiuje po prostu rozwiązania z konkurencji , z której znowu w innych okolicznościach po prostu się naśmiewa albo traktuje Linuxa jako wybryk informatyki, jak zło świata, i któremu stara się podłożyć nogę, by ten system poległ ( przykład - Secure Boot ).

Moja kpiny z Windowsa to moja złość na jego producenta, na firmę która mimo wielkich aspiracji i możliwości tkwi z prehistorycznych rozwiązaniach. Jestem zły, że system za który zapłaciłem i pewnie mógłbym nadal płacić stoi w miejscu, a szumne zmiany w nowej wersji to zmiany powierzchowne. Wraz z każdą wersją windowsa z wypiekami na twarzy instalowałem nowy system by cieszyć się nowym. Od czasu 8 już mi to minęło. Bo po 7 w świecie Windowsa nastała stagnacja, marazm.Czuje rozgoryczenie tym faktem, i żal, że MS po prostu nie ma nic do zaoferowania prócz odgrzewanych kotletów.

I jak do lipca 2014 byłem zagorzałym zwolennikiem Windowsa, tak po przekroczeniu bariery - Windows - Linux zobaczyłem jaka dzieli te systemy przepaść. Niestety, co muszę z żalem przyznać na niekorzyść Windowsa. Linux, mimo jeszcze mnóstwa wad nadal się rozwija, nadal ciągle powstaje coś nowego, nowe systemy plików, interfejsy, z których prawie każdy jest lepszy od tego z Win 8 i 10 ( ciekawe - ciągle tylko jeden a na linuxa przynajmniej zliczę kilka).

Linux daje mi swobodę wyboru, możliwość ułożenia i dopasowani go tak , jak ja chce. Dzisiaj mój system wygląda jak w OS X, jutro jak w Windowsie. Ale i tak wracam do mojego ulubionego KDE, z mnóstwem możliwości dopasowania pod swoje potrzeby. I nikt mi nie narzuca jednego interfejsu, jednych sposób działania, wykonywania pracy i obsługi. To system dopasowuje się do mnie, a nie ja do niego. Nikt z Redmond nie narzuca mi swojego widzi mi się w kwestii działania GUI. Nikt mnie nie śledzi potrzeby Amerykańskiej agencji wywiadowczej. W końcu nikomu nie płacę za narzucanie mi sposobu pracy z systemem.

Linux to wolność. Wolność wyboru. Może nie jest jeszcze doskonały, ale przez te kilka miesięcy wiem jak sprawić by mimo swoich wad był lepszy dla mnie. I cieszy mnie to jak przypomnę sobie gorący, lipcowy dzień, gdy doprowadzony do szewskiej pasji przez Windows 7, po przeczytaniu kilku artykułów dotyczących tego jak zacząć, rozpocząłem przygodę z Linuxem. Szkoda mi Windowsa, ale cóż, nie wracam. Mimo problemów na początku, teraz jestem mądrzejszy, można by rzec oświecony i zauroczony systemem, który wybrałem.

Pozdrawiam wszystkich, którzy jak ja nie bali się porzucenia jedynego i słusznego rozwiązania. Tych, którzy otwarli oczy, dostrzegli różnicę i możliwości, które ich zauroczyły.

AntyHaker   18 #72 04.02.2015 01:15

@przemo188: Pewnie dla Ciebie będzie to szokiem, ale również używam Linuksa i to znacznie dłużej niż ty ...

Co do "rewolucyjnego" Windows - tylko ten brak rewolucji trzyma go obecnie przy życiu. Nagłe zerwanie z kompatybilnością wsteczną, odcięcie się od całej bazy do tej pory dostępnych aplikacji i nagle okazuje się, że Windows jest na tej samej pozycji co Linuks - niby fajny, niby rewolucyjny, ale oprogramowania na niego brak. Ja wiem, że ludzią się wydaje co innego, jednak to my sami jesteśmy powodem powolnych zmian w tym systemie - co widać chociażby na przykładzie Debiana, który by zachować jaknajlepsze wsparcie jest stosunkowo daleko względem reszty.

Taka jest moja opinia - czy się zgodzisz, czy nie to nic jej nie zmieni.

Druedain   14 #73 04.02.2015 09:51

@AntyHaker: Gadasz od rzeczy. Nigdzie nie nawiązałem do słowa „awesome” i ani trochę mnie nie obchodzi ono i przestań o nim pisać, bo nikogo to nie obchodzi.

Druedain   14 #74 04.02.2015 09:53

@przemo188: „A linux ? Tysiące ludzi grzebie i rozwija ten system bardzo intensywnie - codziennie coś nowego, codziennie aktualizacje, zmiany. I najlepsze to to, że ci ludzie robią to z reguły za darmo!!!”

Masz jakiekolwiek rzetelne dane potwierdzające to, że Ci ludzie pracują „z reguły” za darmo???

AntyHaker   18 #75 04.02.2015 12:03

@Druedain: Mnie =/= nikogo. Nie unoś się tak, bo Ci żyłka pęknie. Napisałem Ci dlaczego użyłem słowa "przełomowa" i co wspólnego ma z tym słowo "awesome" - zbyt trudne do zrozumienia? Cóż ...

Neo   12 #76 04.02.2015 17:07

W moim przypadku Win 10 sobie siedzi od piątku na lapku i niestety jeszcze nie miałem czasu przysiąść nad nim, ale jeszcze 2 egzaminy i będę miał trochę wolnego czasu. ;)

AntyHaker   18 #77 04.02.2015 22:33

@Neo: Dzisiaj wyszła kolejna aktualizacja naprawiająca multum błędów, jak więc widać MS nieustannie stara się poprawiać wszystkie zgłaszane problemy :D

Neo   12 #78 05.02.2015 09:21

@AntyHaker: Oo no to muszę sprawdzić i zaktualizować system. ;-)

zaku   6 #79 05.02.2015 18:26

Spróbowałem tego Windowsa, sądziłem, że będzie jak do tej pory, jeden system do kitu, a drugi dobry. Mimo, że to tylko technical preview to system wywarł na mnie złe wrażenie, sądziłem, że będzie bardziej desktopowo. W sumie i tak jest lepiej jak w 8. Te całe aplikacje metro to porażka, ze względu na responzywność, a konkretniej jej brak. Ja rozumiem, że muszę czekać na uruchomienie takich molochów jak Office albo Photoshop, ale głupia pogoda czy kalendarz włączają się długo, a to wszystko upstrzone trwającymi wieki animacjami.
Generalnie na moim Core 2 Duo powinno jako tako to działać, jednak nie mogę sobie uzmysłowić tych wszystkich Atomów i Core Y które mają to ciągnąć.

Może się coś jeszcze w tej kwestii zmieni, ale z tej sytuacji widzę 2 wyjścia:
pójść na łatwiznę i kupić Mac-a, albo wybrać trudniejszą drogę i używać Linuxa.

  #80 05.02.2015 18:43

Windows nigdy nie będzie "awsome", co najwyżej "no shit"

AntyHaker   18 #81 05.02.2015 20:53

@bonzo453 (niezalogowany): Opinię ślij do MS, nie do mnie.

PokerFace   9 #82 06.02.2015 00:46

@zaku: No to sobie uzmysłów :D Zainstalowałem jako aktualizację Windows 10 TP na Lenovo Miix 2 (Atom, 2GB RAM) i wszystko śmiga: system uruchamia się w parę sekund tak samo jak aplikacje metro ;)

@AntyHaker Czy tobie też nie działa IE?

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   18 #83 07.02.2015 01:01

@PokerFace: W sensie całkowicie? Mi działa tak jak zawsze - szybko i sprawnie xP Aczkolwiek z niecierpliwością czekam na Spartana :D

PokerFace   9 #84 07.02.2015 01:08

@AntyHaker: Mi właśnie nie działa tzn nie uruchamia się :/

AntyHaker   18 #85 07.02.2015 01:18

@PokerFace: Od samego początku? Po aktualizacji?

PokerFace   9 #86 07.02.2015 14:51

@AntyHaker: Od samego początku, klikam na ikonę i nic.

AntyHaker   18 #87 07.02.2015 14:57

@PokerFace: No to nie mam pojęcia :D

WispMK   8 #88 11.02.2015 19:52

System super, sam obecnie korzystam z W10 b9926 i jestem bardzo zadowolony. System chodzi o wiele lepiej niż W8.1. Oczywiście jak wszędzie jest troszkę rzeczy, które mi się nie podobają. Mianowicie Windows Update który po prostu mi nie odpowiada, to centrum powiadomień, które wyłączyłem, ikony :O. Poza tym system chodzi na prawdę stabilnie i szybko. Gry, jak najbardziej :D

AntyHaker   18 #89 12.02.2015 01:24

@WispMK: Za tydzień powinna być nowa kompilacja, ciekawe co dodadzą/zmienią ^^ Może już Spartana udostępnią :D Kto wie.

WispMK   8 #90 12.02.2015 10:37

@AntyHaker: Też jestem bardzo ciekawy tej przeglądarki. Ogólnie używam i bardzo się przywiązałem do Google Chrome, ale tej nowej chętnie spróbuje. No ciekawy jestem nowej kompilacji :D

AntyHaker   18 #91 13.02.2015 01:46

@WispMK: Nowa kompilacja może być już 16 lutego (zobaczymy), a obecnie będę się przymierzał do wgrania Win10 Mobile na L735 to i o tym coś skrobnę jak się uda.

RMK_99   7 #92 05.03.2015 18:21

Oby tylko przywrócili Aero Glass, Basic oraz Windows Classic a tak że aby system działał tak stabilnie jak Windows 7 bo Ósemki to tragedia.

AntyHaker   18 #93 05.03.2015 22:34

@RMK_99: W sensie co jest złego z Win8? A co do reszty - nie licz ^^

RMK_99   7 #94 06.03.2015 16:47

To że Win 8 jest najbrzydszym systemem MS ? a po drugie system robi się niestabilny jak wyłączysz wszystkie niekrytyczne usługi a XP Vista oraz 7 działały bezproblemowo po wyłączeniu niekrytycznych usług po trzecie wyłącz sobie np: przywracanie systemu a zobaczysz ze system i tak zrobi po swojemu i włączy tylko narzędzia admina wymuszają na systemie przestrzeganie wytycznych użytkownika. Z innej beczki: Ciekawe że prawie każdy kto pracowała przez dłuższy czas na Win 8 a na chwilę przejdzie do Win 7 to mówi jaki ten Win 7 piękny he he.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   18 #95 07.03.2015 01:49

@RMK_99: Czyli tak jak myślałem - argumenty typu "mój gust" oraz "nic konkretnego" ...