r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Aplikacja banku ING ma wyjść poza e-bankowość. Pomoże kupić bilety czy zapłacić za parking

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

ING Bank Śląski chce, aby użytkownicy jego aplikacji mobilnej mogli używać jej do kupowania biletów kolejowych oraz komunikacji miejskiej w Polsce, a także do regulowania opłat za parkowanie. Firma szuka już partnera do realizacji tego projektu, który zaopiekuje się stroną technologiczną.

Zaktualizowana o możliwość opłacania parkingów oraz biletów na pociągi, autobusy i tramwaje aplikacja banku miałaby pojawić się w przyszłym roku, o ile oczywiście ING Bank Śląski znajdzie firmę, która pomoże mu wdrożyć tego typu rozwiązanie. Aplikacja miałaby też obsłużyć płatności mobilne za pomocą technologii HCE, i to jeszcze w tym roku.

Podobną ofertę w swoim portfolio ma już Bank Zachodni WBK. Za pomocą jego aplikacji mobilnej można nie tylko zapłacić za parkowanie auta, kupić bilet na pociąg lub autobus, ale też zamówić kwiaty (z opcją dostarczenia ich pod wskazany adres), zamówić taksówkę z usługi iTaxi oraz kupić prezent (np. grę RPG). Wszystkie należne kwoty są pobierane z konta klienta po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej. Partnerem banku w realizacji tego projektu jest firma Finanteq S.A. Warto przy tym zaznaczyć, że ta usługa BZ WBK nie obejmuje wszystkich miast w Polsce, przykładowo: biletu MPK nie nie kupimy za jej pośrednictwem np. we Wrocławiu.

r   e   k   l   a   m   a

Banki chuchają i dmuchają na klientów

To nie jest łatwy czas dla banków: zarówno w Polsce, jak też na całym świecie. Bankierzy i inni specjaliści od finansów stracili mnóstwo wiarygodności blisko 10 lat temu, gdy na dobre wybuchł kryzys ekonomiczny, z którego globalna gospodarka do dziś nie może się pozbierać. Bankowcy mają też na sumieniu różne moralnie wątpliwe, a często wręcz kryminalne praktyki, opisane w wielu książkach, m.in. w wydanej niedawno „Chciwość. Jak nas oszukują wielkie firmy” Pawła Reszki lub „13 pięter” Filipa Springera. Także obecnie rządzący wydają się mieć do banków ograniczone zaufanie, co zaowocowało nowym podatkiem nałożonym właśnie na te instytucje finansowe. To wszystko sprawia, że gdy dzisiaj bankowcy mówią, iż chcą coś zrobić dla dobra klienta, klienci natychmiast zaczynają chować swoje dobra. Cytując klasyka: taki mamy klimat, choć banki na pewno nie mogą zgrywać niewiniątek.

Bankierzy są więc zmuszeni do tego, by szukać alternatywnych źródeł zysków. Wiedząc, że klienci stali się coraz bardziej ostrożni i dostrzegając dynamiczny rozwój nowych technologii, szukają swojej szansy w propozycjach m.in. w zakresie obsługi klienta. Dzięki temu oferują nie tylko coraz lepsze usługi w zakresie bankowości internetowej, ale też sensowne aplikacje mobilne. Wszystko po to, aby wygodnego klienta związać ze sobą i zaoferować mu opiekę na tak wysokim poziomie, by ten nie zaczął zerkać łaskawym okiem na propozycje konkurencji i nie przeniósł do niej swoich pieniędzy.

Aplikacja Moje ING Mobile czeka na Was w naszej bazie programów: Android, iOS, Windows Mobile.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.