r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Aplikacje na Androida będą mogły być znacznie tańsze. Czy to zwiększy sprzedaż?

Strona główna AktualnościBIZNES

Nie od dzisiaj wielu programistów tworzących aplikacje na Androida narzeka, że użytkownicy tego systemu po prostu nie chcą kupować aplikacji, nawet tych najtańszych. W porównaniu do posiadaczy urządzeń z iOS-em, przychody z płatnego oprogramowania publikowanego w Google Play są nawet kilkukrotnie niższe, mimo że przecież słuchawek z Androidem jest znacznie więcej, niż iPhone'ów. Może po prostu ceny są wciąż zbyt wysokie jak na kieszeń mieszkańców większości krajów? Sądząc po ostatniej decyzji Google'a, tak właśnie mogło być.

Dostępne w ponad 190 krajach Google Play jest globalną platformą dla deweloperów, na której mogą budować wysokiej jakości aplikacje i rozwijać udane biznesy. Jednak każdy rynek ma swoje własne wyzwania i tworzy własne okazje. W szeczególności zachowania zakupowe różnią się znacząco między rynkami. Aby więc zapewnić deweloperom większą elastyczność, dostosowaliśmy opcje cenowe Google Play do lokalnych warunków, czyniąc treści bardziej dostępnymi – wyjaśnił na blogu android-developers Alistair Pott, menedżer produktu w Google Play.

Co to w praktyce oznacza? Po udanym programie pilotażowym w Indiach, teraz wydawcy oprogramowania mogą obniżać lokalnie ceny swoich aplikacji i zakupy wewnątrz aplikacji do nowych minimów na 17 nowych rynkach. Możliwością tą zostały objęte zarówno kraje rozwijające się (np. Wietnam, Meksyk czy Indonezja), jak i ubogie kraje rozwinięte (np. Węgry czy Polska).

r   e   k   l   a   m   a

Nas oczywiście najbardziej interesuje minimalna cena w Polsce. Z dotychczasowych 2,99 zł Google obniżyło ją do 1,79 zł. Najtańsze płatne aplikacje będą więc kosztowały mniej więcej tyle, co ulgowy bilet jednorazowy na komunikację miejską. Czy to pomoże, by zwiększyć sprzedaż w Google Play, czy też problem leży zupełnie gdzie indziej? Na to nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć, zauważymy tylko, że na liście 17 krajów znalazła się m.in. Arabia Saudyjska, w której PKB na głowę mieszkańca to około 26 tys. dolarów, dwa razy więcej, niż w Polsce. Tam cenę minimalną aplikacji obniżono z czterech riali (ok. 4,24 zł) do 0,99 riala (ok. 1,05 zł).

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.