r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Apotheker: Będziemy udzielać licencji na webOS

Strona główna Aktualności

Podczas wywiadu na konferencji D9 Léo Apotheker — CEO firmy Hewlett-Packard — podzielił się planami firmy związanymi z webOS. Zdaniem Apothekera, wielu producentów urządzeń podłączanych do Internetu byłoby zainteresowanych instalacją na nich webOS. Zapowiedział również, że w ciągu najbliższych czterech lat zobaczymy narodziny zupełnie nowego HP.

HP chce przesunąć się bliżej rynku oprogramowania. Zdaniem CEO HP, firma ma zaplecze finansowe, zasoby i na tyle różny od konkurencji model biznesowy, że może zatrząść podstawami tej branży. Apotheker podczas wywiadu roztoczył przed słuchaczami wizję homogenicznego świata, w którym użytkownik nie musi zmieniać urządzeń, bez względu na to, czy wykonuje pracę zawodową, czy zajmuje się swoimi prywatnymi sprawami. Co ważne, HP poważnie rozważa licencjonowanie webOS. Według CEO firmy jest to świetny system, który spełni potrzeby wielu producentów sprzętu, i świetnie sprawdzi się na telefonach, tabletach lub telewizorach innych producentów. Apotheker nie chce, żeby był to system działający jedynie na urządzeniach produkcji HP, choć oczywiście już wkrótce znajdziemy go na każdej drukarce tej firmy. Dyrektor działu rozwijającego webOS — Jon Rubinstein — na konferencji Uplinq 2011 podkreślił, że HP nie będzie szukać szerokiego grona licencjobiorców webOS, więc nie ma to być pogromca Androida (do którego zresztą jest na pierwszy rzut oka podobny). Podobnie przygotowywany właśnie HP TouchPad nie jest zaprojektowany, by pobić iPada. Urządzenia mobilne z webOS mają być trzecim wyjściem. Zresztą, jak dobrze widać na przykładzie Androida, zgranie urządzenia z systemem wymaga dużo pracy i uwagi.

Apotheker wyjaśnił również dlaczego produkty HP z webOS nie pojawiły się na rynku szybciej. CEO HP żałuje, że musieliśmy tyle czekać na nowe urządzenia. Jego zdaniem czynnikiem hamującym był nowy nabytek — Palm — który nie miał szans na utrzymanie systemu operacyjnego na rynku, gdyż nie miał ani odpowiedniego zasięgu na świecie, ani dobrych kanałów dystrybucji.

Firma Hewlett-Packard konkuruje praktycznie ze wszystkimi, ale jej CEO nie obawia się konkurencji, którą już zna. Sen z powiek spędzają mu nowe firmy, które dopiero wejdą na rynek. Ale HP nie wyda produktu, który nie jest idealny. Fragmenty wywiadu z Apothekerem można obejrzeć na stronie AllThingsDigital.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.