r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

App Store 2.0 – Apple próbuje wymyślić sklep z aplikacjami na nowo, jako usługę

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Mogłoby się wydawać, że forma dystrybucji oprogramowania oparta na sklepach, została wyczerpana i trudno zaoferować w tej kwestii jakiekolwiek szczególnie istotne zmiany. O skuteczności takiego rozwiązania może świadczyć fakt, że w ciagu kilku lat sklepy stały się standardem, bez którego trudno dziś sobie wyobrazić korzystanie z jakiegokolwiek systemu operacyjnego. Nie znaczy to jednak, że koncepcji nie można udoskonalić, co zaprezentowało właśnie Apple.

Trzeba przyznać, ze App Store dość mocno wyróżnia się na tle innych sklepów. Mowa tutaj przede wszystkim o restrykcyjnym regulaminie, do którego muszą się stosować programiści, prowizjach pobieranych za transakcje realizowane przez iTunes czy w zasadzie całkowicie autokratycznej moderacji. Na łamach The Verge ukazał się właśnie obszerny artykuł zatytułowany App Store 2.0, w którym znaleźć można informacje o zmianach, jakie do sklepu wprowadzi wkrótce Apple.

Najważniejszą z nich stanowi model opłacania aplikacji oparty o subskrypcję. Użytkownicy będą mogli zatem za opłatą korzystać z dobrodziejstw App Store przez miesiąc, dwa miesiące, kwartał, aż do roku. Ma to rozwiązać problem z aktualizacjami – zdarzało się, że twórcy oprogramowania publikowali w App Store kolejne duże aktualizacje jako nowe programy, aby uniknąć sytuacji, kiedy użytkownik opłacając pierwszą wersję aplikacji, otrzymuje za darmo kolejną.

r   e   k   l   a   m   a

Pomysł jest oryginalny i może znaleźć naśladowców, Apple zaś bierze na siebie ryzykowną rolę pioniera. Abonamenty w sklepie z aplikacjami to jedna z kilku nowości, jakie trafią w najbliższym czasie do App Store. Mowa między innymi o opisywanym przez nas wcześniej zredukowanym okresie dzielącym zgłoszenie aplikacji przez programistę i jej pojawienie się w sklepie.

Ważne różnice będą także dotyczyły programistów, czy raczej ich portfeli. Otóż wspomniany wcześniej model oparty na subskrypcji (w Sieci nie zabrakło stwierdzeń o sklepie-jako-usłudze) będzie także wiązał się z niższymi prowizjami pobieranymi przez Apple, z 30% do 15%, a zatem większymi zyskami dla twórców oprogramowania. Oczywiście korporacja nie omieszkała sobie wyrównać takiej decyzji – zapowiedziano także, że w App Store pojawią się nieinwazyjne reklamy promujące aplikacje. Zmiany wejdą w życie po 13 czerwca.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.