r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Apple bije kolejne rekordy, MacBooki Air w tym roku będą jeszcze tańsze

Strona główna AktualnościBIZNES

Nawet jeśli nie darzysz szczególną estymą sprzętu Apple, a planujesz w tym roku kupić ultrabooka, to i tak może się okazać, że weźmiesz nowego MacBooka Air – choćby dlatego, że będzie tańszy od swoich konkurentów z Windows. Wiarygodne źródła z Tajwanu donoszą o odczuwalnych obniżkach cen, dzięki którym Apple jeszcze bardziej umocni swoją pozycję w segmencie komputerów premium.

W czasie gdy producenci PC z niepokojem patrzą w przyszłość, zastanawiając się jak przeżyć w świecie, w którym licencje na Windows 10 rozdawane będą za darmo dla posiadaczy starszego sprzętu, zniechęcając ich do kupowania nowych komputerów, Apple może liczyć na kolejny udany rok, wprowadzając na rynek nowe modele i zwiększając różnorodność swojej oferty.

Przepaść jaka dzieli Cupertino i pozostałych producentów PC pogłębia się coraz bardziej. Tylko w czwartym kwartale zeszłego roku Apple mogło pochwalić się wzrostem sprzedaży komputerów osobistych o ponad 14% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, podczas gdy sprzedaż maszyn z Windows zmniejszyła się globalnie o 2,4%. Prognozy na 2015 są dla producenta Maków równie dobre – sprzedaż ma wzrosnąć o 10-15% w stosunku do roku 2014, do poziomu 20-23 mln sztuk. W tym samym czasie rynek komputerów z Windows skurczyć się ma o 3,3%.

r   e   k   l   a   m   a

Analitycy tajwańskiego DigiTimes Research uważają, że w tej sytuacji Apple pozwoli sobie na zmianę strategii cenowej. Firma, która cieszy się ogromną jednostkową marżą na swoich produktach, będzie mogła po premierze 12-calowego modelu MacBooka Air obniżyć ceny modeli 11- i 13-calowych. Sądząc po dotychczasowej polityce Cupertino, obniżka wyniesie 100 dolarów. Najtańszy 11-calowy laptop, sprzedawany obecnie w USA za 899 dolarów i eurozonie za 899 euro, byłby wówczas dostępny za 799 dolarów (799 euro).

Dla potentatów rynku PC to kłopotliwa sytuacja – ich zdolność do odróżnienia się od konkurencji jest znacznie mniejsza niż w wypadku Apple, lojalność klientów jest niewielka, a sporą część marży „zjadają” koszty licencji Windows. Co gorsza, choć tacy producenci jak Dell robią dobrą minę do złej gry, przekonując że rozmiary ich sprzętu są optymalne, nowy 12-calowy MacBook Air, będzie urządzeniem cieńszym od nich, przynajmniej równie wydajnym i działającym na baterii znacznie dłużej.

Najwyraźniej jesteśmy więc świadkami odtworzenia na rynku PC sytuacji znanej z rynku smartfonów. Apple praktycznie całkowicie zdominowało tam segment premium, iPhone 6 sprzedaje się nieporównywalnie lepiej niż flagowce Samsunga, Sony czy LG, a jak pokazują badania rynku, klienci nawet niespecjalnie chcą obniżek cen – zależy im bardziej na tym, by sprzęt Apple był najlepszy. Stąd też sprzedażowe rekordy, mimo że średnia cena sprzedaży iPhone'a wciąż rośnie.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.