Apple wprowadza wsparcie dla OpenGL 3.0

Apple wprowadza wsparcie dla OpenGL 3.0

13.01.2010 13:55

Niedawno informowaliśmy o zaawansowanych pracach nad aktualizacją systemu operacyjnego Apple’a. Snow Leopard w wersji 10.6.3 został na początku roku rozesłany do testerów. Według najnowszych doniesień, Apple w aktualizacji wprowadził wsparcie dla OpenGL 3.0. Co to oznacza dla zwykłych użytkowników?

Przede wszystkim szybszą pracę programów - grafika powinna być wczytywana znacznie prędzej niż we wcześniejszych wersjach systemu Mac OS X. Co więcej, OpenGL 3.0 pozwala na bardziej wydajne wykorzystanie hardware’u w produktach Apple’a. Z obsługi bibliotek powinni cieszyć się także deweloperzy, którzy przygotowują programy i gry dla Maków. Dzięki wprowadzeniu obsługi OpenGL 3.0 będą mogli wprowadzić znaczne ulepszenia w aplikacjach. Niestety, na aktualizację Snow Leoparda przyjdzie jeszcze trochę poczekać. Według doniesień osób testujących 10.6.3, system nie obsługuje jeszcze w pełni OpenGL 3.0. Apple powinien rozwiązać ten problem w najbliższym czasie.

OpenGL to specyfikacja interfejsu API (Application Programming Interface), której zadaniem jest generowanie grafiki. Usługa ta wykorzystywana jest w grach komputerowych, wygaszaczach ekranu, a także programach korzystających z bardziej rozbudowanej grafiki. OpenGL 3.0 został wprowadzony w 2008 roku. Z kolei najnowsza wersja nosi numer 3.2 i udostępniana jest od zeszłego roku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)