Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Przesiadka z Windows Phone na Androida

Androida do tej pory unikałem jak ognia. Jedyna moja z nim styczność, to odpalanie Garden Manii na tablecie żony. Wcześniej używałem BlackberryOS, później Windows Phone. Przesiadka z BBOS na WP odbyła się raczej bezboleśnie.

Niestety, po tym jak MS zaczął traktować swoich userów i swój system, stwierdziłem że pora na kolejną przesiadkę. Przymiarki do tego trwały dość długo, obiecałem sobie kiedyś że na telefon nie wydam więcej niż 1000PLN, więc starałem się znaleźć coś sensownego mieszcząc się w tym budżecie. W podjęciu decyzji pomogły mi dwa wpisy na naszym blogu, mianowicie Xiaomi Redmi 3 — nowy standard dla budżetowych słuchawek oraz Xiaomi Redmi 3 — długodystansowy mistrz. Kilka dni czytania o wadach, zaletach, ewentualnych problemach z tym modelem i w końcu nastąpił zakup. O samej słuchawce pisać nie będę, wystarczająco dobrze zrobili to koledzy wojtekadams i Szuri21.
Pierwsze co zrobiłem po rozpakowaniu telefonu, to oczywiście wgranie nowego ROMa z językiem polskim. Pomijając problemy techniczne, które wynikły z mojej winy, proces ten nie był ani specjalnie trudny, ani czasochłonny. Pora na dodanie kont. GMail, WhatsApp, Messenger, Facebook. Instalacja - nie bardzo jest co opisywać, konfiguracja... tutaj zaczęły się schody. Chciałbym (co chyba jest normalne), żeby aplikacje te informowały mnie na ekranie o nowych zdarzeniach (mail, powiadomienie o nowym zdarzeniu na FB, wiadomość na Messengerze czy WhatsAppie). Na WP po prostu zaznaczałem odpowiednią opcję w ustawieniach i to działało. Tutaj tak prosto być nie mogło. Nawet pomimo zaznaczenia żeby synchronizowało zawsze, nie tylko po wi-fi i odpowiednich opcji w aplikacjach (o ile były), chyba tylko WhatsApp działał tak jak powinien. Do tego trzeba było jeszcze wejść w ustawienia baterii, zaznaczenia aplikacji i pozwolenia im na synchronizacje w czasie czuwania. Myślałem że to załatwi sprawę, ale:
  • WhatsApp - aplikacja która jest najbliżej poprawnego działania, czasami zdarza się że nie dostaję powiadomienia o wiadomości;
  • Gmail - w większości przypadków działa i maile się synchronizują, ale czasami w statusie widzę że synchronizacja się nie powiodła, dlaczego - nie wiem;
  • Messenger - praktycznie to samo co przy Gmailu, większość wiadomości dochodzi, chociaż czasami z bardzo dużym opóźnieniem;
  • Facebook - tutaj jest najciekawiej. Do dzisiaj byłem pewien że powiadomienia nie działają wcale, ale podczas pisania tego wpisu, nagle telefon zawibrował i pokazała się tak długo wyczekiwana "1" na ikonce aplikacji. Już myślałem że wszystko się magicznie naprawiło, niestety, od tamtej pory dostałem jeszcze kilka powiadomień na FB, a telefon powiadomił mnie tylko o jednym.
Może aktualizacja pomoże, zobaczymy. Na razie muszę z tym żyć.

Kolejna sprawa to kontakty. Wszystko miałem zapisane na koncie MS, więc trzeba było jakoś je przenieść na konto Google. Okazało się że Google ma do tego odpowiednie narzędzia. Kilka klików i było po robocie. Teoretycznie. Po jakimś czasie wyszło na jaw, że zaimportowały się tylko nazwy kontaktów. Imię i nazwisko. Nic więcej. Dopiero eksport kontaktów na koncie MS do pliku i import ich na konto Google załatwił sprawę.

Teraz przydałoby się połączyć kontakty z tymi z FB, bo nie poszło to z automatu. Niespodzianka - nie da się tego zrobić od jakiegoś czasu. Chcąc mieć zdjęcia kontaktów, muszę je dodać ręcznie. Bajka, o niczym innym nie marzyłem.
Kalendarz z FB teoretycznie da się zaimportować do tego googlowego. Logując się do niego przez www wyświetla wydarzenia z FB, na telefonie, pomimo synchronizacji - pusto. Pewnie w którymś momencie magicznie zaskoczy. Na WP po prostu w opcjach telefonu zaznaczałem żeby w systemowym kalendarzu wyświetlało kalendarz FB i tyle.

Zdjęcia. Synchronizacja z kontem Google działa, ale żeby zadziałała musiałem doinstalować dodatkową aplikację "Zdjęcia", bo systemowa "Galeria" nie ma takiej opcji. Teraz mam dwie aplikacje w których mogę sobie przeglądać fotki. Ale co tam, podobno od przybytku głowa nie boli.

Aplikacje - tych faktycznie na Androida jest dużo więcej niż na WP. Tylko że z tych których używam i które zainstalowałem, znalazły się dwie których nie było na WP. Steama i Garden Manii. Czy mógłbym bez nich żyć i normalnie funkcjonować? Chyba dałbym radę.

Co mogę powiedzieć po niecałym tygodniu używania Androida? W sumie tyle, że jest to chyba najbardziej nieintuicyjny, pokręcony i najmniej przyjazny użytkownikowi system mobilny z jakiego miałem do tej pory okazję korzystać. Nie wiem czy to kwestia telefonu, romu, wersji systemu. Na chwilę obecną czekam na odblokowanie bootloadera i wgranie innej wersji systemu. Może to coś zmieni, ale Lumia leży w szufladzie. Na razie się jej nie pozbywam, bo być może za jakiś czas będziemy się przepraszać. 

urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
  #1 22.04.2016 23:19

"Teraz mam dwie aplikacje w których mogę sobie przeglądać fotki. Ale co tam, podobno od przybytku głowa nie boli."

Masz dwie, bo obie są od innych producentów.
Jakbyś wziął np. Nexusa, to tam domyślnie miałbyś właśnie Zdjęcia które instalowałeś, bez żadnej dodatkowej galerii. To tak nawiasem - WP to nieco monolityczne i dlatego pod pewnymi względami spójniejsze rozwiązanie. W Andku możesz za to wybrać co zechcesz, nawet np. aplikację do obsługi SMS-ów. No ale czy warto.. kwestia przypadku. Czasami te duże możliwości się przydają, czasami są kulą u nogi.

gowain   18 #2 23.04.2016 12:06

Ja się właśnie biję z myślami, czy porzucić WP i wybrać totalnie nieprzyjaznego Andka, czy może jednak zostać przy nim, bo przecież i tak nic specjalnie wymagającego na telefonie nie robię, a do WP jestem mega przyzwyczajony :)

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 12:07
TrustNoOne   10 #3 23.04.2016 12:16

Ja znowu przesiadłem się z LG G2 na Lumie 640XL z W10m na pokładzie. Niestety Andek zaczął łapać sporo syfu i wyświetlał mi masę reklam. Dziwnym trafem od momentu przeglądania Demotów. Może przypadek, może nie... Nie wiem. Faktem jest jednak to, że od tamtego czasu nawet po hard resecie czasami reklamy pojawiały się tu i tam... Poza tym bateria niemiłosiernie szybko zaczęła się wyczerpywać. Kolejna rzecz, która spowodowała, że się przesiadłem to zapytanie w sklepie Google Play o kod CVV. Po kiego grzyba ponownie? Zapytanie tak znikąd - tzn przy próbie zakupu piosenki, ale nigdy tak nie było. Hasło rozumiem, ale CVV? Przegięcie. Zakupiłem kawałek przez stronę internetową Google Play i tam takiego zapytania nie było. Po resecie telefonu tego zapytania o CVV nie ma. :) Windows 10m na telefonie działa ok. Nic się nie wysypuje (no poza jedną rzeczą - włączenie GPS czasami całkowicie zawiesza telefon, tak że tylko wyłączenie na chama pomaga) i sam system działa naprawdę sprawnie. No i zdjęcia Lumia 640XL robi lepszej jakości niż G2. Wideo tak samo. Bateria trzyma dłużej. Póki co to same plusy (poza tym GPSem, ale tego tak często nie używam).

darek719   37 #4 23.04.2016 12:27

A ja dalej na Windowsie (wersja 8.1 bo ta 10 jeszcze taka nie dopracowana). Migracja na Androida jak narazie nie wchodzi w grę, za dużo przyzwyczajeń :)

xomo_pl   20 #5 23.04.2016 12:39

@TrustNoOne: akurat o kod CVV powinno pytać przy każdej transakcji bowiem jest to jedno z nielicznych zabezpieczeń przy płatnościach i dla naszego dobra nie powinno być trzymane przez sklepy przez dłuższy czas, a tylko w trakcie transakcji...
@Areh co do albumu - wszystko zależy od danego ROMu bowiem niektóre smartfony pokazują tylko aplikację od producenta, a systemowa od Google jest zaszyta głęboko w systemie i ciężko ją dostrzec.

TrustNoOne   10 #6 23.04.2016 12:54

@xomo_pl: No właśnie moim zdaniem o CVV nie powinno być zapytania oprócz pierwszego razu, gdy dodawana jest karta przy wyborze płatności. Dlaczego? Bo moim zdaniem im częściej będziemy podawać ten kod, to istnieje większa szansa na jego przechwycenie i wykorzystanie w innych usługach. Hasło jest wystarczające i do tego potwierdzenie smsem. A tak podam kod CVV i skąd mogę mieć pewność, że to zapytanie pochodzi akurat z np. Google Play? Sms z kodem potwierdzającym byłby najlepszym rozwiązaniem.

kamooo1   2 #7 23.04.2016 13:01

Kierunek w którym zmierza Microsoft ze swoim mobilnym systemem nie podoba mi się. Coraz częściej myślę o przesiadce na Androida. WP wciąż uważam za świetny system, ale wydaje mi się, że MS sam nie wie co posiada, nie rozumiem, jak tak potężna firma może tyle złych decyzji podejmować.

AntyHaker   17 #8 23.04.2016 13:32

"Teraz przydałoby się połączyć kontakty z tymi z FB, bo nie poszło to z automatu. Niespodzianka - nie da się tego zrobić od jakiegoś czasu. Chcąc mieć zdjęcia kontaktów, muszę je dodać ręcznie. Bajka, o niczym innym nie marzyłem." aplikacja https://play.google.com/store/apps/details?id=com.syncme.syncmeapp załatwi sprawę, choć też nie do końca ;P

Ogólnie polecam zainteresować się sMIUI >> http://smiui.net/wp/ ^^

Ja osobiście też miałem chwilowy epizod z Androidem na Mi4, ale ostatecznie i tak wgrałem mobilnego Windowsa. Jednak kafle wizualnie mi bardziej odpowiadają.

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 13:36
dthlfwp   7 #9 23.04.2016 13:52

Też się przesiadłem kilka mies. temu po 3 latach z WP na Androida. U mnie jednak chyba żadnych problemów, mam Moto X Play, niedawno zaktualizowała się do 6.0.1. System prawie czysty, jest w nim kilka dodatków od Motoroli/ Lenovo, a poza tym chyba nic nie modyfikowali.
Apki z których korzystam zdecydowanie bardziej dopracowane na Androidzie niż WP, na wielki plus mapy Google. HERE, MS Maps zupełnie mi nie podchodziły, wariowały mi na trasie, natomiast Google Maps są świetne, lepsze wg mnie od Automapy z której korzystałem wcześniej.
W Chrome chyba faktycznie więcej reklam się pojawia niż w IE11mobile, ja jednak zainstalowałem Firefoxa+dodatek Ublock.

xomo_pl   20 #10 23.04.2016 14:21

@TrustNoOne: jednorazowe zapytanie o CVV oznacza tylko tyle, że dany sklep trzyma tenże w swoich bazach. Wystarczy, że nastąpi atak hakerski i dane te wypłyną do osób niepowołanych - co już nie raz nastąpiło, choćby w 2011 gdy hakerzy wykradli i wykorzystali miliardy danych kart płatniczych z PlayStation Store właśnie dlatego, że wszystkie dane były trzymane na serwerach sklepu co nie powinno mieć miejsca.
Połączenia ze sklepami są zwykle szyfrowane więc przejęcie nie jest takie proste jak wykradzenie danych z serwera sklepu i można być pewnym tego, że zapytanie jest z danego sklepu.

Dinowaw   4 #11 23.04.2016 15:08

Ja wróciłem do Androida ze dwa miesiące temu po ponad dwóch latach używania WP (już nie wytrzymałem, a miałem całkiem fajną Lumię735), może dlatego nie zauważam nieintuicyjności! Też mam Redmi 3 tylko już z odblokowanym BL. Używasz oryginalnego chińskiego romu, czy tego 7.1.3 na zablokowany BL? Mi się bez problemu synchronizuje zarówno z kontem Googla jak i MS, ale na trochę nowszym romie eu!

AlbatrosZippa   10 #12 23.04.2016 15:37

Widać, że Microsoft zaczyna tracić stałych użytkowników.

Areh   16 #13 23.04.2016 15:44

@Dinowaw: Na razie czekam na kod odblokowujący i jadę na 7.1.3. Jak tylko odblokuję, to wgram coś nowszego. Może to pomoże.

Areh   16 #14 23.04.2016 15:45

@AntyHaker: dzięki za namiary na apkę. Sprawdzę w wolnej chwili.

Dinowaw   4 #15 23.04.2016 15:54

@Areh: Trochę na pewno ale nie wszystkie problemy jeszcze rozwiązali, ciągle intensywnie pracują (nie znam drugiego takiego producenta który by co tydzień wydawał nową rozwojową wersję romu). Trochę mnie dziwi że Miui wydało ci się takie nieintuicyjne, w sumie to taki trochę rozbudowany IOs (miejscami chaotycznie, bo to jednak Android)

Berion   13 #16 23.04.2016 15:58

Dlatego kontakty należy trzymać samemu na PC w vCard, a nie liczyć na magiczne usługi online. Nie wiem jak to wygląda po stronie Windows Phone, ale Kontakty w Androidzie obsługują import z np. karty pamięci, razem z obrazkami które można tam wkodować via base64.

PC MASTER RACE   7 #17 23.04.2016 16:00

Nie wiedziałem że Android to taka masakra. Serio nie potrafi pobrać kalendarza i znajomych z Facebooka? Google chyba przespało ostatnie 10 lat i nie zauważyło że Facebook stał się główną bazą znajomości oraz źródłem różnych imprez. Taki Android to chyba tylko dobry jest dla ludzi którzy cały czas siedzą w domu i nigdzie nie wychodzą

dthlfwp   7 #18 23.04.2016 16:05

@PC MASTER RACE: czyli w sam raz dla ciebie, fanboya MS nr 2 na tym portalu (zaraz za KsProboszczem, który prawdopodobnie tylko trolluje, więc awansujesz na nr 1) :)
Każdy system ma swoje minusy i plusy, skoro z Androida korzysta miażdząca większość ludzi, to chyba jednak nie jest tylko dla "ludzi którzy siędza w domu i nigdzie nie wychodzą"? Ty, ext73 i wam podobni zdajecie się tego nie być w stanie zrozumieć.

@AntyHaker @Areh: w Messengerze też jest taka opcja, ale nie wiem jak działa, bo nie chcę u siebie synchronizować kontaktów z FB.

@Areh: każdy program można wylączyć w ustawieniach, wtedy nie widac go na liście programów, nic nie robi, praktycznie tak jakby go nie było. Przynajmniej u mnie się tak da.

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 16:26
Areh   16 #19 23.04.2016 16:07

@PC MASTER RACE: kiedyś potrafił, ale w pewnym momencie zostało to zablokowane.

PC MASTER RACE   7 #20 23.04.2016 16:12

@Areh: "kiedyś potrafił, ale w pewnym momencie zostało to zablokowane"

Niech zgadnę... zablokowali synchronizację z Facebookiem by promować Google+?

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 16:19
AntyHaker   17 #21 23.04.2016 16:37

@Areh Nie ma problemu - w razie czego śmiało pytaj, też przez to przechodziłem :P

@dthlfwp Ta opcja w Messengerze działa w drugą stronę - z telefonu na serwery Facebooka, a nie odwrotnie :P

dthlfwp   7 #22 23.04.2016 16:44

@AntyHaker: faktycznie :) Chyba zostaje tylko Sync.me. Lipa, w sumie jak o tym pomyslę, to mi tez ta synchronizacja by się przydała, z tym że najlepiej wybiórcza.

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 16:51
Areh   16 #23 23.04.2016 16:46

@AntyHaker: Sprawdziłem tę aplikację. Badziew i tyle. Z ponad 100 kontaktów na FB zsynchronizował mi tylko 11, z czego jak się po chwili okazało, kilka z tych kontaktów to osoby których numery miałem w książce telefonicznej, ale nie byli moimi znajomymi na FB.

TrustNoOne   10 #24 23.04.2016 17:03

@xomo_pl: Dlatego tak jak napisalem wcześniej powinno być - jednorazowe zapytanie o CVV a potem sms potwierdzający (hasło, które muszę wstukać). Bo bez smsa, to sam CVV nic by nie dał. A tak to każdy hotelarz zna moje pełne dane karty używałem Booking.com.

  #25 23.04.2016 17:23

@PC MASTER RACE: Nie google to zablokowało, ale sam facebook. Wymagają od usera używania dwóch appek - facebooka (np. do kalendarza), a także messengera, bo to on teraz ma synchronizację kontaktów, która jest dodatkowo domyślnie wyłączona. Biorąc pod uwagę jak to działa, to ja zrezygnowałem z obu. Bo i po co trzymać na smartfonie tego typu syf? Jak ktoś ma ważną sprawę to zadzwoni.

Samego problemu z synchronizacją natomiast nie ma, co widać po np. aplikacjach od MS (Outlook). One jakoś mogą synchronizować i kalendarze i kontakty za jednym zamachem.

Autor edytował komentarz.
Mk13   15 #26 23.04.2016 17:52

@Areh też miałem ostatnio krótki epizod z Androidem, bo mój obecny telefon się zepsuł i na 4 dni wróciłem do Motoroli Moto G. Też zaimportowałem kontakty na konto Gooogle - też zaimportowały się tylko imiona i nazwiska - po prostu genialne i maksymalnie user-friendly... Ale potem dodałem sobie maila z outlooka do aplikacji "E-mail" (proponuje żeby w Androidzie dorzucić jeszcze jeden program do obsługi poczty, bo dwa to za mało). W aplikacji E-mail nagle się zaczął synchronizować Outlook po Exchange i pojawiły się kontakty i kalendarz. Oczywiście odkryłem to przypadkowo. Cztery dni a tyle katorgi...

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 17:53
Semtex   17 #27 23.04.2016 17:58

Tez jestem po przesiadce z WM 10 na Andruta, w moim przypadku Lg G3 z 6.0 na pokładzie. Powiem tak, przy najbliższej okazji wracam do WM, celuję w Lumię 950xl. Wszyscy mówią, że Andrut ma więcej apek, prawda, ale ja ich nie używam, po testach okazuje się, że stock działa najlepiej, te wbudowane są OK, a te z marketu robią syf i tyle. Jedyne czego będzie mi brakować z Andruta na WM to mobilnego Lisa i "odbierz przez przyłożenie do ucha" świetna sprawa, w mojej pracy pozwala zaoszczędzić sporo nerwów ;)

kopratko   6 #28 23.04.2016 19:27

Ja jakiś czas temu przesiadłem się ze swojego 3 Windows Phone (htc 8s, samsung ativ s i lumia 930) na Na Androida ze stajni Huawei (ShotX). Czuje że dość czybko przeproszę się z Lumią.
Android jest tak nielogiczny, nie poukładany i toporny że aż mnie to boli.
Problem ma nawet z poprawnym obsługiwaniem @ z MS, gdzie np. WP nigdy nie miał problemu z gmail.com.
Na robocie ciągle muszę zwracać uwagę czy ramu za chwilę nie zabraknie. Coś co nie sprawiało problemu na WP.
Aplikacje - pal licho te aplikacje na andruta. Większość aplikacje to same reklamy. Na głupim YT nie ma funkcji gdzie po wyjściu z aplikacji dalej odtwarza się dźwięk. Twitter serwuje mi ciągle nowe rekomendacje (identycznie jak fejs).
Gdyby tak ShotX zrobić na WP - bajka.
Stabilność - też WP bile na głowę system od wielkiego G. Sądziłem że jak sprzęt ma 8x rdzeni i 2GB Ramu to nie ma prawa przycinać przy interfejsie (bo aplikacji które renderują nie mam a w gry zupełnie nie gram).
Oczywiście kilka rzeczy mi się podoba w ShotX, jednak jest tego na tyle mało, że Windows10Mobile RS bije na głowę ten gniot.

Azerty2   5 #29 23.04.2016 20:05

@kopratko: Po co się męczysz, sprzedaj tego gniota z Androidem i kup sobie super intuicyjną i stabilną Lumię. Teraz masz okazję kupić taniej, bo już mało kto je chce. Ja tak kiedyś zrobiłem podobnie z Windows Vista, wyrzuciłem ten shit z laptopa i poszedłem w Linuksa, a teraz w Googlowskie chromebooki, chromecast, android. Samopoczucie jest ważniejsze.

  #30 23.04.2016 20:11

PRzecież przeniesienie kontaktów z MS to Androida to błahostka!

Wystarczy dodać konto MS do kont Androida i sam synchronizuje kontakty, kalendarz itp itd...

gowain   18 #31 23.04.2016 20:20

@Semtex: Na WP8 jest coś takiego jak Gestures - pozwala na odbieranie przez przyłożenie do ucha i kilka innych, fajnych rzeczy... pytanie czy na WM10 też to jest?...

-edit
https://www.microsoft.com/pl-pl/store/apps/gestures-beta/9wzdncrcx3n9 - piszą, że na WM10 działa :)

Autor edytował komentarz w dniu: 23.04.2016 20:21
Semtex   17 #32 23.04.2016 20:48

@gowain: Dziś sprawdziłem u żony na L830 Radstone, nie działa. Ale jest światełko w tunelu ;)

AntyHaker   17 #33 23.04.2016 23:45

@Areh: Automat faktycznie jest do niczego, ale wciąż ma jeszcze tryb ręczny - cóż, Android xD

@dthlfwp Sync.me ma tryb manualny, więc wybiórczo jak najbardziej.


Tak bonusowo dodam, że ta apka i tak jest jednym wielkim crapem - automat mało kontaktów wyszukuje, a i ręczne wyszukiwanie nie każdą osobę znajdzie. Istny dramat. No ale cóż - Android ma tyle aplikacji, na pewno coś znajdziecie ^^

darek719   37 #34 24.04.2016 08:48

@Berion: Kontakty w Windows Phone są synchronizowane z kontem Microsoft więc razem z obrazkami które wgramy się zawsze pobierają... (no prawie zawsze...:))

  #35 24.04.2016 12:30

@Areh także jestem właścicielem Redmi 3 i polecam zainstalować CM12.1. Użytkowałem MIUI przez tydzień i nie przypadło mi do gustu. Do tego CM instalujemy aplikacje od Google (Messanger, Zdjęcia, Mapy itd.) i ukrywamy aplikacje z CM (SMS/MMS czy Galeria, w Ustawieniach zmieniamy je jako aplikacje chronione kodem i nie widać ich w menu) wtedy nam się nie dublują.

CyanogenMod 12.1 chodzi bdb, nie mam z nim żadnych problemów, bateria wytrzymuje podobnie jak na MIUI, a dzięki niemu od strony softu Redmi prezentuje się podobnie jak Nexus 5 (z którego się przesiadłem ze względu na baterię).

Ogólnie polecam Redmi 3, kupiłem go głownie ze względu na baterię i muszę powiedzieć ze wytrzymuje 3 razy dłużej niż Nexus 5. 3-4 dni bez ładowania osiąga bez problemu (oczywiście przy moim użytkowaniu, przy użytkowaniu poweruserów zapewne będzie to 2 dni).

KsProboszcz   8 #36 24.04.2016 12:44

Nie , dziękuje, nie będę się przesiadał. Stabliność, bezpieczeństwo, funkcjonalność, rozsądne ceny urządzeń, ciągłość aktualizacji systemu wraz z nowimi funkcjonalnościami - to wszytsko gwarantuje mi platforma Windows Mobile od Microsoftu. Byłbym nierozsądny czyniąc taki krok.

KsProboszcz   8 #37 24.04.2016 12:45

@kopratko: Dokładnie. Nic dodać nic ująć do twojego wpisu. Zgadzam się z Tobą w 100%.

Berion   13 #38 24.04.2016 13:44

@darek719: Czyli bardzo niedobrze bo nie ma nad tym kontroli i jest się uwiązanym do usługi. ;] Naprawdę niemożna eksportować do vCard?

darek719   37 #39 24.04.2016 14:13

@Berion: Nie wiem jak teraz na WM10 ale na 8.1 można co najwyżej importować z karty sim. W systemie nie widzę opcji eksportu, trzeba by przez jakąś apke. Jest jakaś apka "migracja danych" czy coś takiego, nie wiem do czego to. Ja to zawsze kasuje bo mnie nie potrzebne :) jestem ciągle na Windowsie a reszta danych na karcie pamieci... :D

kwpolska   5 #40 24.04.2016 15:12

> Kalendarz z FB teoretycznie da się zaimportować do tego googlowego. Logując się do niego przez www wyświetla wydarzenia z FB, na telefonie, pomimo synchronizacji - pusto. Pewnie w którymś momencie magicznie zaskoczy. Na WP po prostu w opcjach telefonu zaznaczałem żeby w systemowym kalendarzu wyświetlało kalendarz FB i tyle.

U mnie działa. Rozumiem, że kalendarz jest włączony do synchronizacji i wyświetlania, i że używasz aplikacji Google Calendar?

  #41 24.04.2016 15:45

@Semtex: "odbierz przez przyłożenie do ucha" - w 8.1 było to obsługiwane przez MS-owy Gestures Beta, który obiecywali wrzucić do W10M, czego jednak nie zrobili..

Areh   16 #42 24.04.2016 16:43

@kwpolska: Nie, tego który był w systemie. Wydarzenia z kalendarza google wyświetla bez problemu, ale te z innych kalendarzy zaimportowanych do k. google już nie.

adi0922   11 #43 24.04.2016 17:29

Ja z mojej L640 już się chyba żegnamy, znaczy będzie w opakowaniu w szafce leżeć do testów nowych wersji systemu. Teraz przywitam Samsung Galaxy S7 Edge lub Iphone 6s+. Zobaczymy jak to pójdzie.

kopratko   6 #44 24.04.2016 19:06

@KsProboszcz: Jedyne co gorsze to Twoje podlizywanie się. Oszczędź sobie wstydu i przestań pisać jaki to MS jest wspaniały bo swoje ma za uszami!

Areh   16 #45 24.04.2016 20:12

@kopratko: na szczęście na DP jest coś takiego jak ignorowanie komentarzy wybranego usera. Polecam skorzystanie z tej funkcjonalności (szczególnie w przypadku tego osobnika).

Areh   16 #46 24.04.2016 20:15

@Semtex: jak odpalę L730 to sprawdzę.

Semtex   17 #47 24.04.2016 20:15

@Areh: Potwierdzam, opcja ignoruj działa doskonale.

kkowalewski   8 #48 24.04.2016 20:19

Jutro w końcu rozstaje się z Lumią 640! Miałem W10Mobile, ale zdecydowanie mi się nie spodobał. Teraz szukam coś do max.500 zł i tutaj faworytem jest Moto 2gen.

kkowalewski   8 #49 24.04.2016 20:24

@dthlfwp: Czy aplikacje w style Fb i Chrome da się usunąć z tej Moto?

Semtex   17 #50 24.04.2016 20:31

@Areh: Ten dodatek do odbierania automatycznego, nie działa na pewno na Windows Mobile 10 linia Redstone. Na TH może działać, na pewno działa na 8.1. Generalnie nie wiem dlaczego tak genialna funkcja nie jest "out of box" :)

Autor edytował komentarz w dniu: 24.04.2016 20:32
dthlfwp   7 #51 24.04.2016 21:29

@kkowalewski: Facebooka trzeba doinstalować, początkowo go nie ma. Chrome można wyłączyć w ustawieniach, odinstalować się nie da (ale wyłączenie działa w praktyce jak odinstalowanie. Program nie jest wtedy aktualizowany przez Google Play, nie da się go uruchomić, nie ma na liście aplikacji. Jest tylko widoczny w ustawienia->aplikacje->wyłączone). I tak jak z Chrome jest z resztą aplikacji standardowych, całkowicie usunąć się ich nie da. Wg mnie to żaden problem, bo np. wyłączony Google Drive zajmuje 444kB, Dokumenty 796kB, hangouts 4kB (Chrome sobie zostawiłem).

Autor edytował komentarz w dniu: 24.04.2016 21:30
kkowalewski   8 #52 24.04.2016 21:32

@dthlfwp: O to dobrze wiedzieć :) zdecydowałem na zakup Moto 2gen i jestem po 2 latach z WP 8.1 czy poradzę sobie...

dthlfwp   7 #53 24.04.2016 21:36

@kkowalewski: Z tym, że ja mam Androida 6, możliwe że na starszych wersjach nie da się wyłączyć każdej aplikacji systemowej, nie pamiętam jak było na 5.1.

KsProboszcz   8 #54 24.04.2016 21:52

@Areh: Jesli nie masz nic interesującego do powiedzenia nie musisz informować o tym innych.

kkowalewski   8 #55 24.04.2016 21:54

@dthlfwp: Moto 2gen ma też Androida 6.0

KsProboszcz   8 #56 24.04.2016 21:54

@kopratko: Nie zgadzam się z toba! Twój wpis nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

dthlfwp   7 #57 24.04.2016 21:59

@KsProboszcz: a twoje za to mają taaak wiele wspólnego z rzeczywistością :)

studys   4 #58 24.04.2016 22:22

Ja napiszę coś od siebie. Mój pierwszy telefon z andkiem który miałem dłużej to Xperia J. Nie był to kozak ale w sumie wspominam miło. Traf chciał, że po ok roku użytkowania dostałem L720. Telefon super, może mniej aplikacji ale jeśli chodzi o szybkość działania i stabilność nie do pobicia. Na nie takich super bebechach nawet Asphalt działał bez zacięć. To pokazało, że aplikacje były dobrze dopracowane. Między czasie przedłużenie umowy i zakup prywatnie Huawei G620s. Początki trudne ale L720 zaczęła się sypać więc szła powoli w odstawkę. Ciekawostka : na G620s Asphalt nawet nie chciał się uruchomić. No cóż tak wygląda andek i aplikacje które są pisane na tyle konfiguracji sprzętowych. Kilka miesięcy temu dostałem drugą Lumię służbową tym razem L735 którą uważałem wcześniej za ideał dla mnie. I tu jestem zawiedziony. Telefon ma częściej jakąś zadyszkę,poczta służbowa potrafi się całkowicie zawiesić (pomaga tylko ponowne włączenie telefonu) czego nie było na L720. Doszedłem do wniosku , że system był lepiej dopracowany jak był przygotowywany przez Nokię a jak jest tylko przez MS to niestety są tego efekty. Widać to też po kolejnych wersjach rozwojowych, które mają jeszcze duże braki.
Aktualnie już mnie nie korci przejście całkowite na WP ponieważ uważam, że jest na niego sporo mniej aplikacji, które mam na Andka. Dodatkowo uważam , że MS sobie odpuścił już tą platformę co nie wróży nic dobrego na przyszłość. Sporo osób pewnie tak uważa co widać już nawet po spadku sprzedaży.
Tak na marginesie uważam że telefony Huawei są bardzo udane i nie doceniane a przynajmniej tak było do tej pory.

Areh   16 #59 24.04.2016 22:49

Z tego co czytam, to każdy miał na WP coś, co mu się wieszało/przestawało działać i jedynym rozwiązaniem był restart telefonu. U mnie to było wyszukiwanie sieci wi-fi. Proces się wieszał i jedynym na to sposobem był restart systemu.

Darthnorbe   13 #60 24.04.2016 23:10

Widzę że wielu z was, tak jak ja, próbuje androida ale jednak WP był lepszy. Ech i co tu zrobić

Semtex   17 #61 24.04.2016 23:43

Załóżmy klub Anonimowych Użytkowników Windows Mobile/Phone ;)

Fhj   3 #62 25.04.2016 10:44

Tak, to kwestia romu. Trzeba było kupić Nexusa albo Motorolę z czystym Androidem. Chciałeś chińskich wynalazków to masz teraz. Nie widziałeś Androida, tylko nakładkę która może w rzeczy samej być nieintuicyjna.

Vanshei   14 #63 25.04.2016 11:58

"Co mogę powiedzieć po niecałym tygodniu używania Androida? W sumie tyle, że jest to chyba najbardziej nieintuicyjny, pokręcony i najmniej przyjazny użytkownikowi system mobilny z jakiego miałem do tej pory okazję korzystać. Nie wiem czy to kwestia telefonu, romu, wersji systemu. "

Po prostu Android taki jest, bez względu na to czy weźmiesz do ręki Nexusa (z czystym softem), Samsunga, Zenfona czy cokolwiek ze swoją nakładką. Przekopać się tam przez ustawienia to jakaś katorga.

dthlfwp   7 #64 25.04.2016 13:27

@kkowalewski: może cie zainteresuje, wersja 2 GB - http://www.x-kom.pl/goracy_strzal/7784

kkowalewski   8 #65 25.04.2016 13:29

@dthlfwp: Tak widziałem, niestety mam ograniczony budżet do 500 zł i dziś kupiłem 2gen za 450 zł. Liczę na to, że jest to czysty Android, to obejdzie się bez zwiech. Ostatni telefon z tym systemem to była u mnie Xperia L i średnio dobrze to wspominam.

  #66 27.04.2016 12:07

@KsProboszcz: Ciągłość aktualizacji - powiedz to moim lumiom 1320 i 1020. Rozsądne ceny - lumia 650 za 1 koła papiera, a podzespoły jak w androidzie za 300 zł. Funkcjonalność kalkulatora. Stabilność taka że non stop mam bugi, resety, lagi, menu mi znika, nie da się tego systemu normalnie używać. To wsztstko zagwarantowały mi lumie i mobilny windows.

Areh   16 #67 28.04.2016 07:13

@łooz (niezalogowany): nie licz na sensowną odpowiedź. Dowiesz się że to pomówienia, nie sprawdzone informacje, Windows jest cudowny i jak coś nie działa, to tylko z winy usera.

Axles   16 #68 04.05.2016 08:47

@Areh ale ty masz zainstalowane z tego co rozumiem, a we wpisie wprost o tym nie ma, MIUI czyli taką daleko odchodzącą modyfikację opartą o Androida? Dla mnie mimo, że na co dzień korzystałem z Cyanogenmod nie było łatwo zapanować na tymi przypomnieniami w MIUI. Sądzę, że tych problemów nie uświadczyłbyś przykładowo na Cyanogenmodzie choć nie koniecznie na słuchawce Xiaomi, a na jakiejś pospolitszej :)

Areh   16 #69 04.05.2016 21:32

@Axles: tak, mam MIUI. Dostałem zgodę na odblokowanie BL, więc pewnie po urlopie się pobawię.

LeserGD   5 #70 06.07.2016 15:27

Jeżeli chodzi o powiadomienia z aplikacji, to może po prostu apki te nie są włączane podczas startu systemu, a po użyciu ubijane przez system.

Dodaj apki do autostartu (Panel sterowania -> Uprawnienia -> Autostart).

Areh   16 #71 06.07.2016 16:53

@LeserGD: wszystko to już przerabiałem