r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Autodesk sfinalizował zakup Alias

Strona główna Aktualności

Autodesk poinformował o sfinalizowaniu zakupu firmy Alias Systems (producenta m.in. popularnego programu do modelowania 3D - Maya), o czym pisaliśmy w październiku ub.r. Ostateczna wartość transakcji to równowartość 197 milionów USD w gotówce. Jak podkreśla producent, ten nabytek zdecydowanie wzmacnia czołową pozycję Autodesk w zakresie oprogramowania 3D przeznaczonego dla sektora wytwórczego i firm z branży rozrywki i mediów. Będzie to już drugi - obok popularnego 3ds Max (wcześniej 3D Studio Max) - tego typu produkt w ofercie producenta. 3ds Max jest własnością Autodesk od momentu przejęcia w 1999 roku firmy Discreet Logic.

Miło nam powitać w Autodesk klientów, partnerów i pracowników firmy Alias - stwierdził Carl Bass, dyrektor operacyjny Autodesk. Zakup Alias jest częścią realizacji wizji Autodesk: udostępnienia profesjonalnym twórcom i projektantom najlepszych narzędzi programowych do realizacji ich pomysłów. Klienci domagają się nowej generacji trójwymiarowych "fotorealistycznych" narzędzi do wizualizacji i animacji, które możemy im zapewnić. W przyszłości zasoby 3D będą tworzone raz, a potem wspólnie wykorzystywane w wielu branżach, poczynając od motoryzacji, projektów architektonicznych, aż do produkcji filmów i tworzenia gier. To wszystko będzie możliwe dzięki technologii Autodesk.

Z wyrobów połączonych firm korzysta przeszło siedem milionów użytkowników. Wśród klientów firmy Alias z sektora motoryzacji i projektowania znajdują się firmy takie, jak BMW, Boeing, General Motors, Mattel, Honda, Renault i Rollerblade. W sektorze mediów i rozrywki jej klientami są największe studia filmowe i producenci gier, takie jak Industrial Light & Magic, DreamWorks SKG, Weta Digital, Sony Pictures Imageworks, Electronic Arts, Midway Games, Nintendo i SEGA. Wielu z nich korzysta zarówno z rozwiązań Autodesk, jak i Alias, dzięki czemu połączona firma będzie mogła zapewnić im bardziej wyczerpujący pakiet rozwiązań.

Rozwiązania, technologia i usługi Alias zostaną włączone do działów Manufacturing Solutions (Rozwiązania dla Przemysłu) i Media & Entertainment (Media i Rozrywka) Autodesk, oraz do jego organizacji doradczej. Alias StudioTools - oprogramowanie do projektowania, poczynając od prostych szkiców dwuwymiarowych, aż do pełnych modeli produkcyjnych - wnosi nowe możliwości projektowania i wizualizacji do rozwiązań Autodesk przeznaczonych dla przemysłu. Nabytek także rozszerza ofertę Autodesk dla sektora mediów i rozrywki o oprogramowanie Maya firmy Alias - nagrodzone przez amerykańską Akademię Filmową, Alias MotionBuilder - oprogramowanie do trójwymiarowej animacji postaci oraz FBX - popularny format wymiany i obróbki treści 3D.

Autodesk planuje dalszy rozwój i wsparcie rozwiązań i usług Alias. Głównym priorytetem prac badawczo-rozwojowych połączonej firmy ma być sprzęgnięcie dotychczasowych rozwiązań Autodesk i Alias, co ma zapewnić ich lepszą współpracę i uprościć zarządzanie danymi. Co uspokoi wielu polskich użytkowników, Maya w bezpłatnej wersji Personal Learning Edition nadal jest udostępniana przez producenta.

Do Autodesk przeszło kilku członków zarządu Alias, w tym Dave Wharry i Michel Besner. Dave Wharry, poprzednio piastujący stanowisko wiceprezesa Alias ds. ogólnoświatowej sprzedaży i marketingu, został powołany na stanowisko wiceprezesa Autodesk ds. sprzedaży w Dziale Mediów i Rozrywki. Michel Besner, dawniej wiceprezes ds. rozwoju działalności na nowych rynkach, obecnie zarządza portfelem rozwiązań 3D w Dziale Mediów i Rozrywki Autodesk. Dawna siedziba główna Alias w Toronto w Kanadzie nadal pozostanie głównym ośrodkiem rozwojowym Autodesk.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.