r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Autonomiczne ciężarówki Daimlera są zapowiedzią koszmaru kierowców

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Samochody poruszające się bez kierowcy to przyszłość motoryzacji. Potencjał tego rozwiązania widzą firmy zajmujące się przewożeniem towaru. W końcu dzięki autonomicznym autom zniknie potrzeba zatrudnienia kierowców, zastąpi ich komputer, któremu nie trzeba będzie płacić pensji, a dodatkowo będzie on mógł pracować bez przerwy. Nad autonomicznymi ciężarówkami intensywne prace rozpoczęła firma Daimler.

Autonomiczne samochody możemy już spotkać na publicznych drogach. Nie są to jeszcze auta dostępne dla każdego dysponującego odpowiednią ilością pieniędzy. Spotkamy samochody, które dopiero są testowane. Warto zauważyć, że auta sterowanie przez komputer radzą sobie bardzo dobrze i jeśli już mają wypadek to najczęściej winny jest człowiek. Nic więc dziwnego, że firmy zajmujące się transportem coraz częściej spoglądają w kierunku takich pojazdów.

Niemiecki producent samochodów Daimler jeszcze w tym roku zamierza rozpocząć drogowe testy autonomicznych ciężarówek. Członek zarządu firmy, Wolfgang Bernhard poinformował że w ciągu najbliższych tygodni Daimler będzie dysponował zgodą na prowadzenie testów na publicznych drogach. Jeśli już firma zdobędzie odpowiedni dokumenty, to natychmiast rozpocznie testy. Będą one przeprowadzane w Badenii-Wirtembergii.

r   e   k   l   a   m   a

Jeśli testy przebiegną zadowalająco, to w przeciągu 2-3 lat ma rozpocząć się masowa produkcja ciężarówek. Nie będą to pojazdy w pełni autonomiczne. Kierowca nadal będzie musiał znajdować się w kabinie i prawdopodobnie to on nadal będzie musiał prowadzić ciężarówkę w trudniejszych warunkach. Jednak chociażby na autostradzie stery będzie mógł oddać komputerowi.

Przyszłość należąca do samochodów prowadzonych przez komputer z pewnością wywołuje negatywne emocje u zawodowych kierowców, którzy dla firm transportowych staną się zbędni. oczywiście ciężarówki Daimlera nie wyeliminują całkowicie kierowców, ale następne, posiadające doskonalsze systemy pojazdy mogą już to zrobić. To jest pewne, że w przyszłości firmy zajmujące się transportem wybiorą właśnie takie samochody. Nastąpić może to wcześniej niż się tego spodziewamy. Wystarczy przypomnieć sobie testy przeprowadzone przez Delphi – autonomiczne Audi Q5 przejechało 5,5 tysiąca kilometrów, z czego 99% bez udziału człowieka.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.