r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

BSODy po poprawce – Microsoft kończy śledztwo

Strona główna Aktualności

Jak informowaliśmy wczoraj, błąd powodujący wyświetlanie niebieskiego ekranu STOP po instalacji poprawki KB977165 (biuletyn bezpieczeństwa MS10-015) spowodowany był wirusem, a nie (jak podejrzewano na początku) wadliwym działaniem łatki. Po dokładniejszym śledztwie, Microsoft konkretnie ustalił winowajcę

Za pośrednictwem oficjalnego bloga Microsoft Security Response Center (MSRC) firma poinformowała, że za BSODy odpowiada rootkit o nazwie Alureon. Wirus ten modyfikuje działanie systemu Windows (jedynie wersji 32-bitowych) odwołując się do określonych lokacji pamięci. Po instalacji poprawki KB977165, kod jądra Windowsa ulega jednak zmianie. Rootkit po ponownym uruchomieniu systemu nie może odnaleźć określonego jego fragmentu, bowiem ten nie istnieje. To właśnie było przyczyną problemu i wyświetlania niebieskiego ekranu błędu.

W oficjalnym komunikacie Microsoftu znalazła się również informacja o tym, że specjaliści tej firmy nie znaleźli żadnych wad w udostępnionej łatce. Wszyscy użytkownicy proszeni są zatem o instalację lutowych poprawek bezpieczeństwa. Zalecane jest również przeskanowanie swojego systemu operacyjnego aplikacją antywirusową posiadającą zaktualizowane definicje złośliwego oprogramowania.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.