r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Ballmer kreśli strategię firmy — Microsoft pójdzie w ślady Apple

Strona główna Aktualności

W rozesłanym do akcjonariuszy liście, prezes Microsoftu Steve Ballmer nakreślił strategię korporacji na najbliższe lata. W notatce zasugerował, że jego firma musi — podobnie jak Apple — stawiać na integrację wielu grup produktów. Warto przypomnieć, że Ballmer wcale nie jest jedynym CEO, który pozazdrościł Timowi Cookowi i się do tego otwarcie przyznał. Pewnie jeszcze wielu dyrektorów w duchu zgrzyta zębami…

Ballmer rozpoczął swój list od podkreślenia doskonałej kondycji finansowej korporacji. CEO Microsoftu szybko przeszedł jednak do sedna — stwierdził, że jego firma musi być obecna zarówno na rynku usług jak i sprzętu. Tylko doskonała integracja tych elementów pozwoli odnieść sukces.

Nakreślona strategia jest już od jakiegoś czasu wprowadzana w życie. Już wkrótce we wszystkich liczących się produktach Microsoftu pojawi się ten sam, bazujący na kafelkach interfejs Modern — będzie on obecny w komputerach (Windows 8), telefonach (Windows 8 Phone), tabletach (Windows RT) oraz konsoli do gier Xbox 360. Do Modern UI dostosowane są (lub będą w najbliższym czasie) wszystkie ważniejsze aplikacje, z pakietem biurowym Office na czele. Całość ekosystemu zostanie spiętą usługami — dane ze wszystkich grup produktów będzie można przechowywać na dysku SkyDrive, Skype zapewni komunikację w czasie rzeczywistym z użytkownikami wszystkich platform, a wyszukiwaniem danych lokalnych i online wszędzie zajmie się Bing. Na każdej platformie mają być dostępne multimedia z tego samego sklepu, logowanie ma się odbywać za pomocą jednego konta, gry na każdą platformę mają ten sam system nagradzania za osiągnięcia. Prawda, że przypomina to strategię Apple?

r   e   k   l   a   m   a

Ballmer podkreślił, że Microsoft widzi jak zmienia się rynek komputerów. Gdy konkurencja tworzy coraz bardziej spójne ekosystemy, Microsoft nie może poprzestać na wydawaniu kolejnych wersji Windows i Office. Stąd też potrzeba stworzenia własnego tabletu — Microsoft Surface. Urządzenie to jest dokładnie takie, jakim widzi go gigant z Redmond i wyznacza poziom, na którym postawiona zostanie poprzeczka dla innych producentów sprzętu z Windowsem 8 lub RT na pokładzie. Firma zamierza także pracować nad doskonaleniem naturalnych form komunikacji z urządzeniami — poprzez dotyk, gesty i mowę, co jak do tej pory idzie całkiem nieźle. Ballmer dobitnie stwierdził też, że Microsoft przestał być jedynie twórcą oprogramowania i będzie skłaniał się coraz bardziej ku dostarczaniu użytkownikom urządzeń i bezproblemowo współpracujących z nimi usług. Ciekawe, na ile otworzyło mu oczy obcięcie premii na życzenie inwestorów niezadowolonych z (podobno) marnych zysków, jakie przynoszą usługi online Microsoftu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.