Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Allegro - złodzieje są wśród nas cz. 1

Bez zbędnych wstępów...
Zaczęło się dość niewinnie chciałem złowić na allegro jakąś tanią postać z gry RuneScape. Nie dla gry tylko dla kasy =P Dałem 150 zł za postać, której zawartość warta była ok. 250 zł. (Wystarczyło sprzedać wszystkie rzeczy w grze i sprzedać kaskę w realu np. na allegro). Ktoś mnie przelicytował =| To dobrze czy źle? Dobrze, lecz wyszło na źle. Na następny dzień przychodzi mi mail o następującej treści:

Następnie było już tylko gorzej, bo wygrałem tą aukcje. Czemu gorzej przecież chciałem kupić tą postać? Otóż tylko jak wpłaciłem kasę przez "Płacę z Allegro" kupujący zaczął kręcić. Założyłem spór. Tu zacytuje niektóre jego wypowiedzi:

2011-04-19 08:43:52"Przepraszam bardzo ja mam ine ja czekam pieniodze jak bede miec do renki A nie Bo nie wiem czy to nie sa faszywe proszilem tego pana o to zeby mi wysłał na konto bankowe a nie na allegro to nie teraz cierpi on a nie ja Pozdrawia sebastian"

Co ja mam być jakimś męczennikiem? Jak była opcja na aukcji "Płacę z Allegro" to ją wybrałem. Jeszcze jest wulgarny:

2011-04-21 19:54:24"K**wa człoweku nie jestes pepkiem świata podam ci te dane wieczorem o 23" (Wulgaryzmy ocenzurowałem)

Ja na to:

2011-04-21 20:58:37
Zobaczymy... I tak już jest zgłoszone do Allegro jednak jeśli naprawdę dasz te dane wtedy kiedy piszesz to pewnie odrzucą mój wniosek i wreszcie się to skończy. (A wystarczyło dać od razu i byłby spokój). I proszę nie przeklinać.

On dodał:

2011-04-21 21:27:44"Podam ci napewno bo mi brat powiedzial że jest kasa mnie w domu nie ma bede po 23 to panu wysle dane na emal"

Miało być po 23. Wolne żarty. Teraz ja zwróćcie uwagę na godzinę:

2011-04-21 23:42:42
Ja nadal czekam... Mam nadzieję, że się doczekam =)

2011-04-22 00:41:31
No to ja idę spać, a pan jak zwykle nie dotrzymuje terminów.

Teraz sprawa zmienia swój tor, bo użytkownik seba***** (końcówkę ocenzurowałem) pisze:

2011-04-24 15:35:01"Bardzo przepraszam za komplikacie podał bym panu dane ale ktoś ukradł postać jak panu nie dam poniedziałek lub wtorek to odeśle panu piniodze"

A co to piniondze ?? Ja mam 14 lat on z tego co jest napisane na gg (większość rozmów odbywało się na protokole firmy Gadu-Gadu Network S.A.) ma lat 17, a nie potrafi pisać po polsku. Chyba najwyższy czas się nauczyć?

Pieniędzy mi nie oddał, a ja zakończyłem spór na allegro. Najpierw pisał na gg, że namówił ciotkę z Niemiec, która wysłała mi pieniądze na moje konto. Potem jakoś się z tego wymigał i mówił, iż jedzie do babci i ona mu da. Nawet wplątał w to swojego ojca, który do mnie zadzwonił i bardzo chciał rozmawiać z moim tatą. Myślał, że coś wywalczy przez mojego ojca. Grubo się mylił. Papcio poprał mnie i dodał, że jak nie dostanę do piątku 24 czerwca pieniędzy to idziemy na policję. Dzwonił gdzieś wtorek (21) - środa (22.06.11). Policją już dawno go straszyłem sam nie wiem czemu jeszcze nie poszedłem przecież już prawie 4 miesiąc mija. Oczywiście gotówki nie dostałem. Później z 15 razy jeszcze pytał o dane do przelewu twierdząc, że archiwum mu się usuwa.

04.07.2011 (poniedziałek)

Coś koło godziny 10 poszedłem z tatą na policje i złożyłem obszerne zeznania. W środę po basenie poszedłem po numer RSD sprawy, żebym mógł wypełnić formularz na allegro i abym dostał rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a cała ta droga wygląda tak:

Źródło: Allegro.pl/...

Od razu jak wróciłem wypełniłem formularz. Niby mają na to 30 dni. Odpowiedzieli mi w ciągu 2 dni. ich odpowiedź:

Teraz mam 90 dni na wysłanie tych dokumentów^. Tylko, że nie mam kserokopii postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa. Więc muszę czekać 30 dni od czasu zgłoszenia na policji aż przyjdzie mi list, w którym będzie to postanowienie. Potem tylko liścik do allegro. Potwierdzenie danych do przelewu i mam kasę.

Na marginesie dzień po zgłoszeniu na policje dostałem od pana seby taki mail:"Kurcze podaj mi jeszcze raz dane bo nie jestem pewien czy dobrze wysłałem dane konto bankowe i dane twoje proszę szybko" Ja mu od razu podałem. A potem: "K**wa k**wa k**wa popełniłem błond w wpisywaniu banku kod z jednoanku to usunoć ten błond". Jeszcze pisał (na gg), że poprawił błąd i już wysłał kasę ja mu powiedziałem, że sprawa jest już na policji od prawie tygodnia. On na to, że się naprawdę przestraszył i w poniedziałek 11.07.2011 będę mieć te pieniądze. Ha, ha, ha nadal nie ma pieniędzy.

Jak zakończy się sprawa opiszę w drugiej części. 

Komentarze

0 nowych
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #1 12.07.2011 16:35

Dostaniesz kasę z programu ochrony kupujących. Już się skończyła Happy Endem. Miałem podobną sytuację. Ale na Twoim miejscu nie robił bym transakcji z użytkownikiem który ma tak mało komentarzy. I żadnych konkretnych informacji o sobie.

Banan   10 #2 12.07.2011 16:46

@DjLeo
Mogę nie dostać pisma od policji i już po happy endzie.

kuba144   5 #3 12.07.2011 17:09

@DjLeo
Idąc twoim tropem na początku trzeba porobić trochę zakupów i nabić komentarzy, a potem dopiero sprzedać. Allegro to istna loteria. Czasami Super sprzedawca potrafi się zachować gorzej niż ktoś z ~4 komentarzami

matzu   5 #4 12.07.2011 17:21

Błąd to popełnili rodzice tego osobnika 17 lat temu. Cieszę się, że walczysz o swoje. Oszustów trzeba tępić.

DawidDS4   5 #5 12.07.2011 18:25

"ma lat 17, a nie umie pisać po polsku"

"nie potrafi, pisać po Polsku" <- moim skromnym zdaniem, lepiej ;)

P.S. Czy naprawdę muszę wiedzieć, że byłeś na basenie? ;D

wojmal   6 #6 12.07.2011 18:51

@DawidDS4, a ja myślałem, że tylko ja zauważam takie drobiazgi, jak ten pobyt na basenie i że tylko mi przeszkadzają, ale - drogi autorze bądź spokojny - tylko trochę.

Dimatheus   22 #7 12.07.2011 19:02

Hej,

Totalna masakra. Ale zupełnie normalne. Wielu Allegrowiczów nie szanuje drugiej strony, a sprzedaż w internecie traktują jako możliwość szybkiego zbicia kasy. Dlatego takie sprawy trzeba wytaczać, by jak najbardziej ukrócić ten proceder.

Oczywiście nie można generalizować, że ktoś z większą ilością komentarzy będzie wiarygodny, a osoby z mniejszą ich ilością - nie. Spotkałem się na Allegro z kilkoma sprzedającymi, którzy mimo kilkunastu komentarzy mieli takie podejście, że aż ręka szykowała się do ukłonu. :)

Szczerze przyznam, że aż boję się, co będzie za kilka lat - gdy Allegro opanują pseudo-wykształceni ludzie, którzy nie potrafią sklecić kilku zdań w języku polskim; czytając ich wypowiedzi można dostać ślinotoku i to dość poważnego...

Powodzenia w walce o swoje,
Dimatheus

NRN   9 #8 12.07.2011 19:45

Drobne pytanie... to postaciami można legalnie handlować zgodnie z regulaminem? :P W niektórych grach jest to zakazane, stąd moje pytanie.

Język kontrahenta powalający. Nie mam bladego pojęcia, co on do Ciebie pisał...

Na przyszłość, drobna prośba. Cytaty jakoś wyróżniaj - pochyleniem, kolorem, czymkolwiek, gdyż ciężko się momentami połapać ;)

40rozbojnik   4 #9 12.07.2011 19:47

@DawidDS4
A mnie się wydaje, że poprawnie pisze się właśnie "po polsku", czyli z małej litery. Ogółem obstawiałbym przy formie "ma 17 lat, a nie potrafi pisać po polsku", ten przecinek który wstawiłeś jest zbędny.

Banan   10 #10 12.07.2011 19:57

@NRN
Cytaty już pochylam, ale tylko tego "seby" moich nie.
Co do handlowania postaciami to jeśli będzie pisać: "Sprzedaję czas poświęcony na udoskonalanie postaci w grze xyxyj, a nie postać która jest własnością firmy xpxxpx".

@DawidDS4
Również mogę zmienić =)
To, że byłem na basenie jest okropnie ważne inaczej nie wybrał bym się na policję w taką pogodę (lało). Sam nie wiem jak kolega mnie na to namówił ale opłacało się.

Banan   10 #11 12.07.2011 19:58

@40rozbojnik

Dlatego, że przecinek jest zbędny troszeczkę przerobiłem.

fiesta   15 #12 12.07.2011 20:01

Tak to jest dzieci z dziećmi załatwiają interesy :P

Sprzedaż postaci z gier jest nielegalna.

  #13 12.07.2011 20:11

wlasnie mialem to samo napisac, czerpanie korzysci materialnych ze sprzedazy jest niezgodne z zapisem licencji gry rs, i takie konto powinno zostac usuniete- wiec na obiektywnie patrzac sam nie zachowales sie do konca fair, wiec karma wrocila do ciebie.
pozdr

gowain   19 #14 12.07.2011 20:12

@fiest - kwintesencja sprawy...

Banan   10 #15 12.07.2011 20:25

@fiest
Zależy od gry lub od umiejętnego ominięcia regulaminu.

MaRa   8 #16 12.07.2011 20:30

Nie złodziej, po prostu nie robi zbyt inteligentnego wrażenia.

Banan   10 #17 12.07.2011 20:42

@MaRa
Nie złodziej =O A jak nazwiesz to, że uczciwie chciałem coś kupić, a on wziął moje pieniądze i na dodatek jeszcze mi ani nie dał postaci, ani nie oddał kasy?

Banan   10 #18 12.07.2011 20:44

@fiesta
Jeszcze jedno skoro nie legalne to czemu na allegro jest specjalna kategoria, a w niej nie jedna gra?
http://allegro.pl/gry-online-mmo-45715

mordzio   15 #19 12.07.2011 20:59

@fiesta
Faktycznie handel postaciami z gry może być nielegalny. Wszystko zależy regulaminu danej gry.
Na liście towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo nie znalazłem pozycji "handel postaciami" więc Allegro nie zabrania takich transakcji.

pilarek   5 #20 12.07.2011 21:15

@Banan

Nielegalne z punktu widzenia większości regulaminów gier, które zabraniają handlu kontami, ponieważ one są własnością twórców/wydawców gier. Allegro nie będzie czytać regulaminów Cabala, Metina, czy innych wielu mmorpg.

Banan   10 #21 12.07.2011 21:21

@pilarek

Chodzi mi tylko o to, że "z punktu widzenia większości regulaminów gier" ale nie wszystkich.

olmeca   12 #22 12.07.2011 21:28

Pierwszy raz widze ze ten badziew z allegro dziala - mam na mysli POK. U mnie skonczylo sie pokazaniem srodkowego palca ze strony allegro i sprawa lezy w prokuraturze :) Powodzenia

Arkadiuszzz   5 #23 12.07.2011 21:30

Ciekawa historia muszę przyznać ;)
Jak na 14 chłopaka - nieźle piszesz. Keep Up.
Nie wiem czemu, ale basen mi nie przeszkadzał. Nie czepiam się też przecinków i drobnych błędów bo po co - to jest blog, opisuje historię i historię trzeba w nim oceniać a nie stylistykę, to w końcu portal językoznawców czy DP?

gowain   19 #24 12.07.2011 21:30

@Banan - A czytałeś regulamin RuneScape? Pierwszy raz słyszę o tej grze, ale wszedłem na zasady i jak byk stoi napisane:

"Each account should only be used by ONE person. Account sharing is NOT allowed. You may not sell, transfer or lend your account to anyone else, or permit anyone else to use your account, and you may not accept an account that anybody else offers you."

A jeszcze dalej, odnośnie rzekomego czasu poświęconego na rozwój postaci:

"3. Can I sell the 'time' I have put into the account?
No. Under the game rules each account should only be used by one person. This applies throughout the lifetime of that account. In order to sell the 'time' you have put into an account, you would have to transfer or lend the account to someone else, thereby breaking the game rules."

Więc w tym przypadku Ty też łamiesz zasady gry, bo chciałeś kupić konto...

matzu   5 #25 12.07.2011 21:48

@gowain
Z racji wieku autora tematu mogłeś jeszcze pokusić się o tłumaczenie tego zacytowanego tekstu. Ja pozwolę sobie tylko uzupełnić Twój tekst o źródło http://www.runescape.com/rules/rule_account_sharing.ws

@Banan
Omijanie regulaminu ... no cóż taka już chyba jest nasza natura. Niestety z cytatu wklejonego przez gowain wyraźnie wynika, że autorzy gry zabezpieczyli się przed "sprzedażą czasu poświęconego na ulepszenie postaci". Nie umniejsza to oczywiście w żaden sposób winy osoby, które wyłudziła od Ciebie pieniądze, ale jednak zmienia to moje spojrzenie na całą tą sytuację.

Ostatni Mohikanin   26 #26 12.07.2011 22:09

Należę akurat do tych szczęśliwców, którzy nie musieli bawić się w policjantów i złodziei. Jutro miałem zgłosić sprawę policji. Jednak wczoraj otrzymałem zwrot wpłaconych pieniędzy za jakieś wirtualne kosmetyki. Transakcja dokonana 3 maja...

gowain   19 #27 12.07.2011 22:19

@matzu - To nie jest "omijanie regulaminu" to jest jawne jego łamanie. Niezapoznanie się z regulaminem nie zwalnia z jego przestrzegania. Życzę Ci @Banan odzyskania kasy, ale ja bym Was obydwu zbanował z tej gry :P

matzu   5 #28 12.07.2011 22:27

@gowain
Ja przecież nie pisałem, że to jest omijanie regulaminu, wręcz przeciwnie.

zoso71   9 #29 12.07.2011 22:55

@olmeca - to jak to opisałeś to jeszcze nic nie znaczy. Ich środkowy palec mógł być zasadny. Bez dodatkowych szczegółów sprawy to stajesz się "łasicą" ;-P

  #30 12.07.2011 23:11

hmmm to zabawne, ale faktycznie nie można sprzedawać postaci z gry, przedmiotów itp. ale za to można sprzedać swój czas poświęcony na grę, czyli jeden pies, ale inaczej się nazywa:P

A tak swoją drogą to jak kolo na allegro ma mało komentarzy to zazwyczaj lepiej unikać. Co prawda felerny super sprzedawca z miliordem gwiazdek też się zdarza, ale ryzyko mniejsze.

Banan   10 #31 12.07.2011 23:31

@gowain

Nie jestem zbyt dobry z angielskiego ale masz racje jawnie złamałem regulamin tej gry. Nawet o tym nie wiedziałem =|

"ale ja bym Was obydwu zbanował z tej gry :P" i tak w nią nie gram nie mam konta więc możesz banować do woli =)

@sebt

Teraz czuje się winny, bo nie zbyt znałem regulamin tej gry.

Przyznaję się do błędu, Proszę mi już go nie wytykać i w następnych komentarzach skupić się na reszcie treści. Poza tym policjant powiedział mi, że najważniejsze jest to, iż zapłaciłem i nie dostałem.

Druedain   14 #32 12.07.2011 23:32

@Arkadiuszzz tematyka tego portalu nie zwalnia Cię od stosowania się od stosowania zasada poprawnej polszczyzny. Ale nie w tym rzecz.

Twoja znajomość tematu, który poruszasz na blogu świadczy bezpośrednio o Tobie, tak samo jak styl jakim się posługujesz i właśnie podstawy językowe (czyli wspomniane zasady jego poprawności). Wielu ludzi jednak błędy popełnia i popełniać błędzie (w tym ja!). Dlatego najbardziej (moim zdaniem) świadczy to, że mając już jakieś umiejętności albo będzie oburzony zwracaniem mu uwagi (lub będzie krytykować uwagi kierowan do kogoś innego), albo będzie wdzięczny za nie i będzie starał się doskonalić (w dowolnej kategorii, w tym przypadku mowa jest o poprawności językowej).

Banan   10 #33 12.07.2011 23:34

P.S. ^Nie skończyłem zdania. ...i nie dostałem towaru ani zwrotu pieniędzy.

Czy interesuje was co zdarzy się w drugiej części. @olmeca czy interesuje was czy POK naprawdę zadziała?

Druedain   14 #34 12.07.2011 23:36

O wilku mowa bo już w pierwszym zdaniu coś poknociłem. Zawsze mi brakowało możliwości edycji komentarzy :P

fiesta   15 #35 12.07.2011 23:42

Ja w ogóle dziwię się co ten wpis blogowy robi na głównej zamiast zniknąć w odmętach ;)

A podstawy do wygrania sprawy masz znikome skoro zakupiłeś coś czym nie można handlować.

WooQash   8 #36 12.07.2011 23:43

Odnośnie języka polskiego pana seby, to nie ma się co dziwić, bo miałem do czynienia z ludźmi nieco starszymi którzy nie władali poprawną polszczyzną. Odnośnie aukcji, to ja staram się kupować tylko i wyłącznie za pobraniem, a jeśli jest tylko opcja na przedpłatę, czyli tak jak tutaj np. za postać, czy konto steam, no to niestety jest hazard. Jeśli ktoś ma dużą ilość dobrych komentarzy to ryzyko jest mniejsze, ale na pewno nie zerowe. Cóż takie rzeczy się zdarzają, a takim ludziom powinno się automatycznie kasować konto i nie pozwalać zakładać nowych.

NRN   9 #37 12.07.2011 23:50

"od umiejętnego ominięcia regulaminu."
Oj oj... regulaminy są po to, żeby się do nich stosować, a nie je omijać...

Tak czy siak - do wszystkich to piszę - autor nieświadomie poruszył jeden z najważniejszych tematów w Sieci: CZYTAJCIE REGULAMINY! ;)

olmeca   12 #38 12.07.2011 23:51

@zoso71 - mam porownanie jak ten system dziala na allegro, a jak na ebay. Z czego na tym drugim serwisie nie musze udowadniac, ze jestem wielbladem - jest problem z kupionym towarem i w przeciagu 7 dni mam zwrot pieniedzy. Na allegro za to rozpoczynam procedure papierologiczna.

matzu   5 #39 12.07.2011 23:51

@fiesta
"Ja w ogóle dziwię się co ten wpis blogowy robi na głównej zamiast zniknąć w odmętach ;)"
Też się nad tym zastanawiałem przy okazji wpisu o parówkach. Moje wątpliwości rozwiał Jaahquubel_. Cztery najnowsze wpisy trafiają zawsze na główną.

olmeca   12 #40 12.07.2011 23:52

@zoso71 - za lasice dziekuje, wole pozostac motylem :P

WooQash   8 #41 12.07.2011 23:53

Zobaczymy czy POK tak naprawdę działa, czekamy z niecierpliwością na część II.

roobal   15 #42 13.07.2011 01:47

@DawidDS

""nie potrafi, pisać po Polsku" <- moim skromnym zdaniem, lepiej ;) "

Tak nie będzie lepiej, ponieważ piszę się po polsku (z małej litery), a nie po Polsku, ponieważ przymiotniki i przysłówki od nazw własnych pisze się z małej litery.

Pozdrawiam!

Dimatheus   22 #43 13.07.2011 08:38

Hej,

@ 40rozbojnik - "Ogółem obstawiałbym przy formie "ma 17 lat, a nie potrafi pisać po polsku", ten przecinek który wstawiłeś jest zbędny."

No bym się kłócił - spójnik "a" powoduje, że mamy do czynienia ze zdaniem współrzędnie złożonym o charakterze przeciwstawnym, a w takim przypadku przed spójnikiem stosujemy przecinek. Taka sama sytuacja byłaby, gdybyśmy spójnik "a" zastąpili spójnikiem "ale". Nie potrzebowalibyśmy jednak przecinka w sytuacji, gdyby było to zdanie łączne, czyli w stylu: "ma 17 lat i nie potrafi pisać po polsku".

Pozdrawiam,
Dimatheus

Banan   10 #44 13.07.2011 09:48

@sebt
Chodziło mi tylko o to, żeby nie pisać już regulaminie tej gry, bo sobie to wyjaśniliśmy. O języku polskim chętnie poczytam.

Banan   10 #45 13.07.2011 09:50

*pomiędzy już i regulaminie powinna być literka o. Też się pomyliłem.

  #46 13.07.2011 10:33

Czepiacie się drobnych literówek jak dzieci z przedszkola, a nie to jest przedmiotem wpisu.

Skoro postać była wystawiona na aukcji to znaczy, że odzyskasz pieniądze, ponieważ transakcja nie doszła do skutku, czyli przestępstwo (a raczej wykroczenie) nie miało miejsca. Żeby tak było obie strony muszą wypełnić umowę. Kasę dostaniesz z powrotem. Tylko dziwi mnie fakt, iż skoro nie można handlować postaciami, to dlaczego znajdziemy je na allegro? To nie są pojedyncze przypadki. Jest cała masa boh z np. Diablo 2. Specjalnie wczoraj sprawdzałem.

zoso71   9 #47 13.07.2011 10:46

@olmeca -> "Na allegro za to rozpoczynam procedure papierologiczna." w takim razie odbieram to jako fakt, iż to nie Allegro pokazało "faka" tylko ty się wypiąłeś na procedurę ;-P

NRN   9 #48 13.07.2011 11:00

Oj zejdźcie z chłopaka, już zrozumiał, że złamał regulamin i nawet się na to (tak to wygląda) zdenerwował, chce być uczciwy, więc już nie dobijajmy go bardziej.

Natomiast co do języka:
"ma 17 lat, a nie potrafi pisać po polsku" jest poprawne. Po drugie, jak ktoś wcześniej wspomniał, "po polsku" zaczynamy małą literą.

@Dimatheus, Twoje zdanie z "i" zmienia sens - staje się zdaniem współrzędnym łącznym, zamiast współrzędnego rozłącznego - odpowiedniki logiczne: "and" i "or". Więc nie można w nim zastosować "i" bez zmiany sensu ;) No, ewentualnie, "prawie poprawnie" by to wyszło, gdyby przed "i" był przecinek, jednak to jest dozwolone raczej jedynie przy wyliczaniu:
"I jeden, i drugi, i jeszcze jeden, i jeszcze jeden, i następny, i jeszcze następny! Ilu ich było!" :)

Łojezu, DobreProgramy słownikiem gramatycznym języka polskiego! Aj, aj, aj! ;P

PS Jak się pomyliłem - poprawcie mnie ;)

40rozbojnik   4 #49 13.07.2011 11:10

@Dimatheus
Oczywiście masz rację, chodziło mi o zdanie napisane przez DawidDS4 --> "nie potrafi, pisać po Polsku". Tutaj przecinek jest zbędny (nie wspominając o małej literze).

Arkadiuszzz   5 #50 13.07.2011 11:46

@Druedain
Już mówię o co mi chodzi - wpienia mnie kiedy czytam artykuł,wpis o jakiejś tematyce (a ten trzeba przyznać jest dodatkowo ciekawy) i ktoś zamiast komentować istotę wpisu komentuje literówkę,druga osoba tuż za nim szuka czegoś innego.
W międzyczasie komentarze zamieniają się w dyskusje językowe.
Ja rozumiem,że życzliwym jest poprawienie komuś czegoś w tekście, ale z pewnością życzliwym nie jest wałkowanie w kółko tego samego to o pisowni,to o regulaminie - może następnym razem ktoś by się opamiętał i nie robił z siebie,alfy,omegi i wielkiego ewangelizatora zarazem?
Jedna prośba - po prostu hamujcie.
A już najbardziej zabawne jest to,że najczęściej gdy ktoś kogoś chce poprawić w komentarzu - sam popełnia więcej błędów niźli osoba komentowana.
Zaiste więc rzeczą szlachetną byłoby gdybyśmy czasem się wstrzymali w dyskusjach pobocznych, co by swego zacnego lica nie kalać czepialstwem.

Arkadiuszzz   5 #51 13.07.2011 11:52

Jeszcze dodam, że mi się wpis przydał.
Mam konto na allegro, nigdy go jeszcze nie użyłem bo na ogół jak mam coś kupić - to idę do sklepu,płacę i wychodzę a i rzeczami niematerialnymi (jak postacie w grze) nie jestem zainteresowany.
Co nie zmienia faktu,że mogę chcieć w końcu użyć tego serwisu.
Wpis rzuca odpowiednie według mnie światło na to, na jakich sprzedawców można trafić.
Nie dość, że oszustów i analfabetów to jeszcze do tego oburzających się w sumie za to, że ktoś chce dochodzić swoich utraconych dóbr materialnych...

  #52 13.07.2011 12:46

On ma 17 ty masz 14, żadne z was niema lat 18, żaden nie jest pełnoletni, że tak spytam co wy robicie na allegro :>. Ps, jest opcja na allegro że wysyłasz pieniążki ale gość ich nie może "ściągnąć" do puki nie dostaniesz przedmiotu za który zapłaciłeś, jeśli nie dostaniesz to pieniążki wracają do Ciebie, bardzo dobre na własnie takich trolli, ja kiedyś nadziałem się na telefon za 1k zł ale to, była grupa przestępcza działająca na allegro, na szczęście allegro zrobiło mi zwrot kosztów ;-), warto przed zakupem sprawdzić komentarze sprzedającego, i swoja drogą pamiętaj, w Allegro nigdy nie istniało i nie będzie istnieć coś takiego jak "okazja" bo potem właśnie tak się to kończy.

Pozdrawiam serdecznie i powodzenia w walce z trollem o swoje pieniądze!

  #53 13.07.2011 12:52

@ roobal

Co racja to racja . Za portalem http://www.ekorekta24.pl dodam jeszcze:

Choć wiele osób pisze właśnie z dużej/wielkiej/małej litery, to jednak słowniki poprawnościowe nadal uznają za poprawne jedynie następujące formy:

pisać coś od dużej/wielkiej/małej litery albo
pisać coś dużą/wielką/małą literą.

Wynika to z tego, że konstrukcja z wielkiej/dużej litery to dosłowne tłumaczenie rosyjskiego wyrażenia s bolszoj bukwy. Niemniej ów rusycyzm, jak i wiele innych (póki co, pod rząd, za wyjątkiem, czym…, tym…), zagościł na stałe w polszczyźnie i myślę, że ów chochlik w publikacji Znaku może nie tyle jest redaktorską wpadką, ile pobłażliwym machnięciem ręki na kolejny rusycyzm, którego po tylu latach chyba nie sposób już wyplenić z polszczyzny…

Banan   10 #54 13.07.2011 12:53

@Hojny (niezalogowany)
"On ma 17 ty masz 14, żadne z was niema lat 18, żaden nie jest pełnoletni, że tak spytam co wy robicie na allegro :>."

Użytkownikiem Allegro może być osoba pełnoletnia. Osoby w wieku 13-18 lat mogą stać się użytkownikami Allegro na zasadach przewidzianych w Regulaminie Użytkownika Konta Junior.

Źródło: https://ssl.allegro.pl/Register.php

Karach   3 #55 13.07.2011 13:35

@PitSonic (#49)
Obecność postaci z gier mmo na allegro świadczy tylko o tym, że Polacy (i w ogóle ludzie) bardzo lubią omijać regulaminy. Prawie każda gra mmo ma w regulaminie wyraźnie napisane, że nie wolno handlować postaciami, wirtualnym czasem poświęconym na ich rozwój, czy walutą z gry. Nie będę teraz czytał regulaminów wszystkich tytułów, ale każda z kilku gier mmo, w które grałem, miała takie punkty. Najlepiej by było, gdyby allegro w ogóle zablokowała możliwość handlowania wirtualnymi postaciami/przedmiotami bo podejrzewam że w 99.9% przypadków jest to niezgodne z regulaminami.

@reszta - blog DP jest równie dobrym miejscem na czepianie się literówek i błędów językowych, co klasówka z języka polskiego w szkole. Najlepiej uczymy się w końcu na własnych błędach. O ile ktos je na uzmysłowi. ;)

pisarzksiazkowicz   7 #56 13.07.2011 14:07

On ma 17 lat? Zgaduję, że 7, ale by "mondrzej wyglondaci" wpisał sobie o 10 za dużo...

  #57 13.07.2011 14:14

Wielką winę w ochronie złodziei na allegro ponosi sam zespół allegro,który od pewnego czasu zaczął utajniać nicki licytujących.Wcześniej sami allegrowicze mogli oszustów eliminować z allegro,ostrzegając potencjalne ofiary złodzei,poprzez
e-maile.Teraz nie mamy tej możliwości,ale allegro zarabia bez względu na to czy pieniądze pochodzą od uczciwych ludzi,czy od
oszustów.

WooQash   8 #58 13.07.2011 15:14

@ry-gor ale o czym Ty mówisz. Jeżeli my bierzemy udział w aukcji, to nam wystarczy nick sprzedającego który jest widoczny. Pan sprzedający też ma wzgląd kto ma największą ofertę, ale on jest tutaj 'guru' i nie wiem w jaki sposób kupujący by miał go oszukać.

CZARNY15   4 #59 15.07.2011 04:29

alledrogo.pl Tu można zobaczyć statystyki sprzedającego ;)

Lewandowski-pl   5 #60 17.07.2011 17:11

@CZARNY15, ciekawa stronka. Polecam wszystkim dodać sobie gdzieś do ulubionych [=

Co do wpisu, to prawdopodobnie ten koleś nie ma tyle lat, chociaż wcale bym się nie zdziwił, jeśli ma tyle faktycznie. Różni są ludzie.
Mam nadzieję, że to go oduczy oszukiwać ludzi ^^

sosen86   5 #61 17.07.2011 21:46

POK działa bardzo dobrze. I taki przypadek to jest coś co dla kupującego jest najlepsze. Bo po pierwsze policja przyjmie zgłoszenie i będzie wszczęte postępowanie i dostaniemy zwrot kasy od allegro. Miałem taki sam przypadek kupując nokię e72 gdzieś w październiku lub we wrześniu ubiegłego roku. Najpierw było zapewnianie sprzedawcy że został oszukany i zwróci pieniądze tylko żeby mu dać chwilę ale oczywiście nic takiego nie miało miejsca. Teraz już chyba sprawa jest przekazana do sądu bo ciągle mi coś przychodzi i dzwonią do mnie albo wcześniej z policji ostatnio z prokuratury z pytaniem czy dostałem zwrot i czy ten ktoś się zemną kontaktował. Ale oczywiście cisza. Ale zwrot od allegro był bardzo szybki i płacąc przez allegro zwracają wszystko czyli przesyłkę też. Tak więc warto wybierać taką formę płatności.

Banan   10 #62 17.07.2011 22:01

@sosen86

W moim przypadku nie było kosztów przesyłki. Ale też płaciłem przez Allegro.

  #63 18.07.2011 09:19

Banan sprawę wygra, dostanie pismo od policji, wyśle kopię na Allegro i już. W końcu oszustem muszą się zająć. Teraz zerknijmy na drugą stronę medalu, gorzej będzie jak się dopatrzą, że jest łamany regulamin tej postaci z gry. Oni są bardzo czujni na tego typu rzeczy, tym bardziej, że sam Banan podłożył im to pod nos. Tak wiem, że Banan nie chciał łamać licencji, ale niestety istnieje coś takiego jak nieumyślne spowodowanie jakiegoś przestępstwa (w jego przypadku piractwa i paserstwo) i jeśli do tego dojdzie, sam zostanie ukarany, sprzedający również. Gorzej będzie jak ta kara będzie wyższa niż zwrócone pieniądze...

olmeca   12 #64 18.07.2011 22:37

@zoso71 - aktualizacja z dnia dzisiejszego - otrzymalem prawomocny wyrok na moja korzysc, bez wspierania sie POK. POK mnie olal z uwagi na to ze dostalem za pozno numer sprawy i dla tego nie zakwalifikowalem sie do POK. Wracajac do wyroku, sad zasadzil zwrot calej wplaconej kwoty i do tego jeszcze ok. 2300 kary i kosztow postepowania dla sprzedawcy. Szkoda mi, ze towar do mnie nie dotrze, ale ciesze sie ze skazujacego wyroku.

Banan   10 #65 19.07.2011 12:19

@olmeca
No i bardzo dobrze! Niech ma za swoje.

  #66 24.07.2011 16:44

Gdyby każdy walczył tak z oszustami jak ty to ich liczba by szybko zmalała. (:

  #67 25.05.2012 18:49

Ja jakieś 4 lata temu, jak grałem jeszcze w tibie, też zostałem podobnie oszukany przez allegro. Kupiłem postać, po 4 dniach postaci nie było :) Tyle że miałem wtedy 11 lat, dlatego napisałem tylko kilka maili i sobie darowałem...

  #68 12.06.2012 12:50

Ja bym pojechał do tego typa PKS i by zapłacił za oszustwo siniakami i złamaną ręką. Nawet gdyby mnie to kosztowało więcej niż 150zł to by zapłacił.

  #69 22.01.2014 11:43

@Elos8 - nie ma co się gorączkować, życie samo go skarci, tylko potrzeba na to czasu. A wtedy może zrozumie że jak nie życie to ktoś rzeczywiście mu zaszkodzi.

http://www.pre-tekst.com/oferta/korekta-tekstu

  #70 14.04.2016 16:43

Mi się udało uniknąć stracenia grubej kasy. Sprzedałem na Allegro laptopa, na privie napisał ktoś do mnie z dziwną propozycją. Opisałem wszystko na blogu: http://www.mikeway.pl/jak-uniknalem-oszustwa-na-allegro/