r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Battle for Wesnoth wraca z piękniejszą grafiką i rozbudowanym edytorem map

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Znów mamy powód, by wziąć się za kultową już grę strategiczną Battle for Wesnoth. Po trzech latach ciszy, w trakcie których pojawiały się jedynie pomniejsze poprawki, jej deweloperzy ogłosili właśnie wydanie stabilnej wersji 1.12, która ma być dla gry nowym początkiem, przynoszącym liczne nowe funkcje dla graczy i twórców kampanii.

Trudno wskazać inną opensource'ową grę strategiczną, która cieszyłaby się takim uznaniem i sympatią. Zacytujmy jednego z naszych Czytelników: Po tym jak zainstalowałem to się tak wciągnąłem, że grałem po nocach przez kilka dni. FANTASTYCZNA GRYWALNOŚĆ. Jestem pełen podziwu, że tak prosta gra może być tak ekscytująca. Polecam fanom strategicznego myślenia.

Nasz Czytelnik pewnie nie był jedynym, który w Battle for Wesnoth grał po nocach w tę ciekawą turową strategię fantasy. Nowe wydanie przynosi sporo zmian, usprawiedliwiających tak długie wyczekiwanie. Dotychczasowi gracze zauważą spore zmiany w grafice – nowe wizualizacje terenu, wyróżnienie jednostek dowodzących i bohaterów, piękne animacje jednostek kawalerii czy nieumarłych, wreszcie lepsze wykorzystanie dostępnej powierzchni dla interfejsu użytkownika.

r   e   k   l   a   m   a

Ulepszenia otrzymał menedżer dodatków, pozwalający teraz filtrować je po typie i stanie, jak również system pomocy, który dokładnie opisuje teraz jednostki specjalne i opisujący cechy poszczególnych frakcji rozgrywki. Rozbudowie uległy podstawowe kampanie gry, niektóre otrzymały po prostu nową lepszą grafikę, inne zostały od podstaw przeprojektowane, by lepiej dopasować się do poziomu trudności rozgrywki.

Fani trybu multiplayer będą zadowoleni z wprowadzenia nowej siły do świata Wesnoth. Kalifat to ludzie nie dysponujący co prawda magią, ale za to świetnie radzący sobie z wykorzystaniem właściwości terenu i oświetlenia tak w ataku jak i obronie. Ich główną siłą uderzeniową są konni łucznicy i doskonali szermierze. Dodano też możliwość modyfikowania rozgrywek multiplayer tak, by zmieniać reguły gry niezależnie od wybranej mapy, dla danej gry.

W przyszłości możemy się spodziewać wielu nowych ciekawych kampanii dla Battle for Wesnoth, gdyż gra wprowadza także znacznie ulepszony edytor map, dysponujący m.in. eksperymentalnym trybem scenariuszy. Pozwala on na robienie w sposób wizualny wielu rzeczy, które do tej pory były możliwe tylko za pomocą skryptów w języku WML (Wesnoth Markup Language). Dodatkowe narzędzia do WML ułatwiają z kolei kontrolę sztucznej inteligencji frakcji sterowanych przez komputer czy łatwiejsze definiowanie animacji.

To dopiero początek wielkich zmian, zapowiadanych przez twórców gry. Sami jednak tego nie zrobią, chcą by i gracze wzięli się do pracy. Najbardziej zależy im na programistach C++, mających doświadczenie w tworzeniu kodu działającego na Windows, Linuksie i OS X, ale nie tylko – poszukują też grafików, tłumaczy, muzyków, a nawet ewangelistów głoszących dobrą nowinę o tej świetnej, dostępnej za darmo grze.

Najnowsze Battle for Wesnoth 1.12 możecie pobrać już z naszego portalu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.