r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Blender 2.49 bliski ukończenia

Strona główna Aktualności

Wydana została pierwsza wersja kandydująca programu Blender 2.49 - bezpłatnego narzędzia do tworzenia grafiki trójwymiarowej, zarówno statycznej, jak i animacji.

W nowej wersji wprowadzono nowy moduł VideoTexture dla Game Engine, umożliwiający dołączenie zewnętrznych plików wideo czy obrazków i modelowanie nimi. Co ciekawe VideoTexture wykorzystuje kodek FFmpeg dzięki czemu możemy skorzystać z takich formatów jak Xvid, Ogg czy Theora. Ponadto w Game Engine zostało uporządkowane API.

Blender udostępnia również możliwość stworzenia obiektów zależnych od siebie. Dzięki modułowi Etch-a-ton będzie możliwe stworzenie naturalnie poruszających się postaci. Technologia ta przypomina w swoich założeniach jedną z nowości, jaką zaoferowała firma Adobe we Flashu CS4, gdzie pojawił się moduł "Bones". W wersji RC1 pojawiło się również szereg poprawek do mniejszych błędów.

Warto również przy tej okazji wspomnieć o zmianach, jakie są planowane przy okazji wydania wersji 2.50, w której ma dojść do zmiany interfejsu programu, dodania systemu zdarzeń oraz obsługi map klawiszy. Pierwszych wersji Blendera 2.50 możemy spodziewać się już w lipcu. Wersję 2.49 RC1 można pobrać z serwerów projektu.

Wersję stabilną - 2.48a pobrać można w dziale: PROGRAMY -> Grafika -> Modelowanie 3D

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.