r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Blender 2.66 — fizyka ciał sztywnych i renderowanie włosów

Strona główna Aktualności

The Blender Foundation zaprezentowała dziś światu wersję 2.66 Blendera — programu przeznaczonego do modelowania 3D, animacji i różnych czynności z tym związanych dobrze znanego nie tylko miłośnikom projektów otwartoźródłowych. Najnowsza wersja wprowadza kolejne możliwości, których nie powstydziłby się komercyjny produkt za tysiące dolarów.

Te nowe możliwości to na przykład pełna integracja bibliotek do symulacji zachowania ciał sztywnych wykonywana z użyciem Bullet Physics (coś podobnego widzieliśmy rok temu w LightWave 3D 11). W Blenderze można było z fizyką ciał sztywnych spotkać się już przy projektowania gier, a teraz została zintegrowana również z edytorem i systemem animacji i, co ważne, można łączyć zachowanie tych grup obiektów z Polami Siłowymi, co daje bardzo ciekawe efekty.

Symulacje płynów również zostały poprawione i są teraz bardziej zgodne z fizyką dzięki nowemu modułowi odpowiedzialnemu za wygładzaną hydrodynamikę cząsteczek. Do narzędzi używanych przy tworzeniu modeli dołączył tryb dynamicznej topologii — tryb rzeźbienia, który nie tylko zmieni kształty pól siatki, ale w razie potrzeby również dokona podziału. Efekt widać na dłoniach autorstwa michalisa.

r   e   k   l   a   m   a

W rendererze Cycles pojawiła się wstępna obsługa renderowania różnego typu włosów i futra. Można ją znaleźć na liście eksperymentalnych opcji i jest dostępna kiedy do renderowania korzystamy z CPU. Poniżej przykłady autorstwa Marco G (fotel) i Tylera Aschenbrennera (emu). Ponadto niektóre czynności zostały zoptymalizowane, a w ustawieniach można zmienić kolejność renderowania kafli. Poprawiona została także obsługa przezroczystości (automatycznie wykrywany będzie bardziej odpowiedni model kanału alfa i operacje, które będą na nim wykonane), pojawiła się możliwośc nakładania animacji z zewnętrznych plików (MDD, PC2) na instancje obiektów i pojawiło się sporo drobniejszych nowości i udoskonaleń interfejsu (Można już pracować na MacBookach z Retiną).

Pełna lista zmian znajduje się na wiki projektu. Najnowszą wersję Blendera można pobrać dla systemów Windows, Linuksa i OS X z naszego portalu. Program znajduje się w dziale Programy → Grafika → Modelowanie 3D.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.