r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Brytyjski operator eksperymentuje z rozliczaniem pakietów danych

Strona główna AktualnościINTERNET

Temat blokowania reklam na stronach internetowych niezmiennie wywołuje kontrowersje. Ciekawa sytuacja ma aktualnie miejsce w Wielkiej Brytanii: jeden z tamtejszych operatorów sieci komórkowych, firma Three, zdecydował, że użytkownik podczas korzystania z pakietów danych powinien mieć większą kontrolę nad wyświetlanymi reklamami.

Wbrew wcześniejszym doniesieniom nie chodzi bynajmniej o blokowanie wszystkich reklam wyświetlanych na stronach już na poziomie dostawcy. Trzeba jednak przyznać, że do podobnych wniosków można dojść na wieść o partnerstwie Three z firmą Shine, która jest w trakcie prac nad możliwością udostępnienia operatorom sieci komórkowych możliwości odfiltrowywania ruchu pochodzące z reklam, co ma pozwolić użytkownikom na oszczędności w pakietach danych.

Three jednak ma inne plany, zapewne dostrzegając złożoność sytuacji, w której całkowita blokada mogłaby poważnie utrudnić dalsze prowadzenie mnóstwa pożytecznych inicjatyw. Chodzi raczej o próbę odfiltrowania ruchu sieciowego i możliwości zwolnienia końcowego użytkownika z opłat za przesyłanie danych na potrzeby reklam. Pojawiły się nawet pomysły obarczania tymi kosztami reklamodawców.

r   e   k   l   a   m   a

Kolejnym pomysłem rozważanym przez brytyjskiego dostawcę, jest swojego rodzaju rekompensata dla użytkownika wyświetlającego reklamy: ilość danych pobierana w ramach reklam przez użytkownika mogłaby być mu na przykład wyrównywana przez dostawcę. Plany Three są raczej we wczesnej fazie, już teraz można jednak je uznać za co najmniej kontrowersyjne.

Trzeba się także zastanowić w jakim stopniu wiadomości o „blokowaniu” reklam przez Three, które zostały przez media przedstawione jako czyn co najmniej heroiczny, same mają charakter reklamy. W ciągu ostatnich lat, to właśnie ta firma była bowiem jednym z najgorzej ocenianych przez swoich klientów operatorów na Wyspach, na co złożyła się między innymi niska jakość usług internetowych.

O tym, czy cała kwestia nie sprowadza się po prostu do wybielania wizerunku, mamy się przekonać już za kilka miesięcy. Wówczas bowiem Three ma zaprezentować efekty swojej współpracy z Shine.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.