r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

CES 2013: Sony stawia na rozmiar, wodoodporność i 4K

Strona główna Aktualności

Nie ulega wątpliwości, że zaprezentowane podczas trwających właśnie targów CES nowości firmy Sony są duże… nawet dosłownie, bo flagowy smartfon na ten rok — Xperia Z — ma ekran o przekątnej aż 5 cali. O Xperii Z mogliśmy się już trochę dowiedzieć przy okazji przecieku dotyczącego modelu Sony Yuga z grudnia. Smartfon działa pod kontrolą Androida 4.1 i istotnie ma ekran zdolny wyświetlić obraz o rozmiarze 1080p. Jednak w dzisiejszych czasach 4-rdzeniowy Snapdragon taktowany z częstotliwością 1,5 GHz nie wystarczy do sukcesu, więc telefon ma w zanadrzu kilka sztuczek…

Przede wszystkim Xperia Z jest wodoodporna i można ją spokojnie zanurzyć na głębokość 1 metra, pod warunkiem że zamkniemy wszystkie zaślepki gniazd (warto zaznaczyć, że „zetka” ma gniazdo MicroSD). Po obu stronach telefon pokryty jest szkłem. Gwarancją sukcesu jest zupełnie nowy, 13-megapikselowy sensor Exmor RS, oraz dostatecznie duża moc obliczeniowa, aby nakręcić wideo w trybie HDR. Sony dogonił również konkurencję w kwestii robienia zdjęć podczas kręcenia filmów. Aby smartfon wytrzymał intensywne użytkowanie, wyposażono go w baterię o pojemności 2330 mAh. Xperia Z oraz nieco uboższa (niewodoodporna, bez szkła z tyłu) ZL trafią na rynek najwcześniej w marcu tego roku.

Sony chyba nigdy nie pozbędzie się marki Walkman i do końca swojego istnienia prezentować będzie coraz to wymyślniejsze edycje odtwarzaczy muzyki. Tym razem odświeżono linię odtwarzaczy przeznaczonych dla sportowców — z 4-gigabajtowym Walkmanem Sports W270 można iść popływać, a technologia szybkiego ładowania pozwala na słuchanie przez godzinę po ładowaniu zaledwie 3 minuty. Walkman ten jest ponadto dostępny w czterech kolorach i będzie go można kupić już w marcu za 100 dolarów. A skoro już o dźwięku mowa… na tym samym stoisku znaleźć można różne bezprzewodowe głośniki, które parują się z urządzeniami mobilnymi po NFC.

r   e   k   l   a   m   a

Prawdziwą rewolucję Sony planuje wywołać jednak na rynku multimediów. Obecność telewizorów 4K (mających około 4 tysięcy pikseli szerokości, co składa się na powierzchnię, na której zmieścimy 4 obrazy 1080p) aż prosi o udostępnienie filmów w tym rozmiarze. Sony zamierza uruchomić pierwszą na świecie usługę dystrybucji, która spełni te potrzeby. Nie znamy wielu szczegółów, ale latem tego roku w Stanach Zjednoczonych pojawią się seriale i reklamy w 4K. Ponadto pojawią się filmy na Blu-ray z oznaczeniem „Mastered in 4K” — Pamięć absolutna (2012), Karate Kid (2010), Niesamowity Spider-Man i kilka innych. Nie oznacza to jednak, że materiał będzie miał taką rozdzielczość… będzie jedynie przekodowany do 1080p z kinowego. Chodzi oczywiście na podkręcenie atmosfery wokół nowej rozdzielczości, aby ludzkość znów poczuła potrzebę wymiany telewizora.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.