Cairo Dock 2.2 beta - Dock nie tylko na Maku

29.07.2010 21:23, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się beta programu Cairo-Dock 2.2 dla systemu Linux. Umożliwia on korzystanie z funkcji znanych z Docka w Mac OS X.

Cairo-Dock to program stworzony na potrzeby dystrybucji Linuksa, który posiada podobne funkcje co Dock dostępny w komputerach Mac. Dzięki temu użytkownik może uzyskać szybki dostęp do programów czy funkcji systemowych. Aplikacja oprócz standardowych funkcji pozwala również na instalację dodatkowych tematów graficznych, widżetów albo automatyczną aktualizację.

W wersji 2.2 beta wprowadzono szereg nowych funkcji, pojawił się także krótki klip wideo prezentujący zmiany w aplikacji. Jak poinformował deweloper, najważniejszym elementem aktualizacji jest poprawienie stabilności programu. Poza tym wprowadzono automatyczne ukrywanie się Cairo Docka, jeśli nachodzi on na otwarte okno. Pojawiły się także nowe funkcje takie jak zarządzanie zadaniami w kalendarzu, blokowanie ekranu z poziomu Cairo Docka czy niewielkie poprawki w wyglądzie motywów.

Użytkownicy, którzy chcieliby zainstalować Docka w Linuksie mogą skorzystać jeszcze z innych rozwiązań. Dostępne są takie programy jak Docky, AWN, SimDock czy kiba-dock. Informacje na temat instalacji Cairo-Dock można znaleźć na stronach producenta albo na stronach wiki programu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (28)  

Avatar
Mario Browser (niezalogowany) | 29.07.2010 21:55#1

Beznadziejne to jest, testowałem na ubuntu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bladel | 29.07.2010 21:57#2

wszystko ładnie a gdzie windows ? poza rocketdock i objectdock nima nic...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skrzek | 29.07.2010 22:01#3

ciekawe czy nadal wysypuje się przy nim kamera na skypie?? ale i tak nie będę sprawdzał - zostanę przy Docky.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpon5 | 29.07.2010 22:15#4

Obecnie korzystam z AWN i sobie cenię :) W nowszych wersjach poprawili błąd gdzie podczas otwarcia aplikacji automatycznie tworzyła się jej ikonka na pasku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkthx | 29.07.2010 22:17#5

A gdzie wersja dla Windows ?

Biede mamy na tym windowsie jeśli chodzi o Docki

Avatar
a-i (niezalogowany) | 29.07.2010 22:39#6

Niezły bajer jeśli chodzi o wygląd i animacje.

Avatar
qwerty's (niezalogowany) | 29.07.2010 23:27#7

właśnie... a dla windows gdzie jest? docki co już są to mają wieki :)
jest coś fajnego (nowego) na winde?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ziendal7 | 29.07.2010 23:42#8

Jaki dock najlepszy ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 30.07.2010 0:34#9

Trochę głupi link daliście do programu AWN. Nie dość że odnosi się on do starej wersji (wnioskuje po repozytorium które było przeznaczone dla wersji 7.04) to jeszcze jest to repo nieoficjalne. Powinniście dać raczej linka do oficjalnej strony: http://wiki.awn-project.org/index.php?title=Main_Page

Co do wyboru najlepszego docku to ciężko powiedzieć:/ Obecnie każdy posiada praktycznie jednakową funkcjonalność i tylko na chwilę wyprzedzają się pomiędzy sobą w funkcjonalności.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 30.07.2010 1:01#10

@Ziendal7
Jaki dock najlepszy ?

Jak to jaki! Ten na maku :D

Avatar
łokałoka (niezalogowany) | 30.07.2010 7:19#11

Używam na Ubuntu, super sprawa. :)

Avatar
MystiQ (niezalogowany) | 30.07.2010 8:23#12

Po konfiguracji dziala calkiem soczyscie. Kiedys odszedlem od tego poniewaz nie dzialala poprawnie opcja ukrywania/pokazywania docka po najechaniu na dol ekranu, teraz jest ok. Kwestia gustu czy ktos woli cos takiego czy np bardzo dobry dockbarx, choc to wymaga panelu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 30.07.2010 9:55#13

Docky jest najlepszy moim zdaniem :) sam mam go na Ubuntu ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ziendal7 | 30.07.2010 10:25#14

@tores1977 Chodziło mi na linuxie :].

Avatar
Root Grapefruit (niezalogowany) | 30.07.2010 10:57#15

I tak Docky najlepsze ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 30.07.2010 11:33#16

Program potrzebuje tyle dodatków :

* bzr (>= 0.92)
* cairo-sharp-2
* gconf-sharp
* gdk-2.0
* gdk-x11-2.0
* glib-2.0
* glib-sharp-2
* gio-sharp-2
* gnome-desktop-sharp2
* gtk-sharp-2
* gtk+-2.0
* libgconf2-dev
* libgtk2.0-dev
* libndesk-dbus-cil
* libndesk-dbus-glib-cil
* libnotify0.4-cil
* libtool
* mono-gmcs
* rsvg-sharp-2

Ja w mdv 2010.1 podziękowałem - powodzenia.
Kiedy w tym systemie normalnie da się coś ściągnąć, kliknąć i zainstalować. No kiedy - tylko nie piszcie że to inna grupa systemów. Albo to nie taki system - w takim razie jaki?

Avatar
peter. (niezalogowany) | 30.07.2010 11:55#17

Ten przekombinowany, Docky jest lepszy.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 30.07.2010 12:01#18

@sokoleokopr sa dwa podejscia do wszystkiego:

1. albo dostajesz cos gotowe do pracy skonfigurowane i ZAMKNIETE tzn. narzucone z gory w wiekszosci rozwiazan

2. albo robisz cos praktycznie sam od zera majac kontrole nad wszystkim i mogac decydowac o kazdym poszczegolnym skladniku calosci

To sa dwie rozne filozofie adresowane do roznych uzytkownikow, Windows jest przesuniety bardziej w strone pkt. 1 a Linux pkt. 2 a ty masz wybor.

pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 30.07.2010 12:18#19

@ dzonasek (niezalogowany)

Kolego nie chodzi oto - rozumiem zapłacę będzie działać.
Wiesz wkurza mnie to gdyż jest to któraś z kolei przydatna aplikacja której wywala mi tyle zależności że mnie krew zalewa. A jak ściągnę z repo gotowca (sam sobie pobierz i usunie co trzeba)to rozwalę sobie wypicowany system. Wiesz sam jaki jest łatwy do sknocenia jak na siłę przyinstaluje i się zależności nie po zgadzają. Żegnaj i od nowa - bo ręcznie nie poprawie to nie Windows.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 30.07.2010 12:42#20

@sokoleokopr masz racje, z zaleznosciami sa jaja i nie jest to napewno ani dobre ani potrzebne komukolwiek.
Ubuntu mi takich numerow nie robi i najnowsza wersja pozostawia bardzo niewiele do zyczenia

Avatar
hiuibuibibibni (niezalogowany) | 30.07.2010 13:55#21

sokoleokopr: Po pierwsze, cario-dock jest z myślą o gnome więc albo poszukaj sobie czegoś takiego napisanego z myślą o kde albo zainstaluj te zależności. Po drugie, jeżeli system ci się od tego popsuje to zmień dystrybucje, bo ta której używasz jest żenująco beznadziejna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
shaman1 | 30.07.2010 13:55#22

Docky jest lepszy, fajnie działa razem z GlobalMenu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 30.07.2010 14:20#23

@hiuibuibibibni

No właśnie dla Gnoma nie dla linuksa czy systemu - po co oni tak to popaprali (przecież kde/gnom/cface - powinny być częścią systemu a nie czymś osobnym).
Co do zależności - to w każdej dystrybucji jest tak samo - jak powale zależności to system nie wstanie - taki już jest. Więc zmiana dystro nie wchodzi w grę bo MDV jest naprawdę dobra i w końcu odpaliłem akcelerację sprzętową na radeonie.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 30.07.2010 15:10#24

@sokoleokopr Mdv nie jest dobra, a jak tak uwazasz to sprawdz Ubuntu:).
Nie zgadzam sie z Toba, że srodowiska graficzne jak KDE, GNOME czy XFCE powinny byc czescia systemu. Linux ma podobne zalozenia jak Firefox. Sam system (Kernel) jest monolitycznym programem z baza sterownikow. Reszta zalezy od potrzeb i przeznaczenia systemu, dlatego na desktopach mamy KDE/GNOME a na smartphonach cos innego a w innych zastosowaniach pewnie jeszcze inne wynalazki. Takie sa zalozenia tego systemu i dzieki temu moze on dzialac na telefonie, Twoim peciecie czy na superkomputerze i wszedzie sie nadaje. To sie nazywam skalowalnosc i za ten bajer placi sie cene jaka jest to o czym piszesz. Microsoft zauwazyl ten problem w latach 90' i wydal system ktory mial byc rozwiazaniem prostym i funkcjonalnym ale przeznaczonym wylacznie dla i368/i386_64. Tym sie rozni Unix i uniksopodobne od Windowsa.
Pozdro

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 30.07.2010 15:52#25

@ dzonasek (niezalogowany)

Kolego reasumując - nie mów o jądrze, czy że ms jest taki i w ogóle linuks jest super. Bo nie o to chodzi. Ale oto że jak instaluje głupi program który napisany jest w głupiej bibliotece która grysie się z biblioteką xxxx z której korzysta przenikanie w gnomie/kde to w konsekwencji tego rozwalę gui i zostanie konsola prze 15 kB paczuszkę - rozwalę system. Tak jest już od lat. Mozna się czepiać - co pewno zrobisz - że wywaliłem tylko guj a linuks jądero + konsola jest ok . Ale fakt jest taki że nie napisze *.doc, nie uruchomię przeglądarki nawet nie napiszę w kadu. Więc nie pisz jaki to linuks jest super i 50 razy lepszy niż MS bo tak nie jest.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 30.07.2010 16:16#26

@sokoleokopr podaj mi CHOC JEDNO slowo w ktorym pisze o wyzszosci Linuksa nad Windowsem? Mi jakos nigdy nie zdazylo sie rozwalic GUI (chodzi ci pewnie o problem z udpaleniem X Window) z powodu braku zaleznosci. Chcesz miec program A na kompie? Dodajesz do repozytorium zrodla gdzie on jest i instalujesz program z managera programow. Tyle w temacie.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 31.07.2010 11:47#27

bladel na winde nie ma po co robic docków bo nie morzna usunąć panelu wie c to zbędne jest a w ubuntu (np.) mamy możliwość usunięcia paneli i wstawienia za miast nich docków.

Avatar
];) (niezalogowany) | 02.08.2010 7:54#28

Spoko w windowsie za kilka lat tez takie coś będzie, zresztą w7 juz dość mocno czerpie z osx ale potrzeba czasu by wyglądało to na rozwój a nie plagiat :)

Poza tym chyba lepiej naśladować dobre rozwiązania niż próbować samemu bo wtedy powstaje coś tak strasznego jak ten klockowaty panel w windowsnie hasta la VISTA. :)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av