Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Władza dla ludu - zmiany na blogu

„Władza dla ludu”, w skrócie można powiedzieć, że pod takim hasłem toczyła się dyskusja o blogu portalowym przy okazji ostatniego podsumowania blogów w aktualnościach. Obiecałem, że "władzę" oddamy, a konkrety pojawią się na blogu do końca tygodnia, nie do końca się udało. Choć w sumie nie pisałem, do końca którego tygodnia ;) Przeciągnęło się, bo z władzą rozstać się trudno ;)

W dyskusji, o której mowa pojawiło się kilka wątków. Oczekujecie zmian związanych z prezentacją wpisów na głównej stronie bloga, łatwiejszego dostępu do wpisów, które na głównej stronie się nie znalazły, czy agregacji tematycznej wpisów. Kluczowe jednak dla Was jest aby o pojawianiu się wpisów na głównej stronie bloga nie decydowała tylko redakcja. To główne wnioski.

Istotnych zmian w wyglądzie i funkcjonalności strony głównej w najbliższych tygodniach nie będzie, pojawią się one wraz z nowym wyglądem portalu, wówczas poprawi się zarówno przejrzystość jak i ergonomia docierania do interesujących nas treści. Obecnie zamrażamy istotne zmiany w tym zakresie. Planujemy jednak, jeszcze przed nadejściem zmian przełomowych, wprowadzenie agregacji. Oczywiście również obecnie za pomocą „popularnych tematów” można dotrzeć do wpisów, które traktują o zagadnieniach nas interesujących. Te najgorętsze zostaną jednak dodatkowo wyeksponowane.

Wróćmy jednak do tematu zasadniczego, „władza dla ludu” ;) Jest wiele możliwości przekazywania uprawnień Czytelnikom. Postanowiliśmy na początek, zaproponować rozwiązanie polegające na wytypowaniu spośród Was moderatorów, którzy będą dzielić i rządzić. Jeśli to rozwiązanie będzie funkcjonowało tak jak byście sobie tego życzyli pozostaniemy przy nim, ewentualnie zależnie od potrzeb je ulepszymy. Jeśli się nie sprawdzi wprowadzimy inne.

Chcemy więc wytypować na początek 5 osób spośród Was, będą one mogły zatwierdzać wpisy na główną stroną i dokonywać podstawowych poprawek związanych z wymaganiami publikacji na głównej stronie (chodzi o dostosowanie formy do wymagań nagłówka) .

Chętnych, którzy chcieliby podjąć się tego, naprawdę trudnego, zadania prosimy o zgłaszanie się mailowo na adres: blog@dobreprogramy.pl. Oczywiście zapraszamy Tych, którzy wykazali się już aktywnością na blogu. Nie wymagamy CV ;) 

inne

Komentarze

0 nowych
Banan   10 #1 12.11.2012 15:36

Nareszcie! Ciekawe czy mnie wybiorą - zgłoszenie wysłane =P

Autor edytował komentarz.
MaXDemage   18 #2 12.11.2012 15:37

Zmiana in plus. "Głos ludu" był potrzebny - przynajmniej po to aby sprawdzić jego działanie. Za miesiąc przekonamy się jak naprawdę sprawy się mają. Przynajmniej będzie na co narzekać :D

Reszta zmian w nadchodzącej nowszej wersji portalu była do przewidzenia. Fajnie byłoby gdy któryś z was - per se Redaktorów - przynajmniej opisał kilka takowych zmian trochę dokładniej na blogu. Pozwoliło by to (jak sądzę) na zamortyzowanie pewnych przyszłościowych problemów związanych ze zmianami. Bo o tym czy decyzja jest słuszna, czy nie to nie marze nawet polemizować ;>

Samurai   16 #3 12.11.2012 15:41

Powodzenia w wyborze moderatorów bloga, aby był jak najtrafniejszy :)

mordzio   15 #4 12.11.2012 15:42

Lud został wysłuchany:)
Brawa za szybką reakcję, zobaczymy co z tego wyniknie.

gowain   19 #5 12.11.2012 15:43

"Kluczowe jednak dla Was jest aby o pojawianiu się wpisów na głównej stronie bloga nie decydowała tylko redakcja." - hmm, ja tak tego nie widzę, bardziej (przynajmniej mi) chodziło o to, żeby nie było tak, że nic się nie zmienia na blogach przez tydzień, a potem jednego dnia wpada 10 wpisów w przeciągu godziny na główną...

@MaXDemage - też jestem za - powolne informowanie, oswajanie nas wpłynie też lepiej na Redakcję :P Bo dotychczas to tłumaczenia były po fakcie... O polemizowaniu też nie marzę :P

Autor edytował komentarz.
Cebula REDAKCJA  18 #6 12.11.2012 15:43

@MaXDemage

Przecież wiesz, że nasze decyzje zawsze słuszne ;) Tak naprawdę, myślę, że bez konsultacji się nie obejdzie :) Ale jeszcze nie teraz bo nie chcemy utknąć za szybko ;)

  #7 12.11.2012 15:44

No cóż, ja jestem zadowolony z wyborów redakcji na główną, może czasem zdarza się wpis, którego bym nie wypuścił nawet na światło dzienne(czyli np:takie pisane pod publikę), ale jest to do "wybaczenia", poza jednym przypadkiem: dlaczego wpis DjLeo o mrówkach w drukarce nigdzie się nie ukazał???
Co do tematu moderatorów: myślę, że dobrym pomysłem byłyby typy ludzi, którzy w ogóle się nadają i na moda i co jakieś 3 miech zmiana modów na innych.

Semtex   18 #8 12.11.2012 15:47

Chciałem wyjść z propozycją ale nie wiem czy przypadkiem nie padła już w temacie...

Cebula REDAKCJA  18 #9 12.11.2012 15:50

@X.A.N.

Rotacja to dobry pomysł, ale na razie nawet nie wiemy ilu będzie chętnych. Co do wpisu DJLeo to myślę, że za mało mamy wśród czytelników entomologów i ludzi o stalowych żołądkach ;)

Semtex   18 #10 12.11.2012 15:55

Chyba nie padło, przedstawię to tu ;)
A może zamiast moderacji wprowadzić prawdziwy "głos ludu" w postaci głosowania na dany wpis, czytelnicy decydowaliby czy wpis jest interesujący i godny "głównej bloga"... ?
Pozdrawiam.

FaUst   12 #11 12.11.2012 16:00

@semtex
Też się zastanawiałem nad czymś ala wykop.pl ale mogłoby to spowodować akcje podobne do tych które już znamy chociażby z recenzji programów antywirusowych - zawsze znalazłaby się grupa która skutecznie zakopałaby "niewygodnie" dla siebie wpisy - a moderacja raz oddanej władzy będzie już bardzo utrudniona

Lisek REDAKCJA  13 #12 12.11.2012 16:06

@semtex
Niestety obawiam się, że znajdą się userzy którzy zatrudnią całą rodzinę, żeby wywindować dany wpis na główną. Niestety nie jestem przekonany do takiego rozwiązania.

kadet90   5 #13 12.11.2012 16:06

Ja od siebie jeszcze proponowałbym wprowadzenie czegoś takiego jak serie, bo jest tu kilka takich a szukanie wpisów dotyczących jednej serii wśród wpisów danego blogera. Wprowadziło by to na pewno ład, oczywiście jakiś rss dla takiej serii czy coś.

gowain   19 #14 12.11.2012 16:13

@semtex w takich rozwiązaniach może też pojawić się efekt akcji "dla jaj" :)

GBM MODERATOR BLOGA  20 #15 12.11.2012 16:20

o, fajnie się układa sprawa ;)

Zmiany są ważne, ale to czas pokaże czy idziemy w dobrym kierunku ;p

Dla mnie są jak najbardziej w porządku, ale obyśmy tylko na wyborze pięciu moderatorów nie skończyli :)

wojtekadams   18 #16 12.11.2012 16:21

@semtex
każdy pomysł na ożywienie bloga jest dobry, ale opcja ala "wykop" raczej odpada....


BTW
wpadłem na jeszcze jeden moim zdaniem ciekawy pomysł, aby newsy ze strony głównej portalu także były przypisane do tematów tak jak jest to na blogach i przy takim newsie w stopce pojawiały się linki do najnowszych blogowych wpisów

Frankfurterium   10 #17 12.11.2012 16:25

Ja tylko proszę, by wybrani moderatorzy byli aktywnymi użytkownikami i Windowsa, i Linuksa (ew. żeby byli to ludzie przenigdy nieskalani Świętą Wojną Systemową), bo inaczej mogą się tu dziać różna rzeczy ;-)

xomo_pl   21 #18 12.11.2012 16:26

IMO lepiej było/jest jak to redakcja wybierała wpisy bo było to bardziej obiektywne :P

Myślę, że lepszym pomysłem byłoby zrobienie kilku "stron głównych"- czyli u góry strony zakładki* i:
1) zakładka, otwierana domyślnie- wpisy proponowane przez redakcję
2) zakładka, wpisy polecane przez userów/ grupę moderatorów wpisów.

*całość można by zrobić tak jak się wybiera z menu prawej "pozostałe/najbardziej popularne" wpisy.

Autor edytował komentarz.
kadet90   5 #19 12.11.2012 16:30

Niekoniecznie będzie wojna, jak będzie jakiś zwolennik Windowsa to zaakceptuje Windowsa, Linuksa to Linuksa i w rezultacie oba będą zaakceptowane, byleby nie mogli ich anulować ani zaminusowywać (coś ala zakopfest...)

killer6   5 #20 12.11.2012 16:34

Ja mam jeden pomysł. Komentarze odnoszące się do danej osoby mogłyby być jakoś zaznaczone. Coś w rodzaju "drzewka" czy po prostu tak jak jest to zrobione na demotach czy rzeczpospolitej.pl gdzie jeśli odpowiadamy na czyiś komentarz to jest on umieszczony centralnie pod nim(mam nadzieje, że w miarę rozumiecie o co mi chodzi) Czasami tworzą się takie dyskusje, że aż trudno ogarnąć się w tym wszystkim ..

FaUst   12 #21 12.11.2012 16:35

Zgadzam się z killer6 - liniowość komentarzy staje się nużąca w przypadku długich dyskusji

wojtekadams   18 #22 12.11.2012 16:37

moderator musi być osobą obiektywną i przy wybieraniu nie może kierować się swoimi upodobaniami ... @zomo_prl większość wpisów promowanych przez redakcje i moderatorów by się dublowała. a w tej akcji właśnie chodzi oto, aby redakcję trochę odciążyć od obowiązku przeglądania wpisów na blogach

@killer6
popieram

Autor edytował komentarz.
Banan   10 #23 12.11.2012 16:37

@killer6, FaUst

Jakieś półtora roku temu o tym pisałem http://www.dobreprogramy.pl/Banan/Dobreprogramypl-Co-dodac-Co-zmienic,25710.html jednak nie zostało to dobrze przyjęte.

FaUst   12 #24 12.11.2012 16:50

@Banan

Przez kilka osób - poza tym zostaje 3 opcja - czyli przełączanie się między widokiem liniowym, a "drzewiastym" :)

MaXDemage   18 #25 12.11.2012 17:03

@Cebula:
"Przecież wiesz, że nasze decyzje zawsze słuszne"

Amen.

Odnosząc się do przedmówców - mi pomysł rotacji się nie podoba. Wprowadza to zbędny chaos, chyba że rotacja była by raz na pół roku. wtedy to miało by jakiś smaczek.

Gnieżdżenie komentarzy zawsze mnie wkurza... nie wiem czemu, ale wkurza.

Druedain   14 #26 12.11.2012 17:09

Ciekawie się robi. Ja myślę, że można by połączyć pomysł moderów i głosowania. Głosowanie nie będzie decydowało o wejściu na główną, ale będzie sugestią dla moderów, że wpis ich zdaniem nieciekawy, dla czytelników jest ciekawi, co miałoby ich skłonić do ponownego zastanowienia. Problem zatrudniania rodziny do głosowania znika, bo gniota przepuszczać nie trzeba nawet jak ma dużo głosów. Dzięki głosom moderator wahający się nad wrzutem na główną zawsze może zasugerować się opinią ludu.

Dział społecznościowy robicie chyba bardziej, bo to lubicie, niż dlatego, że są z tego największe kokosy, więc wierzę, że zmiany będą na lepsze, a nie gorsze. Ważne by moderzy byli w miarę różni, żeby nie trafiło się 5 ludzi, którzy na HZ ciągle chodzili wszędzie za rękę, bo trudno byłoby wtedy mówić o dążeniu do obiektywizmu przy wyborze blogów.

Moje typy w tym względzie na początek to:
linux_to_syf
xia
Nazir

PS Pojawia się jeszcze problem taki, że redakcja tu szefuje, więc redakcji się czasem nie zgłasza zażaleń. Jak za spisy na głównej będą odpowiadać sami blogerzy, to prawdopodobnie będą mniejsze hamulce i jak na główną wejdzie gniot, to może być nieprzyjemnie.

Autor edytował komentarz.
djfoxer   18 #27 12.11.2012 17:32

Od czegoś trzeba zacząć.

@Frankfurterium
Niech liczba moderowców-linuxowców będzie proporcjonalna do % użytkowników tego systemu na portalu :P Jeśli 1,4% użytkowników dobrychprogramów korzysta z linuxa to wiesz ilu przypada ich na 5 moderatorów? ;)

Jaahquubel_   13 #28 12.11.2012 17:33

"jak na główną wejdzie gniot, to może być nieprzyjemnie"
Otuszto.

Co do komentarzy, to bardziej, moim zdaniem, istotne od drzewiastości formy, jest wprowadzenie bbcode, przycisku cytowania i graficznego wyodrębniania cytatów w komentarzach.

A tak przy okazji, to mam nadzieję, że nie będzie nową tradycją (w miejsce pirata i papugi?) pisanie felietonów nastawionych na wojenki linuksowe, aby się licznik komentarzy kręcił. Kiedyś pisaliście np. o aktualizacjach przeglądarek internetowych, a teraz?

gowain   19 #29 12.11.2012 17:42

@Jaahquubel_ dlatego też po to będzie 5 osób, żeby wiedzieć kto jest odpowiedzialny za to, że gniot wszedł na główną. Nie wiem czy to będzie po prostu tak, że każdy z modów będzie miał możliwość puszczenia, czy może głosem większości (czyli 3 na 5 modów się musi zgodzić), ale w jednym, jak i w drugim przypadku osoby odpowiedzialne, domyślam się, dostaną jakieś ostrzeżenie czy coś :)

@Druedain a gdzie szerzyciele wolnego oprogramowania w wybranej przez Ciebie trójce? :P

Autor edytował komentarz.
tfl   8 #30 12.11.2012 17:49

alez gowain! szerzyciele wolnego oprogramowania sa z definicji obiektywni! Ach, Ty, Ty...

gowain   19 #31 12.11.2012 17:57

@tfl Mea culpa zapomniałem, a ja głupi :P

Semtex   18 #32 12.11.2012 18:30

Dobra, nie było sprawy ;) z mojej strony...
Nie wziąłem pod uwagę Naszej narodowej mentalności :D

Humanoid   5 #33 12.11.2012 19:08

Redakcja niech wpierw powiadomienia via xmpp ogarnie zamiast brać się za coś więcej... Ustrojstwo nie dochodzi na konta GTalka.

alucosoftware   7 #34 12.11.2012 19:30

Każdy wpis niesie w sobie jakąś wartość.

Mam jednak nadzieję, że na moderatorów wybrane zostaną osoby, którym nie jest obca podstawa zasad pisowni języka polskiego i które mają pewne wyczucie "estetyki językowej" :)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #35 12.11.2012 20:26

Pomysł ciekawy. Mam nadzieje, że moderatorzy to będą osoby, które czymś specjalnym wybiły się na blogu, a nie z pierwszej łapanki.

No dobra koniec lizusostwa - zgłosiłem się :)

@Druedain - bardzo ciekawa propozycja, tylko dlaczego wybrałeś tylko jedną osobę:)

underface   14 #36 12.11.2012 20:39

@Druedain
Nazir na przewodniczącego komisji;p

AndrzejG   10 #37 12.11.2012 21:34

To nie dla ludu, tylko dla wybrańców ;]

strzałeczka   5 #38 12.11.2012 22:02

Ciekawy pomysł, ale wybór odpowiednich moderatorów wyjątkowo trudny. Myślę, że opcja ich zmiany i rotacji może w tym pomóc. Jeśli ktoś się nie sprawdzi - następny. Osoby te muszą być obiektywne, żeby nie okazało się, że na głównej stronie będą pojawiać się wpisy tylko znajomych moderatorów, lub tylko te tematu które interesują moderatorów.

Ciekawe czym Redakcja będzie się kierowała przy wyborze ... i czy dowiemy się kto zostanie wybrany? Choć myślę, że lepiej tą informację zachować tylko dla Redakcji :)

gowain   19 #39 12.11.2012 22:32

@strzałeczka sugerujesz, że mogą się pojawić listy z pogróżkami do moderatorów? :P :P :P

djDziadek   17 #40 12.11.2012 22:35

@strzałeczka - nie zgadzam się z Tobą w kwestii jawności "moddów" - wszyscy powinni wiedzieć kto odpowiada za mieszanie :)
Ja się zgłosiłem - a co... - przecież Windows rulesssssssss :P

strzałeczka   5 #41 13.11.2012 00:24

Bardziej chodziło mi o to, że Moderatorzy mogą być zasypywani prośbami o to aby wpis kogoś, kogo znają pojawił się, choć z drugiej strony .... sami Moderatorzy mogą być nie obiektywni ... Przez sympatię do danej osoby .... Ale to tylko moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać.

@djDziadek - powodzenia :)

Autor edytował komentarz.
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #42 13.11.2012 00:42

Już od paru dni, intensywnie spisywałem dziesiątki kwestii, które wypadało by wziąć pod uwagę przy oddawaniu władzy w ręce ludu. Jak czytam ten wpis, to mam wiele obaw co do tego czy aby na pewno wszystkie kwestie zostały wzięte pod uwagę. No ale to może za wcześnie na to, wyjdzie w praniu. Ja się nawet nie zgłaszam bo i tak nie zostanę wybrany, niech to robią lepsi.

Autor edytował komentarz.
djDziadek   17 #43 13.11.2012 05:27

@DjLeo - źle - powinieneś się zgłosić :)
Wierzę że i tak beda "dyskusje" w redakcji...

Autor edytował komentarz.
FaUst   12 #44 13.11.2012 07:36

@strzałeczka
I właśnie dlatego musi być kilku moderatorów z "różnych" środowisk - nie wierzę, że redakcja da każdemu z moderatorów możliwość samodzielnego wywindowania wpisów na główną stronę bo wtedy jakiś "delikwent" wrzucałby wszystko co jemu pasuje - później doszłoby do zdejmowania wpisów przez innych i piekiełko a nie władza gotowe :)

GBM MODERATOR BLOGA  20 #45 13.11.2012 08:23

hmm... zgłosiłem się, no bo kto bogatemu zabroni ? :P

A tak na serio - jeśli dysponuję trochę wolnym czasem, to czemu nia miałbym odwdzięczyć się redakcji za te wszystkie (w sumie 6) dni hotzlotu ? ;>

Przy okazji, będę mógł ćwiczyć obiektywne i sprawiedliwe patrzenie na świat, z jednoczesną dozą cierpliwości co do wojen religijnych... tfu! markowych :>

wojtekadams   18 #46 13.11.2012 09:19

kiedy dowiemy się kto został namaszczony tą zaszczytną funkcją :> ?
najbardziej aktywni użytkownicy już się zgłosili :)

Cebula REDAKCJA  18 #47 13.11.2012 12:23

@wojtekadams

Chcemy dać chętnym przynajmniej 24h od "ogłoszenia" na zgłoszenie więc jutro oznajmimy światu, kto zmagał się będzie z tym trudnym zadaniem.

@djDziadek, DJLeo

pewnie, kto chce się podjąć powinien się zgłaszać, a w redakcji na pewno będzie gorąco ;)

Over   9 #48 13.11.2012 13:47

Czy to jest to "Przykręcanie śruby" o którym od pewnego czasu było słychać?:)

luqass   13 #49 13.11.2012 17:20

ajajaj chyba zaspalem

januszek   19 #50 14.11.2012 11:36

Podoba mi się oddanie władzy ludowi ;) Nie był bym jednak sobą, gdybym nie miał do przedstawionych tu pomysłów uwag:

Moim zdaniem moderator to fucha na dobrych kilka godzin dziennie. To dużo czasu, który potrzeba poświęcić na czytanie, mało tego: chodzi o uważne czytanie (a mało kto potrafi uważanie czytać o czymś co go osobiście nie interesuje i czasem po prostu zwyczajnie nudzi mimo, że dla innych może być pasjonującą lekturą). Dużo czasu - podkreślam - bo tutaj na scenę wchodzi Pan Nietzsche: "Jeśli długo będziesz spoglądał w otchłań, otchłań spojrzy na ciebie".

Zmierzam do tego, że taka moderacja nie powinna być jedno/kilku-osobowa. Uważam, że Redakcja powinna przyznać kilkudziesięciu wyselekcjonowanym użytkownikom możliwość oddania głosu na dany wpis. Jeśli ilość głosów przekroczy np. 10 to wpis trafia na główną etc.

Korekta edytorska pod kątem technicznej strony wpisu, moim zdaniem w ogóle nie powinna być prowadzona przez moderatora bo każdy autor pisze i odpowiada za siebie. Jeśli jest taka potrzeba to niech zajmie się tym jakiś automatyczny skrypt-validator :)

Autor edytował komentarz.
Axles   17 #51 14.11.2012 12:11

Lepsze byłoby zwykłe głosowanie, duzo głosów temat trafia na główną, mało głosów - niestety nie. Moderatorzy czy jak ich zwać, mogliby mieć głos jak każdy zwykły użytkownik tyle, że za 10 punktów a nie za jeden.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #52 14.11.2012 17:57

@januszek

Twój pomysł jest doby ale tylko pod warunkiem, że wszyscy z tych kilkudziesięciu osób by przeczytało ten wpis. Jeżeli ktoś tego nie zrobi, to proporcjonalnie szanse maleją. Więc nie do końca jest to dobre. Co do korekty edytorskiej to również uważam to za zły pomysł. To powinno leżeć po stronie osoby która wpis stworzyła. Jeżeli nie spełnia wymagań wpis, to po prostu nie ukazuję się, ze względu na rażące błędy i już.

@Axles

Głosowanie też się nie sprawdzi. Kółeczka wzajemnej adoracji wyrosną jak grzyby po deszczu. Moim zdaniem głosowanie jak najbardziej tak. Jednak ostateczna decyzja po stronie moderacji.

@wszyscy

Ja mam inną koncepcję, która w moim odczuciu jest najlepsza ze wszystkich tutaj podanych propozycji. Postaram się to opisać na blogu. Teraz w skrócie opisze o co mi chodzi.

Wprowadził bym zwyczajnie system krótkich komentarzy do wpisu, dostępny dla każdego moderatora (pod listą wpisów) i również dostępny dla osoby która ten wpis stworzyła. Dla ogóły bym tego nie ujawniał aby nie wywoływać niepotrzebnych dyskusji, w końcu każdy może mieć swoje zdanie. Moderator korzystając z dostępnych opcji wybiera (wcześniej zdefiniowany) lub wpisuję ręcznie powód dla którego wpis w jego odczuciu nie powinien znaleźć się na głównej. Osoba która wpis stworzyła ma u siebie w edycji taki komentarz i może poprawić błędy lub przemyśleć na przyszłość co robi źle.

Moderator czyta wpis i pod nim umieszcza komentarz np.:

- masa błędów ortograficznych
- niska wartość merytoryczna wpisu
- wpis nie związany z tematyką portalu
- wpis nie czytelny

itp. itd.

Co to da? To, że redakcja ma kontrole nad tym czy moderatorzy czytają wpisy (również można to samo, robić dla wpisów nadających się na główną, choć jeżeli wpis po prostu się na niej pojawi to już oznacza, że spełnia wszelkie warunki).

No i kwestia "samo zadowalania się". Hmm ja bym jednak skłaniał się ku temu aby wpisy samych moderatorów nie mogły być przez nich samych zatwierdzane lecz prze innych moderatorów. Wydaje mi się to dość uczciwie.

Co do samego głosowania jak najbardziej było by to dobre. Ale nie może ostatecznie to decydować o tym czy wpis pojawi się na głównej. Za to może być czerwoną lampką dla moderatorów, iż może coś przeoczyli i jednak wpis zasługuje na wejście na główną.

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #53 14.11.2012 18:06

@DjLeo nie kombinujmy, zawierzmy, że Redakcja wybierze odpowiednie osoby na moderatorów i to załatwi sprawę, po co komplikować cały system? Głosowania, komentarze, listy przebojów... Redakcja wie co robi, jeżeli jakimś trafem okaże się, że moderator się obija, albo jest stronniczy to idzie do "zwolnienia". Wybierany jest następny. Jeżeli taki sposób moderacji się nie sprawdzi to żaden inny też nie przyniesie skutków.

Autor edytował komentarz.
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #54 14.11.2012 19:31

@gowain

Każdy ciekawy pomysł jest warty rozważenia. Kombinacja to z założenia coś nad wymiar tego co jest potrzebne. Tutaj mój pomysł spełnia minimum jakie było by potrzebne. Poza tym ja na miejscu redakcji chciałbym wiedzieć jak moderatorzy się wywiązują z obowiązków. Aby to sprawdzić redakcja musiała by i tak czytać każdy wpis.Więc to bez sensu. Poza tym to ukłon dla początkujących blogerów, to by im bardzo pomogło w ulepszaniu swoich wpisów. A chyba redakcji i każdemu z nas zależy aby ten poziom był wysoki.