r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Chcesz mieć kontrolę? - kampania BSA w Wielkopolsce

Strona główna Aktualności

Zakończyła się pilotażowa kampania informacyjna przeprowadzana przez organizację BSA (Business Software Alliance) reprezentującą największych producentów oprogramowania. Celem akcji było przybliżenie przedsiębiorcom zasad zarządzania oprogramowaniem i wskazanie korzyści wynikających z posiadania wyłącznie oryginalnych, licencjonowanych programów komputerowych.

Akcja rozpoczęła się 2 maja wysyłką listów do wyselekcjonowanej grupy 2,5 tys. firm z woj. wielkopolskiego, zawierających krótką informację o BSA, audycie oprogramowania i zapowiedź akcji. Z wybranymi firmami kontaktowano się również telefonicznie. Równolegle rozpoczęła się kampania medialna. Na ulicach miast pojawiły się plakaty z hasłem Czy chcesz mieć kontrolę?. To dość dwuznaczne i raczej źle kojarzące się przedsiębiorcom hasło miało oczywiście celowo przyciągać uwagę. Na kolejnych plakatach pojawił się dopisek... nad legalnością, bezpieczeństwem, efektywnością, wydatkami wyjaśniający zamysł organizatorów.

Podobne materiały pojawiły się jako reklama w prasie. Kolportowane były także ulotki informacyjne. Od 9 maja przedstawiciele BSA odwiedzili około 250 firm z Poznania, Leszna, Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza i Konina informując o korzyściach wynikających z przeprowadzania audytów w firmie, które pozwalają na inwentaryzację i kontrolę posiadanego oprogramowania, a także o korzyściach wynikających z posiadania wyłącznie legalnych programów. Akcja zakończyła się konferencją prasową w Warszawie połączoną z ogłoszeniem corocznego raportu BSA, z wynikami światowego badania piractwa komputerowego w 2004 r. W założeniu była to akcja pilotażowa poprzedzająca podobne działania w innych województwach.

Być może dzięki podobnym akcjom informacyjnym przeprowadzanym przez BSA, organizacja ta zacznie być postrzegana w Polsce bardziej pozytywnie. Do tej pory o działalności BSA można było najczęściej dowiedzieć się przy okazji kolejnych kontroli legalności oprogramowania przeprowadzanych przez Policję przy udziale m.in. ekspertów z BSA. W powszechnym odczuciu brakuje natomiast widocznych działań informacyjnych. W kolejnych akcjach tego typu warto by było podnieść temat nie tylko ograniczania kosztów na oprogramowanie dzięki przeprowadzanym audytom ale też chociażby tańszych alternatyw, częstoktoć przecież oferowanych przez producentów, których reprezentuje BSA.

Szkoda jedynie, że tak ciekawa akcja nie odbiła się szerszym echem w Internecie. Rzecznik BSA w Polsce zapewniał nas nie jednokrotnie, że informacje na temat planowanych tego rodzaju akcji będziemy otrzymywać na bieżąco. Okazuje się jednak, że BSA nie przykłada wystarczają dużej wagi do propagowania swoich akcji, a tym samym samej ideii legalności. Niestety informacje o kampaniach organizowanych przez BSA łatwiej uzyskać z "drugiej ręki" niż od samej organizacji, która jak się wydaje powinna być tym najbardziej zainteresowana.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.