Chiny blokują SourceForge.net

27.06.2008 14:56, Autor: Daniel Karcz (DanKar), Kategoria: News
NewsImage

Niedługo, bo po przeszło dwóch miesiącach od zniesienia przez chińskie władze blokady na anglojęzyczną wersję internetowej encyklopedii Wikipedia, zdecydowały się one teraz zablokować dostęp do stron projektu SourceForge.

Decyzja chińskich władz może bezpośrednio odnosić się do niedawnych protestów przeciw letnim Igrzyskom Olimpijskim, które rozpoczną się 8 sierpnia i rozgrywane będą w Pekinie, stolicy Chin. Kilka dni wcześniej autor popularnego edytora dla programistów Notepad++, dostępnego na łamach SourceForge.net rozpoczął bojkot Pekinu, tłumacząc, iż nie kieruje on swojego sprzeciwu przeciwko ludziom w Chinach, a rządowi chińskiemu. Bojkot dotyczy sytuacji politycznej w Chinach, ale odnosi się także do tamtejszego problemu praw człowieka.

Władze chińskie regularnie blokują dostęp do stron, poruszających wrażliwe tematy polityczne Chin, ale czy sprzeciw twórcy jednej z aplikacji dostępnej na łamach strony SourceForge jest powodem do całkowitej blokady dostępu do tegoż projektu?!

Źródło: Moonlight Blog
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (58)  

Avatar
... (niezalogowany) | 27.06.2008 15:01#1

To już jest przesada... Niedługo zablokują google i inne strony... bo można wyszukać tam strony o tematyce niewygodnej dla rządu Chin...

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 27.06.2008 15:06#2

Hmm, to po co komu internet w Chinach? Co tam NIE jest zablokowane?

Avatar
M$ jest BE (niezalogowany) | 27.06.2008 15:06#3

Na google jest cencura w chinach! Czyżby przeszkadzało chińskiemu rządowi oprogramowanie Open Source?

Avatar
serious-sam (niezalogowany) | 27.06.2008 15:06#4

Chiny to by najchętniej zablokowały cały internet. Ale tego nie zrobią, bo jednak przynosi on dochody...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.06.2008 15:07#5

Chiny zawsze blokowały wszytko co było dla nich nie wygodne.

Avatar
byku (niezalogowany) | 27.06.2008 15:07#6

Zachowują się podobnie jak ladmini - usuwają ( blokują ) treści, które są dla nich niewygodne...

Avatar
~~Freedom~~ (niezalogowany) | 27.06.2008 15:10#7

Omg!
Im się chyba naprawdę nudzi! o.O
Cóż to za kraj gdzie wszystko w internecie jest blokowane o.O

Avatar
przemek1234 (niezalogowany) | 27.06.2008 15:11#8

I tak można to ominąc wchodzac przez bramki proxy korzystajce z https.

Avatar
47 (niezalogowany) | 27.06.2008 15:25#9

Hmm.. To jest chore.. :/

Avatar
Sci-Clone (niezalogowany) | 27.06.2008 15:29#10

To już jest kolejne PRZEGIĘCIE ze strony chińskich komuchów...

Niech się pukną w czoło...
... czymś ciężkim najlepiej.

Avatar
BuBos18 (niezalogowany) | 27.06.2008 15:32#11

Współczuję ludziom mieszkającym w Chinach.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 27.06.2008 15:34#12

co za głupota...... :((((((((( komuna jak diabli.. przecież to źródło wielkiej ilości darmowego i legalnego softu..

Avatar
ppp (niezalogowany) | 27.06.2008 15:35#13

Google tez nie jest fair. Wspolpracuje z chinskim rzadem:/

Avatar
czarnowidz (niezalogowany) | 27.06.2008 15:44#14

czarno widzę przyszłość chin
Panowanie nad światem zacznie się w Chinach, ameryka zawsze kaską posypie. Później dopiero amerykę podporządkują ;], na końcu resztę świata... Apokalipsaaaaaaaa.
Do 2012 roku wprowadzą w USA kody 18 cyfrowe tzn znak bestii "666", 6+6+6 = 18 cyferek.
Zniknie gotówka, za pomocą tego kodu wzystko załatwisz, opłacisz ;] to będzie znamię bestii. (wypalone laserem na ręcę, czy gdzieś).

pozdro

Avatar
Krzy$iek (niezalogowany) | 27.06.2008 15:49#15

W UE też sa rózne próby do cenzurowania internetu pod pretekstem walki z terroryzmem czy tez ochrony praw autorskich ! Ostani przykład Szwecji gdzie panuje juz totalna inwigilacja internautów..

Avatar
snajper (niezalogowany) | 27.06.2008 15:50#16

@ppp masz rację. Ja na ich miejscu olałbym sprawę i poczekał aż Chiny zablokują google.

Avatar
Darks (niezalogowany) | 27.06.2008 15:59#17

Nie dziwi mnie takie podejście Chin, bo nie jest to niczym nowym. Nie sądziłem jednak, że mają tam tak skretyniałą kadrę ludzi z branży IT. Sorry, ale na logikę powinni zablokować stronę tego gościa od Notepad++. Idąc taką drogą - wystarczy na każdym większym hostingu zamieścić na jednej ze stron niewygodną adnotację, a po pewnym czasie w Chinach www przestanie istnieć.

Avatar
Konrad (niezalogowany) | 27.06.2008 15:59#18

W Chinach przynajmniej nigdy tego nie cukrują. Nie nazywają cenzury Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, czy podobnie.

Avatar
AQQ (niezalogowany) | 27.06.2008 16:11#19

@Mayron
"Hmm, to po co komu internet w Chinach? Co tam NIE jest zablokowane?"

Jak to co? Strony (neo)nazistowskie, satanistyczne, pedofilskie, rasistowskie i inne propagujące przemoc i nienawiść

Avatar
Kry$tian (niezalogowany) | 27.06.2008 16:29#20

Jak to mawiał dziadek: "W ***** im się poprzewracało!".

Avatar
M$ jest BE (niezalogowany) | 27.06.2008 16:32#21

Blokady można ominąć przez Hamachi. Tylko koleś w chinach musi mieć sieć z kimś z innego kraju. Wtedy on udostępnia mu internet i może chińczyk poczytać o prawach człowieka...

Avatar
cojack (niezalogowany) | 27.06.2008 16:38#22

pozdrowienia dla skosnookich.

Avatar
amigib (niezalogowany) | 27.06.2008 16:40#23

widzę, że się nie rozdrabniają
jeden autor protestuje a cały projekt wisi

Avatar
~~Freedom~~ (niezalogowany) | 27.06.2008 16:47#24

Ciekawe... jakbym tu napisał, że Chiny są fe itp. to ciekawe czy zablokowali by vortal dobreprogramy.pl w chinach ;)

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 27.06.2008 16:54#25

A u nas to taka wolność? Nie mówię już o internecie bo na razie nasz rząd traktuje internet jak takie nie wiadomo co czego lepiej nie tykać, trochę to wstydliwe, trochę tajemnicze, trochę nie wiadomo jakie. Ale spróbujcie coś zbudować, prowadzić jakąś działalność to zobaczycie co wolno a czego nie. A i z innej beczki. Jeździć bez świateł nie wolno, bez pasów też nie, droga dojazdowa do posesji dziurawa ale wyrównać jej sobie nie wolno, bronić się przed napaścią nie wolno (wolno stać się ofiarą) itd. itp. W Chinach oczywiście posuwają się do skrajności, ale w naszej demokracji nie panuje aż taka wolność jakby się wydawało.

Avatar
oryx (niezalogowany) | 27.06.2008 16:55#26

@AQQ ,,,rzecz w tym ,że rząd chński WYMORDOWAŁ JUŻ /SŁOWNIE/MILION TYBETAŃCZYKÓW,,,1 000 000,ja też nie mam nic przeciwko chińczyką,ale ich rząd to MORDERCY W KRAWATACH,na teretorium TYBETU JEST DUŻO,BARDZO DUŻO ROPY,,,mówi ci to coś?

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.06.2008 16:58#27

Tak to jest jak gangsterzy dorwą się do władzy. Tylko nawiedzeni idealiści sądzą że głaskanie krokodyla zmieni go w baranka. Ten gang jest zbyt potężny i to oni zaczynają rządzić światem, i chyba już za późno na reakcję.

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 27.06.2008 17:09#28

"Nie sądziłem jednak, że mają tam tak skretyniałą kadrę ludzi z branży IT."

Akurat ludzie z IT raczej nie mieli w tej sprawie za dużo do gadania.

@WODZU
Jak wogóle możesz porównywać sytuację w Chinach do polskiej demokracji?! Zdajesz sobie sprawę jak ciężko się tam żyje?

Avatar
AQQ (niezalogowany) | 27.06.2008 17:42#29

@oryx
[rzecz w tym ,że rząd chński WYMORDOWAŁ JUŻ /SŁOWNIE/MILION TYBETAŃCZYKÓW,,,1 000 000,ja też nie mam nic przeciwko chińczyką,ale ich rząd to MORDERCY W KRAWATACH,na teretorium TYBETU JEST DUŻO,BARDZO DUŻO ROPY,,,mówi ci to coś?]

Nie zrozumiałeś mojego postu. Chodziło mi o to, że w Chinach blokowane jest wszystko, co porusza niewygodne tematy (prawa człowieka, Tybet itp.), natomiast strony nawołujące do przemocy i nienawiści są tam dopuszczalne, bo są zgodne z poglądami chińskich władz. Co do Tybetu - całkowicie się z Tobą zgadzam.

Pozdrawiam.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 27.06.2008 17:46#30

oryx | IPHASH : Y9-6B-B0-9E | 27.06.2008, 16:55

Ja myślę, że z ropa w tamtym miejscu, to tak nie do końca. Ale są inne bogactwa, równie atrakcyjne: bardzo bogate złoża chromu, miedzi, litu, żelaza, cynku i ołowiu oraz największe na świecie złoża uranu. Z akcentem na ostatnie. No ale mogę się mylić.

Avatar
Mały wielki człowiek (niezalogowany) | 27.06.2008 18:07#31

My tu w polsce mamy demokrację tylko na papierze, przykładów mógł bym mnożyć bez końca, podam tylko jeden malutki, tak jak tu ktoś wspomniał o światłach przez całą dobę i rok w samochodach - to przepis który niczego nie wnosi do bezpieczeństwa na drogach bo wedle badań za ubiegły rok bezpieczeństwo na drogach pogorszyło się bardziej niż jak jeździliśmy bez świateł, tu chodzi TYLKO O KASĘ !!! i nie bądźcie ludzie naiwni !!! w skrócie jest to przepis zmuszający nas do ponoszenia dodatkowych kosztów przy okazji niszcząc środowisko naturalne, pojazd jeżdżący non stop na światłach zużywa trochę więcej paliwa (ok. 0,1 - 0,2 l / 100 km.) jednak w przełożeniu na ilość poruszających się po kraju pojazdów, dla złodziei ustanawiających te bandyckie przepisy te "trochę" to jest to spora kasa, doliczyć jeszcze trza by było więcej sprzedanych żarówek, mandaty dla zapominalskich o włączeniu świateł itp. To nie jest wolność, ten przepis to jest pewien rodzaj przymusu, haraczu bandytyzmu, złodziejstwa, i to głupi. W Austrii obowiązek jazdy całą dobę na światłach został zniesiony po pierwszym roku kiedy doszli do wniosku że nie poprawia bezpieczeństwa a tylko naraża obywateli na koszty i niszczy bardziej środowisko naturalne, u nas liczy się tylko kasa. Świat zwariował na punkcie pieniędzy, postępu gospodarczego, rządzą tym światem świry o chorych totalitarnych ambicjach, a my ... cóż - jesteśmy tylko pionkami, zastraszanymi pionkami bojącymi się zareagować albo mającymi to w ... Ja się nie boje o tym pisać, mi mogą naskoczyć bo i tak nie zostało mi już wiele ale wy powinniście działać !

Avatar
HarryP (niezalogowany) | 27.06.2008 18:18#32

Nie rozumiem sensu blokowania dostępu do programu, który nie jest dla Chin "niewygodny". To jego autor tamtejszym władzom się w końcu nie podoba, a nie program. Poza tym jeśli zablokowali całe SourceForge (wystarczyło strony danego projektu), zablokowali dostęp do wielu innych programów, którym nie mają nic przeciwko.

A autor z pewnością umieści swój program gdzie indziej i dostępny będzie nadal.

@snajper
"@ppp masz rację. Ja na ich miejscu olałbym sprawę i poczekał aż Chiny zablokują google."
Chińczycy zaczną korzystać z AltaVisty, Yahoo Search, MSN Search i innej konkurencji

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 27.06.2008 18:21#33

Tylko współczuć osobą mieszkającym w Chinach. Niestety, ale podobne pomysły ma UE pod różnymi głupi pretekstami. Oby internet nie został pozbawiony swobody i wolności, bo będzie to samo co z telewizją.

Avatar
Zniesmaczony (niezalogowany) | 27.06.2008 19:10#34

Milion ludzi zgieneło, ale w Iraku. W 5 lat, dzieki USA, ktorego NIKT nie krytykuje i nie bojkotuje. Dane z Tybetu dotyczace miliona ofiar kupy się nie trzymają. Stado baranów daje się podpuszczać globalistom.

Avatar
Redys (niezalogowany) | 27.06.2008 19:40#35

@czarnowidz
"I sprawia, że wszyscy:
mali i wielcy,
bogaci i biedni,
wolni i niewolnicy
otrzymują znamię na prawą rękę lub na czoło
17 i że nikt nie może kupić ni sprzedać,
kto nie ma znamienia -
imienia Bestii
lub liczby jej imienia. "
Ap 13, 16-17

Niemniej nie przesadzałbym, niektóre wydarzenia z Apokalipsy wydarzyły się 500 lat temu, a na wiele będzie jeszcze trzeba poczekać. Niemniej nie zmienia to faktu, że sytuacja z mikrochipami w rękach przypomina słowa z owej Apokalipsy

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 27.06.2008 20:15#36

@Mały wielki człowiek- proponuję zamontować światła do jazdy dziennej na LEDach (np. Hella), wtedy zużycie paliwa nie wzrośnie. Dziwne że producenci nie montują takich seryjnie (wyjątek- niektóre Audi i Fiat 500). Przepis może nawet sensowny, ale samochody do niego nie przystosowane. Zapomnieli o przepisie nakazującym producentom montaż, bo światła mijania nijak się nie nadają na dzień (świecą w dół i na bok).

Polska to doskonały przykład, że ludzie mogą masowo nie przestrzegać prawa i jakoś żyją. Policja może nie mieć pieniędzy na benzynę i ma maszyny do pisania zamiast komputerów. Każdy może kupić kartę prepaid do komórki i nie musi rejestrować (chyba teoretycznie trzeba, ale ja nie zarejestrowałem i jakoś mi nie odcięli telefonu). Bez zezwolenia można kupić CB-Radio, nawet skaner szerokopasmowy i słuchać policji. Sądy wypuszczają przestępców bo więzienia są zapełnione.
I co? jeszcze wszyscy się nie wymordowali. Ba, nawet ludzie są coraz sympatyczniejsi. Przestąpczość maleje. I jednak się da.

Natomiast na świecie zaostrza się prawo, buduje więzienia, wyszukuje wydumanych terrorystów..

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.06.2008 20:19#37

Ludzie to przecież można ominąć na setki innych sposobów od ściągniećia tych programów z innych źródeł do ominiecia blokowania strony przez proxy, lub programy do tworzenia wirtualnej sieci jak hamachi.
internet ma to do siebie ze go nie zablokuja, bo są to na to za glupi...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.06.2008 20:19#38

Ludzie to przecież można ominąć na setki innych sposobów od ściągniećia tych programów z innych źródeł do ominiecia blokowania strony przez proxy, lub programy do tworzenia wirtualnej sieci jak hamachi.
internet ma to do siebie ze go nie zablokuja, bo są to na to za glupi...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.06.2008 21:00#39

Olimpiada w Pekinie to duzy błąd. Powinna być w Polsce. Pozdrawian

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 27.06.2008 21:03#40

Komuna i tyle, a w Polsce za czasów komuny to co cenzury może nie było? Niestety komuniści boją się wszystkiego a najbardziej tego, że ktoś obali ich rządy jak to się stało w innych krajach komunistycznych.

Pozdrawiam!

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 27.06.2008 21:44#41

@Morphdreamer

Jeśli w swoim zacietrzewieniu nie zdążyłeś doczytać mojego komentarza do końca rzuciwszy się do klawiatury aby wyrazić swoje święte oburzenie przytoczę Ci niezwykle ważny fragment mojej wypowiedzi: "...W Chinach oczywiście posuwają się do skrajności...".

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 27.06.2008 23:13#42

@WODZU
Wyobraź sobie, że doczytałem ten fragment, który nic nie zmienia. News opisuje skrajny komunizm w kraju, w którym ledwo da się żyć, a ty wyskakujesz z tekstem, że w Polsce:
"Jeździć bez świateł nie wolno, bez pasów też nie".

Oburzenia żadnego nie było, bo nie znam Cię, więc Twoje zdanie niewiele mnie obchodzi. Mimo wszystko Twoja wypowiedź była "trochę" nie na miejscu.

Avatar
Loonatic (niezalogowany) | 28.06.2008 0:28#43

Pragnę wszystkim przypomnieć, że rząd chiński podpisał kiedyś z Google umowę i od tamtej pory (czyli od bardzo dawna) Google w wynikach dla Chińczyków pomija wszelkie strony mające związek z hasłami typu "wolność", czy "prawa człowieka".
Dlaczego Google tak zrobiło? Bo wolało mieć pieniądze, niż narazić się na blokadę swojego serwisu w Chinach, gdzie mieszka ponad 1,3 miliarda ludzi.

Avatar
kubut (niezalogowany) | 28.06.2008 6:40#44

A ponoć jest NATO, ONZ które ponoć mają bronić praw człowieka...ale w chinach nie ma ropy, to nie warto się z nimi "kłócić"

Avatar
zibka (niezalogowany) | 28.06.2008 10:10#45

W którym kraju tak naprawdę przestrzegane są co do joty prawa człowieka.A bojkot Chin jest modny bo akurat chwytliwy medialnie.Po olimpiadzie się uspokoi.

Avatar
chinczyk (niezalogowany) | 28.06.2008 12:14#46

Blokują głupią propagandę, poprzez którą zachód próbuje osłabić silnego konkurenta. Gospodarka chińska przeżywa ogromny rozwuj, no i różne bojkoty są metodą na osłabienie tego kraju. Po co krytykować rząd chiński, jak nasz reżim komunistyczny- jest uznawany za ludzi honoru?? A zbrodniarze reżimowi- np. H. Wolińska bezkarnie pobierają wysokie emerytury- i nikomu to nie przeszkadza. Ktoś żałuje losu chińczyków, ale czy zwykłemu przeciętnemu polakowi jest lekko?? na leki brakuje, masę dzieci musi się dożywia w szkołach, ciuchy w ciucholandach kupują. To jest wielki kraj i ma prawo dyktować pewne warunki, a jakiś prymitywny programista notatnika, niech sobie poprotestuje np. w Afganistanie, Palestynie-- tam też giną niewinni ludzie.

Avatar
ALAMAKOTAAKOTMAPCHŁY (niezalogowany) | 28.06.2008 13:15#47

@M$
"Blokady można ominąć przez Hamachi. Tylko koleś w chinach musi mieć sieć z kimś z innego kraju. Wtedy on udostępnia mu internet i może chińczyk poczytać o prawach człowieka..."

A nie prościej przez tor-proxy :P

Avatar
des (niezalogowany) | 28.06.2008 14:53#48

rozmawialem wlasnie ze znajomym w chinach, i on jakos moze wejsc na sourceforge. Kolejna informacja podana po to, zeby podgrzac niechec do chinczykow przed olimpiada? zaczyna to byc zalosne... caly czas ktos wymysla kolejne bajki jak tam jest strasznie, wiekszosc ludzi tutaj nie moze zweryfikowac zadnych z tych informacji, i wpada w manie nienawisci. glupie.

Avatar
des (niezalogowany) | 28.06.2008 16:01#49

"@AQQ ,,,rzecz w tym ,że rząd chński WYMORDOWAŁ JUŻ /SŁOWNIE/MILION TYBETAŃCZYKÓW,,,1 000 000,ja też nie mam nic przeciwko chińczyką,ale ich rząd to MORDERCY W KRAWATACH,na teretorium TYBETU JEST DUŻO,BARDZO DUŻO ROPY,,,mówi ci to coś?"


Ze chinczycy biora przyklad ze stanow zjednoczonych ?:)

Avatar
oryx (niezalogowany) | 28.06.2008 22:09#50

DES .lepiej wiedzić ,lepiej ,niż nie lepiej/

Avatar
des (niezalogowany) | 29.06.2008 17:17#51

ciekawe... sprawdzilem sobie zrodlo, i tam zostal podany dowod w postaci screena z dzialania tracert. Sprawdzilem... i tak, pierwsze dwa adresy sa z chin, ale pozostale, ktore jeszcze odpowiadaly, to juz stany. Wyglada na to, ze brak odpowiedzi nastapil na jakims 3-4 serwerze w stanach, co oznacza, ze blokada ewentualna byla by zalozona w kaliforni :)

Avatar
Eter (niezalogowany) | 29.06.2008 18:04#52

"A i z innej beczki. Jeździć bez świateł nie wolno, bez pasów też nie" hmm dziwny przykład zabijać, gwałcić i kraść też nie wolno a jakoś nikt tego nie kwestionuje...
Co do Chin wyobraźcie sobie 1,5 miliarda ludzi do których dochodzi coś poza rządowej propagandy, że wcale tak dobrze im się nie wiedzie, że są wyzyskiwani, pracują za nędzne grosze a garstka ludzi zbija na nich niebotyczne fortuny... co tacy ludzie zaczynają myśleć i robić. No to teraz macie odpowiedź dlaczego rząd Chiński jest tak "wrażliwy" na tego typu wypowiedzi.

Avatar
Eter (niezalogowany) | 29.06.2008 18:13#53

chińczyk nie przesadzaj w Polsce może nie jest łatwo ( a gdzie jest ) ale jest już lepiej niż było. Z pracą jest łatwiej są możliwości z których można korzystać. Polacy uwielbiają narzekać a są ludzie i kraje gdzie jest naprawdę źle. Wielu ludzi umiera z głodu, ma ograniczony albo uniemożliwiony dostęp do nauki, ginie w wojnach lub w więzieniach. Co do osłabiania Chin jakoś nie wiedzę tego ze strony zachodu, np. pogrożenie paluszkiem w sprawie Tybetu jest śmieszne. Zachód i jego korporacje maja się w Chinach świetnie nie opłaca im się nic tam zmieniać!!!

Avatar
Piotr (niezalogowany) | 30.06.2008 10:16#54

są takie kraje czy organizacje które istnieją tylko dlatego, że szukają wroga. Walka to ich żywioł.

Avatar
Nikopol (niezalogowany) | 30.06.2008 11:39#55

To się nazywa totalitaryzm.
Jedna partia - jedno prawo - jedna myśl - jedna racja.

Więc cieszcie się, że mieszkacie w tej wrednej Polsce a nie w Chinach....
A Chiny ciężko będzie zmienić.
Oni żyją w takim systemi "jednomyślności" od tysięcy lat. Zawsze ktoś odgórnie narzucał działanie więc....

Avatar
Elk Cloner (niezalogowany) | 30.06.2008 14:29#56

@WODZU
"A u nas to taka wolność? Nie mówię już o internecie bo na razie nasz rząd traktuje internet jak takie nie wiadomo co czego lepiej nie tykać, trochę to wstydliwe, trochę tajemnicze, trochę nie wiadomo jakie. Ale spróbujcie coś zbudować, prowadzić jakąś działalność to zobaczycie co wolno a czego nie. A i z innej beczki. Jeździć bez świateł nie wolno, bez pasów też nie, droga dojazdowa do posesji dziurawa ale wyrównać jej sobie nie wolno, bronić się przed napaścią nie wolno (wolno stać się ofiarą) itd. itp. W Chinach oczywiście posuwają się do skrajności, ale w naszej demokracji nie panuje aż taka wolność jakby się wydawało."

Porównujesz ustrój Polski do ustroju Chin? Dobrze ty się czujesz?

@zniesmaczony
"Milion ludzi zgieneło, ale w Iraku. W 5 lat, dzieki USA, ktorego NIKT nie krytykuje i nie bojkotuje. Dane z Tybetu dotyczace miliona ofiar kupy się nie trzymają. Stado baranów daje się podpuszczać globalistom."

Skąd masz te dane dotyczące Iraku? Z GW?

@chinczyk
"Blokują głupią propagandę, poprzez którą zachód próbuje osłabić silnego konkurenta. Gospodarka chińska przeżywa ogromny rozwuj, no i różne bojkoty są metodą na osłabienie tego kraju. Po co krytykować rząd chiński, jak nasz reżim komunistyczny- jest uznawany za ludzi honoru?? A zbrodniarze reżimowi- np. H. Wolińska bezkarnie pobierają wysokie emerytury- i nikomu to nie przeszkadza. Ktoś żałuje losu chińczyków, ale czy zwykłemu przeciętnemu polakowi jest lekko?? na leki brakuje, masę dzieci musi się dożywia w szkołach, ciuchy w ciucholandach kupują. To jest wielki kraj i ma prawo dyktować pewne warunki, a jakiś prymitywny programista notatnika, niech sobie poprotestuje np. w Afganistanie, Palestynie-- tam też giną niewinni ludzie."

Obronę praw człowieka nazywasz głupią propagandą? Holokaust też był głupią propagandą ze strony ZSRR przeciwko silnemu konkurentowi - hitlerowskim Niemcom, tak? Użyłem takiego porównania, bo polityka chińska (zwłaszcza wobec Tybetańczyków) niewiele różni się od tego, co robili naziści.

Ktoś zadał pytanie, dlaczego Chiny blokują cały portal SourceForge.net. Otóż chcą, żeby administratorzy portalu usunęli ten program z portalu mimo iż nie narusza on regulaminu portalu. Kolejna chamska zagrywka ze strony Chin. Mam nadzieję, że admini nie ulegną presji skośnookich bandytów i program nie zostanie usunięty.

Pozdrawiam i zachęcam do bojkotu olimpiady.

Avatar
Lukass (niezalogowany) | 01.07.2008 8:08#57

@chinczyk
Gospodarka chińska przeżywa rozwój (tak, tak się pisze to słowo, a nie "rozwuj"), bo miliony Chińczyków ****** za takie pieniądze, jakie Ty wydajesz na drobne przyjemności. I nie opowiadaj, że Polacy mają tak źle. Przynajmniej mamy spore możliwości. A w wielu "bardzo biednych" rodzinach brakuje może na leki i ubrania, ale na wódę i papierosy to już jakoś wystarcza. Nie mówię, że we wszystkich, ale w wielu. I dlaczego obrażasz autora całkiem sensownego programu ("prymitywny programista notatnika")? Może protestować jak i gdzie chce, bo nie żyje w Chinach...

@zibka
"W którym kraju tak naprawdę przestrzegane są co do joty prawa człowieka.A bojkot Chin jest modny bo akurat chwytliwy medialnie.Po olimpiadzie się uspokoi."

Niby prawda. Ale różnica polega na tym, że w wielu krajach są starania, żeby te prawa były przestrzegane w większym stopniu, a w Chinach władza robi sporo, żeby obywatele w ogóle nie wiedzieli, w jakich warunkach żyją, jeśli porównać je do krajów zachodnich. Łamanie praw człowieka to coś w rodzaju efektu ubocznego - bo jeśli pozwolisz ludziom swobodnie się wypowiadać, komunikować, nawet czytać, to oni szybko się połapią, że w ich kraju jest coś nie tak.

Avatar
silvernt (niezalogowany) | 24.08.2008 21:16#58

O ile kojarze, to Google nie wyświetka chinczykom wszystkich stron w wynikach... Cenzura... ;/

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av