r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Coraz chętniej płacimy w darmowych grach

Strona główna Aktualności

Coraz popularniejszy staje się model, w którym gra, zazwyczaj typu MMO, zostaje udostępniona odbiorcom bezpłatnie, ale istnieje możliwość zakupu różnorakich cyfrowych dodatków za pieniądze, jeżeli ktoś ma na to ochotę. Według niedawnej ankiety NPD Group, amerykańskiej organizacji zajmującej się badaniem rynku, blisko 40 procent osób, które zainteresowały się tego typu produkcjami, ostatecznie skorzystało z systemu mikrotranskacji.

W internetowym badaniu udział wzięło blisko 6,5 tysiąca chętnych, dzieci i dorosłych. Wyniki uogólniono na USA. Około 38 procent ankietowanych regularnie gra w sieci w projekty f2p (free to play), a większość z tych, którzy zdecydują się za coś zapłacić, czyni tak w pierwszym miesiącu swojej przygody z danym tytułem. Co ciekawe, kobiety grają częściej i dłużej utrzymują zainteresowanie produktem, ale to mężczyźni chętniej inwestują w nieobowiązkowe dodatki. W Polsce jest podobnie — podczas gdy mężczyźni chętnie kupują nową broń lub lepszy samochód, grające kobiety jednak wolą swoje fundusze przeznaczyć na coś spoza gry, na przykład dostęp do programów telewizyjnych. 84 procent ankietowanych w USA przyznało się ponadto, że „darmowa” zabawa wciągnęła ich na dobre.

Okazało się również, że mężczyźni w wieku od 13 do 34 lat nawet jeżeli zakosztują modelu, to nie będą skłonni pozostać mu wiernym. Dzieje się tak z uwagi na fakt, iż w tym przedziale wiekowym mamy do czynienia ze „zwykłymi” graczami, skupiającymi się na tradycyjnych pudełkowych produktach na konsole oraz komputery. Oni zwykle oczekują innego rodzaju rozrywki, pełniejszej i bardziej zajmującej.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.