r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Coraz więcej spamu

Strona główna Aktualności

Zbliża się okres gorączki przedświątecznych zakupów, co wykorzystują spamerzy serwując nam coraz więcej niepożądanych e-maili reklamowych.

Jak informuje G DATA powołując się na dane zbierane przez jej partnera technologicznego - firmę Commtouch, w ciągu ubiegłych dwóch tygodni zaobserwowano przyrost bardzo dobrze zorganizowanej światowej wysyłki spamu. Dotychczasowy rekord stanowi weekend z 18-19 listopada 2006 - w ciągu tylko jednej godziny występowanie spamu podwoiło się. Podwojenie w przeciągu tak krótkiego czasu jest jak dotychczas niespotykane i najwyraźniej związane z bardzo wydajnymi bot-sieciami. Od ubiegłego tygodnia następuje dalszy wzrost liczby poczty elektronicznej zawierającej spam oraz phishing.

Tym razem spamerzy, w dużo większym niż dotąd stopniu, stawiają na spam zawierający różnego rodzaju obrazy (tzw. spam obrazkowy). W przesyłkach tego rodzaju nie znajdziemy treści zapisanych w postaci znaków ale obrazki na których znajduje się tekst. Taki rodzaj spamu nie jest rozpoznawany przez tradycyjne moduły antyspamowe, ponieważ analiza faktycznej zawartości plików graficznych jest bardzo trudna. Pomijając rozwiązania po stronie serwerów poczty, na poszczególnych komputerach ochronę zapewnić mogą jedynie zaawansowane programy/moduły antyspamowe umożliwiające analizuję zawartości obrazków i/lub łączące się z serwerami na których znajdują się wzorce takiego spamu. Jak podkreśla G DATA, zaimplementowany w jej produktach moduł OutbreakShield firmy Commtouch pozwala na odpowiednie klasyfikowanie i usuwanie tego typu przesyłek.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.