r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Darmowe treści w Internecie znikną z rynku?

Strona główna Aktualności

News Corporation - jeden z największych wydawców wprowadza opłaty za przeglądanie jego materiałów przez Internet.

Już od kliku dobrych lat istnieją w Internecie mikropłatności - proste, niewymagające przesadnych zabezpieczeń formy transakcji pomiędzy wydawcą a użytkownikiem. Wydawcy szukają sposobów, aby ich serwisy przynosiły zyski - w ten sposób zaistniała reklama w internecie. Ukształtowały się dwa modele biznesowe w serwisach informacyjnych. Pierwszy polega na udostępnianiu za darmo treści w zamian za wyświetlanie reklam, a drugim jest zwyczajne pobieranie opłat za wgląd do materiałów. Drugi model jest znacznie mniej popularny, chętnych do płacenia jest mniej, a ponadto zwykle ze względu na procedury dotarcie do materiału jest bardziej czasochłonne.

System opłat za treści postanowił jednak wprowadzić gigant medialny Rupert Murdoch, który jest właścicielem grupy medialnej News Corporation. Grupa może się pochwalić takimi tytułami prasowymi jak The Times, New York Post czy The Sun. News Corp. jest właścicielem również takich stacji telewizyjnych jak National Geographic Channel czy Fox. W Internecie zasłynął z zakupu portalu społecznościowego MySpace za ponad pół miliarda dolarów.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy jeden z największych wydawców na świecie ma zamiar wprowadzić opłaty w swoich serwisach informacyjnych. Na pierwszy ogień pójdą serwisy internetowe gazet, które już teraz są w trudnej sytuacji finansowej. Czy jest to wyjście przed szereg i nowy trend, czy jednak pojedynczy przypadek? Na razie nie ma informacji na temat wprowadzenia opłat przez innych wydawców.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.