Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Czasowe wyłączanie Windows 8

Idź spać, a muzyka gra ...Dlaczego w żadnym systemie operacyjnym nie można po ludzku zrobić wyłącznika czasowego. Osobiście uwielbiam słuchać muzyki "na dobranoc" z swojego PC do którego mam podłączony taki wzmacniacz własnej roboty na bardzo dobrych tranzystorach Toshiby

Na żadnym, systemie operacyjnym dla desktopów tego nie znalazłem i miałem nadzieję, że w nowym systemie od firmy Microsoft to znajdę ... i nie znalazłem ;/ Trzeba sobie jakoś poradzić ...

Rozwiązanie z wykorzystaniem programu Planowe Zadania

W systemie Windows, a dokładnie katalogu System32 możemy odnaleźć mały program shutdown.exe. Aby zobaczyć jakie ma możliwości najlepiej i najprościej:
  • 1. Wciśnij kombinację klawiszy <klawisz Windows> + R
  • 2. Wpisz w pole tekstowe cmd.exe i kliknij Uruchom lub naciśnij ENTER
  • 3. W okno konsoli wpisz polecenie shutdown.exe /?
  • 4. Zostaną zaprezentowane kombinacje parametrów dla tej aplikacji

Oczywiście można to sprawdzić również na MS TechNet. Interesuje nas wyłączanie komputera więc nasze polecenie będzie wyglądać tak:shutdown.exe -s

Krok po kroku

Uruchamiamy narzędzie Planowane zadania korzystając z wyszukiwarki programów dostępnej z poziomu skrótu znajdującego się na prawym boku ekranu. W zależności od języka Twojego systemu będzie to albo Task Sheduler albo Planowane Zadania

Rozwiązanie z wykorzystanie mojego małego programu

Z okazji premiery Windows 8 tylu blogerów napisało już swoje fajne programy m.in zamiennki dla Start Screen, więc jako programista amator i pasjonata tej dziedziny nie mogę nic nie dać od siebie. Byłoby to samolubne, a programik do obliczania sum MD5 się słabo spodobał więc dodaje moją małą cegiełkę do tego systemu ;) Myślę, że jest to rozwiązanie szybsze oraz wygodniejsze, ponieważ początkujący użytkownik może łatwo pogubić się w gąszczu ustawień powyższego programu i np ustawić wyłączanie systemu kiedy PC jest w stanie jałowym - to by była dopiero oszczędność :D

A dla fanów Delphi ...

function DoSpania(Flags: Word): Boolean; var iVersionInfo : TOSVersionInfo; iToken : THandle; iPriveleg : TTokenPrivileges; iaresult : DWord; begin Result:=False; FillChar (iPriveleg, SizeOf (iPriveleg), #0); iVersionInfo.dwOSVersionInfoSize := SizeOf(TOSVersionInfo); GetVersionEx(iVersionInfo); if iVersionInfo.dwPlatformId <> VER_PLATFORM_WIN32_NT then Result:=ExitWindowsEx(Flags, 0) else if OpenProcessToken(GetCurrentProcess, TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, iToken) then if LookupPrivilegeValue (NIL,'SeShutdownPrivilege', iPriveleg.Privileges[0].Luid) then begin iPriveleg.PrivilegeCount := 1; iPriveleg.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED; if AdjustTokenPrivileges (iToken, False, iPriveleg, Sizeof(iPriveleg), iPriveleg, iaresult) then Result:=ExitWindowsEx (Flags, 0); end; end;

Wywołanie funkcji

DoSpania(EWX_FORCEIFHUNG or EWX_POWEROFF);

Flaga EWX_FORCEIFHUNG wymusza zamknięcie mimo braku zgody innych programów,natomiast EWX_POWEROFF to flaga kluczowa mówiąca co chcemy zrobić ;)Jeśli system odmówi współpracy funkcja zwraca wartość FALSE w przeciwnym wypadku TRUE;

Oczywiście możemy kombinować z flagami jak kucyk pod górę. Zachęcam do lektury tego co przygotował dla nas Microsoft - podano jak na tacy.Raczej kod nie wymaga tłumaczenia, a wywoływane funkcje to wszystko WinAPI

Linki:

1. Pobierz Czasowy wyłącznik PC dla Windows 8:http://ultimateplayer.com.pl/.../Timer.zip2. Raport antywirusowy dla samego pliku wykonywalnego Timer.exe:https://www.virustotal.com/file/7a393aca4f2cec34629b811286f95f4493b7fc...3. Raport antywirusowy dla dostępnego do pobrania archiwum Timer.ziphttps://www.virustotal.com/file/dcd03d25d852d4a245b8a8bd280581e8c022f8...4. Ciekawostka na blogu Microsoft Tech Nethttp://blogs.technet.com/b/longhorn-poland/archive/2009/05/25/shutdown... 

windows porady

Komentarze

Chemical Attack  11.12.2012 11:41 #1

"Dlaczego w żadnym systemie operacyjnym nie można po ludzku zrobić wyłącznika czasowego"

Można, w Ubuntu ściągasz jeden program i masz to jednym kliknięciem załatwione:D Ba, nawet możesz sobie wybrać czy ma się wyłączyć o określonej godzinie, czy może za określony czas..

Chociażby jeden z przykładów, ale nie jedyny:

http://www.ubucentrum.net/2008/02/automatyczne-wyczanie-komputera.html

Można znaleźć więcej:D

DelphiX  11.12.2012 11:46 #2

@Chemical Attack

Tak, ale "wbudowanego" w aplet wyłącznika systemu ;)

PS. Aby nasz komputer stał się Wyłącznikiem czasowym dla całego sprzętu należy się zaopatrzeć w listwę zasilającą Master - Slave. Kiedy pobór prądu przez gniazdo Master zaniknie bądź zejdzie do ustalonego potencjometrem progu pozostałe gniazda zostaną wyłączone.

Jak uda mi się znaleźć kabel od aparatu to dodam zdjęcie listwy ;)

Over  11.12.2012 12:55 #3

No Napewno jest to ciekawszy programik anżeli obliczanie sum MD5 :)

DelphiX  11.12.2012 12:59 #4

Tak wygląda taka przykładowa lista - tutaj jakaś stara co nawet nie pamiętam gdzie była zakupiona:
http://i.imm.io/OJZB.jpeg

Chemical Attack  11.12.2012 13:03 #5

Nie wyświetla mi się ta strona:/ Pokazuje mi Chrome że jest zagrożenie Phishingiem:/ Wbudowanego faktycznie nie ma.. choć chyba można spotkać jakieś namiastki tego typu rozwiązań.

klisza  11.12.2012 13:20 #6

można i tak, ale ja używam od dawna czegoś takiego:

http://www.airytec.com/en/switch-off/

no i w tray'u w przypadku windows 8 pokażą się opcje do wyłączania systemu, jakby ktoś nie mógł przywyknąć do "nowej" metody

sgj  11.12.2012 13:45 #7

@DelphiX "Dlaczego w żadnym systemie operacyjnym nie można po ludzku zrobić wyłącznika czasowego. "

Można, jedną drogę jaką jest właśnie planowanie opisałeś. Jest jeszcze druga prostsza, wykorzystująca po prostu opcje zasilania.

Axles  11.12.2012 14:00 #8

DelphiX dzięki, skorzystam na pewno. Jakbyś chciał się sprawdzić to może byś z czasem spróbował dodać opcję do programu typu 'Wake on lan' :) ? Przypuszczam, że może to być programistyczne skomplikowane, no ale zawsze to wyzwanie jakieś :]

Kintoki  11.12.2012 14:10 #9

"Idź spać, a muzyka gra ..."
Foobar ma wtyczkę do wyłączania komputera, ustawiasz event i idziesz spać

klisza  11.12.2012 14:21 #10

Foobar ma wtyczkę, owszem, nawet to można lepiej ustawić - druga wtyczka "pause on lock" czy jakoś tak i switch offem, albo screen saverem ustawić blokowanie stacji po jakimś czasie. Ja komputera nie wyłączam na przykład, więc wolę takie rozwiązanie.

FaUst  11.12.2012 14:30 #11

Po kiego grzyba w tytule jest Windows 8 (pytanie retoryczne- każdy zna odpowiedź) skoro wpis dotyczy każdego systemu od Windows 2000 w górę?

Wpis jest defacto obudowanym opisem wtórnego programiku których powstało pierdyliard^n więc nie wiem dlaczego znalazł się na głównej stronie.

Darthnorbe  11.12.2012 14:35 #12

A nie lepiej po prostu ściągnąć CWK?

Mk13  11.12.2012 14:38 #13

Nie wiem jak teraz ale wcześniej CWK był bezużyteczny na Windows 8 - instalator pluł się, że zła wersja systemu. Ciekawe po cholerę, skoro zasada działania się nie zmieniła i jest to utrudnianie na siłę życia.

sgj  11.12.2012 14:39 #14

@FaUst

Jak to po kiego? Dajesz w tytule "Windows 8" i już bierzesz udział w konkursie.

Swoją drogą ten wpis nawet nie stwarza pozorów powiązania z Windows 8. Ot chociażby użycie standardowego EWX_POWEROFF zamiast zamykania hybrydowego w Windows 8 (EWX_HYBRID_SHUTDOWN).

kamil_w  11.12.2012 14:49 #15

OK. A teraz w drugą stronę - czasowy włącznik komputera poproszę. Póki co korzystam z programu KMWakeup, bo nie doszedłem do tego, jak zrobić to za pomocą planowanych zadań.

Rav-X  11.12.2012 14:54 #16

"Dlaczego w żadnym systemie operacyjnym nie można po ludzku zrobić wyłącznika czasowego"

Jak niema jak jest chyba w każdej dystrybucji Linuksa wydając jedno krótkie wnet idiotycznie proste i logiczne polecenie "shutdown" np.:

- su lub sudo shutdown -P 01:40 - gdzie komputer wyłączy się o danej (albo po odliczeniu, teraz nie pamiętam) godzinie i minucie
- su lub sudo shutdown -P +40 - gdzie komputer wyłączy się po odliczeniu podanych minut.

Więc nie w żadnym systemie tylko w biedocie zwanej Windowsem.

A na Windowsie polecam Airytec Switch Off lub AIMP'a który ma tą opcję wbudowaną.

tfl  11.12.2012 15:33 #17

@Rav-X

shutdown /t xxx (w sekundach)

dziekuje, pozdrawiam fanboja.

KyRol  11.12.2012 15:44 #18

"Dlaczego w żadnym systemie operacyjnym nie można po ludzku zrobić wyłącznika czasowego"

@tfl: to co podał @Rav-X to namiastka możliwości. W GNU/Linux możesz napisać skrypt, który będzie się wykonywał warunkowo, można użyć crontaba lub wykonać kilka poleceń w jednej linii. Nie ogranicza się to do słuchania muzyki a do wykonywania konkretnych zadań, np. można pobrać plik wgt-em i po jego pobraniu zamknąć system. W Ubuntu nawet możliwe jest wyłączenie systemu bez uprawnień użytkownika o wyższej randze...

Nie twierdzę, że w windows się tego nie da zrobić, tylko uważam, że nie jest to w żaden sposób wygodne czy proste, co z resztą skutecznie zobrazował autor wpisu.

Jak to było? Dziękuję, pozdrawiam WINfanboja...

Kintoki  11.12.2012 15:44 #19

@tfl jest tylko jedno małe ale... czas maks 10minut...

okokok  11.12.2012 15:47 #20

A na macu da się ustawić żeby o określonej godzinie np. 9:00 rano włączył się iTunes i zaczął grać muze. No dobra, na Windowsie i Lunukzie też się da, ale jest małe ale - komputer musi być włączony. Na macu sam się włączy :D

KyRol  11.12.2012 15:52 #21

@okokok: Jesteś tego pewien, że się nie da? Bo ja uważam, że to może zależeć od BIOSu/UEFI płyty głownej, a nie systemu... Sam miałem taką płytę bodaj pod Pentium 3...

Dalej - mając router i kartę sieciową jest coś takiego jak wake-on-lan.

AdrianSasquatch  11.12.2012 16:00 #22

@okokok
Żaden komputer nie może się tak po prostu włączyć. Albo musi to być stan uśpienia, albo za wybudzanie jest odpowiedzialny jakiś dodatkowy komponent na płycie głównej, w każdym razie coś, co jest cały czas aktywne. (z biologii miałem 2, więc na jabłkach się nie znam i nie wiem, jak u nich ta funkcja działa ;p)

okokok  11.12.2012 16:00 #23

Oczywiście, tez kiedyś miałem taką płytę, ale już dawno tego nie widziałem. Tylko że na Macu wystarczy w Automatroze wstawić iTunes -> Play -> Lista i już jest, bez kombinowania.
BTW: Używamy tego w szkolnym radiowęźle.

okokok  11.12.2012 16:06 #24

AdrialSesquatch, komputer nie jest wtedy uśpiony, ale jest podłączony do prądu, a jak wiemy z Biologii linia 5 V jest wtedy pod napięciem i dlatego pwr btn na PC/Macach działa.

okokok  11.12.2012 16:09 #25

@DelphiX, masz jakąś swoją stronę? Nie tego programu do radia, tylko z innymi projektami takimi małymi? Dałbyś źródła?

KyRol  11.12.2012 16:12 #26

@okokok: tylko czego to dowodzi? Apple stara się wykorzystywać swoją pozycję dodając cuda-wianki do swojego EFI. Dziwne będzie, gdy sprzęt z UEFI nie będzie tego potrafił.

Osobiście dla mnie żadna rewelacja, nie ma emejzingu. Komputer to nie kuchenka elektryczna, gdzie przydałoby się aby żarcie się zagrzało na czas. Większym problemem jest wyłączenie komputera niż jego włączenie. Przeciętny telefon można podłączyć pod wieżę, nastawić budzik i wyjdzie na to samo.

Poza tym jak wspomniałem, można użyć wake-on-lan i ustawić skrypt startowy - koniec filozofii... Uruchomić wtedy możesz wszystko, nie tylko iTunes...

KyRol  11.12.2012 16:16 #27

@AdrianSasquatch: to tak aby Ciebie nikt tu nie zbałamucił: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wake_on_LAN

Masz tu opisane dokładnie co się dzieje z zasilaczem.

septim  11.12.2012 16:24 #28

@Kintoki nie opowiadaj głupstw spokojnie ustawiam na ponad 2 godziny i jakoś problemu nie mam

okokok  11.12.2012 16:26 #29

Dowodzi to tego że ktoś kto nie ma nic wspólnego z IT, na Macu ustawi sobie włączanie iTunes-a o określonej godzinie, za pomocą kilku kliknięć w bardzo łatwym w obsłudze interface, a na pewno nie poradzi sobie ze zrobieniem wol z nie wiadomo czego w sieci lokalnej, aby włączyć kompa, albo nawet z ustawianiem tego w biosie, a później kombinowaniem jak odpalić WMP tylko o 9:00 rano.

A co do UEFI, to w nim też jest to możliwe, gdyby go ktoś na M. nie postanowił wykastrować i zabezpieczyć :D

Dobra EOT.

Kintoki  11.12.2012 16:31 #30

@septim
""/t xxx Set the time-out period before shutdown to xxx seconds.
The valid range is 0-600, with a default of 30.
Using /t xxx implies the /f option.""
Vista +
Coś się zmieniło w w8? W xp chyba nie było ograniczeń...

przemor25  11.12.2012 16:46 #31

AIMP również ma coś takiego.

sgj  11.12.2012 17:24 #32

@Kintoki

" /t xxx Ustawia limit czasu zamknięcia systemu na xxx sekund.
Prawidłowy zakres to 0-315360000 (10 lat), domyślna wartość to 30

Jeśli limit czasu jest większy niż 0, jest implikowany
parametr /f."

_qaz7  11.12.2012 17:44 #33

@Nie twierdzę, że w windows się tego nie da zrobić, tylko uważam, że nie jest to w żaden sposób wygodne czy proste, co z resztą skutecznie zobrazował autor wpisu.

cmd>at 18:00 /interactive shutdown /s /t 0

tfl  11.12.2012 17:46 #34

@Kyrol

Wybacz mi moja bezczelnosc, ale pragne zauwazyc, ze chodzilo o wylaczanie komputera przy pomocy jednej komendy, co jak udowodnilem da sie zrobic w windows. Ty mi teraz piszesz o tym co poza tym sie da zrobic w linuxie, a nie da w windows? I podajesz przyklad wgeta, ktora jest aplikacja i (o ironio) posiada porta na windows? Czy kiedykolwiek, raz w zyciu, zadales sobie trud zapoznania sie z mozliwosciami vbs?

Ja nie jestem fanboejm windows. Jestem hejterem tych, ktorzy, i nie bojmy sie tego stwierdzenia, gadaja glupoty na forach i w komentarzach, robiac z siebie wszechwiedzacych, jasnieoswieconych, tymczasem ich wiedza jest tak nikla, tak byle jaka, tak nic nie warta, ze rodzi to moje szczere obawy o ich umiejetnosci poradzenia sobie z zakupem biletu w automacie. Ale wylegajcie sie, klonujcie, postepujcie nadal jak postepujecie. Gwarantuje to pewne posady do pozniej starosci tym, ktorzy nie maja klapek na oczy i potrafia przed upublicznieniem swojej opinii ja zweryfikowac.

PS.
"W Ubuntu nawet możliwe jest wyłączenie systemu bez uprawnień użytkownika o wyższej randze" (SIC!!!!)

a.n  11.12.2012 17:49 #35

Nie lepiej stworzyć skrót z określonym czasem do wyłączenia zamiast stukać w wierszu poleceń: gospoda.blogspot.com/2011/02/automatyczne-wyaczanie-komputera.html ? :)

Rav-X  11.12.2012 19:57 #36

@tfl
"dziekuje, pozdrawiam fanboja."

Dzięki za "łatkę" fanboja ale muszę ciebie zawieść bo nim nie jestem, chociaż oczywiście uwielbiam GNU/Linuksa bo to są porządne systemy, ale do Windowsa nic nie mam bo sam używam i powiem ci w tajemnicy że wydałem nawet 129 zł na aktualizację do Win8, i nawet podoba mi się ten system.

Co do polecenia "shutdown" w Windowsie to przyznam się że nie miałem o nim pojęcia, więc Windows zyskał tutaj w moich oczach, mimo że i tak nie jest to tak rozbudowana funkcja jak pod Linuksem.

tfl  11.12.2012 20:35 #37

Moze na uzywanym przeze mnie linuxie 12.04 jest jakas okrojona wersja... ale czy shutdown poza 8 przelacznikami ma cokolwiek wiecej do zaoferowania? I czy nie przeginasz, ze opcja do restartowania i wylaczania komputera jest rozbudowana?

Moj win7 potrafi tez wylaczyc komputer zdalnie, bez nawiazywania polaczenia ssh. Potrafi tez po wylaczeniu komputera odpalic go ponownie i uruchomic wszystkie wczesniej odpalone aplikacje. Ubuntu? Niu niu.

Wiec czy aby na pewno ten twoj shutdown jest tak faktycznie bardziej rozbudowany? Czy moze... najzwyklej piszesz ot tak, co slina na jezyk przyniesie, troche nie wiedzac o czym?

DelphiX  11.12.2012 20:43 #38

@sgj
Myślisz, że pisałem aplikacje pod konkurs ? To się grubo mylisz w przeciwieństwie do Ciebie mam za grosz honoru i pilnuje tylko swojego nosa, zawsze mogę pomóc nigdy nie hejtuje i nie wzdycham żalami pod czyimiś pracami.
I uwielbiam chwalić innych - szczególnie grafików i muzyków. Mam szacunek do ludzi z talentem bo sam niestety jeszcze żadnego u siebie nie odkryłem.

Programista ma być skromny i robić coś fajnego. To lubię i to jest moja pasja. Może nie jedyna. Ale kurcze widzę dziecko, które mi podlatuje pod wpisy i się żali. Ile Ty masz lat ? Nie jestem z tych co chodzą dumnie i się podniecają, że coś umieją, bo nie ma osób które wszystko umieją, a pycha prowadzi do katastrofy.

A wiec, że Twoje wielkie menu start można załatwić 1 gotowym komponentem z JVCL, zresztą nigdy bym takiego suplementu nie napisał, bo nie mam zamiaru psuć Microsoftowi 8 - 2xMenu_Start to za dużo - chyba, że nie wiesz do czego służy Start Screen. I MS nie zrobił gafy, bo na takimi rzeczami siedzą ludzie którzy są wybitniejsi od Ciebie czy od mnie z milion razy.

Nie wiem masz jakiś problem ?
Myślisz, że jak jestem fanem kucyków to jestem jakimś frajerem, któremu można cisnąć ? To trafiłeś fatalnie ;)


Tak jak pisałem w pierwszym swoim wpisie - pobrałem 8 bo miałem wątpliwości czy mój program będzie działać na niej ok - pisałem na fanpage programu dawno temu. Pobrałem i przetestowałem 8 nie dla dp, nie dla konkursu tylko dla siebie. Co mi z konkursu w których są XBOX jak wymiotuje na widok obrazu 3D w grach - nie dam rady oglądnąć let's playa na YT. Zresztą moje wpisy są takie bez polotu(a jest masa pięknych wpisów wielu starszych blogerów) wręcz bym powiedział byle jakie, bo niestety nie należę do osób które potrafią paplać - wolę obrazki, jestem elektronikiem i czytam schematy a nie eseje. W elektronice rysuje się schematy, piękne czytelne schematy.

Mam swój program który piszę od lutego za darmo - jeszcze ile razy miałem przez niego stargane nerwy - ale i tak jestem z niego zadowolony i będę go rozwijał, bo lubię.

Pozdrawiam i dziękuje za przeczytanie wpisu,
programy będą dalej rozwijane i będę dalej pisał o programowaniu itd,
teraz mam na głowie aktualizacje radyjka i skończenie playera pod Winde

DelphiX

sgj  11.12.2012 20:53 #39

O tak, jak już się pożaliłeś jaki ten świat jest zły i w ogóle to teraz jeszcze znowu wezwij swoich niezarejestrowanych(tych od poprzedniego wpisu) kolegów żeby po mnie pojechali, bo jak mogłem napisać komentarz pod Twoim wpisem.

I i jeszcze jedno. Dziecko, jestem starszy od Ciebie więc zamilcz zanim znowu coś takiego napiszesz.

DelphiX  11.12.2012 20:57 #40

@sgj
Nie żale się i nie nasyłam nikogo - skąd taki pomysł, napisz jeszcze że Windowsa napisali Illuminati :D
w ogóle Brain Tracy zakazuje żalenia się bo to niszczy osobowość ;)

"I i jeszcze jedno dziecko. Jestem starszy od Ciebie więc zamilcz zanim znowu coś takiego napiszesz."
(...) no comment

W informatyce liczy się współpraca, miałem nawet zaproponować czy by nie zrobić razem jakiegoś "scyzoryka" dla 8 (jak ma Ubuntu) - tyle osób tu fajne rzeczy pisało i myślę, że gdyby taki projekt powstał na dp było to powodem do międzynarodowej dumy ;)

@okokok
Proszę, nie ma komentarzy bo to maleństwo ;) Otworzysz w każdym Delphi
http://ultimateplayer.com.pl/files/dev/TimerSrc.zip

KyRol  11.12.2012 22:08 #41

@tfl: A napisałem, że nie można? Nie napisałem, napisałem, że to nie jest takie proste. W windzie możesz zainstalować nawet cygwina, tylko co z tego? m$ postarał się o klienta? guzik. Inna sprawa, że nie zrobisz wszystkiego nawet w cygwinie, do tego wydajność w niektórych zastosowaniach pozostawia więcej niż sporo do życzenia. Jak coś Ci to pomoże, proszę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cygwin

Nie wybaczam twojej bezczelności, na przyszłość zastanów się zanim coś napiszesz. To ty w pierwszej kolejności napisałeś głupio i jeszcze przy tym niczym szczególnym się nie popisałeś. Teraz masz pretensje do innych?

"Moj win7 potrafi tez wylaczyc komputer zdalnie, bez nawiazywania polaczenia ssh. Potrafi tez po wylaczeniu komputera odpalic go ponownie i uruchomic wszystkie wczesniej odpalone aplikacje. Ubuntu? Niu niu."

Tej bzdury już nie skomentuję...

tfl  11.12.2012 22:24 #42

@Kyrol, alez skomentuj. Udowodnij, ze nie mam racji. Dawaj. Ale nie dasz.

I co mi po cygwinie? Ja moge miec wgeta skompilowanego pod win32. Od tworcow aplikacji. Aplikacji, ktora sie uruchamia w systemie operacyjnym zarowno linux, jak i windows. Kwestia odpowiedniej kompilacji. Watpie, zeby ci to cos pomoglo, ale prosze:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompilacja_%28informatyka%29

I powtarzam po raz kolejny - mam tam gdzie siedze, czy uzywasz windows czy linux. Mam zaraz obok to, ktory system jest lepszy, a ktory gorszy. Nie kreca mnie takie gadki. Wkurza mnie natomiast niemilosiernie, gdy ktos kreci makaron na uszy, wierzy w banialuki, ktore opowiada, a jak mu sie wytyka, ze nie do konca ma racje, to wymysla sie nowy temat do pseudodyskusji.

KyRol  11.12.2012 22:36 #43

@tfl:

"alez skomentuj. Udowodnij, ze nie mam racji. Dawaj. Ale nie dasz."

A siedź samemu w tej piaskownicy... Przynajmniej będę miał tę satysfakcję, że nie będziesz mądrzejszy...

"I co mi po cygwinie? Ja moge miec wgeta skompilowanego pod win32"

To se miej. Terminal oferuje znacznie większy wachlarz możliwości niż proste pobieranie plików, odtwarzanie muzyki czy zamykanie systemu... Cały czas operuję na przykładach oferujących znacznie większe możliwości. Nijak mają się do tego twoje przykłady z kompilacją czy docinki słowne.

KyRol  11.12.2012 22:42 #44

@_qaz7:

"cmd>at 18:00 /interactive shutdown /s /t 0"

Taaak... a co się stanie gdy defragmentacja dysku nie zdąży się ukończyć lub wyskoczy pop-up z jakimś komunikatem?

_qaz7  11.12.2012 23:15 #45

@kyrol

shutdown wywołuje normalną procedurę zamknięcia, wszystkie aplikacje dostają WM_CLOSE, wszystkie bufory I/O są flushowane, wszystko się dzieję tak jakbyś wcisnął zamknij z menu, a możesz to zrobić i z działającym defragiem. Jak bardzo chcesz żeby żadna aplikacja nie zatrzymała zamknięcia, to masz przełącznik force.

a jeśli już bardzo się obawiasz zamykania system podczas pracy defraga to zawsze możesz czekać do końca - skrypt w powershell sprawdzający co 5 minut czy na liście processów jest defrag.exe czy dfrgntfs.exe, jeśli nie, to shutdown

KyRol  11.12.2012 23:34 #46

@_qaz7:

"shutdown wywołuje normalną procedurę zamknięcia, wszystkie aplikacje dostają WM_CLOSE, wszystkie bufory I/O są flushowane, wszystko się dzieję tak jakbyś wcisnął zamknij z menu, a możesz to zrobić i z działającym defragiem. Jak bardzo chcesz żeby żadna aplikacja nie zatrzymała zamknięcia, to masz przełącznik force. "

Dobrze o tym, wiem, dlatego zadałem prowokacyjnie pytanie. Ja i ty to wiemy, ale nie wszyscy czytający komentarze.

"a jeśli już bardzo się obawiasz zamykania system podczas pracy defraga to zawsze możesz czekać do końca - skrypt w powershell sprawdzający co 5 minut czy na liście processów jest defrag.exe czy dfrgntfs.exe, jeśli nie, to shutdown"

No dobra, ale co będzie gdy np. program do nagrywania płyt wyrzuci popup w stylu "naciśnij ok aby rozpocząć nagrywanie drugiej sesji"? Albo otworzy się monit UAC? powershell jest dobry, jest też kilka przemyślanych aplikacji, niektóre nawet można uruchamiać z parametrami skrótem aby te nie wyrzucały popupów, niemniej nie da się tego wymusić na wszystkich...

tomasz86_ (niezalogowany) 12.12.2012 07:03 #47

Program nie obsługuje Unicode...

tfl  12.12.2012 07:53 #48

@Kyrol

latwe bylo do przewidzenia, ze nie dasz.

Axles  12.12.2012 10:15 #49

Oj ludzie, zrobiliście pobojowisko w wpisie DelphiXa, fakt komentarzy się nazbierało, ale czy o takie mu chodziło?

@DelphiX jak tam moje pytanie, mógłbym prosić o odpowiedź.

KyRol  12.12.2012 12:50 #50

@tfl:
"latwe bylo do przewidzenia, ze nie dasz"
chwalisz czy się żalisz? Ostatnio nie mam w zwyczaju wdawać się w dyskusję z pieniaczami i tyle.

tfl  12.12.2012 13:16 #51

@Kyrol

A jak nazwiesz czlowieka, ktory wtraca sie do rozmowy, wrzuca swoje marne trzy grosze, a potem, gdy jego niekompetencja jest juz oczywista na sile probuje wyjsc tylem? Badz ostrozny w ocenach - nazywac bedziesz sam siebie.

DelphiX  12.12.2012 14:49 #52

@tomasz86
Delphi 2005 Personal nie obsługuje Unicode, a nowe IDE to koszt 200 euro - dla studenta za dużo, bo mam inne wydatki - nowy laptop i 8 pasuje bo Toshiba Satellite L40 z Celeronem 1.86 GHz to dziś ciężko obejżeć film na YT :D

@Axles
Nie o takie komentarze mi chodziło, nie lubię wojen , jeszcze o coś bezdusznego jak oprogramowanie
Rozumiem, że program ma wtedy wysłać do jakiegoś kompa "Magiczny Pakiet" i go włączyć tak ?
To nie ma problemu ;)

@_qaz7
Wszystkie programy muszą się zgodzić na zamknięcie systemu w innym przypadku pokazuje się takie okienko systemowe z odliczaniem do zamknięcia programu. Chyba, że wymuszasz to flagą EWX_FORCEIFHUNG - wtedy nie ma gadania i strzał, dlatego dałem ostrzeżenie :)

Anonim (niezalogowany) 25.12.2012 16:11 #53

W Kubuntu nic nie trzeba instalować! Wystarczy w konsoli wpisać polecenie i wszystko! Coś autor nie zna się na systemach, bo opowiada głupoty.

DelphiX  08.01.2013 18:25 #54

@Anonim
Jakie polecenie ? A na Windows się nie da ? Co mi z jednego polecenia ? To musi być ładnie dla końcowego użytkownika, nie dla kogoś kto zna polecenia terminala lub Power Shella

karabasz9 (niezalogowany) 09.05.2013 00:48 #55

fajny przydatny programik możesz zrobić więcej minut? byłoby fajnie dzięki z góry

kuba1974 (niezalogowany) 27.09.2013 12:48 #56

Fajny programik.Dzięki

pciproblem  21.05.2014 02:29 #57

super ale czemu tylko 100 min ?