r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

„Designed For Family”, czyli przeznaczony dla dzieci sklep Google P(l)ay

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Google jest gotowe do podjęcia kolejnych działań mających umożliwić bezpieczne korzystanie z Internetu dzieciom. Po uruchomieniu YouTube Kids, do potrzeb najmłodszych użytkowników ma zostać dostosowany sklep z aplikacjami Google Play. Nie można wykluczyć, że pomysł sklepu z aplikacjami dla dzieci spotka się z krytyką przez ostatnie kontrowersje wokół reklam wyświetlanych w YouTube Kids.

Przedsięwzięcie mające dać dzieciom łatwy dostęp do najlepszych przeznaczonych dla nich aplikacji nosi nazwę „Designed For Family”. Według Google'a nacisk ma być położony na odnajdywanie i popularyzację aplikacji, które będzie przede wszystkim cechować wysoka jakość. Nie chodzi zatem tylko o stworzenie oddzielnej kategorii w sklepie, ale też o oddzielnie ziarna od plew.

Oczywiście w „Designed For Family” niedostępne będą wszystkie aplikacje, które zostaną uznane za nieodpowiednie dla dzieci. Ma się to odbywać w ramach selekcji dokonywanej przez ludzi, a nie w zautomatyzowanym procesie. O ręcznej weryfikacji aplikacji i nadawaniu im rankingu wiekowego pisaliśmy jakiś czas temu, dziś poznajemy motywację takich działań Google.

r   e   k   l   a   m   a

Sklep z aplikacjami, podobnie jak same aplikacje nie podlegają amerykańskiemu prawu ściśle regulującemu zasady reklamowania produktów i usług wśród dzieci. Można się zatem spodziewać, że „Designed For Family”, podobnie jak YouTube Kids, będzie zawierało treści reklamowe, które wzbudzą kontrowersje wśród organizacji chroniących prawa konsumenta. Google zdaje się w tym przypadku na prawo danego kraju i to ono ma określać jakie reklamy mogą się pojawić w nowym sklepie. To jednak nie wszystko.

Kluczową kwestią jest fakt, że sklep z aplikacjami w samych swoich założeniach jest pewną formą reklamy. Ma oczywiście praktyczne zastosowanie, jednak opisy aplikacji, często przecież płatnych, są pewną formą namawiania do kupna. Aplikacje dostępne w sklepie dla dzieci mają być selekcjonowane w ramach ściśle określonych reguł. Można się z nich dowiedzieć, że zabronione jest między innymi reklamowanie gier, programów i treści multimedialnych nieodpowiednich dla osób poniżej 13 roku życia, a także używek, erotyki, przemocy i hazardu.

Korporacja dość istotnie poszerzyła w ostatnim czasie możliwości reklamodawców, o czym pisaliśmy na początku miesiąca. Nie jest jeszcze jasne, kiedy sklep „Designed For Family” zostanie oficjalnie uruchomiony, jednak można się spodziewać, że wywoła krytykę podobną do tej, która spotkała YouTube Kids.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.