Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Rozszerzenie DPmaniak i problemy z Google Chrome Web Store (czyli jak nie zwariować!)

"Wszystko jest fajnie, jak jest fajnie. Ale jak nie jest fajnie, to jest nie fajne" - kiedyś te "mądre" słowa usłyszałem w jakimś filmie, zapewne była to komedia. I chyba odnośnie tego wpisu ten gatunek filmowy, jak również cytat, pasują idealnie. Komedia, no i nie jest fajnie.

Jakiś czas temu stworzyłem dla kilku aktywnych użytkowników (jak również dla siebie i każdego kto reflektuje), rozszerzenie do przeglądarki Google Chrome o nazwie DPmaniak.

DPmaniak - rozszerzenie do Google Chrome które zrobi wszystko, po...

Oprócz DPmaniaka - link...

...powstał również DPlink (skrót do przeglądarki Chrome) - link.

Oba twory zostały przyjęte dość ciepło przez użytkowników portalu. Ale co najistotniejsze DPmaniak spełnia swoją główna funkcję, czyli jest podręcznym menu do portalu dobreprogramy w przeglądarce Chrome.

Czarne chmury nadciągają.

Wszystko było by pięknie i ładnie gdyby nie fakt, że nikt z was kochani użytkownicy, nie jest w stanie ściągnąć ani DPmaniaka, ani DPlinka, wchodząc do sklepu Chrome Web Store.

We wpisie o rozszerzeniu zasugerowałem aby wyszukać w Chrome Web Store aplikacje po ich nazwach (DPmaniak, DPlink). Można też było napisać mój nick DjLeo, opcjonalnie po prostu wpisać dobreprogramy. Na każdą z tych fraz wyszukiwarka w sklepie działała prawidłowo. Niestety działała, ponieważ już nie działa. Wszystko było ok, przez kilka dni od opublikowania obu produktów. Później i do dzisiaj, nie ma najmniejszych szans odnaleźć moich aplikacji w sklepie.

Na początku uznałem, że to chwilowy błąd z wyszukiwarką sklepu. Później sprawdzając to po raz kolejny uznałem, że Google postanowiło zdegradować mnie ze stanowiska dewelopera Google, do zwykłego użytkownika (przy okazji zwracając mi moje 5 dolarów - które Google pobiera za przywilej nazywa się jego deweloperem). Czyli krótko mówiąc myślałem, że z jakiś bliżej nieokreślonych powodów, zostałem zbanowany (ja i moje aplikacje). Pospiesznie z lekkim drżeniem rąk i przyspieszonym biciem serca, zalogowałem się do pulpitu programisty Google w celu zweryfikowania tej jakże mrocznej wizji. Jednak w panelu jest wszystko w porządku, w dodatku linki bezpośrednio do aplikacji działają.

Więc w czym tkwi problem? Nie wiem. Po prostu nie działa. Zdegustowany tym faktem postanowiłem coś z tym zrobić. Miałem pełną świadomość tego, że już po paru dniach od publikacji rozszerzenia nikt nie miał możliwości pobrania go ze sklepu. Chyba, że odgrzebał mój wpis (nawet wpisanie frazy "dobreprogramy" do wyszukiwarki nic nie wyświetla). A tak ładnie codziennie rósł licznik użytkowników, średnio 5-8 osób dziennie pobierało to rozszerzenie. Jak widać po samej ilości użytkowników, sielanka skończyła się po 4-5 dniach. Wtedy nie można było już wyszukać aplikacji w sklepie. Co ciekawe w samej wyszukiwarce Google DPmaniak jest na 2 pozycji w wynikach wyszukiwania. Pierwsza to oczywiście mój wpis traktujący o tym rozszerzeniu.

Niestety wpisanie DPlink w wyszukiwarce Google przynosi inne niż w przypadku DPmaniaka rezultaty.

Czas coś z tym zrobić DjLeo!

Na początku postanowiłem wyszukać jakiś kontakt do Google i wypełnić jakiś formularz. Przesłać jakiegoś maila, ostatecznie zadzwonić na jakąś infolinię techniczną. Co mi tam Google podsunie to skorzystam. Bez różnicy, może to być dowolna forma kontaktu. Co ciekawe już po paru minutach szukania zacząłem zdawać sobie sprawę, że chyba ktoś z premedytacją pokazuję w moją stronę tę ciemną dolinę pomiędzy pośladkami. Zero kontaktu! Null. Nawet w panelu dewelopera. Jedynie kontakt telefoniczny do Mountain View w USA. Eee, do USA nie będę dzwonił. Jeżeli już to tutaj do kraju i po polsku! I owszem, znalazłem numer (do 3 siedzib w PL), jednak mamy weekend (i wszystko jasne). W dodatku nie jest to numer infolinii technicznej, ale do siedziby. No cóż szukamy dalej, może jakiś formularzy się znajdzie, albo konkretny numer.

Wszelkie zgłoszenia błędów, pomoc i cokolwiek byśmy nie zobaczyli, prowadzi do grup dyskusyjnych, lub do tak zwanego "Centrum pomocy". I tutaj widać kolejną przegrodę pomiędzy pośladkami, ponieważ to tak zwane "Centrum pomocy", to nic innego jak fraza wpisana w wyszukiwarce Google. Ale nosi to dumnie nazwę "Centrum pomocy". Równie dobrze mogli to nazwać "wyszukaj w Google".

Ba co ciekawe w wielu miejscach widnieje informacja typu "zanim z nami się skontaktujesz, spróbuj najpierw poszukać rozwiązania problemu". Wszystko ok, tylko jak coś takiego się pisze, to gdzieś przeważnie jest możliwość tego kontaktu, jednak nigdzie jej nie widać. Widocznie jest solidnie ukryta. W każdym razie ja jej jeszcze nie znalazłem, co nie znaczy, że jej nie ma.

Na tej samej stronie kontaktu z Google, mamy możliwość wybrania usługi jakiej dotyczy problem. I co najfajniejsze, nie ma na tej liście Chrome Web Store :) Czemu mnie to nie dziwi.

Niech was nie zwiedzie ostatnie zdanie "Możesz wyszukać dodatkową pomoc, napisać na naszym forum lub zgłosić problem, korzystając z listy poniżej". Zgłoszenie problemu dotyczy oczywiście zgłoszenia go na forum, a nie bezpośrednio do Google. Jakże by inaczej :)
No ale co mi tam, niczym Indiana Jones w poszukiwaniu zaginionej arki, wybrałem z listy dowolną usługę, może tam coś będzie. Wybrałem w takim razie "Konta Google", a nóż gdzieś jakiś formularzyk kontaktowy się pojawi. No i pojawił się, taki oto obraz:

No jest coraz weselej, jak widać. Ale co to? Nagle jakimś cudem, coś gdzieś klikając dostałem się do obiecującej części, która może doprowadzić mnie do celu. Pełen nadziei, że to właśnie to miejsce, którego szukałem, klikam na zdanie: "Rozwiązywanie problemów programistów w Chrome Web Store".

Super, jest jakiś formularz, coś trzeba zaznaczyć, jest dobrze. Wybieram więc najbardziej pasującą odpowiedz, licząc, że moim oczom ukaże się coś co pozwoli mi wysłać informację do Google. Zaznaczam więc 3 opcję.

I moim oczom ukazuję się tak oto właśnie obraz.

Z informacją "..., zanim skontaktujesz się z naszym zespołem pomocy". Chętnie bym się dowiedział jak się z wami skontaktować, naprawdę. Ogólnie rzecz ujmując, tracę już cierpliwość, nawet jeżeli jest gdzieś możliwość kontaktu, jakiś formularz, adres mailowy, to jest to tak ukryte, żeby chyba tylko samo Google wie gdzie to jest.

No cóż na tym polu poległem, więc czas wyszukać rozwiązania mojego problemu na forum dyskusyjnym.

Plan B i do góry łeb!

Zdaję sobie sprawę, że nie mogę mieć żadnego wpływu na działanie wyszukiwarki w Chrome Web Store (dlatego zacząłem od szukania kontaktu do Google i próby zgłoszenia problemu). Jednak to co mnie zaciekawiło i od razu rzuciło się w oczy, to olbrzymia ilość wątków dotyczących właśnie mojego problemu.

Aż trudno w to uwierzyć, ale co 5-10 wątek dotyczy właśnie mojego problemu. I jak nie trudno się domyślić, nie ma jego rozwiązania. To ewidentny problem z wyszukiwarką w sklepie Chrome. Ilość wątków o tym problemie jest wręcz zatrważająca. I u większości osób dzieje się dokładnie to samo co u mnie, czyli po kilku dniach aplikacja kompletnie znika z wyszukiwarki.

U kresu wytrzymałości!

Co ciekawe, całkowicie przypadkiem na wcześniej już wspomnianej liście na stronie "Skontaktuj się z nami", znalazłem jedyny sensowny kontakt, choć ukryty wyłącznie pod usługą "AdWords". Dlaczego tylko pod AdWords? Nie wiem. Może dlatego, że na AdWords Google najwięcej zarabia? Przypadek? Nie ma przypadków!

Także klikając na AdWords, ukazuję się nam okno, którego szukałem już od X czasu.

Oczywiście jest też czat, lecz oczywiście jest on OFFLINE. Oczywiście, można dzwonić wyłącznie od 9:00-18:00, a numer dotyczy oczywiście tylko reklamy w AdWords! Sugeruje to możliwość wysłania maila (maksymalnie 1000 znaków!), wybierając uprzednio temat problemu (wszystkie dotyczą AdWords), jak również wyraźna informacja cytuję: "Porozmawiaj ze specjalistą z zespołu ds. reklam Google pod numerem 800 702 380 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00." Ogólnie mówiąc nie jest to pomoc techniczna ogólna, ale dotycząca wyłącznie reklam.

Podsumowanie.

No cóż tu więcej można powiedzieć, problem jak był tak jest dalej. Rozwiązania próżno szukać na stronach Google, lub forach dyskusyjnych, bo po prostu to problem po stronie Google. Kontakt z Google to również nieporozumienie. Poza telefonami do siedziby (3 w kraju), nie ma praktycznie nigdzie jasnej i wyraźnej informacji gdzie należy się zgłosić z problemem (oprócz kierowania do wyszukiwarki Google i grup dyskusyjnych). Jak to możliwe, że Google posiadając najlepszą na świecie wyszukiwarkę internetową, ma tak olbrzymi problem z wyszukiwarką w swoim własnym sklepie. Ciężko to zrozumieć, jak również ciężko jest zrozumieć, że tak wielka ilość deweloperów ma ten sam problem, a wpisy na grupie dyskusyjnej dotyczącej rozszerzeń i aplikacji, mnożą się jak grzyby po deszczu, już od dłuższego czasu. A problem wciąż nie jest rozwiązany.

Aby podsumować ten wpis dodam tylko, że moim oczom ukazał się fajny pasek w prawym dolnym rogu.

Woowww, super! Wreszcie się odegram i napiszę wam co o was myślę i tym całym waszym "Centrum pomocy". Więc klikam na ten paseczek i klikam, ponownie klikam, znowu klikam. I co? I nic, nie działa! Nic się nie pojawia. I tutaj przypomina mi się skecz z rozmowy z infolinią automatyczną, w wykonaniu Macieja Stuhra.

"aby złożyć skargę lub zażalenie na działanie naszej infolinii, naciśnij czerwoną słuchawkę"

Pozdrawiam

DjLeo

 

internet programowanie inne

Komentarze

0 nowych
djDziadek   17 #1 10.11.2013 09:28

Firma nastawiona na zysk, jeśli twoja aplikacja jest bezpłatna, nie daje prowizji Googlowi, to po co ma być widoczna w wyszukiwarce sklepu? Założę się, że gdybyś wołał za to kasę i część tej kasy zostawiał Googlowi problem by nie istniał :)

SebaZ   16 #2 10.11.2013 09:37

Walka z wiatrakami...

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #3 10.11.2013 10:02

Zamiast mówić o chodzeniu "...od Anniasza do Kaifasza..." będziemy przeklinać gościa.
"Obyś pomocy od Googla szukał ..."


Niezła epopeja :D

patryk9200   8 #4 10.11.2013 11:04

Gdybyś miał jakąś stronę WEB i zainteresował się adWords to by do ciebie 5 razy w miesiącu dzwonili z nową ofertą :-P Znam to z autopsji. Niestety uznali Cię za darmozjada a po co mają marnować swoje zasoby na jakąś bezpłatną wtyczkę^^ :P Problemy z kontaktem? nigdy nie udało mi się skontaktować z nimi w sprawie innej niż AdWords ;-P

corrtez   12 #5 10.11.2013 11:13

Don't be evil co??

Niestety Leo takich malych zuczków jak my taka firma jak g ma w d.... Mam coraz wiekszy niesmak w stosunku do googla a ich produkty wychodza mi bokiem... :)

Songokuu   14 #6 10.11.2013 11:54

Czyli, że całą noc działałeś?
My tu z Gowainem flashujemy a ty takie przyziemne sprawy załatwiasz :)

No ale to dziwna sytuacja jest. Kolejny raz wychodzi na to, że Google jest piekne i ładne z zewnątrz a w środku jest syf :(

  #7 10.11.2013 12:03

A próbowałeś tu?
http://www.google.pl/intl/pl/about/company/facts/locations/
Są telefony :).

  #8 10.11.2013 12:12

Trzeba by jednak zrobić dodatek do Firefoksa, dodatkowa zachęta by była do tego, aby porzucić Google. A tak... pętelka się zaciska, z nas są wyciskane soki, ale z uśmiechem na twarzy mówimy: "Google, aleś Ty dobre!" :)

gowain   19 #9 10.11.2013 12:14

Oj tam, oj tam, jakbyś miał obsługiwać prawie 0,5mld ludzi dziennie i wysłuchiwać ich żali, to też być ukrył kontakt najgłębiej jak się da :P

A tak serio, to nieźle :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #10 10.11.2013 12:16

@All

Niestety Google coraz częściej mnie zawodzi. A tak oczywista rzecz jak kontakt z firmą, czy pomoc techniczna, baa nawet formularz jakiś, to w dzisiejszych czasach podstawa. Microsoft pod tym względem, jest po prostu idealny. Wystarczy wpisać w Google "Microsoft kontakt" i od razu wyskakuje nam :

http://www.microsoft.com/pl-pl/cpe/kontakt.aspx

i mamy tutaj aż nadto numerów i maili. Wszystko jasne, przejrzyste i szybkie. Google wstydź się!! Po prostu amatorka!!!

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #11 10.11.2013 12:18

@patryk9200

Miałem wiele razy kampanie w AdWords i prawdę mówiąc jest dokładnie jak napisałeś. Wtedy samo Google do mnie dzwoniło, wiele razy. Byle bym tylko korzystał z kampanii.

@corrtez

Niestety, ale np. MS już tak nie robi! Całkiem inna polityka.

gowain   19 #12 10.11.2013 12:30

Tak mi przyszło na myśl teraz... spróbuj pobawić się z dostępnością rozszerzenia dla różnych krajów/języków. Może w tym problem.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #13 10.11.2013 12:30

@Songokuu
A co ja nie flashowałem z wami!? Nooo...!!

Google daje ciała, tak samo jak z ostatnią integracją kont Google+ i YT i ostatnimi zmianami. To nie jest dobry kierunek.

@lukasamd
Jak najbardziej, nawet już powoli z tym ruszam, więc jak przebrnę przez wszystkie procedury Mozilli to możliwe, że się za jakiś czas na FF rozszerzenie pojawi.

@gowain
A MS sobie jakoś z tym radzi :)

@All

A propos ostatniego wątku we wpisie i braku możliwości kliknięcia na "Wyślij opinie o naszym Centrum pomocy" i wysłania zgłoszenia w przeglądarce Chrome. Cóż za ironia, ale pod IE ten przycisk działa doskonale i można wysłać opinie :), a pod Chrome nie :) Koniec świata.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #14 10.11.2013 12:40

@gowain

Wcześniej nie było problemu, działało to idealnie (przez kilka dni). Ustawiłem rozszerzenie dostępne tylko dla Polski, ale z ciekawości zmienię to na "Wszystkie regiony". Choć wcześniej to działało, prawidłowo. No ale masz racje, warto spróbować. A nóż może to pomoże, zobaczymy. Co nie zmienia faktu, że mimo iż jest ustawione dla Polski, to rozszerzenia nie ma w wyszukiwarce sklepu :(

Sprawdziłem właśnie jeszcze opcje widoczności i wszystko jest ok. Aplikacje od początku były widoczne dla "Wszystkich użytkowników Chrome Web Store". Bez ograniczeń.

gowain   19 #15 10.11.2013 12:43

Ja wiem, tylko wiesz - czasami najgłupsze rozwiązania działają :P

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #16 10.11.2013 12:47

@gowain

Jasne, dlatego właśnie to zmieniłem na "wszystkie regiony" ;) Dzięki za sugestie ;) Za jakiś czas się okaże czy to coś da.

Co jest najgorsze w tym wszystkim, to to, że ten problem na forum dyskusyjnym jest zgłaszany od stycznia tego roku. Przez prawie rok Google nic z tym nie zrobiło!

gowain   19 #17 10.11.2013 12:57

No widzę, widzę - tam jest też mail do gościa, który chyba jest w jakiś sposób władny w tym temacie: joemarini@google.com - jak zmiana dostępności nic nie da, to może mail do niego w jakiś sposób pomoże.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #18 10.11.2013 13:08

@gowain

Tak wiem, on też w jednym wątku napisał, że szukają przyczyny problemu. To było bodajże w lutym :)

xomo_pl   21 #19 10.11.2013 13:11

teraz to jeszcze nie jest większy problem- zawsze idzie wgrać dodatek z innych źródeł. Google już planuje to zablokować, pozostaje mieć nadzieję, że do tego czasu naprawią swój store....

tak nawiasem mówiąc to powinno być im głupio, że w jednym z serwisów twórców najlepszej wyszukiwarki jaka jest nie działa jak powinna... wyszukiwarka :D

okokok   12 #20 10.11.2013 13:53

napisz na forum google - ktos sie odezwie.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #21 10.11.2013 14:11

@zomo_prl

Dla deweloperów ta możliwość zostanie, w końcu jak mieli by testować aplikacje. A głupio to im jak widać nie jest. Ale to jednak kiepsko o Google świadczy.

@okokok

Chętnie bym napisał tak jak setki osób z tym samym problemem, ale nie widzę w tym sensu. Im nie pomogli to i mi raczej nie pomogą. A problem ten sam.

Ludvick   7 #22 10.11.2013 14:18

@DjLeo

Zaciekawiony Twoim wpisem i problemem, wszedłem do "sklepu z rozszerzeniami" i...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/75550014/dpmaniak.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u/75550014/dplink.png

Widać, że Twoje działania coś przyniosły, albo Google się przestraszyło, że w końcu znajdziesz ten kontakt...

gowain   19 #23 10.11.2013 14:30

Hehe, rzeczywiście jest :) Wystarczy wpis na DP :P

oprych   13 #24 10.11.2013 14:58

Cóż im większa firma, tym trudniej znaleźć kontakt do nich :)
Spróbuj znaleźć kontakt do youtuba :P Szczególnie jak twierdzą, że mają zastrzeżenia do filmu

ps. DjLeo aplikacja przydatna, ale strasznie mnie razi grafika, przypominają mi się moje pierwsze strony z początku XXI wieku :)

SebaZ   16 #25 10.11.2013 15:58

@oprych
to ma działać, a nie wyglądać.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #26 10.11.2013 17:17

@Ludvick

Rzeczywiście działa, cud nad Wisłą :) Może faktycznie się przestraszyli.

@gowain

Power of DP blog ;). Zastanawiam się czy to nie kwestia zmiany języka na wszystkie kraje. Ale sprawdziłem właśnie i w DPmaniaku dalej jest na Polskę tylko. Za to w DPlinku, jest ok. Ale z tego co widzę, to fraza dobreprogramy nie wyświetla kilku innych aplikacji, które były w sklepie (nie mojego autorstwa), czyli problem dalej występuje, jedynie u mnie jest już ok. Więc chyba faktycznie coś Google zrobiło.

djDziadek   17 #27 10.11.2013 17:19

Przecież to Google indeksuje najwięcej stron, może alarmik jakiś im się załączył po Twoim wpisie ;)

okokok   12 #28 10.11.2013 17:24

@DjLeo, ostatnio kolega napisał w sprawie blokady konta na Google+ po połączeniu z YouTube i zmianie imienia i nazwiska na nick - odblokowali mu w ciągu 2 dni, a odpowiedź dostał po kilku godzinach.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #29 10.11.2013 17:27

@oprych

Nie skupiałem się jakoś specjalnie na wyglądzie na razie, chodziło mi o funkcjonalność. Poza tym jakieś bajery cieniowania itp, trochę dziwnie działają w oknach rozszerzeń. Ale na pewno coś z tym zrobię w nowej wersji rozszerzenia.


@Zbigniew2003

Twój komentarz cały czas był, tylko jak się dało wszystkie języki to stawał się widoczny, bo jakimś dziwnym trafem Google uznało, że nie piszesz po polsku :) Co ciekawe na początku wyświetlał się razem z innymi. Możliwe, że miało to jakiś związek z całym tym problemem z wyszukiwaniem w sklepie.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #30 10.11.2013 17:32

@djDziadek

No przestraszyli się po prostu i tyle. Wreszcie ktoś musiał im pojechać, żeby coś się zmieniło :)

Dziwi tylko fakt, że inne apki (a były chyba 2 innych osób na frazie dobreprogramy, wciąż się nie wyświetlają), wygląda to trochę tak jak by tylko u mnie było ok, a inni dalej mieli ten problem :)

@okokok

Nie wiem może się mylę, ale integracja nie była chyba przymusowa, można było się zdecydować lub nie na integrację, albo na posiadanie 2 osobnych kont. Ja mam 2 konta i tylko pomiędzy nimi się przełączam. A gdzie Twój kolega napisał w tej sprawie?

okokok   12 #31 10.11.2013 18:12

DjLeo, tak jest jak się najpierw klika a później myśli :D Na forum Google, dokładnie nie wiem bo nie widziałem tego wątku, ale wiem że pomogli bardzo szybko i aż się zdziwiłem bo nie mogliśmy znaleźć żadnego kontaktu przez kilka godzin. Odpisała jakaś Pani Ania nie z Google i przekazała sprawę pracownikowi Google.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #32 10.11.2013 18:47

@okokok

Aha czyli mieliście dokładnie taki sam problem jak ja, szukaliście kilka godzin kontaktu :) A sprawę udało się załatwić poczta pantoflową :) Cóż za profesjonalizm :) No trudno, może Google kiedyś oprzytomnieje.

Over   9 #33 10.11.2013 18:57

Z korporacją nie wygrasz tak łatwo, no chyba że po 2 stronie siedzą kumaci ludzie :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #34 10.11.2013 19:31

@Over

Ważne, że już działa :)

sgj   11 #35 10.11.2013 19:35

Zaspamuje trochę ale co tam, użytkownicy Firefoksa nie mogą być gorsi:
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/dpmenu/

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #36 10.11.2013 19:39

@sgj
Tylko czekałem, aż się ktoś wyrwie przed szereg. No ale ok, każdy może coś takiego zrobić. Jednak pomysłodawca jest jeden :)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #37 10.11.2013 20:59

Można tylko pogratulować Ci wytrwałości. Niestety bezowocnej, ale jednak

SebaZ   16 #38 10.11.2013 21:00

@DjLeo
pod wpisem prezentującym DPManiaka pisałem o Firefoxie i innych. Może zbyt długo zwlekałeś? :>

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #39 10.11.2013 21:21

@Shaki81
Jak to bezowocnej, nie doczytałeś chyba komentarzy :) Już działa, Google pękło i słońce zamarzło :)

@SebaZ
Spokojnie, to nie wyścig :) Po prostu do FF chciałem już uruchomić dodatek z nowymi funkcjami, żeby nie robić 2 razy tej samej roboty, na obie te przeglądarki. A ponieważ funkcje, które chce dodać trochę są dla mnie skomplikowane (nie mam doświadczenia), a FF przyjazny jest średnio w tej kwestii, to tak wyszło. Ja i tak zrobię DPmaniaka dla FF i może też dla Opery. Niezależnie czy ktoś zrobi 10 innych rozszerzeń na styl mojego :) Ale i tak bezczelnie ukradłeś pomysł, nawet ułożenia nie zmieniłeś!! :) Żartuję oczywiście ;)

Mojego pomysłu po prostu nie da się podrobić, bo w założeniu nie ma to być tylko menu, ale aplikacja spełniająca wiele innych ciekawych funkcji. Ale ponieważ robię to non-profit, to też nie zamierzam się z tym spieszyć. Wszystko na spokojnie. Poza tym jednocześnie się też uczę nowych rzeczy, bo jestem w kwestii programowania grubo do tyłu, dopiero Javy się intensywnie uczę :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #40 10.11.2013 21:26

@SebaZ

Oczywiście jedno zdanie w tym tekście nie było do Ciebie ;)

Gdzie ta ch%$^&#& edycja komentarzy!!

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #41 10.11.2013 21:28

@sgj

BTW - oczywiście dobra robota ;) Tylko link do strony głównej nie działa (logo).

sgj   11 #42 10.11.2013 21:44

@DjLeo

Logo jest nieklikalne w tej wersji.

Komentarze i błędy najlepiej w http://www.dobreprogramy.pl/Dodatek-DPMenu-Menu-dobreprogramy-dla-Firefoksa,Blog...

oprych   13 #43 10.11.2013 23:00

@DjLeo
Oczywiście, że ważniejsza jest kwestia funkcjonalności, a wygląd to sprawa mniej istotna :) Po prostu aż mi się przypomniały stare generatory menu we flashu :)

A co do Opery, niestety 12stka ma co raz większe problemy z działaniem oraz stabilnością i dlatego podejrzewam, że krąg jej użytkowników regularnie się zmniejsza, a w nowej wersji Twój dodatek działa :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #44 10.11.2013 23:05

@sgj
Ok

@oprych
Chętnie zmienię wygląd rozszerzenia (jak masz jakiś pomysł to pisz), ale na razie myślę o dodatkowej funkcjonalności. W Chromie, nie będzie raczej problemów z działaniem dodatku przy nowych wersjach przeglądarki. No ale zobaczymy.

oprych   13 #45 11.11.2013 11:37

Niestety, Bozia nie dała mi zmysłu artystycznego :) Dlatego nawet nie śmiem twierdzić, że zrobiłbym to lepiej :)

Ale jakbym musiał coś wymyślić stawiałbym na jakiejś uniwersalne ikony z podpisami

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #46 11.11.2013 12:45

@oprych

Nie chodzi o tworzenie czegoś, po prostu powiedziałeś, że grafika Cię razy, więc dokończ myśl i powiedz jak byś to widział, aby Cię nie raziła :) Chętnie poznam twoje zdanie :)

Axles   17 #47 12.11.2013 14:29

Koniec końców cieszę się, że już wszystko działa i, że w takim stanie już pozostanie. Ja gdy miałem problemy korzystałem z grup google, tego ichniejszego forum, a tam już byli jacyś moderatorzy swoją drogą bardzo mili, którzy jakiś kontakt z Google mieli bo często można było słyszeć, że zgłosili sprawę i o dziwo po krótkim czasie problem bywał rozwiązany.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #48 12.11.2013 18:33

@komunikacyjny

No udało się to fakt ;)