Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Xiaomi Mi2 pogromca Galaxy S3 już jest!

No może nie zupełnie już jest ale można by powiedzieć, że już jest za rogiem :)
Coś cicho na DP o dość ciekawym wydarzeniu jakim była premiera topowego chińskiego telefonu jakim jest Xiaomi Mi2. Od dłuższego czasu śledzę ten telefon i wypatruje możliwości jego nabycia a to ze względu na jego atrakcyjną cenę i niesamowite parametry. O czym za chwilę ale na początek mały smaczek w postaci oficjalnego bardzo dynamicznego filmiku prezentującego ten telefon:

Oficjalne źródła informują, że telefon jest już produkowany i to bardzo intensywnie. A do sklepów powinien trafić w od połowy do końca października. Czyli lada dzień. Szczegółowe informacje znajdziemy na oficjalnej stronie xiaomi.com o ile z językiem chińskim czujemy się wyśmienicie :) Dla mniej obeznanych w tym języku polecam oficjalną prezentację (z angielskimi napisami) z premiery telefonu w iście Applowski sposób przedstawiającą nowy produkt jakim jest Xioami Mi2.

Specyfikacja tego telefonu delikatnie mówiąc powala na kolana. Czegoś takiego w takiej cenie nie zobaczymy nigdzie. Cena tego telefonu ma wynosić około 315$ na rynek chiński. W sumie nie do końca wiadomo czy produkt będzie sprzedawany na inne rynki. Jednak w sieci można znaleźć informację, że jest to raczej pewne.

Specyfikacja techniczna Xiaomi Mi-2 (Xiaomi Phone 2)

- 4 rdzeniowy procesor 8064 CPU A15 Cortex Krait o taktowaniu 1,5Ghz
- 2GB pamięci RAM
- 16GB ROM
- układ graficzny Adreno 320 (z grafiką porównywalną do XBOX 360)
- pojemność baterii 2000mAh, z opcją do 3000 mAh (+2mm do grubości)
- ekran Sharp IPS 4.3 cala o rozdzielczości 1280×720 342PPI (więcej niż IPhone4S i SGS3)
- tylny aparat 8MP z przysłoną F2.0, nagrywaniem wideo w 1080p przy 30fps, 90fps przy nagrywaniu 720p, stabilizacja obrazu żyroskopem
- przednia kamera 2MP
- DC-HSPA+
- earSmart – redukcja szumów przy połączeniu
- WIFI Direct, WIFI Display
- USB OTG
- HDMI MHL
- Bluetooth 4.0, Bluetooth HID
- MIUI 4.1.1 Jelly Bean
- 5GB przestrzeni online na MiDrive
- barometr, żyroskop, budzik przy wyłączonym telefonie
- Benchmarki: Quadrant: 7787, Vellamo: 2480, Antutu: 14085
- wymiary telefonu: 126mm x 62mm x 10.2 mm, waga 145g.

I tutaj małe porównanie układów CPU względem S3 i HTC One X

Oto oficjalny PDF ze specyfikacją Xiaomi Mi2 do pobrania (jest tutaj wszystko!!) - pobierz

Trochę więcej informacji można uzyskać na wielu stronach m.in. na Gizchina.com oraz bardziej szczegółowa specyfikacja jest np. tutaj Android-sale.com

Czy warto kupić?

No cóż pierwsze testy wskazują, że urządzenie jest wydajniejsze od Samsung Galaxy S3 a nawet od nadchodzącego LG Optimus G więc o czymś to świadczy. Na pokładzie z telefonem otrzymujemy już najnowszą wersje Andka i wszystko co tylko jest nam potrzebne aby telefon działał wyśmienicie. Nie wiadomo czy i kiedy sprzedaż będzie realizowana na naszym rynku, jednak zainteresowanie operatorów z całego świata nie pozostawia wątpliwości, że telefon zawędruję dalej niż na rynek azjatycki.

Pozostaje tylko poczekać aż telefon przyjmie się na rynku. Niecierpliwym (czytaj z zasobnym porftelem) mogę polecić pre-order tego telefonu już teraz na stronie alienexpress.com. Choć cena z automatu leci o 100$ w górę. Niewiadomo też jak to będzie z rynkiem europejskim i ceną cło, Vat i cała masa opłat. Choć jest mały kruczek który można wykorzystać czyli zakupić w w/w serwisie produkt jako gift. Omija się w tedy cło. Podobno to jest zgodne z prawem. W końcu sklep może nam zrobić prezent :)

Ja czekam z niecierpliwością na pierwsze recenzje tego telefonu. Jeżeli nadarzy się okazja to poważnie rozważę jego zakup. Xiaomi to marka która zaprzecza temu co powszechnie uważa się o chińskich produktach. Wystarczy spojrzeć na poprzedni model i jego support oraz soft i jego wsparcie użytkowników. Pierwsza wersja Xioami sprzedawała się wyśmienicie. Poczekamy i zobaczymy jak to będzie w przypadku tego telefonu. Choć osobiście uważam, że ten telefon podbije rynek nie tylko azjatycki. Nie wiadomo tylko czy Apple pozwoli go wpuścić na rynek europejski :) 

sprzęt urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
  #1 10.10.2012 16:40

I tu warto zadać pytanie: po co mi X GHz i Y rdzeni w telefonie? Dużo bardziej cenie sobie dizajn i ekran oraz wsparcie developerskie(co prawda, jeżeli będzie popularny to przynajmniej będzie XDA).

gowain   18 #2 10.10.2012 17:11

"pojemność baterii 2000mAh, z opcją do 3000 mAh (+2mm do grubości)" - ale to co, nie będzie się klapka z tyłu domykała? :P

i zapomniałeś w specyfikacji dodać jednego "ficzera" - wysoce prawdopodobne szpiegowanie przez władze Chin :P

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #3 10.10.2012 17:34

@X.A.N.
Jeżeli zadajesz takie pytanie to może zapytasz również "po co Ci smartphone?". Każdy ma własną odpowiedź na to pytanie :)

@gowain
Podobno wymienia się klapkę na większą i tyle. Sam telefon się niczym nie różni. Trzeba przyznać, że ciekawy pomysł i może inni producenci też wezmą pod uwagę taką możliwość.

  #4 10.10.2012 19:52

@DjLeo:
To jest jak najbardziej dobre pytanie - skoro inne platformy potrafią to samo bez tylu rdzeni i takich taktowań...

gowain   18 #5 10.10.2012 20:06

@DjLeo wymienne klapki... to mi już pachnie skrzypieniem i luzami na obudowie :P

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #6 10.10.2012 21:29

@lukasamd
Ten telefon potrafi więcej za połowę tego co konkurencja więc ciężko tutaj polemizować po co mi tyle rdzeni itp. To jakby inna kwestia. Jednak jeżeli dostane lepszy produkt za np. 1000zł od telefonu za 2000zł to może chociaż warto się zainteresować o co "kaman" :)

@gowain
No właśnie obawiam się wykonania tego telefonu. Dlatego z niecierpliwością czekam na pierwsze recenzje. Już niedługo wszystko się wyjaśni.

W mojej Neo V tez skrzypi klapka i średnio dobrze spasowany phone a jednak niby topowy (w zeszłym roku) smark od Sony. Poprzedni Samsung również miał luzy. Jak by nie było wszystko w chinach produkowane :)

Ale nie ma co oceniać dnia przed zachodem słońca...

gowain   18 #7 10.10.2012 22:43

Co on takiego więcej potrafi od innych? :) a co do wykonania, Lumia też w Chinach produkowana, a nie skrzypi ;p

djfoxer   17 #8 10.10.2012 22:49

Te cztery rdzenie to w jakim celu są w tych smartfonach? :) Myślę podobnie jak lukasamd. Cóż będziemy robić na samrtfonie, aby wymagał on aż tylu rdzeni. Chyba to bardziej chwyt marketingowy niż jakieś konkretne korzyści.

djDziadek   16 #9 10.10.2012 22:50

Zawsze zastanawiałem się, co ludzie robią z telefonami, ze "im skrzypią", przewaliłem sporo telefonów różnych marek i jakoś "skrzypienia" elementów nie zauważyłem (usłyszałem), rozumiem, że ci, którzy je słyszą nie robią nic innego tylko przykładają ucho nie z tej strony aparatu i dociskają go do ściany, szafy (może nawet podłogi), jeśli tak będziemy to rozpatrywać, to na naszych drogach nawet RR nie będzie komfortowym pojazdem, bo będzie trząsł...
Coś chyba z tymi czepialskimi nie tak :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #10 10.10.2012 23:46

@gowain
Co więcej potrafi hmm nie wiem prawdę mówiąc poza wydajnością i świetnym układem graficznym to wszystko co tylko może zrobić wydajniejszy sprzęt. Poza tym rozdzielczość wyświetlacza jest przyjemna. Co do skrzypienia Neo V niestety miał wadę fabryczną inne Xperie nie "piskały" zbytnio. Z tego co pamiętam Ty również miałeś Neo V. Chyba, że źle pamiętam. Znowu inny Samsung nie był dobrze spasowany a inny był. Ciężko powiedzieć od czego to zależy prawie loteria. Ale to i tak w takim stopniu, że nie przeszkadzało to w niczym.

@djfoxer
Chwyt nie chwyt ale to nie tylko trend tej marki LG, HTC i inni producenci już mają 4 rdzeniowe produkty w fabrykach. Wiesz to można nazwać postępem technologicznym :) Nie wiem dlaczego się tak ludzie dziwią, że telefon może mieć 4 rdzenie i na co to komu. Prawdę mówiąc mnie nie interesuje ile ma rdzeni ten telefon ale jak szybko chodzi i jak jest wydajny. A to czy jest to zasługa rdzeni czy nie to mnie najmniej interesuje. A to po co to komu i na co to komu to już gdybanie i indywidualna sprawa. Ja widzę wiele zastosowań mocniejszego sprzętu chociażby możliwość uruchomienia wielu aplikacji na raz bez potrzeby zabijania procesów. Choć jak dla mnie taki skok z Neo V na ten telefon to przepaść. Nie miałbym nic do mojego Neo V gdyby nie mała ilość ramu i to, że się dławi jak się więcej rzeczy otworzy na raz. No i muli po instalacji kilkunastu appek.

@djDziadek
Ja miałem w życiu kilkanaście telefonów w tym 3 smartphony z czego 2 miały takie przypadłości. Choć w żaden sposób to nie przeszkadzało. Mało tego na obecną chwilę Neo V już tak nie "piska" jak na początku. Parę upadków z większej wysokości widocznie jej pomogło :)

Zainteresowałem się tym telefonem tylko dlatego, że jego cena do wydajności jest bezkonkurencyjna i to jego największy atut a co za tym idzie jest duża szansa, że jak się rozleje na inne rynki to automatycznie cenny innych smarków czołowych producentów pójdą w dół. Ale chyba to by było zbyt piękne. Więc sam w to do końca nie wierzę.

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #11 11.10.2012 07:02

djDziadek widać miałeś szczęście do telefonów, ja miałem dwa modele, obydwa akurat były wyłamaniem od używania Nokii (czy to już fanbojstwo? :P) i obydwa ordynarnie skrzypiały. Bierzesz do ręki skrzypi, piszesz smsy (jeszcze z klawiaturą) - skrzypi. Skutek używania tanich plastików i jakiś luzów na obudowie. Z Neo V mam częsty kontakt choć sam go nie mam, ale jak dla mnie to (bez urazy) raczej wygląd i budowa taniej linii smartfonów... I tak, też ma skrzypiącą przypadłość...

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #12 11.10.2012 07:30

@gowain

Ciekawi mnie co sądzisz o designie np. Samsung S3 lub Apple 5? Jeżeli możesz to podaj wygląd dowolnego telefonu który Twoim zdaniem nie wygląda na tanią linie smartphonów.


EDIT: Aha najważniejszego się nie zapytałem, co to znaczy "wygląd i budowa taniej linii smartfonów" według Ciebie?

Autor edytował komentarz.
djfoxer   17 #13 11.10.2012 08:15

@DjLeo
No tak ale dławienie się softu to nie tylko wina sprzętu, ale głównie i przede wszystkim softu. W materiałach prasowych 4 rdzenie wyglądają atrakcyjnie, ale w rzeczywistości jest mniej kolorowo. Wiele aplikacji działających w tle na pewno lepiej będzie działać na wielordzeniowych procesorach. Wszystko pięknie, ale niech potem ludzie na narzekają, że bateria trzyma 8h. Coś za coś. Myślę, że przy obecnej technologi baterii wielordzeniowe procesory niewiele mogą zdziałać, chyba że słowo mobilny ograniczymy do kilku godzin bez ładowarki. Z resztą, obecnie te cztero-rdzeniowe procesory i tak nie są wykorzystywane. Bo niby gdzie? Coś podobnego (oczywiści nie to samo) było kilka lat tamu jak był szał na ilość GHz w procesorach stacjonarnych.

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #14 11.10.2012 08:46

@djfoxer

U mnie się dławi wyłącznie z braku mocy obliczeniowej procesora. Co nie znaczy, że system nie daje w du... co jest bardzo możliwe. Optymalizacja Andka jaka jest każdy widzi. Wyłączenie paru aplikacji i chodzi normalnie. Sprawdzałem nawet ostatnio monitorem CPU i te zwiechy we większości były w momencie przeciążenia procka. Wszystko na to wskazuję. A jak nie mam ramu to w ogóle nic nie pójdzie. Zgodzę się, że aplikacji do 4 rdzeniówek nie uraczymy. Ale to też nie o to chodzi, byle by system był zoptymalizowany pod te 4 rdzenie a to już wiele zmieni w samym komforcie używania telefonu. Jednak są przykłady w których zła optymalizacja powoduję wręcz spadek wydajności na 4 rdzeniach. Więc sprawa nie jest prosta.

Mnie wkurza trochę to, że mam telefon który kosztuje 800zł ma ICS-a i działa jak krew z nosa jak mu się za dużo każe zrobić. Na GB chodził szybciej. Więc to w sumie wina softu.

djfoxer   17 #15 11.10.2012 09:39

@DjLeo
Myślę, że wszytko musi iść w parze. Soft i hard muszą się uzupełniać. Obecnie w Androidzie postawiono na rozwój sprzętu, ale soft nadal pozostał ociężały. Może przynudzam już z Windows Phone :P, ale myślę, że pomimo wad, WP to ciekawy system m.in.ze względu na szybkość jaką ma do zaoferowania. 800MHz Lumia 610 i postawiona obok Lumia 800 z 1.4Ghz wypada słabiej. Niektóre aplikacje ładują się wolniej i tylko 256MB RAM też robi swoje. Jednakże nadal nie uświadczysz na nim żadnych przycięć, czy zawiasów. Np. aplikacja Facebook załaduje się 2s później, ale na pewno haczenia nie zoabczysz, pomimo słabego sprzętu. Niedługo w moje ręce do przetestowania wpadnie właśnie 610, nie omieszkam podzielić się uwagami. Miała być różowa, ale na szczęści będzie czarna ;) Nowa wersja WP8, wprowadza obsługę wielordzeniowości, sam jestem ciekaw jak zostanie to wykorzystane. Liczę, właśnie na bardziej zoptymalizowane działanie, ze względu na obciążenie procesora, niż do bólu prawdziwą wielowątkowość. Zoabczymy.

A może sprawdzałeś jak wygląda sytuacja, gdy wgra się soft z jelly bean?

wajdzik   6 #16 11.10.2012 11:44

@DjLeo coś kiepski masz ten telefon skoro na GB działał CI lepiej niż na ICS. Ja miałem LG p500 i po wgraniu ICSa (niestabilnego, bo brak oficjalnego, a Cyan też nie jest tworzony pod ARMv6) działał mi o niebo lepiej od GB.

Jednak jak porównam jego działanie z Lumią 800 czy nawet wspomnianą przez djfoxera Lumią 610 to nie zamierzam nigdy więcej do Androida wracać :P

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #17 11.10.2012 15:21

@wajdzik

Porównywanie softu oficjalnego a nieoficjalnego (modyfikowanego) nie ma sensu. Ja nie zainstalowałem nieoficjalnego ze względu na bootloadera którego bym musiał odblokować aby wgrać nieoficjalny soft. A wtedy gwarancja idzie w kosmos. A zablokować bootloader jest bardzo ciężko więc wolę się nie bawić. Owszem zrobię aktualizacje do JB jak tylko skończy się gwarancja. Co ciekawe jest aktualizacja do ICS którą wydało już sony jednak nie mogę jej zainstalować jeszcze. JB chodzi na pewno o wiele lepiej na moim phonie to wiem.

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #18 11.10.2012 15:22

Jak się wkurzę do to zrobię bo już cierpliwość mi się kończy powoli.

WODZU   16 #19 11.10.2012 17:32

Jak dla mnie to taki telefon może przyjechać Chin i na wrotkach, byle był wolny od wszelkich opłat od tzw. niczego. Sprzęcik niczego sobie i chętnie nabyłbym go :)

KyRol   17 #20 11.10.2012 19:07

Mdli mnie od argumentów na temat szybkości WP, to już tak przetarty temat, że sorry. Myślę, że też nieco iluzoryczny, bo jak spojrzałem na demo WP to tam więcej jest przewijania i dotykania ekranu niźli w innych smartfonach. Na pewno w moim odczuciu jest najbardziej zagmatwanym ze wszystkich smartfonów.

Co do chińskiego wynalazku, znaczy telefonu we wpisie - Horse power jak się patrzy, ale co z tego skoro zablokowany i nie otwarty. Jeśli dałoby się zainstalować GNU/Linux bez kombinatury na takim czymś, to już byłoby coś. Może warto poczekać na jego wersję z Ubuntu4Android?

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #21 11.10.2012 19:28

@KyRol "bo jak spojrzałem na demo WP" Już wiele razy dowiodłeś, że nie masz żadnego pojęcia o WP, po za tym co "gdzieś" wyczytałeś, więc daruj sobie - ja użytkowałem telefony z Androidem, z iOSem i z WP - porównanie i doświadczenie w tej materii mam i to, że WP jest szybkie to taki jest fakt.

W_tym_temaciE   5 #22 11.10.2012 19:38

W sumie nawet ciekawy (kamera, wyświetlacz).
Ale, oczywiście okaże się, że jakość dźwięku badziewna. W takich wielkich smarphone'ach to porażka, bo gdzie ja mam zmieścić odtwarzacz jeszcze (nie chodzi mi o badziewne odtwarzacze Sony z kiosku za 30zł) ?
"Niewiadomo też jak to będzie z rynkiem europejskim i ceną cło, Vat i cała masa opłat. Choć jest mały kruczek który można wykorzystać czyli zakupić w w/w serwisie produkt jako gift. Omija się w tedy cło. Podobno to jest zgodne z prawem."
Od kiedy oszustwa podatkowe są zgodne z prawem?\
Co nie zmienia faktu, że obdarowywanie się (można przesłać prezenty o max. wartości 10tyś co bodajże 5 lat, do jednej osoby) legalne są.
Ale wysyłanie przez Polskie urzędy celne to masochizm.
Sklep niech śle przez Swissport, a później przesyłka wewnątrz-unijna (zaoszczędzasz wiele czasu i pieniędzy) - oczywiście wszystko jako prezent.

KyRol   17 #23 11.10.2012 19:42

@gowain: Co możesz wiedzieć o moim doświadczeniu? Może wiesz więcej ode mnie? Co z tego, że jest szybki, jak 70% treści to tekst w większości pozycji z podmenu. Niby kafle można sobie customizować, ale co z tego? To tylko pierwszy ekran ze skrótami. Jak dla mnie żadne UI nie przebija N9 pod względem obsługi, choć ta niby jest wolniejsza od WP, jak się okazuje, może być wolniej, ale i efektywniej.

Poza tym w przypadku reszty smartfonów i tabletów mi na przykład wygodniej i szybciej się obsługuje urządzenie przy pomocy piktogramów i ikon, a nie tekstu. WP mi przypomina legendarną, monochromatyczną Motorolę, która miała robić szał swoim wyraźnym wyświetlaczem za czasów telefonów z kolorowym wyświetlaczem - odczuwam, że analogicznie jest z WP - jest świetną ciekawostką, jednak taka słuchawka nie jest w stanie zaoferować w stosunku do konkurencji czegoś więcej.

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #24 11.10.2012 19:51

@KyRol bo sam twierdziłeś ostatnio, że wystarcza Ci Nokia E51, przy tym opowiadając śmieszne, wyssane z palca rzeczy o bezpieczeństwie WP - nie pamiętasz już? "70% treści to tekst w większości podmenu"... hehe znowu się naczytałeś czegoś? A niby co masz w WP? wszędzie kafle z piktogramami...

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #25 11.10.2012 20:03

@W_tym_temaciE skąd wiesz, że będzie badziewny dźwięk? Masz już ten telefon?

"Od kiedy oszustwa podatkowe są zgodne z prawem?\ " no właśnie jest to legalne podobno.

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #26 11.10.2012 20:12

@DjLeo to by było legalne jeśli miałbyś tam rodzinę, znajomych, która by Ci ten telefon podarowała, ale domyślam się, że nie masz :) Legalne to to nie jest, jest jedynie ominięciem prawa czy też wykorzystaniem luki w nim. W skrócie da się, robią tak, ale jest to proceder nielegalny :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #27 11.10.2012 20:18

Naprawdę nie spodziewałem się iż mamy tak wielu specjalistów którzy wiedzą wszystko lepiej. Wiedzą jak produkt będzie się sprawował. Jaki będzie mieć dźwięk. Jak będzie spasowana obudowa. Wróżka prawdę Ci powie. Ja nie wiem nie widziałem tego telefonu i nie wymyślam jaki będzie bo nie wiem tego. W końcu skąd mam to wiedzieć. Specyfikacja jest obiecująca ale nic więcej nie wiem. Poza tym ktoś kto odrobinę pomyśli to zobaczy jakie recenzje zbierał poprzedni model. A był (jest) to bardzo udany produkt. Więc wszystko wskazuję iż Xiaomi Mi2 również będzie niezłym telefonem. Proponuję się w jasnowidzenie nie bawić.

KyRol   17 #28 11.10.2012 20:19

@gowain: Co ma piernik do wiatraka? Jako telefonu, mojej E51 tak szybko nie opuszczę, nawet po zakupie N9. Ma odpowiednio wiele zalet, których nie ma i miał nie będzie żaden smartfon.

Wracając do tematu - ja nie miałbym sumienia nikomu polecać WP (tak samo jak N9). Android czy iOS mają tę przewagę, że w ich marketach, poza aplikacjami do pierdzenia, pojawiają się często aplikacje różnych polskich firm (np. ostatnio na DP był artykuł o UPC).

Takich aplikacji jest mrowie. Mając teoretycznie smartfona z WP, można się po prostu wściec, że znowu czegoś nie można. Do tego piję, dlatego WP przypomina mi tę monochromatyczną Motorolę.

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #29 11.10.2012 20:21

@gowain

Nie mam pojęcia jak to działa. Jednak wiele sklepów taką opcję ma więc dlaczego z tego nie skorzystać. W sumie mnie to mało interesuję. Jeżeli się da i nikt o to się nie piekli to nie widzę problemu. Ale tak jak mówię jest to legalne gdyby nie było to już dawno odpowiednie władze by się tym zajęły. A jeżeli im na tym nie zależy to dlaczego nam na zależeć?

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #30 11.10.2012 20:24

@KyRol

Ja się własnie E51 pozbyłem wkurzało mnie chaotyczne menu. Opcje które powinny być łatwo dostępne były pochowane w nielogiczny sposób. Głośniczek co chwilę padał. Choć pod jednym względem był to fajny telefon. Bateria!! E52 jeszcze lepsza była pod tym względem.

gowain   18 #31 11.10.2012 20:25

@KyRol i znowu kolejna, zasłyszana bzdura... "Android czy iOS mają tę przewagę, że w ich marketach, poza aplikacjami do pierdzenia, pojawiają się często aplikacje różnych polskich firm" - zerknij chociaż raz do Marketplace'u, a potem próbuj coś udowodnić... masa polskich firm wydała już aplikacje na WP, mało tego jest sporo takich, które są TYLKO na WP.

@DjLeo jak zamawiasz paczki z USA i celnikowi się uzna, żeby Twoją paczkę przejrzeć i okaże się, że jest to towar nowy, nieotwierany to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że naliczy Ci cło, które będziesz musiał zapłacić przez odebraniem paczki. Podejrzewam, że w przypadku paczek z Chin też tak może być.

gowain   18 #32 11.10.2012 20:27

@KyRol "Ma odpowiednio wiele zalet, których nie ma i miał nie będzie żaden smartfon." - oprócz baterii to jakiego to są zalety? Masz tam choćby jedną aplikację bankową, któregoś z polskich banków? Masz tam może aplikację do zarządzania zdalnego komputerem?...

KyRol   17 #33 11.10.2012 20:38

@gowain: "śmieszne, wyssane z palca rzeczy o bezpieczeństwie"

Znaczy, że nie istnieją wirusy w kodach QR? Wyjątkowo nie zadziałają akurat na WP?
http://www.troublefixers.com/can-a-qr-code-infect-my-phone-with-virus-and-worms-yes/

To mały cytacik (żebyś znowu nie pisał o bzdurach)

"Right now solution to this problem is not available as you cannot get any idea about that Code until they are scanned and once they are scanned it will be too late for you to do anything"

KyRol   17 #34 11.10.2012 20:55

@gowain:

"jest sporo takich, które są TYLKO na WP"
Jestem przekonany, że nie zadziała znaczna część aplikacji, które zostały przygotowane dla naszego urzędu miasta. Platforma dominująca - Android i iOS, do wycieczek czy służbowych podróży WP średnio się nadaje.

"oprócz baterii to jakiego to są zalety?"
Przypominam, że piszemy o telefonie, a nie mobilnym urządzeniu z często okrojoną funkcją telefonu. Bateria to słaby argument? Jeśli potrzebuję niezawodności i stałej dostępności to ją mam. Pod każdym względem. Dzwonię często do swojego oddziału banku. Taniej mi z VoIP. I teraz z tego co udało mi się na smartfonie, to wyszło na to, że nie mogę wcisnąć żadnej cyfry w telecentralce. Stawka nie zachęcała, ale próbowałem dodzwonić się normalnie, też nie można było... Zaskoczył brak łączności.

Sczezłem na myśl obsługi mojego telefonu VoIP w routerze czy na myśl obsługi technologii ISDN. Mam takie potrzeby głównie związane z VoIP, że muszę mieć tę pewność, że telefon to telefon, a nie tylko mierny dodatek ze smartfonu.

Autor edytował komentarz.
DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #35 11.10.2012 20:59

@gowain

Nie wiem jak to wygląda naprawdę. Nie gdybam jak by to było z USA jednak bazuję na opiniach polskich klientów tego serwisu którzy nigdy nie mieli takich problemów. No ale wszystko jest możliwe.

gowain   18 #36 11.10.2012 21:04

@KyRol Podaj mi chociaż jeden przykład zarażenia wirusem telefonu z WP przez QR code, to że sobie ktoś coś napisze to jedno, a w praktyce to drugie. W WP system działa na procesach typu sandbox opartych na przywilejach i technikach izolacji. To Android jest dużo bardziej podatny na zagrożenia niż WP i przyzna Ci to wielu ekspertów.

"Do wycieczek czy służbowych podróży WP średnio się nadaje. " - dlaczego? Jest już sporo aplikacji polskich urzędów na WP.

Bateria w mojej Lumii trzyma teraz dwa dni, jak potrzebowałbym więcej, to bym sobie dokupił powerbank, chociaż jadąc autem zawsze mogę skorzystać z samochodowej ładowarki.

Co do wybierania cyferek na telecentralce to Cię rozczaruję, moja Lumia nie ma z tym żadnych problemów...

gowain   18 #37 11.10.2012 21:05

Co do dzwonienia do banku, ostatni raz robiłem to... yyyy....eeee.. z 5 lat temu? Teraz wszystko internetowo idzie załatwić...

KyRol   17 #38 11.10.2012 21:33

@gowain:

"Podaj mi chociaż jeden przykład"
Z dobrej woli życzę wszystkim użytkownikom WP pomyślności i dozgonną wiarę w zapewnienia producenta. Teraz to nie problem na masową skalę, jednak z czasem WP nie będzie miało supportu, w mechanizmach autoryzacyjnych też raczej się znajdą dziury. No to był pierwszy lepszy link, proszę jak coś to zmieni, wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/QR_code#Risks

"Jest już sporo aplikacji polskich urzędów na WP. "
Znaczy, że mam wybierać miejsca wypoczynku czy interesów bo akurat tu i tam mam dostęp do takiej a takiej aplikacji w WP?

"to Cię rozczaruję"
Ja też nie miałem z kilkoma centralkami problemu do momentu, który Ci opisałem. Na moje potrzeby jaskółka wiosny nie czyni, musiałbym sprawdzić samemu czy nie byłoby problemu przynajmniej na centralkach, na których mi najbardziej zależy. Niby istnieje standard, jednak każda jest inna.

"Teraz wszystko internetowo idzie załatwić..."
No właśnie. Mam konto w banku internetowym, który nie jest zbytnio popularny, jedyna forma kontaktu to dwa czy nawet trzy numery opierające się o tę samą centralkę, z którą miałem problem.

Autor edytował komentarz.
djfoxer   17 #39 11.10.2012 23:05

@KyRol
Szybkość i prostota WP to nie mit, czy fikcja to fakt :D

wajdzik   6 #40 11.10.2012 23:29

@KyRol
Twój link (wikipedia) nie mówi nic o Windows Phone. Zresztą jak już było wspomniane na WP można uruchamiać tylko aplikacje zainstalowane na telefonie i tylko w swoistym sandboxie (poszczególne aplikacje mają bardzo ograniczone możliwości komunikacji między sobą) więc (nie licząc telefonów z wgranym zmodyfikowanym softem) nie ma możliwości zawirusowania telefonu (chyba, że aplikacja z wirusem przejdzie przez MarketPlace co chyba już się zdarzyło kiedyś ale szybko wyleciała w kosmos).

WP to nie Android w którym prosty kod osadzony w HTMLu na stronie może zablokować kartę sim i wyczyścić telefon (dotyczy wszystkich wersji Androida nie licząc 4.1, więc jakieś 98% urządzeń)

KyRol   17 #41 11.10.2012 23:40

@wajdzik: tak, a przeglądarka nie przetwarza skryptów javascript i nie otwiera stron internetowych. Przykro mi, ale wynalazek m$ pod względem zabezpieczeń choć wymyślny, to niestety jest wciąż narażony na ataki z sieci. Na razie jest w miarę skuteczny wymysł, aczkolwiek na myśl usuwania wirusów z WP mnie ciarki przechodzą. Skoro oficjalnie tylko Zune ma dostęp w newralgiczne miejsce, to ja nie widzę innej możliwości jak odesłanie smartfona do serwisu.

"kod osadzony w HTMLu (...) może (...) wyczyścić telefon"
Zgoda, tylko użytkownik jest w stanie przywrócić smartfon/tablet do działania we własnym zakresie, nawet po zakończonym okresie wsparcia oferowanego przez producenta. W wypadku z WP pod tym względem jest katastrofa.

Autor edytował komentarz.
KyRol   17 #42 11.10.2012 23:47

@djfoxer: a czytałeś mój komentarz z 11.10.2012 19:42?

wajdzik   6 #43 11.10.2012 23:59

Tylko, że te javascripty nic nie mogą zrobić z telefonem. Nie mogą odczytać danych kontaktowych, zainstalować aplikacji żadnej. Nie mogą praktycznie nic zrobić z telefonem. Nie twierdzę, że WinPhone nie ma dziur, bo pewnie ma jakieś, ale póki co nigdzie a nich nie słychać, a w Androidzie co chwile jakaś nowa się pojawia.

Akurat naprawa softu w WP zbyt trudna nie jest. Tym bardziej, że ten soft dużo trudniej "uwalić". (nie licząc podpięcia telefonu w trybie download i sformatowania - wtedy już tylko serwis)

Jeśli chodzi o szybkość działania. Sam pisałeś, że widziałeś tylko Demo. Ja też je widziałem i mało ma wspólnego z faktycznym systemem. Nie twierdzę, że interfejs metro jest idealny, ale wygoda działania jest dużo lepsza niż w Androidzie (korzystałem dwa lata z telefonu z Androidem na różnych romach i nakładkach - najlepsza nakładka była imitująca MetroUI)

KyRol   17 #44 12.10.2012 00:26

@wajdzik: z mojego tekstu jednoznacznie nie wynika, że jak to sam napisałeś "widziałeś tylko Demo".

"wygoda działania jest dużo lepsza niż w Androidzie"
Dlaczego równasz WP do Androida w czasie gdy sam m$ porównuje się do Apple? Poza tym jest to kwesta gustu. Co więcej użytkownicy Androida mają znacznie większe możliwości w zakresie modyfikacji UI aniżeli w WP.

Pisałem o N9, tam mam 3 proste ekrany, żadnych zbędnych przycisków, klawiszy czy gadżetów, które trzeba wypatrzyć. Moim zdaniem w MeeGo mamy znacznie efektywniejsze UI, chodź w działaniu jest ciut wolniejszy. Np. biegnąc czy szybko idąc znacznie łatwiej obsłużyć jedną ręką MeeGo niż WP z drobnymi ikonkami w które trzeba trafiać.

KyRol   17 #45 12.10.2012 00:40

Poza tym za bardzo odbiegliśmy od tematu z tym WP w czasie gdy wpis traktuje o Androidzie. Jakby nie spojrzeć, DjLeo stworzył wpis o dość mocnym i tanim smartfonie z Androidem na pokładzie. To jest bardzo dobra sprawa, jedyne czego mi w nim brakuje to Ubuntu for Android.

Jeśli ten sprzęcior mając taką moc miałby na pokładzie Ubuntu for Android, to wybaczcie, ale jak dla mnie i wielu innych WP jest zjedzone na śniadanie. Raz, że Android to platforma, owszem, ze swoimi wadami, ale niejedna inna smartfonowa platforma może mu pozazdrościć bogactwa aplikacji, co jest zaletą moim zdaniem nie do podważenia.

Dwa - jeśli w tym wypadku Ubuntu for Android stało by się ciałem to uważam, że mało kto nie chciałby choćby wypróbować takiego sprzętu. Mam sprzężone w jednym: mobilny OS (Android), pełny stacjonarny system operacyjny (Ubuntu) + wirtualizacja, z poziomu Ubuntu dość, że mamy na bieżąco dostęp m.in. do androidowych kontaktów, sms itd., to dodatkowo możemy połączyć się z desktopowym windowsem.

No w moim odczuciu coś takiego lekko onieśmiela Apple, a WP w tym świetle wydaje się być drogą i w stosunku do możliwości ubogą zabawką.

Swego czasu jeden z użytkowników WP próbował mnie przekonywać, że po co to komu w smartfonie? Ja zatem odpowiem pytaniem na pytanie: to po co mi w takim razie zmieniać moją Nokię E51 na smartfona najuboższego z dostępnych?

Autor edytował komentarz.
wajdzik   6 #46 12.10.2012 00:58

KyRol: "Myślę, że też nieco iluzoryczny, bo jak spojrzałem na demo WP to tam więcej jest przewijania i dotykania ekranu niźli w innych smartfonach. Na pewno w moim odczuciu jest najbardziej zagmatwanym ze wszystkich smartfonów."

Twój wpis jednoznacznie stwierdza, że Twoja opinia o przewijaniu jest oparta o Demo WP.

Do Iphone nie porównuje bo póki co korzystam z iOSa tylko gdy muszę coś skonfigurować klientowi albo siostrze, a to za mało, żeby oceniać UI. Jak na razie jest dla mnie mega nieintuicyjne i gdy muszę cokolwiek na nim zrobić to mnie krew zalewa bo nie mogę nic znaleźć.
WinPhone mogę porównywać tylko do systemów które znam dobrze, czyli Symbian s60v3 i s60v5, WinMobile 6.1 i 6.5, Android (2.x oraz 4.0). Do tego sporo mniej lub bardziej udanych nakładek na każdy z tych systemów.

Z N9 nie korzystałem wcale - raz tylko testowałem MeeGo na netbooku, jednak była to wczesna beta, więc szybko wyleciała w kosmos.


Jeśli chodzi o sam telefon tutaj opisany. Gdybym szukał w tej chwili jakiego Androida to z pewnością rozważyłbym zakup tego modelu. MIUI uważam za świetny port androida i warty uwagi. Żałuję, że mój poprzedni telefon nie miał oficjalnej wersji, tylko mody które kiepsko działały. Dodatkowo Hardware jest bardzo interesujący, jednak przed zakupem chciałbym mieć możliwość przetestowania.

W samej kwestii dostępności na polskim rynku tego modelu zacytuję redaktora oficjalnej polskiej strony o Miui "Niestety najprawdopodobniej telefon nie będzie dostępny w Europie w tym roku. Xiaomi ma zamiar wpierw rozszerzyć sprzedaż na rynki ościenne: Tajwan, Rosja i Indie.

Dostałem natomiast zapewnienie od rzecznika Xiaomi, że dostaniemy ten telefon jeśli będą rozsyłać go dla fansite MIUI." -> http://miuipolska.pl/xiaomi-mi-two/

KyRol   17 #47 12.10.2012 01:24

"Twój wpis jednoznacznie stwierdza, że Twoja opinia o przewijaniu jest oparta o Demo WP."
Czy jednocześnie to oznacza, że tylko i wyłącznie mogłem korzystać z samego dema? Odpowiedź brzmi - nie. Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

"Jak na razie jest dla mnie mega nieintuicyjne i gdy muszę cokolwiek na nim zrobić to mnie krew zalewa bo nie mogę nic znaleźć"
Ty już się przyzwyczaiłeś do UI w wp, ale pomyśl, że w identycznej sytuacji znajdują się testerzy wspomnianego dema WP i ich wrażenia nie odbiegają specjalnie od moich http://www.dobreprogramy.pl/Sprawdz-sam-jak-dziala-Windows-Phone,Aktualnosc,3643...

"raz tylko testowałem MeeGo na netbooku"
Mistrzu, nie mieszaj mi MeeGo (Harmattan) z MeeGo Netbook.

"Gdybym szukał w tej chwili jakiego Androida to z pewnością rozważyłbym zakup tego modelu"
Jeśli dostanę tylko informację, że na tym modelu Xiaomi Mi, Android for Ubuntu będzie ciałem, to na chwilę obecną jest to mój smartfon nr 2 w kolejce. Pierwsza jest N9 bo ma już normalną cenę na wtórnym rynku i jako jedyna spełnia moje wymagania co do smartfonu na miarę moich potrzeb.

Autor edytował komentarz.
wajdzik   6 #48 12.10.2012 01:38

""raz tylko testowałem MeeGo na netbooku"
Mistrzu, nie mieszaj mi MeeGo (Harmattan) z MeeGo Netbook."

No, a teraz to Ty nie wkładaj mi w usta czegoś czego ja nie powiedziałem, (bo to nie higieniczne :P) Napisałem dość dokładnie, że z N9 (a co za tym idzie z MeGoo w wersji mobilnej) nie miałem żadnego kontaktu więc nie oceniam. Wspomnienie o wersji desktop było tylko proforma.

"Czy jednocześnie to oznacza, że tylko i wyłącznie mogłem korzystać z samego dema? Odpowiedź brzmi - nie. Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem."
Nie twierdzę, że korzystałeś tylko z dema. Twierdzę, że Twój wpis można zrozumieć, że Twoja opinia opiera się na tym co zobaczyłeś na demie (i jak widać nie tylko ja tak rozumiem Twoje słowa)

"jak spojrzałem na demo WP to tam więcej jest przewijania i dotykania ekranu" Podajesz opinię i podpierasz ją dowodem w postaci wersji demo. Gdybyś napisał "jak spojrzałem na interfejs WP to tam więcej jest przewijania i dotykania ekranu" to bym się tak do tego nie przyczepiał.

KyRol   17 #49 12.10.2012 02:07

@wajdzik:

To już Cię przestrzec przed mieszaniem nazw nie można? Akurat wielu miesza te pojęcia...

"Nie twierdzę, że korzystałeś tylko z dema"
A to co niby ma znaczyć?:
"Sam pisałeś, że widziałeś tylko Demo"
Słowo tylko jednoznacznie wskazuje co miałeś na myśli. Nie tędy droga.

Wracając do UI w wp to niestety, trzeba się do niego przyzwyczajać. Moim zdaniem ikony w połączeniu z opisami w niektórych wypadkach powodują galimatias, tak samo jak rozmieszczenie guzików w różnych miejscach na ekranie. Po prostu twórcy za bardzo się rozdrobnili.

Obsługę MeeGo w N9 już znam, choć obejrzałem tylko kilka filmików to już widzę, że do niczego nie muszę się przyzwyczajać. Jest bardzo szybki i wygodny, większość operacji na 2/3 zamachy... No i ta obsługa wszystkiego jednym kciukiem - piękna sprawa.

Autor edytował komentarz.
  #50 12.10.2012 09:10

On faktycznie będzie miał 2G ramu czy to takie chińskie 2G ramu?

gowain   18 #51 12.10.2012 09:16

@KyRol "Obsługę MeeGo w N9 już znam, choć obejrzałem tylko kilka filmików to już widzę, że do niczego nie muszę się przyzwyczajać." - Ja widzę, że Ty to tak poznajesz te smartfony jak dziecko liżące lizaka przez szybkę... wszystko widziałeś na necie, a domyślam się, że praktycznie nic w rzeczywistości i wskazuje na to wiele Twoich wcześniejszych komentarzy.

"Przykro mi, ale wynalazek m$ pod względem zabezpieczeń choć wymyślny, to niestety jest wciąż narażony na ataki z sieci. Na razie jest w miarę skuteczny wymysł, aczkolwiek na myśl usuwania wirusów z WP mnie ciarki przechodzą." - jeżeli jest narażony, to dlaczego nie słychać nic o tych atakach?....

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #52 12.10.2012 10:06

@KyRol

Czytałem tę informacje. Jednak jak będzie to nie wiadomo. Nie liczyłbym w ogolę na ekspansje tego smarka na inne rynki w tym roku, jest to praktycznie niemożliwe. Co do

"Xiaomi ma zamiar wpierw rozszerzyć sprzedaż na rynki ościenne: Tajwan, Rosja i Indie." to w końcu to azjatycki rynek więc nie dziwię się, że najpierw trafi na swoje podwórko.

kamil_w   10 #53 12.10.2012 11:54

Jak wiele osób ja również zastanawiam się po co w telefonie 4 rdzenie po 1,5 GHz. Osobiście w moim SGS2 wyłączyłem jeden rdzeń i smartfon działa mi płynnie na jednym rdzeniu 1,2 GHz. System, programy, nawigacja, gry... wszystko działa płynnie. Mając uruchomione dwa rdzenie bateria działała krócej, a czasem jak uruchomiłem jakąś grę z podpiętym telefonem do ładowarki to i tak bateria nie wyrabiała i się rozładowywała(!).

KyRol   17 #54 12.10.2012 18:52

@gowain: "Ja widzę, że Ty (...)"

To jest twoja opinia i zachowaj ją dla siebie. Wydaje mi się, że to moja sprawa nt. tego czy miałem N9 w ręku czy nie. Zachowujmy się jak dorośli, co chcesz jeszcze, żebym tobie swój pesel podał?

"jeżeli jest narażony, to dlaczego nie słychać nic o tych atakach?...."
Acha, to według Ciebie telefon nie jest narażony na zagrożenia z sieci, jeśli nikt o tym nigdzie nie napisze? Jak dla mnie naiwne jest takie myślenie.

KyRol   17 #55 12.10.2012 18:58

@kamil_w:

"po co w telefonie 4 rdzenie po 1,5 GHz"

Na takim sprzęcie bardzo płynnie i wydajnie zadziała Ubuntu for Android. Pozostaje tylko czekać na to czy producent tego smartfonu przypadkiem nie zechce o czasie zintegrować stacjonarnego Ubuntu z mobilnym Androidem.

gowain   18 #56 12.10.2012 19:26

@KyRol KyRol "Obsługę MeeGo w N9 już znam, choć obejrzałem tylko kilka filmików to już widzę, że do niczego nie muszę się przyzwyczajać." - przecież wyraźnie piszesz, że tylko filmiki oglądałeś.

Co do narażenia na zagrożenia z sieci - to ja Ci powiem idąc Twoją retoryką, że najbardziej narażonym system na ataki z sieci są różne wersje Linuxa - dlaczego? A dlaczego nie, to że nie słychać przecież nie znaczy, że tak nie jest.

Ubuntu for Android... jak na razie ucichło coś na temat tego projektu... pierwsze daty, o których wspominają, z tego co wyczytałem, to 2014 rok... coś im to długo idzie...

KyRol   17 #57 12.10.2012 21:02

@gowain: "przecież wyraźnie piszesz, że tylko filmiki oglądałeś"

Powiedz mi kogo poza tobą to obchodzi? Nawet jeśli obchodzi, to i tak jest to moja indywidualna sprawa.

"idąc Twoją retoryką, że najbardziej narażonym system"
Nigdzie i w żadnym moim komentarzu nie napisałem, że WP jest NAJBARDZIEJ narażony, ooo... co to, to nie. Nie wpieraj mi niczego. Wirusy w kodach QR będą się rozwijały, tak jak rozwija się nieukończona specyfikacja HTML. Akurat w piątej wersji specyfikacji tego języka, jest tyle nowych elementów, że nie dziwne iż Google czy Mozilla Foundation postanowiły wprowadzać zmiany na raty.

I nie twierdzę, że coś tam znowu jest dziurawe, tylko uważam, że większy wachlarz możliwości sprzyja powstawaniu różnego rodzaju exploitów i złośliwego kodu. Siłą rzeczy WP nie będzie święte bo autorzy takich złośliwców zapewne zechcą wygospodarować sobie jak największe pole rażenia.

"opowiadając śmieszne, wyssane z palca rzeczy o bezpieczeństwie WP"
Bagatelizowanie tego stanu jest krótkowzrocznością, niczym więcej. Podałem Ci artykuły o zagrożeniach z kodami QR, podawałem różne źródła, jakoś w wikipedii nie widnieje żadna nota, że WP nie jest objęte zagrożeniem. Podane są wyraźnie dotychczasowe metody i próby infekcji, których nie należy uznawać za jedyne formy ataku w związku z zagrożeniem. Ja nie posiłkowałbym się tak bardzo hasłem z billboardu m$.

---

"pierwsze daty, o których wspominają, z tego co wyczytałem, to 2014 rok..."

Tak?, za to ja w większości materiałów wynalazłem, że będzie to 2012 rok, co nie znaczy, że to będzie 2012. Wszystko to są plany, nie znaczy że przesunięć nie będzie. Jedno jest pewne, jeśli Ubuntu for Android będzie w fazie produkcyjnej, producenci będą się przeskakiwali z cenami, dostępnością i tempem wdrożenia tego systemu.

Samo Canonical podaje na swojej stronie taki to cytat: "Ubuntu is the killer app for multi-core phones in 2012" - http://www.ubuntu.com/devices/android

"coś im to długo idzie..."
Odbyły się kolejne targi, w ramach których Canonical wystawiło swój stand. Najświeższy artykuł z filmem: http://antyweb.pl/ubuntu-dla-androida-zaprezentowany-zobacz-wideo/

Autor edytował komentarz.
Pigmej   5 #58 13.10.2012 10:33

@DjLeo

Jakiekolwiek Blackberry, z 9900 na czele ? :-) Każde z nich jest "inne" i w większości świetnie wykonane (nocznie mogę mówić o 9780 i 9900).

  #59 13.10.2012 13:55

@KyRol:
Ale telefony z WP są dostępne już od 2 lat. Czy to nie dziwne, że jak do tej pory oprócz informacji o wiadomości-śmieci (której jakoś nikt nie widział) nie było wieści o atakach na WP? To, że udział jest mały nie znaczy, że nikt by sobie ich za cel nie postawił. Nie sądzisz, że coś jest na rzeczy?

Co do N9 - zgadzam się, MeeGo to bardzo intuicyjny system, używałem 2 modeli N9 i jedyne do czego można było się przyczepić to szybkość działania względem WP, no i nieco mały zasób oprogramowania. Szkoda, że Nokia go uśmierciła, mogłoby być z tego coś ciekawego, a tak, sporo czasu straconego.

----


"Na takim sprzęcie bardzo płynnie i wydajnie zadziała Ubuntu for Android."

Tego nie trawię - od czegoś są laptopy, netbooki i ultrabooki... na co w smarfonie wrzucać system o takich możliwościach? Albo inaczej - ok, niech będzie, ale czy to musi być okupione aż takimi wymaganiami? Ja wiem, technika idzie do przodu, ale tak można zawsze i wszędzie tłumaczyć zamiast optymalizować. W przypadku WP przynajmniej ten wyścig zbrojeń nie jest podyktowany wymaganiami systemu, a marketingiem. No bo jak wytłumaczyć, że do telefonów z WP8 pchają 2, 4 rdzenie i nawet 2 GB RAM? Chodzi o to, aby "zielony" klient nie mógł się przyczepić że oferują mu sprzęt słabszy niż te stojące obok z Androidem (który sporo z tego co się pcha do telefonów wymaga).
Tymczasem Łubudubu z wersji na wersję jest coraz bardziej ociężałe (mowa o wersji tradycyjnej, a nie mobilnej, nie miałem okazji używać mobilnej, chociaż mogę ją wrzucić na swój tel.), wiem co mówię, bo jestem ciekawy nowości no i testuję. Jeżeli podobnie będzie na telefonie... to nie będzie to telefon, ani smarfton, a raczej coś między netbookiem a smartfonem.

  #60 05.11.2012 00:45

Dziwię się tym wszystkim gadaniom dlaczego tak procesor, pamięć etc. Za parę lat będą się z politowaniem uśmiechać do dzisiejszych modeli. Nie che ktoś kupować to jego sprawa ale po co się wymądrzać. Jest popyt na takie telefony to są kupowane i tyle.

  #61 10.12.2013 19:39

"Dużo bardziej cenie sobie dizajn i ekran oraz wsparcie developerskie"
Ten chińczyk oficjalne wsparcie do update systemu będzie miał pewnie przez co najmniej kilka lat :)