Dobre wyniki finansowe Apple

23.04.2009 12:27, Autor: Tomek Bryja (TomekB), Kategoria: News
NewsImage

Firma Apple opublikowała właśnie wyniki finansowe za drugi kwartał swojego roku finansowego nazywając je "najlepszymi wynikami marcowego kwartału w historii Apple".

Według informacji, Apple sprzedało w ostatnim kwartale 2,22 mln komputerów Macintosh - trzy procent mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, 11,01 milionów iPodów - również 3% mniej niż rok temu oraz 3,79 mln iPhone'ów - o 123% więcej, niż rok temu. Przychody firmy w tym okresie wyniosły 8,16 mld USD, natomiast zysk netto 1,21 mld. Apple podkreślił, że wyniki te znacznie przekroczyły ostudzone sytuacją kryzysową oczekiwania - co interesujące, biorąc pod uwagę że urządzenia sprzedawane przez Apple mają opinię drogich gadżetów, nawet w USA.

Jak informuje NeoWin, przy tej okazji jeden z prezesów Apple, Tim Cook, potwierdził plotki o netbooku Apple. Podgrzał je tym bardziej, że skrytykował mocno obecny rynek netbooków (mówiąc o niewygodnych klawiaturach, kiepskim sprzęcie, małych ekranach i złym oprogramowaniu) dodając, że Apple ma kilka ciekawych pomysłów, jak drastycznie to zmienić. Firma podtrzymuje także czerwcowy termin powrotu do pracy Steve'a Jobsa.

Źródło: Neowin
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (32)  

Avatar
MDW (niezalogowany) | 23.04.2009 12:53#1

No cóż... Apple naprawdę trzyma się w tym kryzysie rewelacyjnie w porównaniu z Sony Ericsson (360 mln euro strat w pierwszym kwartale 2009) albo Nokią (spadek sprzedaży o 90% - z 1.22 mld euro do 120 mln euro). Strach pomyśleć co by było gdyby nie było kryzysu. :)

Avatar
arti040 (niezalogowany) | 23.04.2009 13:11#2

Pewnie na samym AppStore zarobili wiecej niz na komputerach ;-)

Avatar
hardy (niezalogowany) | 23.04.2009 13:26#3

Apple to najlepsze potwierdzenie tego, że jeśli masz świetny pomysł i wykonanie to możesz za to wołać sporo kasy a ludzie i tak to kupią.

Avatar
m0d (niezalogowany) | 23.04.2009 13:49#4

@hardy

placisz za jakosc ot cala filozofia :) nie to co MS - jaki by produkt nie byl to i tak trzeba dac gore zlota ;) , druga gore trzeba dac ze produkt mial 1 czy 2 dodatkowe funkcje - przyklad : wersje Visty :)

Avatar
Banglar Bagh (niezalogowany) | 23.04.2009 13:50#5

Stiw, czekamy na Ciebie !
Wracaj do nas !

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.04.2009 14:06#6

@hardy
"Apple to najlepsze potwierdzenie tego, że jeśli masz świetny pomysł i wykonanie to możesz za to wołać sporo kasy a ludzie i tak to kupią."

Raczej marketing niż jakoś (wykonanie).

Avatar
Nemo (niezalogowany) | 23.04.2009 14:27#7

@m0d
Zerknij czasem co na Fudzilli pisza.. to nie jakosc Apple używa najtanszych czesci do swoich zabawek.

Avatar
Apple Tax (niezalogowany) | 23.04.2009 15:13#8

poczekamy zobaczymy
a co do appel to podam tylko tego linka http://i.gizmodo.com/5209850/new-shuffle-costs-apple-2177-to-build & http://gizmodo.com/5065133/the-truth-about-the-apple-tax

Avatar
dmk (niezalogowany) | 23.04.2009 15:20#9

nie dość, że najtańszych części to jeżeli wierzyć wyliczeniom to rzuca marżę 300%

Avatar
krakers (niezalogowany) | 23.04.2009 15:24#10

@m0d: tak... jak nie wie się co napisać to trzeba do złego MS porównać. Microsoft to firma tworząca software i mająca w ofercie niewiele hardware. Apple to firma produkująca hardware mająca w ofercie trochę software. Nie wiem co tu porównywać.

A co do jakości to chyba nie miałeś w ręku, ani na oczy nie widziałeś ostatnich produktów Apple

Avatar
Mor (niezalogowany) | 23.04.2009 15:34#11

Wiecie... jak na najtańsze części to te sprzęty nieźle przewyższają typowego PC. ;)

Avatar
m0d (niezalogowany) | 23.04.2009 15:57#12

@Nemo nie chodzilo mi o warstwe hardwerowa a softwareowa ktora zapewnia stabilnosc a przy okazji ma troche fajnych fajerwerkow

hardware to osobna rzecz ale dla mnie software jest wazniejszy bo co mi z super wypasionej maszyny na ktorej bedzie dzialal system ktory bedzie wykorzystywal 50% jej mocy bo reszte bedzie potrzebowal na indeksowanie plikow o ktore nie prosze, sprawdzanie czy ja jako user nie zmienilem mu jakis krytycznych wg niego ustawien, na wyswietlanie 100 chmurek infomacyjnych, na sugerowanie aktualizacji systemu co wg mnie sugeruje aktualizacje lat itp a w praktyce to reklama zeby doplacic x zlota do wyzszej wersji ktora jest mi niepotrzebna , do wyswietlania pytan w stylu "pozwol windows zainstalowac sterowniki" zeby po 5 minutach mielenia zobaczyc komunikat ze nie ma sterownikow itd itd...

to jest imho i nie chce wdawac sie w polemike, przeciez kazdy ma prawo do wlasnego zdania, ad hardware nie wnikam bo nie orientuje sie w temacie

ja lubie miec mozliwosc decyzji - jak klikam w program to TAK jestem pewien ze chce go uruchomic - dlatego tez nie lubie skrzyn automatycznych a autach ;)

pozdro

Avatar
m0d (niezalogowany) | 23.04.2009 16:10#13

@krakers

nie odnosilem sie do hardware , moze fakt za slabo sprecyzowalem

Avatar
robert (niezalogowany) | 23.04.2009 16:14#14

@Mor: Wiecie... jak na najtańsze części to te sprzęty nieźle przewyższają typowego PC. ;)

Nie wiem skąd wytrzasnąłeś tę teorię. Dzisiejsze maki to zwykłe blaszaki w ładnych obudowach. Tak samo nie rozumiem sporów o cenę maków. Za ładne rzeczy się płaci. Jakoś nikt nie zarzuca np. marce Boss, czy Armanii, że sprzedaje zwykłe szmatki po chorych cenach. Marka jest była i będzie w cenie. Maki to nie sprzęt dla mas (chociaż i to się od dłuższego czasu zmienia).

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.04.2009 16:44#15

robert
ale nie porównuj odzieży do sprzętu, 1g ramu w maku jest takim samym 1g ramu co w pc dysk 200g jest takim samym dyskiem co w pc , więc czemu ceny maków sa takie ? to nie są antyki, słyszałeś kiedyś o tym że stare pentium 2 sprzedano drożej ?? to nie antyk, ceny nie są niczym uzasadnione nawet appel zdaje sobie z tego sprawę i zaczyna obniżać ceny

Avatar
robert (niezalogowany) | 23.04.2009 17:10#16

Ale dlaczego nie porównywać sprzętu do odzieży? Analogicznie można powiedzieć, że 1g nylonu w spodniach Bossa za 500zł to taki sam 1g nylonu w zwykłych spodniach za 100zł (pomijam chińszczyzny itp.). Oni tego nylonu złotem nie przeplatają. Tak samo sprzęt apple wyróżnia się designem od reszty sprzętu, są znaną marką i się za to płaci.
Jak kogoś nie stać to poprostu nie kupuje. I nie piszę z punktu widzenia jakiegoś snoba, bo mnie samego nie stać na te komputery, chociaż chciałbym mieć takiego iMac'a w domu.
Do tego też trzeba przyznać im jakąś innowacyjność, bo na rynku nie masz zbyt dużo desktopów typu all in one o fajnym wyglądzie, a te co są też do najtańszych nie należą.
Ponadto do takiego maka dostajesz całkiem fajny OS i full konkretnego softu, bo co jak co, ale od innych producentów nie dostajesze odpowiedników pakietu iLife i iWork.

Avatar
andy (niezalogowany) | 23.04.2009 17:25#17

czy mówicie o cenach maków w polsce czy w stanach ? jeśli narzekacie na ceny w polsce, to miejcie na uwadze, że takie ceny dyktuje złodziejski sad'ystyczny sprzedawca.sprawdziłem (a nie jest to trudne), ceny maków w krajach unii (uk, niemcy), w polsce, no i w stanach. i wiecie co mi wyszło ? polski sad'ystyczny złodziej narzuca marżę 52%, niemiecki sprzedawca bierze 27% drożej, a anglik ma tylko 16% drożej ! więc nie narzekajcie na ceny apple, tylko na złodziejskiego sad'ystę ! ot, co !

Avatar
NSLW (niezalogowany) | 23.04.2009 17:58#18

@m0d
Widać nigdy nie jeździłeś autobusem :)

Avatar
normanek (niezalogowany) | 23.04.2009 18:33#19

@anonim | IPHASH : 03-D7-9T-PB, jeżeli jest tak, jak mówisz, to dlaczego nie mogę kupić komputera o tych samych parametrach, co komputery innej firmy o tych samych parametrach? Na przykład ciężki komputer mi nie pasuje - wolę lżejszy o tych samych parametrach. No przecież to to samo, prawda? ;]
Albo jeszcze lepiej - tylko poziom niżej. Po co się przejmować taktowaniem? Zawsze można spojrzeć na to, że to tylko krzem, złoto, miedź, aluminium i inne...
A tak na poważnie - całkowicie laicki komentarz spod Twoich palców wypłynął. Apple może sprzedaje bardzo drogo komputery w Polsce i droższe od średniej w Stanach. Ale ta dopłata znajduje swoje uzasadnienie w pomysłach drobnych, nieraz rewolucyjnych, jeśli nie tylko uprzyjemniających używanie komputera. Wracając do parametrów. Jakieś cztery lata temu wyrosłem z patrzenia na liczby w ulotce i skupiłem się na kompleksowym działaniu i czymś, co się nazywa workflow.
Poza tym, nie bądź faszystą i nie zabraniaj innym porównywania czegoś do czego. Przecież chodzi o czystą analogię i, w domenie wyglądu oraz czyichś preferencji, jak najbardziej trafioną.
Dla uniknięcia nieporozumień, sam wybrałem maka właśnie ze względu na tempo pracy na tym komputerze. Tempo i wygodę...
Inni wcale nie muszą mieć takiego podejścia i mogą widzieć inne cechy.
Generalizowanie, które często się zdarza, to zaś skrajny idiotyzm. Co się często zdarza na różnych forach internetowych, ale tego już nie będę bardziej rozwijał. Acha, ten akapit nie pije do nikogo konkretnego...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.04.2009 19:12#20

mnie stac na maca i nawet na to badziewie air za 10k ale tego nie kupuję bo nie jestem .... stac mnie tez na nowe auto ale wolę kupić używane 3 letnie, a jesli chodzi o bossa to placi sie za logo za prestiż " jakość" itp. a jaki to prestiż posiadac 2g ramu w macu jak w pc jest dokladnie takie samo 2g ramu, procek to samo, jestem w stanie zrozumiec ceny bossa,maybacha, ale jeśli chodzi o sprzęt to juz nie sony,hp,toshiba nie odbiega jakością od appel a ceny maja na realnym poziomie

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 23.04.2009 20:38#21

Tak, tak... Apple używa tanich części, narzuca marże i w ogóle jest do d...
Prawda jest taka, że rzuciłem się jakiś czas temu na MacBooka. Wydałem nieco kasy i wcale nie żałuję. Mam niewielkie laptopa o na prawdę niezłych parametrach. Nie wiem, jak to się dzieje, że na tych najtańszych częściach, mimo ponad 240 cykli ładowania, bateria nadal trzyma 4,5 godziny. Jakoś tak wszystko co miałem wcześniej zdychało po 1,5 godzinie, a po pół roku trzymało nie więcej niż godzinę. System działa szybko, uruchamia się szybciej niż Windows. Jest responsywny i stabilny. Nie doskonały, bo kilka rzeczy mnie w nim wkurza, ale obok MacOSX mam linuksa i jestem szczęśliwy.
Miałem wcześniej dwa inne laptopy (m.in. Asus) i używałem laptopów moich znajomych (Acery, Delle, Toschiba). I z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że zadowolenie z Maka jest największe. I nie chodzi tu o szpan, bo prawda jest taka, że większość moich znajomych na widok laptopa pyta: a męskich nie było?
No były, ale wolę ten.

Avatar
hardy (niezalogowany) | 23.04.2009 20:54#22

Jak chodzi o nowe Macbooki to konkurencja pod względem wykonania obudowy (aluminiowe unibody) jak i jakość obrazu z matrycy jest daleko w tyle, no może Sony Vaio w jakimś tam stopniu nawiązuje ale to dopiero w droższych modelach pow. 5k zł.

Avatar
OtCo (niezalogowany) | 23.04.2009 21:32#23

Dorobili sie na marketingu i ludziach, którzy nie znają sie na komputerach i nawet z windowsem mieli problemy. Taka okrutna prawda jest i żaden fanboy tego nie zmieni.

Avatar
robert (niezalogowany) | 23.04.2009 23:23#24

wracając do słabych parametrów maka, to anonimie nie wziąłeś pod uwagę tego, że te komputery robione są pod MacOS'a a nie pod Windowsa. MacOS chodzi na nich świetnie (windows z resztą też). Cały ten hałas zaczął się od przejścia na platformę Intel. Jak używali PPC to nikt takiego wielkiego 'halo' nie robił, bo nie dało się zainstalować windowsa i nie było potrzeby porównywać paramatrów z PC. To nie są komputery do gier i nie muszą mieć niewiadomo jakich parametrów. Nie wiem też czy zdajesz sobie sprawę z tego, że taki maczek posłuży ci znacznie dłużej niż PC.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.04.2009 23:52#25

@Mor
"Wiecie... jak na najtańsze części to te sprzęty nieźle przewyższają typowego PC. ;)"
Niby w którym miejscu?

@hardy
"jakość obrazu z matrycy jest daleko w tyle"
Raczysz żartować. W MacBookach znajdują się jedne z tańszych matryc TN o wątpliwej jakości. Wiele osób narzeka na nierównomierne podświetlenie. Nie mówię, żeby pakowali najdroższe matryce do laptopa, ale przynajmniej przyzwoite TN. Przypominam, że chociażby IBM zastosował w laptopie ThinkPad T60 matrycę IPS.

@robert
"Nie wiem też czy zdajesz sobie sprawę z tego, że taki maczek posłuży ci znacznie dłużej niż PC."
A niby z jakiej racji? Zaryzykowałbym raczej twierdzenie, że bez systematycznych zakupów aktualizacji oprogramowania, Mac posłuży znacznie krócej, chyba że zadowolimy się maszyną "do Internetu".

Avatar
pykupyk (niezalogowany) | 23.04.2009 23:56#26

Niech mnie kombajn przejedzie, jeśli komputery firmy Apple są drogie.
Są drogie jeśli porównamy z najgorszym złomem i syfem PC-etowym z Taiwańskich fabryk, gdzie w prawie 100% przypadków są fałszowane wszelkie certyfikaty dopuszczalności na Rynki EU i USA.

Ostatnio raczyłem porównać Mac Mini GF9400M Intel Core 2 Duo 2,0 GHz. Taki Mac kosztuje 3000zł, ale to jest produkt z najwyższej półki i jest zminiaturyzowany (jest bezgłośny FULL PASSIVE, FULL EXCLUSIVE PRODUCT!), którego próżno szukać na rynku PC.

Spojrzałem, czy można i za ile złożyć przyzwoitego PC-ta.
Zaczynając od MOBO: niestety w jednym z największych sklepów we Wrocławiu było mnóstwo pozycji 'low-endowych' (zwanych przeze mnie 'syfem') natomiast pozycje przyzwoite to pojedyncze egzemplarze puszczone przez producenta według jego widzi misie - nie było żadnego wyboru.
Nie dość tego pozycje za 500zł były to przestarzałe mobo na DDR2.
BYŁ TYLKO JEDNA POZYCJA jeśli chodzi o produkt troszkę lepszy i była to płyta ASUS ASUS RAMPAGE II EXTREM za 1435 zł.
Sama płyta główna pokaźnych gabarytów, która i tak pozostawiała dużo do życzenia pod względem jakości porównywając z komputerem firmy Apple kosztuje mniej więcej połowę ceny porównywanego komputera!
Z resztą komponentów wyjdzie wprawdzie niewiele drożej nić komputer firmy Apple, jednak jakość i gabaryty tych podzespołów wywołują śmiech.
Konkurencyjna oferta PC do w/w komputera marki Apple to GIGABYTE GA-GC230D. Im PC XD Można odnieść, iż PC nie jest przeznaczony dla krajów wysokorozwiniętych.
NA rynku sprzętu PC nie ma wysokojakościowych produktów, a jeśli są to są to niszowe podzespołu, NIE MA GOTOWYCH ROZWIĄZAŃ!!!

Avatar
peter (niezalogowany) | 24.04.2009 10:44#27

pykupyk, przestań szerzyć kłamstwa.

Najtańszy MB kosztuje 3400zł w sklepie Apple.

Zobacz jaką maszynę można mieć za 800zł mniej:

http://www.komputronik.pl/Notebooki/DELL_Studio_1537_T4200_/_ATI3450_/_320GB/pel.../

albo za te same pieniądze, sprzęt ze znacznie wyższej półki:

http://www.komputronik.pl/Notebooki/DELL_XPS_M1330_T8100_/_3GB_/_320GB_czarny/pe.../

i jeszcze tańszy:

http://www.komputronik.pl/Notebooki/HP_Compaq_2230s_NA876ES_/pelny,id,64693/

Każdy z tych kompów jest lepszy od taniego MacBooka.

Co do płyt głównych do desktopa - kolejne kłamstwo.

Bardzo dobrej klasy płyta Intela, która ma wszystko co potrzebne, kosztuje od 300 do 500zł, np:

http://www.komputronik.pl/Plyty_glowne/Intel_BLKDG45ID_bulk/pelny,id,60661/

Celowo podałeś chybiony przykład drogiej płyty dla podkręcaczy i snobów, żeby udowodnić swoje wątpliwe racje. Za 2k pln można złożyć BARDZO szybki, nowoczesny komputer na markowych elementach.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 24.04.2009 13:58#28

robert
przeczytaj to http://i.gizmodo.com/5209850/new-shuffle-costs-apple-2177-to-build
jeśli nadal uważasz że appel ma ceny na dobrym poziomie to ja już nie wiem

Avatar
pykupyk (niezalogowany) | 24.04.2009 23:28#29

@peterJa Porównujesz Laptopy, ja porównywałem stacjonarkę. Nazywasz mnie bezpodstawnie kłamcą bez argumentacji.
"Każdy z tych kompów jest lepszy od taniego MacBooka.".
Wypowiadając te słowa mówisz tylko o konfiguracji sprzętowej/parametrach wydajnościowych komputera, a te akurat nie mają w tym wypadku największego znaczenia.

Akurat jeśli chodzi o laptopy nie to jest najważniejsze. PC-ty są głośne, a bateria starcza góra na 1,5h jak już zostało powiedziane. Na logikę tej różnicy w mocy o której mówisz nie da się nawet spożytkować bardziej niż w komputerach Apple, jeśli używasz laptopa jako laptopa, a nie stacjonarny komputer.
Poza tym istotne jest też środowisko pracy. Na komputerze Apple możesz zainstalować wszystkie 3 najbardziej popularne systemy operacyjne. Wykonanie tych laptopów które wymieniłeś w porównaniu do Apple wychodzą cienko. Już nie jako konsument, a [...] (Linuksiarz?) mógłbyś wziąć pod uwagę fakt, że firmę Apple wyprodukowanie komputera kosztuje więcej niż inne PC-towe firmy, które mają własne fabryki w Chinach - zlecają wykonanie konkretnych rzeczy co też nie jest stałe, cały czas się to zmienia - wykonawca, przez co jeden taki sam komputer może być gorszy od drugiego i tu możesz mieć mocny argument, jednak firma Apple stara się zawsze dostarczać (w miarę możliwości) produkty o najwyższej jakości i widać za to ją kochają, nie ma tego na PC. Nie łatwo jest być 'niszową' firmą IT i w dodatku konkurencją taniego PC.

Avatar
guciozal (niezalogowany) | 25.04.2009 14:26#30

Sukces w większości przez iPhone'a....

Avatar
Paweł (niezalogowany) | 25.04.2009 15:24#31

Ale się uczepiliście tego $21.77 za iPoda. Nie zapominajmy że jeszcze coś trzeba doliczyć:
Koszt zaprojektowania testowania urządzenia, wdrożenia linii produkcyjnej
Koszt montażu (ludzie + maszyny)
Kontrola jakości
Serwis / gwarancja (trzeba uwzględnić że co n-ty egzemplarz jest wadliwy i wymieniany na nowy w ramach gwarancji)
Koszt transportu, dystrybucji
Marża producenta, dystrybutora
Zapewne jakiś podatek od wartości dodanej (nie wiem jak jest w USA)


O kosztach marketingu i R&D nawet nie wspominam.
Czy naprawdę myślicie że kupując za $79 odtwarzacz Creative, Sony czy co tam jeszcze suma kosztów poszczególnych jego elementów to 70$ ??

Avatar
ktoś (niezalogowany) | 26.04.2009 12:08#32

A ciekawe, ile za iTunes Store zarobili :-P

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av