Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Zainstalowałem Windows 10, zaraz wracam

Przyglądałem się rozwojowi Windows 10 z zainteresowaniem, ale na podstawowym komputerze, na którym wykonuję większość codziennej pracy nie odważyłem się zainstalować wersji beta. Nawet wczoraj miałem jeszcze obawy, ale jednak pękłem – odezwała się we mnie dusza geeka, ostatnio jednak tłumiona przez dochodzącego coraz częściej do głosu starzejącego się hipstera. Zainstalowałem Windows 10… i chyba zaraz wracam do Ósemki.

Proces aktualizacji niby prosty, ale jakby nie do końca. Nie ma to żadnego wpływu na moją ostateczną ocenę, ale ustawia całe doświadczenie w pewnej perspektywie. W Windows Update żadnej aktualizacji mi nie zaoferowano, więc pobrałem narzędzie Windows 10 Media Creation Tool i wybrałem opcję uaktualnienia. Korzystam z angielskiej wersji systemu i narzędzie zgłosiło się po angielsku, ale po pobraniu obrazu okazało się, że instalacja rozpoczyna się w języku polskim. Przestraszyłem się więc nie mając do wyboru języka i pobrałem angielskie ISO samodzielnie z MSDN. Co ciekawe, w redakcji mamy też Surface 3 Pro, który oczywiście również ma angielski system, ale z polskim pakietem językowym. W tym przypadku w ogóle nie ma dyskusji – instalator stwierdził, że uaktualnienia nie da się przeprowadzić, bo „instalowany język jest inny niż posiadany obecnie” (przypominam, że wyboru języka w instalatorze, który to sam powinien pobierać właściwy obraz ISO, nie ma).

Aktualizacja trwała prawie dwie godziny, ale rozumiem, że czysta instalacja przebiegłaby znacznie szybciej. Czekałem cierpliwie i moim oczom ukazał się mój stary, dobry pulpit. Tutaj mała dygresja i rada z dobrego serca: zmieńcie od razu tapetę. Wtedy poczujecie, że macie do czynienia z czymś faktycznie nowym. Inaczej zamiast oceniać nowy system, przez cały czas będziecie się denerwować, że w Waszym starym wychuchanym komputerze wczoraj po pijaku coś sobie poprzestawialiście i teraz nie wiadomo jak to wyłączyć…

Menu Start wygląda koszmarnie i jest moim zdaniem kompletnie nieużyteczne, podobnie zresztą uważałem w przypadku ekranu Start w Windows 8.1. Jedyne, czego naprawdę w nim potrzebuję, to aby po wciśnięciu przycisku Windows na klawiaturze i wpisaniu kilku liter dało się wyszukać program, który akurat chcę uruchomić. Tu na szczęście też to działa. Oczywiście z biegiem czasu na ekranie Start poprzypinałem sobie kilka kafelków i zdarza mi się nawet w nie klikać, ale tylko na zasadzie skrótów – bo z aplikacji Sklepu Windows nie korzystałem, więc migające bajery nie dla mnie. Nowe menu Start wygląda jednak tak źle, że aż wróciłem do pełnego ekranu Start z Windows 8.1 – co ciekawe, jest taka opcja.

Niestety nie wiem dlaczego, ale ekran ten przerobiono z poziomego na pionowy (teraz przewija się w górę i w dół), a moje elegancko ułożone w grupy kafelki zostały wymieszane i wrzucone do jednego wora. Niefajnie…

Po przełknięciu tego bałaganu poprzestawiałem jeszcze kilka opcji dotyczących wyglądu. Ten czarny, nieprzeźroczysty pasek zadań wygląda na przykład moim zdaniem kiepsko i przez duży kontrast z pulpitem za bardzo bije po oczach, zwłaszcza w przeglądarce czy edytorze tekstu. Wyłączyłem też idiotyczne moim zdaniem ikonkę widoku zadań (dlaczego klikać myszką w ikonę zamiast nacisnąć na klawiaturze Windows-Tab?) oraz ikonkę wyszukiwarki (dlaczego klikać myszką w ikonę zamiast nacisnąć na klawiaturze Start?). Obie te ikonki zajmują sporo miejsca. Jestem jednak pozytywnie zaskoczony, że wiele rzeczy można sobie w tych opcjach wyglądu poprzestawiać. Ale wygląd to nie wszystko. Nie mogę zrozumieć, dlaczego teraz folder OneDrive zawiera tylko pliki, które wcześniej zdecyduję się synchronizować z komputerem. W Windows 8.1 mogłem przeglądać w trybie online całą zawartość swojej chmury, pliki wyglądały i zachowywały się tak, jakby były u mnie na dysku, a jak trzeba to były dociągane z Internetu. Teraz nie ma takiej możliwości. Widoczne są tylko pliki lokalne i trzeba synchronizować wszystko, zajmując sobie niepotrzebnie miejsce na dysku. To kompletny bezsens, ale nie nowość dla mnie, bo już na etapie testów wiedzieli to praktycznie wszyscy oprócz Microsoftu.

Ponieważ byłem w domu, potrzebowałem połączyć się z redakcyjną siecią VPN aby móc trochę popracować i odczytać pocztę. W Windows 8.1 wystarczyło kliknąć na ikonkę sieci koło zegarka, a następnie w wysuniętym bocznym panelu dwukrotnie kliknąć nazwę połączenia. I gotowe. W Windows 10 jednokrotne, a także dwukrotne kliknięcie powoduje zamiast tego otwarcie nowego, wielkiego na pół ekranu okna z dokładnie tą samą listą sieci VPN, która przed momentem prezentowana była w bocznym pasku. To jednak jeszcze nie koniec. Żeby się połączyć, nie wystarczy kliknąć raz czy dwa na nazwę sieci w tym dużym oknie. Kliknięcie powoduje tylko wysunięcie kolejnych przycisków i dopiero tam można kliknąć Połącz. Fascynujące, ciekawe ile miesięcy myślano nad tym fantastycznym ułatwieniem? Pewnie tyle samo, co nad ułatwieniem zmiany tapety przy skoku z Windows XP do Windows Vista. A wiecie, że teraz opcje połączenia VPN takie jak decyzja o użyciu zdalnej bramy domyślnej trzeba konfigurować z palca w wierszu polecenia, bo Microsoft postanowił usunąć nikomu nieprzeszkadzające GUI? Aby żyło się lepiej ;-)

Otwieram Edge, bo trzeba iść z duchem czasu, choć dotąd używałem Internet Explorera. Nie dlatego, że mi się tak podobał, tylko dlatego, że używam ekranu wysokiej rozdzielczości, mam skalowanie 200% i Internet Explorer najlepiej renderował strony, a przede wszystkim – nie powiększał ich do kulfoniastych rozmiarów tak jak Chrome czy Firefox. Niestety Edge jest dla mnie kompletnie bezużyteczny z dwóch powodów: po pierwsze, stopień powiększenia dorównuje innym przeglądarkom (wszystko jest dla mnie za duże na poziomie zerowym, wciskając CTRL-0, a przy zmniejszaniu na niektórych stronach tworzą się artefakty), po drugie po włączeniu paska ulubionych zakładek interfejs zajmuje zbyt dużą powierzchnię ekranu – po co aż tyle? Pewnie żebym mógł wygodnie trafić paluchem w pasek adresu. Ktoś tylko nie pomyślał, że mój ekran, podobnie jak ogromna większość ekranów na świecie, palcem dotykany być nie lubi. Otwieram więc Internet Explorer, który na szczęście nie został jeszcze usunięty. Ze zgrozą stwierdzam, że strony są tam teraz tak samo gigantyczne jak w Edge czy w Chrome.

Porównajcie sobie sami, patrząc gdzie kończy się strona. Na starym systemie widziałem nagłówek pierwszego newsa na stronie głównej, na Edge nie widzę nawet flesza.

Centrum powiadomień to jedno wielkie spamowisko niepotrzebnych informacji. Lądują tam wszystkie alerty, jakie wyświetlane są użytkownikowi. U mnie trafiają tam też powiadomienia o nowych mailu, ale żeby było śmieszniej, nawet jak wejdę do Outlooka i przeczytam te nowe wiadomości, to powiadomienie dalej widnieje w Centrum powiadomień aż go sam nie skasuję. W związku z tym, że dostaję kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset różnych maili dziennie, to już po godzinie mam tam totalny śmietnik. Po co to? Nie mam pojęcia.

Pomijam już pewien niesmak związany z tym, na co zgadzamy się domyślnie w trakcie instalacji – że wszystko co piszemy będzie wysyłane do Microsoftu, że lista naszych kontaktów zostanie tam wysłana, że trafi tam również nasze hasło do sieci Wi-Fi aby nasi znajomi mogli się podłączyć do naszej sieci bez pytania. Pisaliśmy o tym oddzielny artykuł. To momentami niemal komiczne, ale momentami też przerażające. Nie mam nic przeciwko anonimowemu zbieraniu pewnych informacji diagnostycznych, ale są pewne granice, przy których nawet ja wysiadam.

Aktualizację zrobiłem wczoraj, a dzisiaj rano uruchomiłem uśpiony komputer. System, jak to po uśpieniu, wstał w ciągu 2 sekund. Niestety nie wiedzieć czemu logowanie (a raczej: odblokowanie, bo już zalogowany byłem) trwało 30 sekund. Mija godzina, przybyłem do redakcji, otwieram ekran, komputer się ekspresowo wybudza i znowu logowanie trwa całe wieki. Co tam się w tle dzieje, co nie działo się na Windows 8.1? Nie mam pojęcia. Ale za to Windows mówi mi teraz „Hello” ;-)

Dlatego zrobiłem prosty bilans: nie otrzymałem żadnej, absolutnie żadnej nowej funkcji, która ułatwiłaby mi codzienną pracę. Otrzymałem za to kilka funkcji, które mi tę pracę utrudniają (podejrzanie długie odblokowywanie, toporny VPN, pogorszona przeglądarka, spam w powiadomieniach, bałagan w menu Start). Jestem rozczarowany, ale w zasadzie to nie wiem, czego się spodziewałem. Chyba ktoś jak zwykle za bardzo podkręcił moje oczekiwania. Na szczęście przez miesiąc od aktualizacji można, podobno w łatwy sposób, po prostu odinstalować Dziesiątkę i wrócić do Windows 8.1 z poziomu systemowego panelu sterowania.

Aktualizacja: Znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę. Chciałem wydrukować fakturę w PDF korzystając z Adobe Readera. Kliknąłem „Drukuj” (na drukarce domyslnej, w tym przypadku Xerox) i nic się nie wydarzyło. Ani komunikatu, ani wydruku. Otwieram panel sterowania i patrzę na Urządzenia i drukarki. Niestety mojej drukarki tam nie ma, mimo że na liście w oknie wydruku Adobe Readera jest... Czary-mary!

 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
wielkipiec   13 #1 30.07.2015 12:01

Mam dokładnie te same przygody z pakietami językowymi, milczącym Windows Update, krzykami Media Creation Tool, myślałem, że jestem jedynym człowiekiem na ziemi, któremu to nie działa <3

GBM MODERATOR BLOGA  20 #2 30.07.2015 12:08

"wszystko co piszemy będzie wysyłane do Microsoftu, że lista naszych kontaktów zostanie tam wysłana, że trafi tam również nasze hasło do sieci Wi-Fi aby nasi znajomi mogli się podłączyć do naszej sieci bez pytania."

I właśnie dlatego nigdy o zdrowych zmysłach nie zainstaluję Windows 10 do codziennej pracy tudzież rozrywki :)

  #3 30.07.2015 12:09

@Docent nie obrażaj geeków, prawdziwy geek kijem tego nie dotknie.

angh   9 #4 30.07.2015 12:11

Co do prywatnosci, dlatego nie warto robic instalacji domyslnej. Na szczescie wiekszosc, bo nie wiem czy wszystko, da sie wylaczyc.

$orn   7 #5 30.07.2015 12:12

To mamy chyba inne systemy...

  #6 30.07.2015 12:14

Jeśli chodzi o wielkość renderowanej strony to pewnie wszystko się sprowadza do wartości window.devicePixelRatio. Widocznie IE ma teraz ustawioną taką samą wartość jak Chrome, Firefox i Edge.

Deadlyblonde   10 #7 30.07.2015 12:14

Mogliby dodać możliwość, (którą usunęli nie wiem po co) zmiany koloru paska tytułu. Ten biały jest okropny i sprawia wrażenie, że mam uruchomiony inny program. Samo uruchamianie systemu też trwa wieki, gdzie na 8.1 nawet na HDD startował w kilka sekund.

Autor edytował komentarz.
Jan0506   3 #8 30.07.2015 12:14

Cóż, przyzwyczaiłem się już do inwigilacji. Z Windows 10 korzystam z przyjemnością.

  #9 30.07.2015 12:15

Mi się nic nie działo i bez problemu się wgrał.

lex_iuris   11 #10 30.07.2015 12:19

Mam dokładnie to samo, system w kilka sekund, logowanie tragedia, podobnie jest z ponownym uruchomieniem gdzie trochę .... za długo to trwa niż przy zamykaniu systemu.

LastNPC7   9 #11 30.07.2015 12:21

@Jan0506: Wyjdź!

zbigg47   7 #12 30.07.2015 12:24

Zaczyna mnie nachalność MS już denerwować. Anulowałem po namyśle rezerwację 10-tki. Jednak Windows Update utworzył mi katalog $Windows.~BT i zapełnił go do 6 Gb.
Wywaliłem ten folder za pomocą Oczyszczania dysku z poziomu administratora, ale po kilku dniach zabawa zaczyna się od początku.....
Co jest grane?

jzaam   8 #13 30.07.2015 12:24

Nie mogę znaleźć hibernacji, w win7 praktycznie tylko w ten sposób wyłączałem komputer. Schowane gdzieś gołąbko czy rzeczywiście już nie ma takiej opcji?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #14 30.07.2015 12:26

Pobrałem aktualizację i ciągle staram się walczyć z pokusą aktualizacji. Czuję, że przy moim szczęściu kilka rzeczy z pewnością nie będzie działać i korzystanie będzie wyjątkowo nieprzyjemne lub wręcz niemożliwe. Mimo tego w piątek (albo i dziś) popołudniu nie będą mógł się powstrzymać i wykonam aktualizację. Pewnie niedzielę spędzę na powrocie do Windows 8. :P

  #15 30.07.2015 12:29

Tak, Docent :) U mnie 10 poszła definitywnie w kosz.

  #16 30.07.2015 12:33

@Scorpions.B: Kilka dni na konfiguracje najlatwiejszego systemu, bo linux jest trudniejszy :(

  #17 30.07.2015 12:33

mój 13-letni eMac z Mac OS X Tiger , jak go sobie od czasu do czasu uruchomię to też mi mówi na powitanie "Hello" ;) - a więc z tym Windows 10 *nie śpiesz się - bo spóźnisz się* :)

krychu921   8 #18 30.07.2015 12:34

Świetny wpis, podpisuję się pod nim. Ja o tyle miałem szczęście, że wgrałem sobie wcześniej na virtualu ostatnią wersję Insider Preview. Obadałem ją i usunąłem system szybciej niż go wgrałem na wirtualną maszynę. :)
Mnie Windows 10 też zawiódł, liczyłem na coś więcej- a tu tylko zbędne "nowości" z których na pewno nigdy nie skorzystam. :/

xomo_pl   21 #19 30.07.2015 12:37

aż dziwne, że wciąż znajdują się obrońcy W10...

Ayaritsu   5 #20 30.07.2015 12:39

Windows 10 jest w miarę dobry, mi akurat podszedł do gustu...ale stało się coś innego, co mnie mocno zdenerwowało.

Nie robiłem update'u, tylko czystą instalację i nie mogłem użyć oryginalnego klucza...po rozmowie z MS dowiedziałem się, że muszę teraz zainstalować win7, zrobić wszystkie update'y (!), potem update do Win10 i dopiero mogę używać klucza do Win10...nie ma innej opcji aby przerobić klucz z Win7 na Win10...bezsens totalny...a wystarczył by jakiś formularz internetowy...

lordjahu   20 #21 30.07.2015 12:41

@Scorpions.B: JA dziś po pracy robię aktualizację. Jak się nie spodoba wrócę do Win 7 od razu :P

  #22 30.07.2015 12:43

@Deadlyblonde: Mogliby dodać możliwość, (którą usunęli nie wiem po co) zmiany koloru paska tytułu.

A ja wiem dlaczego usunęli. Ponieważ, w W8.1 ustawienie ciemnego schematu zakrywa ciemny tytuł okna oraz ikony zamykające okno. Po prostu kolorystyka tekstu i ikon nie reaguje na kolorystykę tła. Nie chało im się tego naprawić, więc zablokowali zmianę koloru w W10.

eimi REDAKCJA  17 #23 30.07.2015 12:43

Ja tam nie narzekam, będzie dobry system do gier. Do poważnej pracy i tak się niczego nie spodziewałem :D=

DonPetch   6 #24 30.07.2015 12:43

@Ayaritsu: Przecież w oknie powiadomienia miałeś napisane baranku, że to jest ino aktualizacja a nie system pokroju "stand-alone". Co za młotkiem trzeba być by nie rozumieć słowa "aktualizacja", po czym ściągnąć obraz innego systemu (Win 10) i wpisać klucz z Windows 8... trzeba było sięgnąć dalej i wpisać klucz z Windows 98 SE, po czym zadzwonić do MS, że Twój klucz sprzed prawie dwóch dekad nie działa na nowym systemie...

vhooy   7 #25 30.07.2015 12:44

tak jak myślałem, widząc jaka jest 10 ludzie znów zaczną re-emigrować na 8.1 czy nawet XP :D Tradycja :-D

bachus   20 #26 30.07.2015 12:44

@Docent: W10 przyglądam się od dłuższego czasu. Ergonomia tego systemu to jakiś zły sen wykładowcy akademickiego p przedmiotów z tym związanych. Zacznę chyba chwalić Windows 8.x ;-)

DonPetch   6 #27 30.07.2015 12:45

@eimi: Mak jest za to do "poważnej pracy"...

DonPetch   6 #28 30.07.2015 12:47

@xomo_pl: Tak, obrońcy... Windows 10 Winkelriedem narodów!

System jak system. Dla ciebie system się albo broni albo atakuje, a inni po prostu z niego korzystają.

vbruder   7 #29 30.07.2015 12:55

@jzaam: Podobnie jak w Windows 8, trzeba ją sobie włączyć z poziomu opcji zasilania (pozycja Wybierz działania przycisku zasilania, i na samym dole).

januszek   19 #30 30.07.2015 12:56

Mamy Vistę 2.0 ;P

Vidivarius   14 #31 30.07.2015 12:56

@Docent
Kolory to rzecz gustu. Ja np. nigdy nie ustawił bym sobie takich jak ty. Jak dla mnie za bardzo sraczk..... :P
Jeśli aktualizowałeś ten sam system, na którym miałeś problemy z ustawieniem domyślnej przeglądarki, to wcale mnie nie dziwi szereg błędów systemowych, np powolne logowanie. Masz po prostu skaszaniony system i błędy poprzedniego generują zapewne kolejne w nowym.
Ja dla przykładu nie mam takich problemów z logowaniem. Zmiana domyślnej przeglądarki i innych domyślnych programów to kilka kliknięć, system działa szybko i sprawnie, szpiegowskie opcje powyłączane.
Fakt, że są jeszcze błędy, np. niektóre aplikacje ze sklepu nie chcą się pobrać - zapewne jest na co narzekać.
Apeluję jednak o rozsądek. Napraw sobie system, aby mieć pewność, że błędy leżą po stronie MS, a nie twojej. No i nie narzekaj na kolory :)

  #32 30.07.2015 12:57

Postawiłem to sobie na lapku, który i tak miał być czyszczony. Pierw sobie zrobiłem aktualizację a potem na próbę czysta instalkę (z w7 home, edycja premierowa poszło bez problemów).

W sumie czas obydwu operacji znośny, około 1h (nie oczekiwałem rewelacji, bo laptop z 2008r), czyli praktycznie tyle samo, co postawić w7 + sterowniki bez wgrywania tony aktualizacji.

Nie potrafię dopatrzeć się rewelacji, sterowniki ok, wsparcia dx12 nie będzie, nadal WDM 1.2, w sumie nie oczekiwałem wiedząc, że Nvidia wypięła się na ten model GPU.

Zadrażniło mnie coś innego. Sporo opcji sobie ustawiłem wg. mojego życzenia.
Ale walka zaczęła się z OneDrive, trzy razy badziewie ustawiałem, że ma nie włączać się po starcie systemu. I za każdym pobraniem aktualizacji wracało...

Nawet pogadałem sobie z supportem Microsoft, a tak z ciekawości. Zaskoczyła mnie odpowiedz. Że tak czasem będzie i co mi przeszkadza ta usługa...

Co do szybkości systemu, laptop ma OldBios, start na poziomie w7, fakt pulpit pojawia się ciut szybciej niż w, w7 ale co z tego skoro potem jest zamulony przez kilka minut. W w7 jak jest pulpit to można odpalać od razu programy. Więc poziom szybkości praktycznie taki sam. Przetestowałem kilka programów, włącznie z jednym ze swoich, akurat napisany pod Typhon, nie widzę różnic w działaniu.

Nowy system miał u mnie szanse w granicach 1%, po 3-4h ma szanse 0% (słownie: zero).

Idę zainstalować w7.


System nie jest zły, ale nie dla mnie...

neXt___   12 #33 30.07.2015 12:57

@xomo_pl: a czemu nie? To świetny system, przynajmniej dla niektórych. W moim przypadku, jest to coś, czym powinien być Windows 8. A to mi się podoba.

  #34 30.07.2015 12:59

Ja zainstalowałem wczoraj z MSDN'a, śmiga fajnie, szybko włączyłem menu start na pełny ekran jak w Win8, jest super. Dodatkowo podoba mi się możliwość grupowania tam programów, zmiana wielkości ikon - to na duży plus. Reszta w sumie bez zmian. Generalnie jest ok.

K4m3L3on   9 #35 30.07.2015 13:01

@eimi: To się dopiero okaże czy będzie dobry do gier, bo na razie nic na to nie wskazuje, a DX12 też nie wiadomo jak sprawdzi się w praktyce.

StrasznyyUnkeL   2 #36 30.07.2015 13:05

Hmmm sorka sorka ! Ale czy to tylko mnie sie zdaje że Windows 10 wygląda jak posklejane 2 systemy Windows Phone i Windows Desktop pomieszany i żeby dostać się do jakiejś funkcji trzeba chwilkę pomyśleć ? A tak wogóle ja uważam że W10 jest Kopią KDE 4 lub 5

banita71   7 #37 30.07.2015 13:05

Wg mnie Windows 10 to ukłon w stronę użytkowników desktopów. Jednak od początku powstania Modern Ui uważałem, że kafelki na desktopie nijak mają się do wygody i intuicyjności. Microsoft chcąc zunifikować system wybrał drogę na skróty. Teraz próbuje się to zmienić przywracając Menu Start i przyklejając do niego kafelki. Choć wygląda to lepiej niż w Windows 8, to jednak ma się wrażenie wszech panującego bałaganu i braku intuicyjności. Co do nowych funkcji w porównaniu do Windows 7 którego jestem użytkownikiem jest ich całkiem sporo, ale używalność niektórych z nich pozostawia wiele do życzenia. Dlatego też potestuję jeszcze 10-tkę przez kilka dni, a potem wracam do wygody i tego co działa dobrze. Może przy kolejnej większej aktualizacji coś się zmieni. Jednak wydaje mi się, że niekoniecznie będą to zmiany na lepsze.

Autor edytował komentarz.
Deadlyblonde   10 #38 30.07.2015 13:07

Poziom personalizacji efektów wizualnych strasznie okrojony.

jebuem   6 #39 30.07.2015 13:10

bardzo dziękuje za ten wpis

DonPetch   6 #40 30.07.2015 13:17

Kafelki stały się funkcjonalne - źle.
System jest inteligentny i połączy się z prawie każdym smartfonem - źle.
System sam ściąga potrzebne sterowniki do aktualizacji - źle.
Opcje odinstalowywania oprogramowania można w końcu zhierarchizować i nie być obecnym przy deinstalacji - źle.
System ma opcje powiadomień jak w danych Windowsach - źle.

Oj, wam to trudno dogodzić.

Mirosław1990   8 #41 30.07.2015 13:17

@Scorpions.B: Powrót do Windowsa 8.1 jest błyskawiczny.. U mnie około 3 minuty.

grzesiek1651   3 #42 30.07.2015 13:19

@Docent Co do długiego odblokowywania to też tak miałem na początku, ale po jakimś czasie się uspokoiło i teraz działa to równie szybko jak na W8.1. Sam system na razie u mnie zostanie. Póki co działa stabilnie i większych bugów nie uświadczyłem. Rzeczywiście centrum powiadomień to jakieś nieporozumienie w obecnej formie, ale pewnie zostanie to poprawione. Oprócz tego nie podoba mi się cała nowa aplikacja ustawień. Jest przekombinowana i nieintuicyjna, żeby dostać się do konkretnej opcji trzeba się przeklikać przez kilka poziomów kategorii i podkategorii. Nie dziwię się, że zostawili w systemie panel sterowania. Podsumowując, wydaje się że system został wydany w pośpiechu i zabrakło przemyślenia pewnych funkcji. W sumie z ósemką było podobnie.

  #43 30.07.2015 13:19

Dzięki za rozwianie wszelkich wątpliwości. Trzeba zostać przy W7 i W8.1. Fajnie byłoby przeczytać podobny wpis za jakieś pół roku, czy po jesiennej aktualizacji, gdy poprawią już trochę ten system.

KR60   8 #44 30.07.2015 13:21

@DonPetch: Złe drzewo rodzi złe owoce....

  #45 30.07.2015 13:22

Jak tam cieniasy nie umiecie sobie poradzić z 10 a wcale nie jest to trudne wszystko śmiga i z automatu instaluje wszystkie sterowniki i uaktualnienia.

Jan0506   3 #46 30.07.2015 13:25

@LastNPC7
Ja staram się dążyć za postępem technologicznym. Wszystko działa jak ma działać, mogę sobie normalnie pograć i korzystać z Internetu, to tak naprawdę na co mam narzekać? Mam znaleźć sobie na siłę jakieś wady?

  #47 30.07.2015 13:26

Ale badziew ten Windows 10, zresztą jak i 8.X, zostaje przy 7 ile się da…jak bym miał coś wybrać oprócz 7, to byłaby to Vista SP2 lub XP, chociaż komp spokojnie Vistę by udźwignął. Jak nie to już rozglądam się za Macami…do pracy głównie biurowej i neta wystarczy…

darek719   38 #48 30.07.2015 13:26

co to znaczy ""wszystko co piszemy będzie wysyłane do Microsoftu" ???

P.S. całym wpisem zniechęciłeś mnie do instalacji :p hm... a podobno stare porzekadło mówi "ze co 2 system od M$ jest udany" :p

LastNPC7   9 #49 30.07.2015 13:32

@Jan0506: Każdy kolejny user "przyzwyczajony do inwigilacji" przybliża nas do wydania Windowsa bez ustawień prywatności - no bo internet działa i w gry mogę pograć, a te wszystkie dane o mnie wysyłane do MS, Googla, FB, Appla i cholera wie gdzie jeszcze to postęp i tyle.

  #50 30.07.2015 13:33

Zainstalowałem Win10 wczoraj i nie mogłem uwierzyć że nie jest to wersja beta - tak bardzo jest to system niedopracowany. Ja podziękuję i wracam do 7

drobok   14 #51 30.07.2015 13:34

Hehe, ładne podsumowanie - dobrze że jeszcze się człowiek nie połasił na aktualizację ;)

Jan0506   3 #52 30.07.2015 13:35

@LastNPC7:
No cóż, coś za coś. Wszyscy chcemy wszędzie wygody: w systemie operacyjnym, czy na portalach społecznościowych. Płacimy jednak za to jakąś cenę. Sam staram się zachować prywatność chociaż w jakimś stopniu, ale co na to poradzę, że się nie da?

Apostoł   9 #53 30.07.2015 13:40

W aplikacji Poczta można wyłączyć powiadomienia o nowych wiadomościach.

pokiep666   4 #54 30.07.2015 13:42

Na szczęście nie muszę już korzystać z niczego oprócz gier na win.I do tego jest on wystarczający.Reszta(większość)to niestety tragifarsa...

Dolinpl   5 #55 30.07.2015 13:43

Wiedziałem, żeby się wstrzymać z instalacją. Nie ma to jak najlepsza siódemka :)

  #56 30.07.2015 13:44

niechcesz nie uzywaj ! wypowiedziec sie tylko mozesz

Jan0506   3 #57 30.07.2015 13:44

Mam nadzieję, że panowanie Linuxów nadejdzie szybciej..

  #58 30.07.2015 13:46

Może i fajny, może i funkcjonalny, ale... zwyczajnie brzydki. Jakby nie usuwali kompozycji Aero to może by to jakoś wyglądało, a tak otrzymuję produkt który wygląda na niedopracowaną wczesną wersję pre-Alpha. Działanie systemu po aktualizacji nie powala (mimo że mam dysk SSD), logowanie trwa całe wieki, przy przełączaniu użytkownika się zawiesił, nawet zamykanie systemu trwa długo... po trzech godzinach męki wróciłem do starego, dobrego Win7 i nie zamierzam dziada zmieniać.

Saracen   7 #59 30.07.2015 13:46

Miałem wstrzymać się zakupem laptop dla siostry, aż będzie sprzedawany z Win10, ale po wczorajszym zaktualizowaniu mojego Win7 do 10, dzisiaj czym prędzej zamówiłem laptopa z Win 8.1.
Nie lubię menu Start z Win8.1, ale w porównaniu do nowego, "lepszego", z dziesiątku, chyba zmienię swoje preferencję.

Odyniec_młody   6 #60 30.07.2015 13:51

@Saracen: no ale wiesz, że jak wyjdzie np. Win 10.1 to może będzie ładnie?

andrzejbp   2 #61 30.07.2015 13:52

Powiedzcie mi dlaczego w ustawieniach - aktualizacja i odzyskiwanie ....zniknęła mi opcja powrotu do win 8.1

davidns   7 #62 30.07.2015 13:52

zainstalowałem Lubuntu 15.04, zaraz wracam. Jest zaje***te, polecam!

d_p   2 #63 30.07.2015 13:55

Wygląd mnie nie rusza i tego typu argumenty też (aczkolwiek im mniej efektów "specjalnych" tym wydajniej) - niestety dopóki sam nie spróbuję to sobie zdania nie wyrobię. Wiadomo że ludzie z natury nie lubią zmian i je krytykują. Z drugiej strony nie wierzę w MS. Dobry system to XP a wystarczający był już 2000(do dzisiaj mam w domu kompa z win 2000). Sam używam porostu Ubuntu z grafiką XFCE a może niedługo zmienię na Debiana. Mam ten luksus że na poziome logowania mogę wybrać nakładkę graficzną. Bo czym niby różni się Vista(z wszystkimi 30GB poprawek które się przez niego przetoczyły - to 2 razy system od nowa i chodzi jak dalej wymienione), 7, 8(.1), czy w końcu 10 oprócz nakładki środowiska graficznego(zwiększającego obciążenie) oraz coraz większej inwigilacji. Ze wszystkimi oprócz ostatniego od czasu do czasu się stykam.

Magnum 44   17 #64 30.07.2015 13:56

@Docent a spróbuj zrobić instalację na czysto. Ja tak zrobiłem i system jest 2 razy żwawszy od Windows 8.1, wszystko chodzi szybko i stabilnie. Co do menu start, używam tak jak menu start :) Ogólnie dla mnie system na plus, tylko trzeba się przyzwyczaić. A inwigilację można wyłączyć w ustawieniach;

Saracen   7 #65 30.07.2015 13:59

@Odyniec_młody: Może i tak, ale zawsze zostaje mi opcja aktualizacji Win8.1 do 10.
W drugą stronę już się nie da...

LastNPC7   9 #66 30.07.2015 14:02

@Jan0506: Póki co za Windowsa płacimy cenę w złotówkach. Może i trzeba przekopać pół systemu, aby wszystko powyłączać, ale się da. Patrząc na tendencje, z którymś servispackiem do Dziesiątki sekcja prywatność w ustawieniach może zniknąć.

Autor edytował komentarz.
Odyniec_młody   6 #67 30.07.2015 14:02

@Magnum 44: Święta racja, co instalacja na czysto to na czysto, ja przed upgradem zrobiłem sobie format 7 i wgrałem tyko kilka potrzebnych rzeczy,dzięki czemu działa mi system dobrze i szybko, ale na czysto to pewnie jeszcze lepiej jak wystrzelony nabój od magnuma.

  #68 30.07.2015 14:07

Jak to wszystko paskudnie wygląda w porównaniu z XP. Zero estetyki, logiki i przejrzystości. O Viście i siódemce nawet nie wspomnę, bo w porównaniu z 10 wyglądają, jak prototypowe systemy z dalekiej PRZYSZŁOŚCI!

  #69 30.07.2015 14:09

Pasek zadań, zegar i powiadomienia (nawet to rozwijane V) zgapione dokładnie z najnowszego KDE. Hmm

Magnum 44   17 #70 30.07.2015 14:09

@Odyniec_młody: Tak jest, potwierdzam :) System jest świetny :)

Docent REDAKCJA  14 #71 30.07.2015 14:11

Właśnie miałem jeszcze jedno bliskie spotkanie z nowościami w Windows 10, przy próbie wydruku dokumentu PDF ;) Opisałem to w aktualizacji, na końcu tekstu.

Autor edytował komentarz.
  #72 30.07.2015 14:13

Według mnie Windows 10 to taki okropnie brzydki i zepsuty 8. Jedynie DirectX 12 będzie zaletą, nie wiem czemu ludzie tak wychwalają ten system a na ósemkę narzekają, przecież poza brzydkim wyglądem i pierdołami typu cortana dla zwykłego użytkownika niczym się nie różni. Wymienianie kolejnej przeglądarki jako zalety systemu jest co najmniej śmieszne.
Jestem uprawniony do aktualizacji gdyż mam oryginalną 7, ale szczerze nawet pirata nie chciałbym mieś.

  #73 30.07.2015 14:16

Do wszystkich co uaktualnili swoje Windowsy z użyciem Media Creation Tool!!! i innych zainteresowanych także:
Uaktualniłem Windows 7 Professional do Windows 10 Pro poprzez ISO pobrane z Media Creation Tool i po kontakcie z infolinią Microsoft wróciłem już do Windows 7. Otóż Pani z obsługi powiedziała, że uaktualnienie zrobiłem źle. Powinienem poczekać, aż w Win 7 pojawi mi się monit z Windows Update, że mogę zainstalować W10 na tym komputerze. To jedyny poprawny sposób na darmowe uaktualnienie w ramach tej ich promocji. Mimo, że zrobiłem uaktualnienie z Media Creation Tool i po tej czynności W10 mi się aktywował to nie było to poprawne uaktualnienie. Podczas czystej instalacji W10 mimo wykonania wcześniej uaktualnienia instalator i tak poprosił mnie o klucz, a po poprawnym uaktualnieniu nie powinien! Hmm. Na szczęście narzędzie do tworzenia i przywracania obrazów systemu w W7 działa poprawnie :) Szkoda tylko, że w necie i na dp również szerzy się dezinformacja.

Near   2 #74 30.07.2015 14:16

Redatktorze @Docent , piszemy "musiałem/chciałem/wolałem/itp. zrobić" a nie "potrzebowałem coś zrobić". Nieestetyczne zapożyczenie z angielskiego, które przez Polaków jest brane dosłownie. "I need You to do something" znaczy "chcę abyś coś zrobił." a nie "Potrzebuję, żebyś coś zrobił."

Co do samego artykułu to się nie dziwię, ponieważ Windows 10 chwilowo rzeczywiście bardziej jest dla "siódemkowiczów", którzy pragną nowości przy zachowaniu w miarę (bardzo podrasowane w miarę) podonego interfejsu i wyższej wydajności. Windows 10 prawdopodobnie będzie zdatny do tego prawdziwego użytku gdy wszystkie obiecane funkcje trafią na pokład, a system rzeczywiście będzie płynny.

s3b0   1 #75 30.07.2015 14:21

@GBM: ale podczas instalacji były pytania i suwaki do wyłaczenia części opcji, i wydaje mi sie, że to z wyciąganiem informacji też było

Lamerq2   4 #76 30.07.2015 14:22

jak dla mnie problemy po aktualizacji z starszej wersji windows na nowszą zawsze istniały w każdej wersji windows, zawsze się coś popsuje, dlatego dla świętego spokoju lepiej zrobić backup i machnąć świeżą instalkę i nie będzie żadnego problemu, mi się spierdzielił cały system po update z 8.1 do 10 kompletnie wszystko się wymieszało i nie dało się z kompa kożystać :D

Color Mint   9 #77 30.07.2015 14:25

@Docent a co powiesz na testy Win 10 na użytkownikach, którzy nie wykorzystują komputera w pracy, nie mają specjalnych nawyków czy przyzwyczajeń, tylko są odbiorcami treści.

Bo my tu tak cały czas w gronie technicznym i nie wysuwamy nosa poza nie a może ludziom się podoba :D Oczywiście pomijam wszelakie bugi itp.

Autor edytował komentarz.
  #78 30.07.2015 14:26

@jebuem: Ja się przyłączam do podziękowań.

  #79 30.07.2015 14:29

@jzaam: w cmd na prawach administratora wpisz "powercfg -h on"

LonngerM   12 #80 30.07.2015 14:33

@Docent Miałbyś gdzieś link do treści licencji i do punktów o których mówisz (udostępnianie treści pisanej itp?). Bardzo mnie interesują same zapisy licencji dla tego systemu - w końcu sam MS uważa, że to nie produkt, a usługa, więc mógł tam namieszać i to sporo.

Jan0506   3 #81 30.07.2015 14:38

@LastNPC7: Nie wiem czy Micorosft chciałby ryzykować kolejnym oburzeniem ze strony użytkowników okienek. W sumie to zdążyliśmy zaobserwować już, że oni zdolni są do wielu rzeczy.

wacek   17 #82 30.07.2015 14:41

Ja wczoraj też pokusiłem się o aktualizację... (dziękuję Bogu, że zrobiłem wcześniej kopię CloneZillą)
System zaktualizował się i domyślnie zalogował do konto użytkownika standardowego (bez hasła). Niby na pulpicie wszystko się zgadza (pliki itp.) jednak nic nie da się zrobić (kursor ciągle się kręci). Odczekałem godzinę i nic... Ctrl Alt Delete -> wyloguj. Zalogowałem się na konto admina i - pustka... Tylko kursorem mogę sobie poruszać a tak to czarna plama (nie ma paska, nie ma ikon). Zostawiłem go tak na noc, żeby przemyślał temat ale nic się nie zmieniło. Dzisiaj wracam do Windows 7 (Pro 64bit)

Autor edytował komentarz.
  #83 30.07.2015 14:43

@Near: Błagam, czy na prawdę najistotniejszy w tekstach technologicznych jest styl? No raczej nie. Najważniejsza jest logika, a tego w tekście nie zabrakło. Styl jest czymś płynnym na przestrzeni lat, logika raczej nie ;)

  #84 30.07.2015 14:45

Problem z językiem jest taki ze w Polsce ludzie zakładają english wersje, ale region maja ustawiony na Polski. Wiec słusznie pobiera Polska wesje.

  #85 30.07.2015 14:46

hejka a czemu windows 10 przy próbie wyłączenia kompa restartuje?

MiłoszW   8 #86 30.07.2015 14:46

A ja bym się wstrzymał i pokonfigurował wszystko. ZAWSZE są jakieś nowości, coś, do czego trzeba troszkę przywyknąć, itp. Do tego dochodzi mega subiektywizm wielu kwestii. Np. dla mnie przewijanie pionowe kafli w menu start to o wieeele lepsza opcja niż poziomo (gdy widziałem TP 10tki to pomyślałem: "WTF? Poziomo? Bez sensu!"). Kafelki musisz poustawiać i one jeszcze ze dwa razy się poprzestawiają, ale docelowo będzie dobrze : ) Edge to IMO jeszcze raczej próbna wersja, coś jak nowa Opera miesiąc po premierze. Zostawmy na bok, ważne, że nie ciągną spuścizny IE 6/7/8. Widzę tu brak cierpliwości (ja sam na to cierpię), ale jednak come on - zawsze co nowe, to trzeba poznać i pokonfigurować. Sporo rzeczy - jak to przeważnie przy marudzeniu na windozę - napisane, że "nieużyteczne..." ale bez podania dokładnych przyczyn, ba, raz nawet piszesz, że nieużyteczne, ale jednak wyszukuje programy : ) VPN u mnie działa bomba, korzystam z OpenVPN. Dane w chmurze przecież możesz odznaczyć, że nie chcesz wysyłać. Dlaczego tego nie odznaczyłeś, skoro tak wkurza? To, jak działa chmura, to kwestia osobistej opinii, ja np. wolę mieć rozgraniczenie, że co trzeba, to u siebie, a co chcę, to synchronizuję - nie korzystam na zasadzie dysku chmurowego, tylko backupu synchronizacyjnego. Podsumowując - IMO bez sensu, że to wylądowało na stronie głównej. Nie chcę pisać, że to lipny hejt, ale to NIE jest specjalnie porządnie napisany artykuł ukazujący rzekomą lipę Win10. Parę lipnych rozwiązań jest, ale to trzeba by mega dokładnie opisać... Gdybyś otrzymał nowe funkcje, to pewnie byś hejcił, że to nie tak - i to nawet nie pisząc dlaczego. Sorry, ale słaby art.

MiłoszW   8 #87 30.07.2015 14:47

@MAGENTA: A to dziwne, no ja zrobiłem z tego Toola i liczę, że jednak mam przypisany kod do konta : ) w weekend chcę zrobić czystą instalkę. Ciekawe co się stanie : ) najwyżej czysta 7 SP1 pójdzie i zrobię z ikonki ; ) ale i tak lipa, powinno to na koncie jakoś być... Ale czekaj, po ponownym uaktualnieniu? Ale przecież na czysto instalowałeś? To nie instalujesz, pomijasz klucz i potem się logujesz i on zaciąga? No tak to chyba powinno być?

Autor edytował komentarz.
Punisher4xe   6 #88 30.07.2015 14:49

Jedyne co mnie interesuję w Windows 10 to DirectX 12. Ale na razie żadna gra go nie wspiera, więc się wstrzymam z aktualizacją z 8.1.

MiłoszW   8 #89 30.07.2015 14:49

@Wredotka: U mnie ustawiony Onedrive raz zawsze i wszędzie NIE uruchamiał się i w Win7 i 10 TP i 10 full : ) coś źle robisz ; )

Emigrant Sebastian   9 #90 30.07.2015 14:49

@Wredotka: dzięki wielkie :-), tego właśnie potrzebowałem, wsparcia moralnego przy zasiedzeniu 7. Dzięki takim wpisom jak twój zaoszczędziłem setki godzin i mnóstwo nerwów.

MiłoszW   8 #91 30.07.2015 14:50

@xomo_pl: Dziwne, jeśli ktoś nie chce ruszyć palców i poklikać, podumać, pokonfigurować. No ale może to te nowe pokolenia tak mają, że ma działać tak jak oni chcą od razu... ja wolę podziobać i pokonfigurować samodzielnie.

alan40   2 #92 30.07.2015 14:50

@MAGENTA: serio???!

ja zrobilem przez windows update aktualizacje do 10, windows sie aktywowal, a potem jak instalowalem z iso to klucz trzeba bylo wpisac (lub pominac)... jakis kretyn glupoty ci naopowiadal i wierzysz w cuda... niby skad instalka iso na czystym kompie ma wiedziec ze wczesniej robilaes uaktualnienie??? zaden klucz nie jest zapisywany w kompie tj w biosie... nie pisz glupot bo ludziom mieszasz w glowiez tym ze przy instalacji z iso nie powinien wolac o klucz

Autor edytował komentarz.
  #93 30.07.2015 14:54

@MiłoszW: Najpierw zrobiłem uaktualnienie przez Toola (aktywowałem) potem dopiero na czysto. Instalator W10 (na czysto) już na samym początku prosi o klucz. Wtedy dałem "pomiń" i idzie dalej, ale pod koniec instalacji znowu (bardziej stanowczo:) ) poprosił o klucz. Wtedy zadzwoniłem na infolinię MS i opisałem problem.

Docent REDAKCJA  14 #94 30.07.2015 14:54

@MiłoszW: "VPN u mnie działa bomba, korzystam z OpenVPN" - a to Microsoft wprowadził klienta OpenVPN do systemu? ;)

Co do toola, ja instalowałem bezpośrednio z ISO i też mam na koncie Microsoft normalnie przypisane urządzenie z Windows 10 Pro. Myślę że to jakaś dezinformacja jednak, powinno być wszystko ok z licencją.

Emigrant Sebastian   9 #95 30.07.2015 14:56

@Near: a co z "czuję potrzebę zrobienia ...."? nie jestem ekspertem ale wydaje mi się że 'potrzeba' nie jest równoważna z 'musem', 'chęcią' czy 'wolą', choć "wolą moją było zrobić ...." może być zamiennikiem lecz nie jest tak jednoznaczne jak 'potrzeba'. Może i masz rację, lecz bardziej byś się przydał w walce z 'samolubkami' niż takimi w sumie nie błędami.

  #96 30.07.2015 14:59

nabity w 10kę ?
nie łam się, nie jesteś jedynym
... wszystkie piramidy finansowe oparte są na mechaniźmie przekonania napibych na superzysk iż na pewno postąpił poprawnie, gdyż inni też tak postępowali i niczego podejrzanego w takim postępowaniu nie dostrzegli

a win 7-8-8po liftingu dla jaj nazwanej 10 służą już tylko jednymenu : kontroli postępowania społecznego motłochu i wydobywaniu wyprzedzajacej informacji umożliwiającej sterowanie nim, sterowanie jego zachowaniami

powszechna informatyzacja społeczeństw to mit dzieki któremu te pozwoliło się całkowicie poddac się kontroli z zewnatrz pzrez warstwę polityczną i państw i wielkich korporacji

  #97 30.07.2015 14:59

@Docent: Nie korzystam z konta Microsoft, tylko lokalnego. Z resztą na W7 nie ma opcji logowania do systemu za pomocą konta MS. Mam coraz bardziej dość tego nowego Windowsa i obsługi MS.

Magnum 44   17 #98 30.07.2015 14:59

@GBM: Można to wyłączyć na samym początku instalacji. Wystarczy czytać o co instalator pyta :)

xomo_pl   21 #99 30.07.2015 15:00

@MiłoszW: tylko tu nie ma gdzie poklikać bo sporo opcji wycieli a to co jest zostało zrobione w sposób zupełnie nieintuicyjny i nie wygodny.

Magnum 44   17 #100 30.07.2015 15:00

@wacek: Przeinstaluj na czysto Windows 10 i będzie chodził jak marzenie :)

GBM MODERATOR BLOGA  20 #101 30.07.2015 15:02

@Magnum 44: Nie wiem o tym, nie instalowałem i póki co nie mam zamiaru instalować Win10. Z drugiej strony nawet jeśli jest możliwość wyłączenia tego, to tego typu pytania zadane przez producenta oprogramowania, budzi moje spore wątpliwości :-)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #102 30.07.2015 15:05

Dlatego też 10 mam zainstalowaną na drugim komputerze, z którego rzadziej korzystam. Jak na razie dla mnie jest to najlepsze rozwiązanie.

Kubala95   6 #103 30.07.2015 15:07

Gdy wczoraj zobaczyłem "Sztuczki i kruczki", myślałem, że to tylko zbieżność nazw. Jednak to prawda, @Docent powrócił.

  #104 30.07.2015 15:08

@MiłoszW: "U mnie ustawiony Onedrive raz zawsze i wszędzie NIE uruchamiał się i w Win7 i 10 TP i 10 full : ) coś źle robisz ; )"

Zapewniam Cię, że robiłem to tak jak potrzeba.
On nie wracał po restartach (sprawdziłem), wracał po aktualizacjach, pierw po aktualizacji sterownika Nvidia, wyłączyłem, restart - ok nima go, aktualizacja oprogramowania kamery, nosz już jest z powrotem, wywaliłem. Potem aktualizacja touhpad, no i wrócił.

Przy każdym wywaleniu sprawdzałem restartując komputer i go nie było do czasu wgrania aktualizacji :P

Autor edytował komentarz.
  #105 30.07.2015 15:08

Czytając komenty dotyczące kluczy i aktywacji dochodzę do wniosku, że korzystanie z Windowsa nigdy nie będzie intuicyjne. Łaskę zrobili i dali iso do czystej instalacji. Ale nie wygląda to w żaden sposób podobnie do tego, jak to odbywa się w Linuksie. Niestety tutaj nic się nie zmieni i zawsze M$ będzie rzucał ludziom kłody pod nogi.

  #106 30.07.2015 15:15

U mnie instalacja 20 do 30 minut, dokładnie nie sprawdzałem. Wszystko śmiga jak szalone. Jestem mega zadowolony.

Meszuge   16 #107 30.07.2015 15:16

"...mój ekran, podobnie jak ogromna większość ekranów na świecie, palcem dotykany być nie lubi" - to jest system dla telefonów, a nie dla komputerów.

Magnum 44   17 #108 30.07.2015 15:16

@GBM: Ja instalowałem i to odhaczyłem :) U mnie wątpliwości pojawiłyby się wtedy, kiedy producent nie spytałby się o to, tylko automatem włączył ;)

Near   2 #109 30.07.2015 15:20

@MAGENTA kaleczenie języka i nieumiejętne nim posługiwanie się nie jest rzeczą płynną. Są rzeczy, które umownie przyjęliśmy, zostały w słownikach przyjęte, ale nie oznacza to, że mamy zupełną samowolkę . I tak, jest to ważne, bo w dobie internetu wielu ludzi nie czyta albo wymaga od artykułów, aby nie zajmowały więcej niż jedna strona. Dobrze więc by było, żeby chociaż takie artykuły były poprawnie pisane. A na pewno wymaga się tego od człowieka piszącego artykuły do lepszych gazet czy na wysoko ocenianych portalach.

Poza tym była to tylko moja uwaga, a co do meritum artykułu także się wypowiedziałem, więc nie było to szukanie dziury w całym.

MiłoszW   8 #110 30.07.2015 15:27

@MAGENTA: I nie wszedł klucz Win 7? I dupa kwas? : ) OJA LOL... a ciekawe, czy zczytać z instalacji po upgradzie z Win7 klucz do Win10 i czy on pójdzie - może a nóż? Póki mam Win10 upgrade, heh, bo nie chce mi się tera Win7 na chwilę instalować i czekać na KB3035583 : /

MiłoszW   8 #111 30.07.2015 15:28

@Docent: Hmmm... a instalować nie wolno? : ) Korzystałeś z jakiegoś wbudowanego? W ogóle jest coś do VPN w windowsie? Nie wiem, nie używałem, od razu OpenVPN i idzie. Mam na koncie lapa mojego z Win10, też.

MiłoszW   8 #112 30.07.2015 15:31

@xomo_pl: Jak przechodziło się z 98 na XP też tak było, a potem na 7 : )

MiłoszW   8 #113 30.07.2015 15:31

@Wredotka: a, to dziwne... heh nie miałem tak, nie wiem...

Docent REDAKCJA  14 #114 30.07.2015 15:35

@MiłoszW: Wolno instalować, ale wtedy nie wolno się wypowiadać na temat VPN w Windows 10 bo to są aplikacje trzecie ;) Ja też używam OpenVPN, ale cześciej korzystam z L2TP/IPSec VPN oraz SSTP VPN wbudowanego w Windows. Te w Windows 10 są mocno upośledzone w stosunku do Windows 8.1.

Autor edytował komentarz.
Rower1985   6 #115 30.07.2015 15:36

A mówiłem, że będzie medialny klops + pełno artykułów + zalewanie neta, spamem o problemach/pomocy. No ale nikt mnie nie słuchał, wszak podjarani fanboje wiedzą lepiej.

  #116 30.07.2015 15:43

@MiłoszW: Klucz z W7 nie wszedł. Uprzedzając, mam legalny za który zapłaciłem rok temu kilka stówek. Typka z infolinii stanowczo podkreśliła, że klucz z W7 nigdy nie będzie mógł być wykorzystany przy instalacji W10 bo ja mam licencję na W7 i nie kupiłem W10 tylko korzystam z ich promocji darmowego uaktualnienia. A jak dobrze zrobię uaktualnienie to klucz do W10 nie będzie potrzebny - tak powiedziała kobitka z infolinii MS dla Polski.
W zestawieniu powyższego z tym co można przeczytać choćby w tekstach w tym portalu i komentarzach pod nimi mam wrażenie, że ktoś robi sobie ze mnie jaja.

Swoją drogą wiecie może czy rozmowy z infolinią można legalnie nagrywać i je potem legalnie publikować? Jeśli tak to na jakich zasadach?

mikolaj_s   14 #117 30.07.2015 15:46

"Co tam się w tle dzieje, co nie działo się na Windows 8.1?"
Wiadomo, jak się logujesz to zbiera i wysyła wszystkie informacje jakie masz na dysku w celu przygotowania reklam ;)

Jak Windows 11 będzie mieć wygląd Windows 7 to dopiero zrobi furorę. ;)

Docent REDAKCJA  14 #118 30.07.2015 15:49

Kolejny kwiatek: w Windows 8.1 mogłem przy logowaniu do Pulpitu zdalnego użyć odcisku palca aby przesłać swoje poświadczenia na których jestem aktualnie zalogowany. W Windows 10 nie ma tej opcji, jest tylko możliwość wpisania hasła. Chodzi oczywiście o wbudowane w system narzędzia, nie o aplikacje trzecie.

xomo_pl   21 #119 30.07.2015 15:54

@MiłoszW: nie, nie było tak - poprzednie systemy i ich następny były coraz wygodniejsze, lepsze... tego nie ma już dawno..

CzarnaZmija   9 #120 30.07.2015 15:59

a wiecie może jak sprawdzić hasło do sieci Wi-Fi.
Na W8.1 wystarczyło PPM->Centrum sieci... i tam wchodziło się w opcje połączenia.

Na W10 (z którego korzystam od miesiąca) nie mogę znaleźć tej opcji.
Więc albo jestem ślepy, albo... :)

Matis365   5 #121 30.07.2015 16:01

Przesiadłem się z Windows 7 na Windows 10 i nie widzę problemów. Ja na nic nie narzekam. Według mnie kafelki są dobre ale nie tak jak w Windows 8. Teraz kafelki są opcjonalna opcją i to mi się podoba. Edge sprawdza się jeśli chcę coś szybko otworzyć, menu start jest w pełni konfigurowalne i mogę sobie podczepić np. pogodę w moim regionie i nie muszę zaśmiecać pulpitu widgetami i aplikacjami odpowiadającymi za pogodę.Wirtualne pulpitu ułatwiają mi tworzenie "większych" rzeczy a pasek powiadomień z prawej strony też przypadł mi do gustu. No i "modern" styl szczególnie mi się podoba. Brakuje tylko możliwości zmiany koloru kafelków i pasku programu i będzie dobrze.

MiłoszW   8 #122 30.07.2015 16:02

@Docent: A no widzisz, OK. No to pisz, że wbudowany lipa : ) OpenVPN rulz ; )

MiłoszW   8 #123 30.07.2015 16:03

@xomo_pl: Lepsze się okazywały po jakimś czasie. Ja pamiętam Win2k, mój najukochańszy Win : ) tak samo na początku psioczyłem, a potem - płakałem przy XP...

marivsh   7 #124 30.07.2015 16:04

@xomo_pl: Zgodzę się, w zasadzie do XP wszystko było ulepszane. Z Vistą pojawiły się pierwsze problemy, bo system stał się nieintuicyjny. Win7 był nieco bardziej "uczłowieczony", ale od 8 znów zaczęły się rewolucje.

infoslaw   7 #125 30.07.2015 16:05

Panie Docent, sam Pan sobie tłumaczysz jakie to błędy najnowszy os MS ma. My to wiemy od bardzo dawna i dlatego nie używamy jak nie musimy a jak już bardzo musimy to se na wirtualu uruchamiamy tą protezę systemu...
Tam wewnątrz jest wszysko koślawo napisane począwszy od systemu updatowania a skończywszy na ogólnikach jak końcowy interfejs użytkownika już nie wspominając o inwigilacji.

Ja wiem że większość użytkowników się zgadza i zafascynowana jest nowymi ikonkami i zaraz pewnie komentarze będą od fanów MS no ale taka jest prawda ten system jest zły!

Jak Pan możesz to se użyj Appla albo może jakiegoś Linucha...?

M@ster   17 #126 30.07.2015 16:12

A propos VPN'a, a raczej ogółu ustawień sieciowych. Pamiętam ten dzień kiedy z Win95 przeszedłem na 2000, całkowicie nowy sposób zarządzania siecią, wszystko idealnie (w stosunku do 95) działało, opcje czytelne, pod ręką, po prostu bajka. A potem sukcesywnie od Visty coraz to bardziej wszytko poukrywane, powycinane i niestety widzę że trend jest nadal kontynuowany. Jak to jest możliwe że z każdym kolejnym systemem pewne rzeczy zajmują coraz to więcej czasu/klików? Podobnie jest gdy nadpisujemy pliki, kiedyś było "tak na wszystkie" a teraz checkboox + zastąp i to wszystko x2 bo dla plików i folderów, z 1 klika zrobiło się 4. Smutne to jest. Pokładałem nadzieję w 10, ale widzę że siódemka wiecznie żywa.

  #127 30.07.2015 17:08

@DonPetch: Z tego co kojarze to po takiej aktualizacji i zabawie z kluczem jest mozliwe zainstalowanie na kluczu z 8 czystej instalacji systemu.

  #128 30.07.2015 17:17

Ja niestety na swoim laptopie nie moge dokonac aktualizacji z W8.1 do W10 niby wszytsko pieknie sie instaluje komupter restartuje sie i zawiesz na logo windows uruchamiam go ponownie i otrzymuje komunikat bledu (0xC1900101 x 0x20017 -Instalacja nie powiodla sie w fazie SAFE_OS -Podczas operacji wystapil blad BOOT), siedzialem caly dzien nad tym poddaje sie , zawsze problemy z Windowsem ^^

djfoxer   18 #129 30.07.2015 17:56

Ja się nie wypowiem :) Jestem zasmucony, że jako fanboy MSu dostałem "po twarzy" błędem 80070003 usługi Windows Update i tyle :D Czekam, aż naprawią coś bo u mnie nic nie pomaga :) Pozdrawiam :D (nawet nie mogę pohejtować! :P )

gowain   19 #130 30.07.2015 18:09

@djfoxer: Jak nie możesz, niektórzy nie widzieli Win10 na oczy, a hejtują :P

grajekk   12 #131 30.07.2015 18:22

Buuuu a tak liczylem że będzie to gidny nastepcanastepca Windows 7. Cóż. Może Service Pack 1?

lordjahu   20 #132 30.07.2015 18:26

Witaj w klubie. Jakąś godzinkę temu zrobiłem uaktualnienie. Wysypało mi z 3 programy, Nvidia nie działa, system potrafi złapać zwiechę ... poczekam aż połatają go na tyle by bez problemu postawić go od początku. A przez ten czas ... wracam do Win7.

Wokuo   7 #133 30.07.2015 18:34

@gowain: Są tacy co Windowsa (jakiegokolwiek) nie widzieli na oczy, a hejtują ^^

Autor edytował komentarz.
Wokuo   7 #134 30.07.2015 18:39

I znów po raz kolejny coś jest ze mną i moim kompem nie tak, bo u mnie jak zwykle wszystko działa :D

System zaktualizowany z Win8.1, które wcześniej był Win8 i żadnych problemów z Windows Update czy samą aktualizacją. Wszystko trwało około 30min. Sterowniki działają, skróty funkcyjne też, nvidia działa, nvidia optimus również, dźwięk jest, Wi-Fi jest, generalnie wszystko jest i działa. Nawet antywirus przetrwał upgrade i działa.
Z tego wszystkiego to najfajniejsze jest to, że folder Windows zajmuje 10gb mniej :D

Saracen   7 #135 30.07.2015 18:44

Dlaczego finalny Win10 nie wygląda tak: http://cdn.nirmaltv.com/images/Start-menu-Windows-10.png

gruby1974   5 #136 30.07.2015 18:47

@Docent: Nie wiem, być może jestem tutaj wyjątkiem, ale u mnie uruchamianie systemu trwa podobnie jak na win8.1 za to logowanie jest tak szybkie, że nie zdąże ręki oderwać od klawiatury i już jest pulpit .
Co do tego tworu jakim jest centrum powiadomień to jeszcze jedno bym dodał.
Po kliknięciu na interesujący nas mail, otwiera się program pocztowy i to nie na tym mailu co by się chciało, nawet nie otwiera tego konta na które przyszedł, tylko na ostatnim używanym koncie ( mam trzy), więc i tak pozostaje szukanie .
Dobrze, że chociaż na mobilnej wersji 10 to działa jak należy.

gowain   19 #137 30.07.2015 18:52

@lordjahu: Mi na Dellu E6420 z Win7 przebiegła bez najmniejszego problemu migracja na Win10. Trwało to sporo, ale o dziwo żadnych błędów. Wszystko pięknie, ładnie działa. Jestem w szoku :P

  #138 30.07.2015 19:05

@Jan0506:
Bez urazy, ale właśnie dzięki takim ludziom, jak ty, wszyscy jesteśmy w coraz większym stopniu NIEWOLNIKAMI w monstrualnym "Big Brother'ze". Z ludźmi o takich poglądach nawet szkoda dyskutować, wiem to z doświadczenia. Mają jakiś feler w rozumie i zwyczajnie nie jarzą żadnej argumentacji. Są tacy, co nie rozróżniają kolorów (nie ich wina) i tacy, którzy nie rozróżniają pojęć
wolność/niewola; prywatność/ekshibicjonizm, itp, itd. Im zawsze jest dobrze, i niby o co biega, kurde, bo przecież wesoło jest i fajnie, i w Europie i w ogóle...
Nie mam siły do tego...

krisp   5 #139 30.07.2015 19:34

System postawiony wczoraj (znaczy win 10) wszystko działa i nie mam żadnego problemu. Oczywiście zamierzam z niej korzystać bo mi pasi. A psioczenie jest zawsze bo to nie pasuje temu to tamtemu a najlepiej to trzeba wrócić do starego poczciwego XP.

_qaz7   6 #140 30.07.2015 19:42

Coś chyba w MS szykują - w W10 uruchomionemu exekowi można zmienić nazwę, co może być początkiem do innego modelu aktualizacji aplikacji (aka WP8.1) czy systemu.

  #141 30.07.2015 19:46

Kiedyś się mówiło : Na Zachodzie bez zmian. Parafrazując sobie z lekka, czytając powyższe mądre, mądrzejsze i mądrzejsze od mądrych teksty, powiem: Na Windowsie bez zmian! Ale to niestety nie jest taka oczywista prawda, bo:
1. Win 8.1 aktualizuje się do Win 10 IMO bez problemów,
2. Start jest taki jaki jest, ale jest praktyczniejszy IMHO od Win 7 i Win 8, poza częścią kafelkową :-). Na szczęście można ją sobie dostosować bez zbytnich ceregieli,
3. Problemem lejkowatch-niekumatych userów lub mających się za geków jest to, że pewne rzeczy czyli konfiguracja -dostosowanie Win 10 do swoich potrzeb-zachcianek zrobi się samo! :-)
4. Microsoft z założenia od samego początku nie krył, że to użytkownicy 10-tki będą mieli bezpośredni wpływ na eliminację błędów i poprawę tego nowego systemu.
...
I to by było na tyle!

danyll   7 #142 30.07.2015 19:57

@eimi: :D co racja to racja, dla dx12 który ma działać jak Mantle warto się przesiąść.
We wszystkich newsach brakło informacji z listą kart obsługujących dx12, przez co szukałem godzinami, zanim znalazłem czy moja karta obsłuży nowe sterowniki grafiki :)

Mctk   5 #143 30.07.2015 21:13

Wydaje mi się, że Nadella wykonał zły ,,zwrot" w Microsofcie. Otóż, jeszcze za Ballmera, gdy firma, oczywiście, popełniała pewne błędy, tak jak promowanie kafelków win8 na komputerach niedotykowych, widać było jednak, że MS się zmienia, wprowadza innowacje i tworzy coraz bardziej spójny ekosystem (choć oczywiście wtedy nie wszystko było pasujące do siebie). Trzeba było iść dalej, doszlifowując ekosystem. A tu nagle Nadella robi zwrot w zupełnie inną stronę, zmienia MS w firmę, która z firmy która bardzo mało słuchała klientów, na firmę która słucha ich wręcz za bardzo, co czyni system chaotycznym, bez spójnego projektu designerów (win 10 chociażby), na firmę która nie ma już takich aspiracji do rozległego ekosystemu usług i urządzeń, ubija niektóre fajne aplikacje (np. część aplikacji MSN) i chce stać się jedynie nudną firmą robiącą głównie aplikacje na systemy konkurencji - a rozwiązania Apple, Google kopiować np. w dziedzinie interfejsu (WIN 10 Mobile w wielu miejscach wygląda jak iOS-o-Android). Mam wrażenie, że taka firma, bez rozmachu, bez dużego spójnego ekosystemu, bez ,,tego czegoś", co mają duże firmy działające na wielu frontach i co miał Microsoft ostatnio, szybko rozpłynie się wśród konkurencji, co może się skonczyć bardzo źle. Oczywiście, słychać dobre opinie z okazji premiery WIN 10, wręcz MS staje się bardziej lubiany - ale paradoksalnie wiele z tych opinii dotyczy dobrych zmian czy projektów zrobionych lub ukształtowanych za czasów ostatnich przemian Ballmera (w 2012-2014r.), a mieszanie Nadelli może sprawić, że opinie ludzi zaczną z powrotem być złe. Szczególnie, że Nadella (i jego ludzie, nie wiem ile on w tym ma udziału, w każdym razie jest inteligentnym człowiekiem) niepotrzebnie przerabiają to, co jest i dobrze działa, zamiast jedynie naprawić istotne błędy 8-ki bez kombinowania (czyli wprowadzić stare dobre menu start, tylko po bardzo lekkim liftingu) i przede wszystkim rozwijać rzeczy tam, gdzie rzeczywiście one tego wymagają - czyli poprawiać spójność ekosystemu, poprawić ekosystem stron i usług Microsoftu w sieci WWW (np. strony Binga, Outlooka, Office Online i innych usług są duuuuuużo gorzej zintegrowane niż np. w przypadku Google, jakby Microsoft traktował swoje strony jako zupełnie ososbne, a niektóre lepiej od innych. To tylko taki mały przykład). Według mnie Microsoft ma wielki potencjał i coś robi, ale nie zawsze dobrze, i od czasów Nadelli, moim zdaniem, skręca w jeszcze gorszą stronę. Np. przykład Lumii. To za czasów Ballmera wymyślono kupno Nokii, i ten projekt, choć wpompowano w niego wiele pieniędzy i było wiele trudu - zaczął przynosić skutki - Lumie w ostatnich miesiącach zaczęły się jakby przełamywać, na całym świecie słychać było coraz lepsze opinie - także w Polsce. I tu nagle, gdy projekt ,,Lumia'' zaczyna powoli działać, a dobre i nowoczesne smartfony sprzedawane pod logo Microsoft mogą pomóc naprawić reputację firmy, z przestarzałej na nowoczesną, Nadella postanawia praktycznie zrezygnować z Lumii, bo jak rozumiem, według niego Microsoft ma być bardziej skromną firmą. Może i stały za tym jakieś inne poważne względy biznesowe, nie wiem, ale skoro projekt Lumia jakoś już się trzymał, mimo że niósł pewne ryzyko, to nie wykańczał firmy i pokazywał, że Microsoft nie poległ, że działa i się liczy. Poza tym, zwalniając większośc ludzi z Microsoft Mobile, z pewnością spowolni się rozwój Windows 10 i aplikacji mobilnych dla niego. Zrozumiałbym ten ruch, tylko wtedy, gdyby producenci telefonów podpisali z MS umowę, że gdy Redmond ograniczy bardzo produkcję telefonów, to oni bardzo zaangażują się na rynku telefonów z mobilnym Windows. Możliwy jest także inny wariant - być może Nadella chce powoli ubić mobilny Windows, nie inwestować w niego, a połączenie go z W10 zapewni pewno jak najmniejsze koszty, bo firma nie chce już ryzykować na rynku mobilnym. Tylko, jeżeli chcą być dużą informatyczną firmą działającą na wielu frontach, to to się uda wtedy, gdy naprawdę będą działali na wielu frontach, a nie tylko XBOX lub stacjonarny. Jak nie będą walczyć na rynku mobilnym, to zostaną okrążeni i zepchnięci zupełnie do minimum. To jest dobry pomysł tylko wtedy, gdy się nie ma aspiracji i chce się być bezpiecznym (ale pewnie i tak tylko przez pewien czas) Ale byłoby to dziwne, bo ludzie tacy jak Nadella chcą zmieniać świat, mieć wpływ, przejść do historii. Więc mam nadzieję, że się mylę, że mają jakąś przemyślaną strategię, długofalowy plan, aby pozostać ciekawą firmą, działającą na wielu rynkach, bo to przecież niesie za sobą olbrzymie możliwości.

Autor edytował komentarz.
wacek   17 #144 30.07.2015 21:35

Stał się cud ! Chyba Windows 10 wystraszył się mojego komentarza i się uzdrowił :) wszystko zaczęło działać (i o dziwo działa szybciej niż na 7)

dadziok   3 #145 30.07.2015 22:03

Mi tam Windows 10 pasuje... Nie ściągam CP z torrentów, nie mam nic do ukrycia, a system po postawieniu na nowo chodzi lepiej niż jakikolwiek inny Windows + DX12 będzie rewolucją jak tylko będą na niego gry, CDPRed obiecało DX12 dla Wieśka 3, czekam :)

Frankfurterium   10 #146 30.07.2015 22:07

Windows robi mi za aplikację do odpalania Steama, Origin i innych takich, więc jakoś to przeżyję. Ale współczucie dla tych, co chcą lub muszą na nim pracować.

  #147 30.07.2015 22:39

@GBM: "wszystko co piszemy będzie wysyłane do Microsoftu"

Windows 10 PRISM Edition...

Ale jak to wszystko? W sensie dosłownym wszystko? Jeśli piszę reklamację na wadliwy odkurzacz, piszę pamiętnik, książkę, albo opisuję w tekście nowy wynalazek - to całość tych tekstów zostanie wysłana na serwery Microsoftu / NSA??? :]

Mctk   5 #148 30.07.2015 23:11

Microsoft chce zrobić system dla jak największej liczby użytkowników. Ważne, żeby miał dużo funkcji i tu akurat nie ma problemu, bo każdy chce nowych funkcji, wielu możliwości. Ale problem pojawia się przy interfejsie. Skoro ma podpasować jak największej liczbie użytkowników i nie będzie się dało go zmienić na inny, jak w Linuxie, to interfejs powinien być jak najprostszy, choć zgodny z ogólnymi trendem stylistycznym w firmie. Tymczasem, interfejs w WIN 10 jest zdecydowanie przekombinowany i nieintuicyjny, bo skoro się tak go rozbudowywuje, to trzeba co jakiś czas robić trudno wybór, a on jest często dyktowane widzimisiem projektantów, oderwanym od rzeczywistości, co wielu nie zadowala. Więc albo Microsoft powinien umożliwić zmianę GUI, udostępnić narzędzia do tworzenia GUI, dać przynajmniej 2 GUI preinstalowane (Jedno klasyczne, proste - drugie nowe trendy od Microsoftu) - to byłoby genialne - dwie pieczenie na jednym ogniu - można forsować nowe pomysły, klienci najwyżej przełącza się na stary interfejs, jak im się nie będzie podobało, poza tym Linux straci dla wielu rację bytu - przecież tyle osób go używa praktycznie tylko dla możliwości zmiany interfejsu. Jeżeli MS nie chce jednak zezwalać na zmianę interfejsu graficznego, niech da prosty, neutralny, nieprzekombinowany interfejs. Lub trzecią opcję - nie można instalować GUI spoza Microsoftu, ale są te dwa (klasyczne i aktualne trendy) do wyboru.

Autor edytował komentarz.
Mr-Pan   7 #149 30.07.2015 23:14

@Scorpions.B: A gdzie oprogramowanie do robienia backup-ów ? :-) Powrót do 7/8.1 zajmuje około 4-5 min przy użyciu np. Acronis TI 2015 (system + oprogramowanie). Windows 10 rozumiem system od podstaw/czysta instalka, że względu na pozbycie się pozostałości po starym systemie. Ale powrót to tylko 3 kliknięcia i kilka minut bez poświęcania niedzieli.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #150 30.07.2015 23:18

@Mr-Pan: Backup zrobiony, ale tuż po czystej instalacji i zainstalowaniu wszystkich aktualizacji (chyba tych do stycznia tego roku, ale pewien nie jestem), więc niemal jak czysta instalacja ;)

Mr-Pan   7 #151 30.07.2015 23:18

@Vidivarius: "Kolory to rzecz gustu. Ja np. nigdy nie ustawił bym sobie takich jak ty. Jak dla mnie za bardzo sraczk..... :P "
Popieram w 100% :-) jakbym zobaczył na starcie system w takim stylu jak ma Docent i jego "wady",a u mnie zalety, to na dzień dobry powrót do W7. Dobrze, że Docent nie ma wkładu w ten system (wizualny + praktyczny) :D

Autor edytował komentarz.
Docent REDAKCJA  14 #152 30.07.2015 23:23

@Mr-Pan: Nie wiem o co Wam chodzi, to jest jedna z domyślnych tapet w Windows 10, a schemat kolorów jest wybrany na "dopasuj automatycznie" (jak sądze, do tapety). Niczego tu nie wybierałem, poza tapetą, ale wielkiego wyboru nie ma bo są chyba cztery. Widocznie ktoś taką sraczkę zaprojektował w Microsofcie ;) Aha, włączyłem też przezroczystość.

Autor edytował komentarz.
Mr-Pan   7 #153 30.07.2015 23:33

@Docent: "Po przełknięciu tego bałaganu poprzestawiałem jeszcze kilka opcji dotyczących wyglądu"......" Tutaj mała dygresja i rada z dobrego serca: zmieńcie od razu tapetę. Wtedy poczujecie, że macie do czynienia z czymś faktycznie nowym"
To, żeś zmienił :D na same plusy jak widać po screen'ach. Ale OK o gustach i kolorach się nie dyskutuje ;-)

Autor edytował komentarz.
  #154 31.07.2015 07:09

Od początku jestem w programie Windows Insider. Problemów przy instalacji nie miałem. System w pełni spełnia moje oczekiwania w zakresie funkcjonalności i płynności działania. Wszystkie urządzenia (PC, laptop, tablet , smartfon) mam już pod W10 a każda nowa aktualizacja systemu coraz bardziej czyni pracę na nich wydajniejszą i przyjemniejszą.
Dziwię się tym komentarzom, które powstały w oparciu o 'liźnięcie' tematu i zawierają ocenę sprawiającą wrażenie jakoby wystawiona była w wyniku dogłębnej wiedzy w tym zakresie.

WODZU   17 #155 31.07.2015 07:09

@angh: O ile wyłączenie faktycznie coś zmienia, a nie jest tylko zabiegiem psychologicznym, mającym na celu uspokojenie umysłu użytkownika.

lordjahu   20 #156 31.07.2015 07:49

@gowain: Instalacja ok, ale wysypało mi stery do grafiki itp. Poza tym jakimś cudem zagubiła się masa plików tekstowych na pulpicie i kilka programów. Baza aplikacji nie pokazywała takich gier jak CS:GO czy Path of Exile ... dużo by wymieniać.

@Docent System przejrzysty i mi się podoba, ale korzystać zacznę jak się ustabilizuje i bez problemów będzie można go używać. Poza tym problem z instalacją miałem. Przy ściągnięciu obrazu i wypaleniu na płytę czy USB wciąż pojawiał się problem w instalacji (nie pomagało wyłączenie z sieci czy antywirusa). Pomógł za to programik do aktualizacji od razu bez nagrywania na dysk zewnętrzny.

  #157 31.07.2015 09:18

@Ayaritsu: użyj np belarc advisor żeby odczytać serial windy, zapisz sobie gdzieś, ściągnij Media Creation Tool et voiles!

Berion   14 #158 31.07.2015 09:18

Zainstalowałem na VB i jestem co najmniej rozczarowany. M.in tym że bez aktywacji nie można pozmieniać ustawień dotyczących wyglądu, czyli głównej rzeczy która mnie interesowała w Windows 10. Do tego usługa Windows Update z uporem maniaka włącza się po wyłączeniu. Dalej widzę niespójność GUI, bezużyteczność nowego menu start, który tak naprawdę jest wersją mini ekranu start. Brak możliwości szczegółowego dopasowania powiadomień. Zubożenie wielu menu w opcje.

Jednym słowem gówno. Jeśli cały rok zajęły im te wszystkie kosmetyczne zmiany to dla mnie MS się skończył. Żenujące.


@KONTO USUNIĘTE (niezalogowany): "Swoją drogą wiecie może czy rozmowy z infolinią można legalnie nagrywać i je potem legalnie publikować? Jeśli tak to na jakich zasadach?"

Musisz na wstępie poinformować, że również nagrywasz rozmowę (większość się wtedy rozłącza :D), a przed publikacją najlepiej wygłuszyć nazwisko konsultanta.

Autor edytował komentarz.
funbooster   8 #159 31.07.2015 10:13

@GBM: Znam takich co instalują win10 na macu i się tym jarają a nawet chcą zakupić licencję na win10...

MiL-   9 #160 31.07.2015 10:19

Dobrze że przesiadłem się na OSX, nie muszę patrzeć na tego Frankensteina.

Jan0506   3 #161 31.07.2015 11:55

@ToSTRASZNE !!! (niezalogowany):
Niemal całkowity brak opcji prywatności i zredukowana wolność od niektórych rzeczy to spora wada, jednak nie odstrasza mnie to od korzystania z tego systemu operacyjnego. To co ma działać to działa.

  #162 31.07.2015 13:36

Ale żal skasowałem wszystkie aplikacje z modern UI i okazuje się że mam kalkulatora w systemie :)

angh   9 #163 31.07.2015 16:51

@WODZU: idac tym tropem mozna to samo powiedziec o kazdym systemie;)

Pablo_Wawa   9 #164 31.07.2015 19:20

U mnie w firmie wczoraj 3 chętnych (dla mnie frajerów - bo zrobili na pałę update na firmowych/służbowych laptopach) zaktualizowało sobie Windows 7/8 do Win 10. Jednemu się coś posypało (BSoD) i nie potrafił tego naprawić, wiec dziś robił reinstalkę orygnialnego systemu (Win 8.1). Drugi coś mocno klął przy instalacji Win 10, nie wiem, jak to się u niego skończyło. A u trzeciego on działa, ale są pewne problemy - np. "znikła" drukarka sieciowa (dokładnie jak u Docenta) i nawet jaką ją ponownie dodaje, to jej nie ma. Magia... :P

Autor edytował komentarz.
Capcom   1 #165 31.07.2015 22:17

Sorry za częściowy brak polskich znaków, ale pisze z klawiatury AZERTY.

Z Windowsem 8 i 8.1 miałem do czynienia tylko na serwisowanych komputerach klientów i jako ze mam mnóstwo serwisowych aplikacji i projektów, zarówno na PC jak i laptopie to nigdy nie pomyślałem żeby zrobić aktualizacje do tychże systemów.

A jednak w przypadku WIN10 było inaczej, wiedziałem, ze jest to system który muszę wypróbować, ale dopiero w finalnej wersji.

Aktualizacja z Win7 na PC przebiegła nadzwyczaj szybko i bezproblemowo (Intel Dual-Core E6300 2.8 Ghz, 4 GB DDRIII 1333, Kingston SSD now KC300), zniknęła mi tylko drukarka jak Docentowi :>.

Plusy względem Win7/8/8.1:

- prędkość działania - w niektórych miejscach system dostał kopa względem siódemki, ale czuć jakby go niekiedy coś blokowało
- prędkość uruchamiania aplikacji, niektóre uruchamiają się znacznie szybciej, a Edge uruchamia się równie szybko co okno eksploratora Windows, choć prędkość ładowania stron i rozległość treści pozostawia sporo do życzenia
- prosty wygląd interfejsu
- Rozdzielenie trybu PC i tablet - aplikacje kiedyś Windows modern teraz sa wreszcie w oknach, w Win 8 i 8.1 nie mogłem znieść niekompatybilności jednego z drugim i uczucia braku szybkiej kontroli nad tym co jest uruchomione w modern

Oczywiście system ma tez minusy jak i niepotrzebne zmiany względem starszych wersji, jednakże są to na tyle male szczegóły, ze nie powodują u mnie chęci powrotu do Win7.

Windows 8 był przeze mnie skreślony ze względu na liczne problemy klientów (szczególnie na słabszych konfiguracjach), takie które w Win7 w ogóle nigdy nie miały miejsca, jak i poprzez ui.

Windows 10 potrafił mnie zachęcić, a czy będzie systemem lepszym od Win7 to się okaże po kilku latach.

P.S. Na BIOSie bez UEFI system od momentu rozpoczęcia bootowania uruchamia sie jakies 6-8 sekund, przy Windows 7 było to co najmniej o 5 sekund dłużej.

Autor edytował komentarz.
WODZU   17 #166 01.08.2015 10:55

@angh: Oczywiście. Bezpieczny system to ten, który nie jest podpięty do internetu :)

WashiPM   1 #167 01.08.2015 11:54

@eimi: eee tam, do pracy coraz częściej potrzebny jest dobry browser ;-) Za to system... Windows, Linux, Mac OS X..., tracą na znaczeniu :D

Radek68   18 #168 01.08.2015 11:56

Fajny wpis, oddający odczucia wielu osób. Tak to jest, jak za wszelką cenę chcecie mieć nowości.
Akurat Docenta, czy w ogóle osoby zawodowo zajmujące się nowościami, całkowicie rozumiem; trudno oczekiwać, aby na portalu o oprogramowaniu redaktorzy ich nie znali, czy nie używali, bo tylko w ten sposób można dobrze poznać program, w tym przypadku Windows 10. Ale zupełnie nie wiem po co i do czego zwykłym użytkownikom potrzebny jest Windows 10, w sytuacji, gdy używany do tej pory Windows 8.1 czy 7 SP1 w 100% spełnia ich wymagania.
No chyba, że nie spełnia i liczyli na poprawę w nowej wersji. Jak widać raczej się zawiedli.
Bo nie zawsze nowe oznacza lepsze. Pamiętacie na pewno historię oprogramowania do nagrywania płyt - Nero, z kolejną wersją coraz bardziej ociężałego, Truecrypta ze świetną wersją 7.1a i "nowszą" 7.2, czy choćby nawet Windowsa 98 SE i Windowsa Me.

M@ster   17 #169 01.08.2015 14:02

@Radek68: Ale nie porównuj przerostu formy nad treścią Nero do dość tajemniczego zamknięcia TrueCrypta, to zupełnie inne historie.

jarodebombel   7 #170 01.08.2015 15:29

Windows 10 miał być przebojem, a tu, proszę ja was, mamy aferę Vista 2.0.4

No cóż, miałem nadzieję, że zrobię update bratu z 7 do 10 ale się wstrzymam w tym układzie... Skoro koledzy mają takie przeboje...

Microsoft znowu się przejechał. Miał być szał, cudo. Już puszcza reklamy w mediach jaki to 10 jest och i ach (kupiłem aktalne LOGO a tam art o 10 - bite cztery strony). Pewnie zapomnieli, że jak coś jest do wszytskiego to jest do niczego. Z takim podejściem powtórzy się sytuacja z XP, że ludzie zostaną przy 7 i 8/8.1. A póżniej będzie zdziwienie, że nie chcą ludziska update robić.

Natomiast co do XP to 10 można mieć za darmo. Wystarczy odpowiedni pakiet nakładki graficznej. Używam i nie narzekam. Kumple się na to nabierają. :D :D

Ale już niedługo. Migruję na Manjaro XFCE.

  #171 01.08.2015 22:32

@wielkipiec: Ja przez 3 dni nie mogłem uruchomić Media Creation Tool

  #172 25.01.2016 15:12

@GBM: Można to na szczęście wyłączyć :D

Kutangens   1 #173 30.06.2016 17:53

najlepszy system, nie znacie sie