Dodatki dla użytkowników Internet Explorera 9

02.04.2011 12:00, Autor: Redakcja, Kategoria: News
NewsImage

Jak nietrudno zauważyć, na łamach dobrychprogramów pojawiły się akcenty związane z nową wersją przeglądarki Internet Explorer 9. To oczywiście dopiero początek niespodzianek, z których w pierwszej kolejności pojawiły się dodatkowe opcje dla użytkowników IE.

Po pierwsze, można przypiąć sobie naszego ludka do paska zadań - wystarczy przeciągnąć go z paska adresu przeglądarki w odpowiednie miejsce. Pojawi się wtedy tam duża ikona, a gdy klikniemy w nią prawym przyciskiem, dostępne będą szybkie linki do najczęściej odwiedzanych działów w serwisie. W analogiczny sposób można utworzyć skróty w Menu Start. Co więcej, lista najnowszych programów dostępna jest jako Web Slice. Web Slice to pozycja w pasku ulubionych, która jest oznaczana pogrubioną czcionką, kiedy na stronie pojawią się nowe elementy. Dodaliśmy także dostawcę wyszukiwania pozwalającego na przeszukiwanie dobrychprogramów z poziomu paska adresu Internet Explorera 9. Pojawił się też akcelerator wyszukiwania, który zapewnia podgląd tego, co na temat podświetlonego na dowolnej witrynie hasła znaleźć można u nas.

Mamy nadzieję, że nowe możliwości przypadną Wam do gustu. Tym, którzy Internet Explorera 9 nie mają, polecamy spróbować - przeglądarka od wersji 8 przeszła długą drogę i nawet, jeśli nie macie ochoty używać jej na co dzień, warto ją zaktualizować - choćby dlatego, by ta dość ważna część systemu nie pozostawała w tyle za obecnymi standardami, także bezpieczeństwa. Jeśli chcecie "w pigułce" poznać najważniejsze nowości i zmiany w przeglądarce Internet Explorer 9, polecamy obejrzenie poniższego filmiku.

Czy Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów?

Internet Explorera 9, podobnie jak i inne popularne przeglądarki - Firefoxa, Chrome'a czy Operę znaleźć można w dziale PROGRAMY -> Przeglądarki stron WWW.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (213)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 02.04.2011 12:09#1

Heh, chyba mnie nie przekonaliście... Poza tym serwisem jest jeszcze cały internet:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 02.04.2011 12:09#2

Bardzo fajna ta nowa skórka :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 02.04.2011 12:09#3

Zielone litery zdrowsze dla oczu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 02.04.2011 12:11#4

I love blue ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 02.04.2011 12:13#5

Ostatnio coraz częściej używam IE niż inne przeglądarki.Czasem chrome się zdarza włączyć ponieważ tam Facebook lepiej działa ale ogółem nowe IE jest świetne ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ol3k | 02.04.2011 12:16#6

Można prosić o skórkę FF? ;)
I tak najbardziej za starą stalową (chyba tak się nazywała) skórką tęsknię...

Avatar
hmmm23 (niezalogowany) | 02.04.2011 12:18#7

A może tak news poświecony dodatkom do IE9? Tj słownikom, blokadzie reklam, polskim listom adblock, screen capture, mail notifer, etc?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grandmaniek2010 | 02.04.2011 12:21#8

Skórka świetna ;-) I moje podziękowania za obiekt WebSlice - dobra robota :D

Avatar
xyzabc123 (niezalogowany) | 02.04.2011 12:21#9

A poprawili już w IE9 te rozmazane czcionki?

Avatar
ZKW (niezalogowany) | 02.04.2011 12:25#10

W całej prezentacji najnowszego IE najlepsza jest... wszechobecna reklama Chrome'a :)

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 02.04.2011 12:27#11

Dlaczego do tej pory, nie ma skórki nawiązującej do Firefoksa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwpolska | 02.04.2011 12:27#12

IE dalej ssie. Sorry, ale od wersji czwartej do ósmej było okropnie i nic tego nie zmieni. A teraz zróbcie skin do chrome.

Avatar
x (niezalogowany) | 02.04.2011 12:27#13

Dla firefoxa 4 nowej skórki to nie było!

Avatar
lukasso23 (niezalogowany) | 02.04.2011 12:29#14

Nie żebym się czepiał, ale jak wychodził nowy Firefox 4 to skórki nie było.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krogulec (redakcja) | 02.04.2011 12:30#15

@ol3k, glasser: Nie od razu Rzym zbudowano ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grandmaniek2010 | 02.04.2011 12:36#16

A teraz mała prośba do komentujących o inne skórki - czytajcie ze zrozumieniem trochę: "...To oczywiście dopiero początek niespodzianek, z których w pierwszej kolejności pojawiły się dodatkowe opcje dla użytkowników IE..." Nigdzie nie jest powiedziane, że to ostatnia skórka na dp...

Pozdrawiam życząc dnia miłego ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 02.04.2011 12:36#17

@Redakcja

DP zamienia się w ogromną reklamę IE, a tymczasem:

http://preview.tinyurl.com/3g8wxje

Wiecie, to tak, jakby dzisiaj wyjść na miasto w koszulce z Kadafim :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ProTofik | 02.04.2011 12:38#18

Jakoś mnie to nie przekonuje do IE, ale skórka powinna zostać jako domyślna :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 02.04.2011 12:41#19

Panie Docencie świetnie prowadzona prezentacja, podobnie jak wywiad z człowiekiem od Avasta. Przyczepię się jednak jeszcze do jednej rzeczy. Chodzi o kraciaste koszule :) Może to jakieś odchylenie ale zaraz mam skojarzenie z tym zdjęciem
http://demotywatory.pl/demot/1031.jpg
;)
I o ile wyraźna krata w prezentacji IE9 nie razi aż tak bardzo, to w wywiadzie na temat Avasta, w połączeniu z marynarką powoduje lekki dysonans :) Nie jest to jednak jakiś ogromny problem, a prezentacje i wywiady stają się coraz bardziej profesjonalne :) Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów na polu medialnym :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 02.04.2011 12:46#20

Miały akcent, tym bardziej, że IE9 jest naprawdę dobry w porównaniu do poprzednich odsłon tej przeglądarki i można go używać nawet gdy się nie jest ZU :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Yeenisey | 02.04.2011 12:47#21

Bardzo podoba mi się nowa skórka. To teraz czekamy na Chrome i FF :)

Co do IE9, to Microsoft starannie odrobił pracę domową. Wreszcie najnowszy Internet Explorer dogonił konkurencję (z czego się bardzo cieszę).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzonasek | 02.04.2011 12:55#22

Droga Redakcjo! Domyślam się, ile czasu zajęło wam wyważenie i stonowanie tego newsa - z jednej strony oferta biznesowa od partnerów (ewentualnie samego Microsoft) była nie do odrzucenia, z drugiej wiecie, że użytkownicy DP mogli różnie zareagować.. to jak z fejsbukiem: chwalić i udawać, że jest to najlepszy wynalazek w sieci musicie choć odzew jest raczej odwrotny do zamierzonego.
Nie mam wam tego za złe - portal jest fajny, newsy są do bardzo dobrym poziomie i DP to jeden z niewielu portali/vortali, który nie pisze debilnych tekstów w stylu "Duża firma ogłasza bankructwo" albo "Popularny aktor wraca na plan".
Reklamujecie IE, fejsbuka itd. bo z tego żyjecie - ale mi to nie przeszkadza:) ważne, że jesteście bez opłat do poczytania i od was zasysam sporo softu:)).

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 13:02#23

Dlaczego usunięto wykresy ze statystykami pobierań programów?

Ponawiam swoją propozycję, możemy zrzucić się na skórę Firefoksa, tylko podajcie kwotę i nr konta:] i oby nie była tak oczo***** jak ta explorerowa..

Avatar
alim (niezalogowany) | 02.04.2011 13:07#24

ja chwale redakcje vortalu dbr.za ciekawe prezentacje, ciekawe wywiady slowem TAK TRZYMAC SERDECZNE DZIEKI !!!

Avatar
pawelek888 (niezalogowany) | 02.04.2011 13:12#25

Przydałyby się, podobne jak w FF, rozszerzenia blokujące reklamy, blokujące flasha i menedżer pobierania zintegrowany z przeglądarką, bo na razie wszystkie akceleratory IE to zwykłe ozdobniki które nic mi nie dają, a nawet trochę śmiecą.
FF lubi mi się zawieszać na stronach przeładowanych flashem (niezależnie od wersji i systemu), IE nie ma z takimi stronami żadnego problemu - doceniam lekkość IE.
Z ciekawości zainstaluję sobie IE9 na "7", ale pewnie nie będę używać z prozaicznego powodu - zwykle pracuję na XP, a "7" prawie nie uruchamiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 02.04.2011 13:15#26

Człowiek jednak najlepej się czuje we własnej skórce :).

Jednak co do IE9, M$ płacąc za jego reklame, chce wrócić do czasów popularności IE6.
Achhh, ... Ci monopoliści :P.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 02.04.2011 13:20#27

sory ale wygląda to jak promocja na silę, nie jestem jakimś wielkim poszukiwaczem prawdy ale myślę że chodzi tylko oo $$, bo który portal zmienia całą szatę jak wyjdzie nowa wersja danego programu, teraz poprosimy o nową skórkę dla chroma, opery, ff i jeszcze paru innych tylko co wersje to inny styl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 13:23#28

Szkoda, że MS olewa użytkowników XP, tak jak olał Viściarzy z brakiem WMP 12

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 13:24#29

DP też olał XP i Vistę, bo owe dodatki są tylko dla 7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
stan55 | 02.04.2011 13:24#30

a dlaczego nie mogę zainstalować na xp-eku

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 13:25#31

Jak wyszła nowa wersja FF (4) który jest o niebo lepszy od IE 9 to jakoś nie robiliście skórki, wniosek ?? MS wam za to zapłacił. Bo IE był, jest i zawsze będzie beznajdziejną przeglądarką robioną na odpier....ol

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Yeenisey | 02.04.2011 13:28#32

@stan55

Internet Explorer 9 nie został wydany dla Windows XP.

Avatar
Ada111 (niezalogowany) | 02.04.2011 13:30#33

@Punisher2010
Wszystko na to wskazuje. Szczególnie zliczanie ilości pobrań IE9 z DP przez gemiusa

Brakuje skórki dla FF!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 02.04.2011 13:33#34

Nie wiem czy brandowanie całego serwisu pod konkretny produkt to dobry pomysł.
W każdym razie obniża rangę portalu do zwykłej reklamówki, ale jak to się mówi "wasz cyrk, wasze małpy".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
micko | 02.04.2011 13:34#35

@misiek440v2
Promocja Opery już była. Skórkę możesz sobie spokojnie ustawić. Równie dobrze można powiedzieć, że i Opera jest na siłę promowana. Podobnie zresztą jak Intel.

Avatar
Jeremi360#x01 (niezalogowany) | 02.04.2011 13:34#36

Ale pomysł z tym oszczędzniem miejsca. Pod Firefox 4 też tak można: http://img851.imageshack.us/i/ie9like.png/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chromowiec | 02.04.2011 13:35#37

Przecież ta przeglądarka jest dalej kilka lat to tyłu. Nawet sprawdzania pisowni nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cinek40 | 02.04.2011 13:35#38

Była skórka Opery, z resztą moja ulubiona. Jest skórka IE. A gdzie skórka Firefox?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 13:35#39

@Punisher2010

Bo niektóre z funkcji IE9, jest dostępne tylko dla systemów Windows 7, po za tym IE9 jest dostępne dla Visty, tylko dla XP, nie - co osobiście uważam za błąd ze strony Microsoft.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 02.04.2011 13:35#40

Kiedyś M$ reklamował się:
"Twój Potencjał. Nasza Pasja."

My na to:
"Twoja pasja. IE9 również jest Twój" ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 13:37#41

@Chromowiec

To że akurat, nie ma modułu sprawdzania pisowni to patrząc z innej strony, to dobrze, co niektórzy zastanowią się trochę nad ortografią jak napisać poprawnie dane zwrot, bądź wyraz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 13:38#42

Po mojej małej uwadze ściemniliście "niebieski" w skórze, teraz jest lepiej :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 13:39#43

skoro jest skin dla ie 9, jest dla opery (zrobiony byl po wydaniu nowej wersji) to czemu po wydaniu nowej wersji ff nie zrobiliscie skórki ?? bo wam nie zapłacili

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 13:39#44

@Nazir50

Zamiast 3 Nortonów poużywaj przez 2, 3 lata darmowego antywira i jak znalazł kasa na nowy system :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 13:40#45

hasło MS "Twój stary trzyma z twoją starą" po 1 przeczytaniu może być obraźliwy, mnie obraził. a chodziło o XP i IE 9

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 13:41#46

@Pablo79 ja mówilem ze na viste nie wydali wmp 12

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 13:42#47

@Punisher

Jak bym im odpisał: Wasza nowa jest jak moja stara :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 13:48#48

Moja stara rządzi, Do mojej starej bez kija nie podchodź, Z moją starą mogę zrobić wszystko..

To tak w odpowiedzi na zaczepki ze strony MS :]]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 02.04.2011 13:50#49

wolontariat nie da kasy, to i skórki Firefoxa nie będzie. Fanboye mogą zrobić zrzutkę, no chyba że nie macie kasy po ostatnim upgradzie sprzętu pod nowego Firefoxa. Karta graficzna, czy też RAM kosztują. Ale czego się nie zrobi dla lisa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 13:52#50

@master_zonk

Starczyło na sprzęt to i na soft wystarczy. A niektórzy muszą szukać softu pod sprzęt.. co staje się coraz trudniejsze...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 13:54#51

@master zonk

Co prawda skórką Opery była ,ale nie przypadła mi do gustu, za bardzo czerwono było.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
spo | 02.04.2011 13:54#52

Warto zmienić przeglądarkę, żeby mieć tak niesamowite rozszerzenia jak ów ludek albo Web Slice, które jest niesamowicie nowoczesnym wcieleniem RSS-a.
LOLZ

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 02.04.2011 13:58#53

Ja i tak jestem za Chrome, a jeżeli będziecie mieli zamiar dodawać skórkę Chrome to zróbcie w takich kolorach jak logo. (No chyba, że Google nie zapłaci).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 02.04.2011 14:07#54

@Punisher2010
Za dżo żali... MS olał WMP12 pod Vistę, to i ja go olałem... Gdybym miał XP, to też bym zwyczajnie olał IE9, a także WMP12 :P. Jest dosyć dużo softu na świecie, który to rekompensuje w taki, czy inny sposób. Kwoli ścisłości jestem posiadaczem Visty (zadowolonym zresztą) i mam gdzieś, że pojawiają się "wuempeki12" dla Win7, czy "explorery15" dla Win...50, a nie do Visty, czy XP. Po prostu. Albo trzeba się przystosować na tym, co mamy, albo przenieść na nowszy system. Biadolenie tutaj nic nie zmieni. Dla przykładu wychodzi jakaś gra, która obsługiwać będzie tylko DX11. To mając kartę DX9/10 co mogę zrobić? No właśnie... Jakoś nikt nie ma za złe Intelowi, nVidii, AMD/ATI podnosząc (częstokroć sztucznie) wymagania gier, a tym samym sklaniając do konieczności zakupu czegoś "nowocześniejszego", szybszego. Ale ciągle każdy marudzi na MS i olewanie swoich starszych systemów. A tak na dobrą sprawę, to przecież każda przeglądarka obecna nadaje się do oglądania (poprawnie bardziej lub mniej) DP itp. :) Ja też używam 2 obecnie, bo IE9 czasem ma spowolnienia, choć i alternatywie zdarzą się gorsze dni. Lecz to dowodzi, że jeszcze nie nadeszła era, gdy można powiedzieć z całą odpowiedzialnością:
TO JEST JEDYNA, SŁUSZNA PRZEGLĄDARKA i innej nie chcę.
I to samo się tyczy każdego innego programu. Ile ludzi na świecie, tyle zestawów oprogramowania indywidualnie dopasowanych do potrzeb. Jeśli poczułeś się oszukany, to spróbuj odnaleźć ukojenie u konkurencji. Zawsze możesz zainwestować (finansowo) w Apple, bądź (intelektualnie) w Linuksa. A biadolenie, że XP nie ma tego i siamtego zostaw tylko i wyłącznie dla siebie, bo twój system, to twój świadomy wybór. Według mnie, takimi wpisami narażasz się na śmieszność.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 02.04.2011 14:08#55

Niestety w IE9 cienie wokół tabeli dodane przez CSS nadal nie działają. W Firefox 3.5 już działały.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
madhunt3r | 02.04.2011 14:08#56

Bez Adblocka nawet nie podchodzę.

Avatar
entuzjasta (niezalogowany) | 02.04.2011 14:11#57

Najlepsza obecnie przeglądarka! Przeszedłem z Liska bo jest szybsza i bardziej estetyczna, Fx wygląda przy IE jakby szatę graficzną projektował mu jakiś domowy malarz, który zapomniał nawet o... szlaczku ;-)
Nigdy nie pomyślałbym, że wrócę kiedykolwiek do IE ale po prostu jest dziś najlepszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 14:12#58

@Nazir

Nie bądź śmieszny.. Uważasz, że MS powinien wydawać OSy co 13 lat?? a z czego będzie żył? Ciesz się, że konserwujące system aktualizacje bezpieczeństwa są do 2014, ale ludzie, nie oczekujcie nowych funkcji w systemie, który ma 11 lat!

Jeśli dodawaliby nowe funkcje za darmo (a wdrożenie kosztuje), a system co 12, 13 to, po pierwsze jaki byłby sens kupowania kolejnego OSa i na czym firma by zarabiała?

Trochę obiektywizmu i logiki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dethloe123 | 02.04.2011 14:13#59

Już połowa skórek w portalu to reklamy :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 02.04.2011 14:13#60

Skandal! Domagam się skórki dp dla ff.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grandmaniek2010 | 02.04.2011 14:14#61

@madhunt3r

Masz rację, nie zbliżaj się nawet. Ale jak byś umiał szukać, to byś znalazł SimpleAdblock, który skutecznie blokuje wszelkie reklamy na stronach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
madhunt3r | 02.04.2011 14:17#62

@grandmaniek2010 - spokojnie wiem o tym, ale to jeszcze nie jest pełnoprawny Adblocker, co mi z tego jak nie ma filtrów, nie można dodawać nowych, póki co nie ma.

Avatar
jasnie_oswiecony (niezalogowany) | 02.04.2011 14:19#63

Głos ludu: "Jaką Redakcja ma czelność, żeby zaprzedać bezstronność i obiektywizm monopoliście? Żeby uzyskiwać korzyść majątkową? Sprzedawać się?! Skandal! Spisek!"


Głos proroka: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: rozwikłanie tejże zagadki jest proste jak konstrukcja atanatora sprzężonego z alembikiem.

Źródłem zysków DP jest... wiem, że dla niektórych to może być szok... REKLAMA.
Dzięki komu istnieje możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród w rozmaitych konkursach? Dzięki komu DP przyznaje okresowe gratyfikacje za twórczość piśmienniczą? Dzięki komu prominentni czytelnicy spotykają się na HotZlotach nie uiszczając z tego tytułu (prawie) żadnych opłat?
Dzięki... i znowu niespodzianka... SPONSOROM.
Takie są realia branży.

Avatar
josioko (niezalogowany) | 02.04.2011 14:21#64

Chodzi o "Moją Generację " - IX-7 , wszystko działało ,można było z niej korzystać . IX-8 , nie można dodać do wpisów żadnego zdjęcia . IX-9 , w ogóle nie mogę się zalogować , aby otworzyć !!! Jak się ma wasza reklama - jest coraz gorzej z każdą następną wersją a co będzie w IX-10 ???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 02.04.2011 14:27#65

@madhunt3r:
Można, wystarczy przeczytać dokumentację. Poza tym da się do niego skopiować filtry Adblocka, więc...

@master_zonk6:
Aha, czyli przyznajesz, że panowie z Opera Software zapłaciłi za tamtą skórkę i promocję ich przeglądarki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kulmegil | 02.04.2011 14:28#66

To co mnie urzekło w prezentacji do natrętne reklamy Chrome'a atakujące użytkownika ;D
Co od razu przypomina jak przykre jest życie internauty, który takowych nie stosuje. Poza tym samo w sobie jest najlepszą informacją którego to dodatku naprawdę brakuje.

Plus chciałbym zobaczyć w DP prezentację blokera reklam w przeglądarce na … witrynie DP. :D

Skórka IE wygląda fajnie (choć jest jedną z tych które brzydko rozjeżdżają się przy skalowaniu strony)

Avatar
fukuku (niezalogowany) | 02.04.2011 14:33#67

Najlepsza przeglądarka na świecie - pobierajcie i cieszcie się jej walorami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 02.04.2011 14:34#68

Ciekawe czy będzie kiedyś jakaś Chromowa skórka ;d

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 02.04.2011 14:35#69

A czemu dodatków niema do innych przeglądarek np ff,opera, safari, chrome etc? tylko bach ie9 ktore jest gorsze od innych? :(

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 02.04.2011 14:42#70

Czekam na styl z firefoxem i dodatek podobny o tego z Web Slice. PS, widać ten sponsoring, ale przyznam szczerze że ie 9 jest nawet nawet, i da się z tego korzystać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Overclocker | 02.04.2011 14:52#71

a juz myslalem ze bedzie Dioda :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
IrasDeeJay | 02.04.2011 15:01#72

@Foreste A czemu IE 9 jest gorsze od innych przeglądarek? To tylko twoja subiektywna opinia. Dla innych może być w porządku.
Reklama reklamą. Niech ktoś mi spróbuje wmówić, że gdyby ktoś mu oferował grubą kasę to nie wytapetowałby pokoju w loga z IE.
Mi się tam podoba. Była Opera, teraz IE, może kiedyś będzie i FF albo Chrome, a jak się komuś nie podoba, to zawsze skórkę może sobie zmienić ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 02.04.2011 15:04#73

Fajny news. Tragiczna koszula. oglądają pana miliony internautów, to wypada się ubrać jak człowiek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JigSawPL | 02.04.2011 15:04#74

Panowie coś za coś jak to się mówi.

Po instalacji Opery mamy domyślnie w zakładkach dobreprogramy.pl
W przypadku ie9 na stronach M$ jest właśnie możliwość "przypiąć ludka" (jak to brzmi ;]) z dobreprogramy.pl

Reklama dźwignią handlu.

Nie przeszkadza mi to, że jest skórka opery oraz ie. Przeszkadzają mi fanboye.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 02.04.2011 15:11#75

oo
ja dp nie miałem w zakładkach i jedynie na portalu opery jest dp

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 15:17#76

Mozilla pracuje nad mechanizmem testowania dodatków pod względem optymalizacji i wpływu na start przeglądarki (wg Mozilli przeciętny 1 dodatek spowalnia start przeglądarki o 10%) oraz nad blokowaniem instalacji dodatków bez akceptacji użytkownika (Toolbary itp) Link na PW.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ult1me | 02.04.2011 15:28#77

oczywiście koszula w kratę. ahh :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubut | 02.04.2011 15:33#78

Uf...na szczęście można zmienić skórkę... Być może część userów IE6 zaktualizuje sobie przeglądarkę dzięki temu, ja jednak zostanę przy FF i zielonej skórce :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 02.04.2011 15:51#79

@josioko (niezalogowany)
Klawisz F12 i powinno pomóc doborem odpowiedniego trybu zgodności dla tej stronki. U mnie to się sprawdza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 02.04.2011 15:53#80

@oner

Weź pod uwagę, że IE9 nie jest zwykłą przeglądarką, to jest składnik systemu Windows a nie tylko przeglądarka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sidhmor | 02.04.2011 15:54#81

Do firefoxa 4 nowej skórki nie było pewnie dlatego, że zwyczajnie, na tle swoich poprzedników nie jest innowacyjny...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 02.04.2011 15:57#82

Te jasno niebieskie napisy są za jasne, dajcie ciemnoniebieskie, mocno ciemno niebieskie, strasznie oczy męczy. Muszę ustawić inna skórkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kpc21 | 02.04.2011 16:00#83

I kto tu teraz powie, że dobreprogramy to nie "macka majkrosoftu"?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zomb1e | 02.04.2011 16:00#84

Czy będzie jakaś skórka na Wielkanoc?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Yeenisey | 02.04.2011 16:01#85

@Sidhmor

To Chrome nigdy się nie doczeka własnej skórki na DP :)

Na marginesie, czy nowe płytki (Windows 7) są już tłoczone z IE9 oraz SP1?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarekm26 | 02.04.2011 16:02#86

Ja tam wolę tradycyjną zieloną skórkę
na DP.pl, i mam w nosie pultanie sie,
o to która przeglądarka jest lepsza,
i życie jest łatwiejsze...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 02.04.2011 16:05#87

Eee tam...
@oner, przesadzasz.
U mnie tylko raz się ściągało, raz instalowało i tylko 2 razy restartowałem system. Raz z automatu, a 2 raz tak sam z siebie, profilaktycznie. :)
Mogło być gorzej. Mógł się zawiesić system przy instalacji, restartach etc... Na szczęście nie pracuję już na XP. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 02.04.2011 16:06#88

@oner

Nie wiem dlaczego ale na dwóch kompach mam zainstalowane IE9 i ani nie muli ani nie sprawia, że procesor przegrzewa się.

A co do zarzutu o restart po instalacji i zamykanie wszystkich okien podczas instalacji - rozumiem, że codziennie to robisz, że tak Ci to przeszkadza?

PS. Sprawdzałem i u mnie wyłączenie IE9 jako składnika systemu Windows po raz pierwszy w dziejach nie wymaga restartu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 02.04.2011 16:07#89

@Kpc21

W takim samym stopniu jest macką Google, Opery i Intela.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 02.04.2011 16:08#90

@zomb1e

"Czy będzie jakaś skórka na Wielkanoc?"

Co roku była :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Yeenisey | 02.04.2011 16:09#91

@przemor25

Niestety niektórzy nie potrafią zrozumieć, że portal taki jak ten, utrzymuje się głównie z reklam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 02.04.2011 16:20#92

"Ok, świadomość tego faktu na pewno uprzyjemni wszystkim proces instalacji a nawet użytkowanie przeglądarki..."

Rozumiem, ale tej czynności nie powtarzasz codziennie po 5 razy żeby mogła przeszkadzać, instalujesz raz i masz spokój... Nie wiem co to za różnica skoro przeglądarkę instalujesz RAZ. A co do tego, że ci muli to chyba ci się przyśniło dlatego, że mi IE9 chodzi idealnie szybko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rumot59 | 02.04.2011 16:20#93

fajnie, ładnie, szybko z paska zadań jest ok!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 02.04.2011 16:35#94

Skórka Opery była lepsza :P

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 02.04.2011 16:36#95

Bardzo, bardzo się ucieszyłem na widok nowej skórki IE9 - szczególnie ten niebieski kolor jest miły dla oka, nie mówiąc o funkcjonalności dodatków :) Niech kto mówi co chce bo takie ma prawo ale powiem tylko tyle: jesteście świetnym portalem i to najlepszym w sieci, nigdy nie spoczywacie na laurach tylko szlifujecie swoją wysoką formę. Gdzie tylko mogę, polecam Waszą stronę wszystkim znajomym. Tak trzymać!

Pozdrawiam Redakcję i Czytelników :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 02.04.2011 16:41#96

xD nowa skórka przeraziła mnie... xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 02.04.2011 16:42#97

@Mayron: "Weź pod uwagę, że IE9 nie jest zwykłą przeglądarką, to jest składnik systemu Windows"

I to ma być zaletą dlaczego?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
groldominika | 02.04.2011 16:53#98

@Yeenisey
Wierz mi bądź nie ale portal ten był znacznie lepszy za czasów jego powstania gdzie reklama nie była priorytetem. Ja już tutaj zaglądam sporadycznie chodź byłam wielką fanką portalu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SzlugA | 02.04.2011 17:05#99

"@g_no_m | 02.04.2011 16:42
@Mayron: "Weź pod uwagę, że IE9 nie jest zwykłą przeglądarką, to jest składnik systemu Windows"

I to ma być zaletą dlaczego?"

Taką, że jak wysypie się IE to i cała Winda padnie ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 02.04.2011 17:18#100

czekam na skórkę firefoxa ;]

Avatar
glinka (niezalogowany) | 02.04.2011 17:27#101

dlaczego pod newsami o jakiejkolwiek przeglądarce najwięcej jest zawsze przemądrzałych fanbojów firefoksa? co tego newsa to nowy ie a zwłaszcza x64 bije firefoxa na głowę szybkością funkcjonalnością i estetyką i wystarczy rzucić okiem aby się przekonać że firefox wygląda przy nim jak stara komoda brababci na zakurzonym strychu

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 02.04.2011 17:28#102

Ludzie, co wy tutaj gadacie o XP... nie latane krytyczne poprawki... wiec jaki support...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 02.04.2011 17:28#103

Sam ciekaw jestem jak wyglądałaby skórka w stylu Firefoxa, ale idąc dalej tą drogą należałoby się spodziewać skórki dla każdej innej przeglądarki, a nie o to chodzi. Najciekawsza byłaby chyba w stylu Lynxa ;)

Avatar
chomiczek (niezalogowany) | 02.04.2011 17:38#104

Najlepszą skórką była wspomniana już wyżej stalowa. Szkoda, że już jej nie ma, choć skórka z Opery całkiem dobrze ją zastępuję. A skórka IE9 jest okropnie niebieska i w zasadzie niczym się nie różni od skórki Intela.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 02.04.2011 17:49#105

Czekam na skórkę w3m. Niestety nie mogę skorzystać, ani nawet zainstalować IE 9.
Podobno to taka świetna przeglądarka, ale dostępność tylko na jednej platformie ją dyskwalifikuje. Jak mam zsynchronizować IE 9 z przeglądarką na Androidzie? Fail.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 02.04.2011 17:49#106

@Radakcja: "sWeeT-Dzola :)"

Ej, myślałem, że przestaliście korzystać z tego konta ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 02.04.2011 17:50#107

BTW. To jakaś prowokacja ze strony redakcji/M$?

Avatar
Stały Czytacz (niezalogowany) | 02.04.2011 17:52#108

Za jakie grzechy skórka IE9?? Dlaczego nie Firefox? No w ostateczności chrome... Prawie wypaliło mi oczy.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 02.04.2011 17:58#109

Tym razem redakcja nie postarała się ze skórką. Intel i Opera wyszły dużo lepiej. Już nie mogę się doczekać kiedy zielona wróci na domyślną ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 02.04.2011 18:05#110

Yeah, na to czekałem... :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 02.04.2011 18:06#111

IE 9 to najwolniejsza wersja IE z jaką miałem do czynienia i tylko nie piszcie mi, że trzeba mieć sprzęt - 4 Gb pamięci plus dwurdzeniowy procesor nie udźwigną tego ustrojstwa :-).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
remi080 | 02.04.2011 18:15#112

Eh.. strasznie wypala oczy ten niebieski :/

Avatar
Utgard (niezalogowany) | 02.04.2011 18:36#113

Gość prowadzący sympatyczny człek. Jest jeszcze na tyle młody, że przy niewielkim wysiłku poprawiłby swoją wymowę/dykcję. Mówi dość szybko (to nie jest akurat zarzut) oraz niewyraźnie (a to już jest). Oratorzy w starożytnym Rzymie wkładali sobie do ust kamyki i dopiero ćwiczyli wymowę. Po kilku godzinach takich ćwiczeń kolega będzie mówił jak Bóg przykazał.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 02.04.2011 18:45#114

oryginalnie było nie sWeeT-Dzola :) tylko sWeeT-Dżola :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ferrari | 02.04.2011 18:50#115

Najlepszy dodatek do IE to IE7Pro (sprawdzanie pisowni, gesty myszy, blokowanie reklam i Flasha), ale nie wspiera obsługi wielu procesów w IE 8 i czasami nie działa w nowych kartach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
amivoytec | 02.04.2011 19:01#116

Ile zgarnęliście za reklamę IE? =]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 02.04.2011 19:04#117

Żeby tak jeszcze można było w pasku zakładek usuwać opisy skrótów jak w FF

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 02.04.2011 19:34#118

Krogulec napisał:

@ol3k, glasser: Nie od razu Rzym zbudowano ;)


Przyjmiemy to jako komplement w stronę Firefox'a :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 19:41#119

Jak rzadko kiedy się zgadzam z Nazir50, to tu przyznam mu trochę racji. Rozumiem, że XP ma już swoje lata i zasługuje na emeryturę, ale w dalszym ciągu używa go bardzo duża liczba userów nie tylko w Polsce ale i na świecie, skoro MS zdecydował, że będzie wspierał Windows XP do 10 kwietnia 2014 roku, to również powinien udostępnić IE9 dla tego systemu, a nie wykręcać się teraz sianem.
Nikt raczej, który jest zadowolony z pracy systemu XP, albo nie planuje na razie wymiany sprzętu, nie kupi Windows 7 wóla przeglądarki IE9. Domyślam się, że jest to trochę celowe działanie MS, mające na celu jak najszybsze zastąpienie systemu Windows XP, systemem Windows 7, a dodatkowo na horyzoncie pojawia się powoli nowe wydanie - Windows 8. Więc sytuacja może się powtórzyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 02.04.2011 19:55#120

OK, przegladarka smiga, ale teraz moze jakies skorki do tego nowego IE9, troche to kanciasto wyglada...

@ulth
Niestety IE9 pracuje poprawnie tylko na quadach z min 4GB Ram :).

@Punisher2010
Orginalnie to byl Scooby^^

Avatar
bożyszcze (niezalogowany) | 02.04.2011 20:17#121

Ta skórka w aero i przy dobrej karcie z obsługą direct 11 wygląda przepięknie i mam nadzieję, że zostanie na stałe w ustawieniach DP. Sam IE tez chodzi bosko i jak dawniej nic więcej do współpracy z Operą mi już nie trzeba. To, że Microsoft porzucił XP uważam za słuszne, tak jak produkowanie coraz bardziej wymagających gier dzięki którym można zaobserwować taki postęp w dziedzinie procesorów, pamięci, dysków sdd. Ci co ciągle narzekają niech kupią sobie lepszy sprzęt albo grają w pacmana i siedzą do śmierci na firefoxie a ja wam mówię, że na mojej maszynie ten nowy IE śmiga i jest po prostu... piękny!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 02.04.2011 20:26#122

Utgard jesteś niesamowity :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 02.04.2011 20:30#123

Człek prowadzący powinien zostać zastąpiony bo jest zbyt ponury jakiś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 02.04.2011 20:43#124

@REDAKCJA

Co do przeglądarki Chrome... Mówi się "krołm", a nie "chrom".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 02.04.2011 20:47#125

@Anonim
ja skórkę zmieniłem na zieloną, gdy ujrzałem tą niebieską. Jest 20:45 i widzę, że większość nie doszła do menu zmiany skórki hehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
IrasDeeJay | 02.04.2011 20:47#126

Ja również jestem za przyciemnieniem czcionki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 02.04.2011 20:54#127

suchmen | 02.04.2011 20:30

Człek prowadzący powinien zostać zastąpiony bo jest zbyt ponury jakiś.
-----------------------
Ja też tak uważam.
Oglądając, czułem smutek ... przez to, jego słów nie słuchało się z zaciekawieniem :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 21:01#128

@Pablo

Nikt do starego systemu nie będzie za friko dokładał nowości. Sztab słono opłacanych ludzi siedzi, pracuje nad programem, testuje itd.(mowa np. o IE9), a ktoś kto kupił 11 lat temu kawałek softu ma dostawać przez lata gratisy? Nie oszukujmy się tu.

"Domyślam się, że jest to trochę celowe działanie MS, mające na celu jak najszybsze zastąpienie systemu Windows XP, systemem Windows 7, a dodatkowo na horyzoncie pojawia się powoli nowe wydanie - Windows 8. Więc sytuacja może się powtórzyć."

Oczywiście masz rację. Ale IE nie jest wymagane do prawidłowej pracy Osa. Nie działa Ci, bo producent uznał, że dość już gratisów, to kup nowy system, a dostaniesz i inne ciekawe rzeczy, lub zmień przeglądarkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bonzo97 | 02.04.2011 21:04#129

Oj tam, oj tam... Skórka niczego sobie, estetyczna, dopracowana. Swoje zadanie spełnia doskonale, zwraca uwagę, popatrzcie na liczbę komentarzy. Microsoft ma w swojej historii naprawdę kontrowersyjne reklamy.

IE9 w tej chwili jest poza moim zasięgiem, dostęp do maszynek na Win 7 będę miał dopiero za tydzień. Więc tu się nie wypowiem. Zresztą jako skażony Operą ... będę zapewne "obiektywny" jak każdy nałogowiec na temat odmienny od swojego nałogu. ;)))
Ale duży wybór i zaciekła konkurencja na rynku przeglądarek, zawsze cieszą mnie niezmiernie. ;)

Moje wrażenia co do prezentacji? -
1) Filmik konkretny, krótki, przystępny, zaciekawiający. Nawet ekspert w obowiązkowej kraciastej koszuli jest. ;)
Po tym filmiku muszę sprawdzić w akcji IE9, tak perfidnie został nakręcony. I o to chyba chodziło? He, he. Wrażenie pozytywne.

2) Popatrzyłem na mój biedny, ponad siedmioletni, budżetowy laptopek i ...
jak mi się micha uśmiechnęła kiedy usłyszałem o tych wszystkich ...nowościach...
...obecnych na nim w większości od lat. ;)))
(ale to już była osobista dygresja, ale wrażenie też pozytywne).

Ogólnie akcja zrobiła na mnie dobre wrażenie.
Krótko mówiąc: dobra, profesjonalna robota.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati75 | 02.04.2011 21:20#130

Docent jak prawdziwy informatyk we flanelowej koszuli w kratkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klisza | 02.04.2011 21:45#131

Faktycznie, powinni dawać IE w update'ach, tylko raczej w zalecanych - dużo instytucji ma na przykład strony intranetowe, które nie koniecznie mogą działać (no, chyba, że administrator ma możliwość wymuszania trybu zgodności, ale o tym nie wiem).

Co do samej przeglądarki, to jest świetna, nie powiem, szkoda tylko, że tak mało rozszerzeń na nią jest dostępnych (no dobra, jest sporo, ale tych wartościowych jak w fajerfoksie to raczej mało)..

Ale pożyjemy - zobaczymy, ostatnio w końcu moja firma na windowsa siódmego przechodzi, więc może takie manewry ze strony klientów typu enterprise napędzą development dodatków do IE.

Tak na marginesie, niektórzy biadolą, że nie da się ie9 postawić na xp. Śmieszne to trochę - na 98 nie postawisz nawet ie7 (a to podobny tryb myślenia).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 22:01#132

@Kamil

"Nikt do starego systemu nie będzie za friko dokładał nowości. Sztab słono opłacanych ludzi siedzi, pracuje nad programem, testuje itd.(mowa np. o IE9), a ktoś kto kupił 11 lat temu kawałek softu ma dostawać przez lata gratisy? Nie oszukujmy się tu."

Zgoda, masz rację w tym co piszesz. Skoro jednak Microsoft zdecydował się wspierać system Windows XP do roku 2014, to myślę, że jak powiedziano A, to trzeba i powiedzieć, a jeżeli nie to nie przedłużać na siłę wsparcia technicznego.

"Ale IE nie jest wymagane do prawidłowej pracy Osa."

No przymusu korzystania z samego IE nie ma, ale niestety niektóre komponenty systemu Windows, jak i programy wymagają bibliotek IE, do prawidłowego działania. Uważam, że im nowsze tym lepsze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 22:02#133

to i trzeba powiedzieć Z *

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jabi663 | 02.04.2011 22:05#134

Zarąbista skórka ! Ciekawe co wam skapneło od microsoftu za reklame ? osobiście moje drogie dobre programy nie jestescie jedynym serwisem czy tez strona internetowa na która zagladam i przyznam ze na waszej ie9 dobrze chodzi ,ale na innych nie zbyt sobie radzi już lepiej lisek lub opera daje rade . Microsoft poszedł w dobrym kierunku ,ale niestety wypuścił produkt wadliwy nazwywajac go wersja stabilna

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 02.04.2011 22:13#135

@Pablo79
Ale okres wsparcia podstawowego skończył się w 2009 roku :o

Przecież podczas wsparcia rozszerzonego M$ nie obiecywał nic uaktualniać ani dodawać nowych funkcjonalności, a jedynie likwidować błędy krytyczne dotyczące zabezpieczeń... te z kolei są jeszcze wydawane nawet dla IE6 :p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 02.04.2011 22:20#136

@sWeeT Dzola :)
#(Dla czego w automatycznych aktualizacjach nie ma IE9? Posiadam Win 7 i mnie to zdziwiło.)

Ty nas o to pytasz :?: :D:D
Przecież w zakresie IE byłaś zawsze lepszą specjalistką, niż cała redakcja dp :p

Nie jesteś ani trochę autentyczna !!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 02.04.2011 22:28#137

Według mnie IE9 chodzi o wiele bardziej stabilnie niż to w przypadku FF4, w IE9 przeszkadza brak jakiegoś adblocka czy gestów myszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 02.04.2011 22:29#138

Mi już tydzień może więcej zassało IE9, więc jakoś DP się dopiero obudzili :-D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 02.04.2011 22:32#139

@Pablo

Aktualizacje bezpieczeństwa dostajesz, a Features to co innego. Równie dobrze możnaby w XP wprowadzić UAC. IE9 i tak nie zawiera (raczej?) żadnych komponentów, które miałyby związek z Xp.

Automatyczne aktualizacje IE9 planowane od czerwca, bo MS chce dać czas administratorom czas na przygotowanie się do wdrożenia.

http://www.thefuturetechnology.com/microsoft-sets-june-date-for-automatic-ie-9-u.../

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 02.04.2011 22:36#140

konto "sWeeT-Dzola :)" jest prowadzone w celu promocji produktów Microsoft, trzeba być ślepym, żeby tego nie zauważyć. Ktoś dostaję kasę, żeby udawać użytkownika zadowolonego z IE i pisać komentarze wychwalające pod niebiosa tę niezgodną ze wszelkimi standardami przeglądarkę.

"Naturalność" wypowiedzi osób piszących z tego konta jest skrajnie nieudolna, ale jak widać - niektórzy się nabierają.

Mam nadzieję, że ten komentarz nie zostanie usunięty. Jeśli tak się jednak stanie, to sami pomyślcie dlaczego.

Pozdrawiam ewangelistów Microsoftu piszących z konta "sWeeT-Dzola :)".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 02.04.2011 22:39#141

"tę niezgodną ze wszelkimi standardami przeglądarkę."

Piszemy tutaj o IE9 a nie o IE6.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pysiu | 02.04.2011 22:41#142

Fajna skórka :) a co do IE9 Może być :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 02.04.2011 23:00#143

" "tę niezgodną ze wszelkimi standardami przeglądarkę."

Piszemy tutaj o IE9 a nie o IE6. "

no a IE9 taki zgodny wypada chyba najgorzej wśród przeglądarek HTML5 zgodność ponad 30% a lista braków jest długa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 02.04.2011 23:28#144

@bart86

Tyle, że tak naprawdę standard html5 nie został do końca ukończony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 02.04.2011 23:33#145

@Mayron

IE 7 i 8 wypadają *nieznacznie* lepiej niż IE6. Implementacja DOM to jakaś masakra, interpretacja CSS box model drastycznie zależy od tego, czy akurat strona działa w quirks mode, wymieniać można długo. Co do IE9 - nie wiem, ale się dowiem (i sprawdzę empirycznie).

Avatar
koktajl (niezalogowany) | 03.04.2011 0:18#146

Kto tam w okienku takie głupoty ludziom wciska? Docent?

IE9 jest milowym krokiem w porównaniu do swoich poprzedniczek, ale jeśli chodzi o nowe przeglądarki dalej pozostaje w tyle, dziwną propagandę uprawiacie, piszcie rzetelnie.

Jest to kolejny czop wypuszczony dla laików na ile? Rok, może dwa, do czasu premiery Windy 8 z oczywiście najlepszą, najszybszą i ogólnie naj... 10 wersja IE.

Nie mam nic przeciwko temu, żeby IE był naj... och ach, no ale niestety nie jest i po latach pracy/obserwacji nie zapowiada się, żeby jeszcze kiedyś odzyskał swoją pozycję. Program wypuszczany razem z nową odsłoną okienek nigdy nie dorówna/doścignie konkurencji, która rozwija się na bieżąco.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ludvick | 03.04.2011 0:28#147

@sWeeT-Dzola :)
"(...) IE9 zużywa ze wszystkich przeglądarek najmniej prądu (...)"

Brzmi, jakby IE9 miał oddzielne zasilanie, niezbędne do działania... :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 0:40#148

@Ludvick

nie karm trolla ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 03.04.2011 1:19#149

ja jeszcze bym sie czepił dlaczego skórka bożonoarodzeniowa? Czyżby kościół płacił Dobrymprogramom? Nie ładnie:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 03.04.2011 7:18#151

@Do tych wszystkich, którzy nie rozumieją dlaczego nie ma w XP IE9

Podstawowe wsparcie techniczne dla Windows XP zakończyło się 14 kwietnia 2009 roku. Oznacza to, że producent będzie publikował tylkopoprawki dotyczące bezpieczeństwa dla systemu (akcent na słowie "tylko").

Żeby IE9 działał na XP, musiałoby dojść do sporej aktualizacji związanej z drastycznym przemodelowaniem systemu. A to na pewno nie należy do poprawek bezpieczeństwa.

Proszę przeczytać te dwa powyższe akapity i nie trollować więcej.

Avatar
LOLLOLLOLLOL (niezalogowany) | 03.04.2011 8:52#152

Cuda Niewidy na tym świecie, ie ma dodatki. Szok!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
spo | 03.04.2011 9:44#153

Czy ktoś już wspominał, że IE9 'oszczędza baterię' ?

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 03.04.2011 10:52#154

@koktajl - Nie mam nic przeciwko temu, żeby IE był naj... och ach, no ale niestety nie jest

Siedzisz na tym zacofanym Fx i świata poza nim nie widzisz. Masz w ogóle aero albo przynajmniej direct 10 nie mówiąc o 11? Przynajmniej 4 GB szybkiej pamięci i 4 rdzenie?
Jeśli nie, nie zabieraj się do opisywania IE9 bo na pewno będzi ci źle działał, wolno się uruchamiał a tło ikonek będzie się zlewać bo twoja grafika widzi tylko kolor czarny i biały ;-)
A gesty też już są do IE, adblocka łatwo samemu zrobić i to lepszego od tego z Fx bo blokującego reklamy zanim trafią do przeglądarki. Nie bez powodu najwięcej ludzi na świecie uzywa IE mimo tego, że jest tylko na Windowsa. Jakby Microsoft zajmowałsię tylko przegladarką to nie miałaby sobie równych ale ma na głowie wdrażanie wiele innych rewolucyjnych technologii więc proszę się tu nie wymądrzać i nie krytykować bo i tak IE jest na dzień dzisiejszy naprawdę świetną przegladarką. A już na pewno lepszą niż stary, przedpotopowy i wolny (na rzęchach i tak tego nie widać) Fx 3.6!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 11:36#155

@przemor25: "Żeby IE9 działał na XP, musiałoby dojść do sporej aktualizacji związanej z drastycznym przemodelowaniem systemu. "

Zgadza się, i właśnie dlatego się tak nabijamy :)
Nowoczesne przeglądarki działają BEZ INSTALACJI.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 11:40#156

@rospuda (niezalogowany)

Wejdź swoją zacofaną przeglądarką tutaj:
http://www.khronos.org/webgl/wiki/Demo_Repository

nIE pooglądasz sobie :)

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 03.04.2011 12:05#157

@g_no_m

Takie g*** przewagi przypominają słowa skierowane do Mistrza Świata przez poobijanego niemiłosiernie pretendenta: "Za to ja potrafię zrobić sweterek na drutach a ty nie!"

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 03.04.2011 12:19#158

Do g_no_m`a i innych przemądrzałych osobników: dlaczego przez tyle lat, na które przypada przecież największy rozkwit internetu, ten wasz wspaniały Fx nie przegonił IE?
Proszę bardzo, oto dowód: http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly-201103-201104-bar
Wyobraźcie sobie (o ile potraficie) jak ten wykres wyglądałby dopiero, gdyby IE dostępny był także na Linuxa czy darmowe odmiany Ubuntu! I tak przewaga jest porazająca i gdyby to były wybory na pewno partia rządząca mogłaby mówić o OGROMNYM sukcesie. Kiedy to dotrze do niektórych zakyutych łbów i przestaną szkalować IE - nie podoba się, używaj w zamian choćby żony sąsiada ale nie obrzydzaj komuś na siłę jego wyboru!


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 13:28#159

@rospuda
gdyby IE był dostępny na systemy Uniksowe, w statystykach nic by to nie zmieniło, ze względu na znikomy udział tych systemów na rynku konsumenckim.

Oczywiście każdy ma prawo wybrać taką przeglądarkę, jaka mu się podoba, ale niestety z punktu widzenia webmastera wygląda to już inaczej - sposób, w jaki IE traktuje DOM i CSS wymaga pisania wielu rzeczy w dwóch wersjach: dla IE i dla pozostałych przeglądarek.

Poza tym pamiętaj, że IE bardzo wiele osób używa ze względu na to, że jest w systemie, nie wiedzą nawet, że są inne przeglądarki. A te inne są instalowane z wyboru.

Wyobraź sobie (o ile potrafisz), jak statystyki wyglądałyby, gdyby IE nie był jedyną przeglądarką dołączaną przez lata do systemów z rodziny Windows...

Avatar
Marcinekus (niezalogowany) | 03.04.2011 13:42#160

Fajny ten nowy IE9. Używam go już miesiąc i chdzi naprawde szybciej niż firefox. (po za tym to samo co chrome)

Avatar
Kapelmistrz (niezalogowany) | 03.04.2011 13:48#161

@rospuda
A co mają statystyki do jakości produktu? nic...
Używając Twojej dziecinnej logiki powinniśmy uznać serial typu "Moda na Sukces" za arcydzieło sztuki filmowej, bo przecież ma (bądź miał) milionową oglądalność, a co tam taki Jim Jarmush lub chociażby Spike Lee...

Avatar
franek50 (niezalogowany) | 03.04.2011 15:09#162

ja wolę IE8 tam jest na dole pasek stanu :internet|tryb choniony :włączony lub wyłączony a w IE9 tego nie ma

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 03.04.2011 15:25#163

@budda86

Mylisz się bo linuxowe statystyki bardzo zawyżają ilość "pacjentów" Firefoxa. Ja sam instalowałem z ciekawości chyba już z kilkadziesiat dystrybucji i co zawsze na nich uruchamiałem żeby potworzyć internetowa stronę? Mam nadzieję, że jesteś sobie w stanie dopowiedzieć :-)
Wyobraźni zabrakło też przy tym: "nie wiedzą nawet, że są inne przeglądarki"- na tak, ciemniaki bo wybierają lepszy ich zdaniem IE. Wiele osób które znam wie o istnieniu Fx ale woli IE bo nie ma zamiaru pobierać jakiś wtyczek, dodatków i piedułek - przegladarka ma otworzyć stronę i to wszystko. A co niektórzy jak nie ma wtyczki do robienia kawy albo wiązania krawata to już robią pod siebie jakby świat im się zawalił. Większość potyczek na "lepszość" swojej przeglądarki polega właśnie na przyzwyczajeniu - wystarczy komuś schować jakiś przycisk i nawet nowa wersja Firefoxa już mu będzie śmierdzieć, choćby nie wiem jak tłumaczyć delikwentowi, że jest lepsza, szybsza i bezpieczniejsza! Tak, tak panowie... zanim się spostrzegliście JESTEŚCIE bardziej uzależnieni od Fx czy innej - rzekomo instalowanej dobrowolnie - przeglądarki, niż inni od systemowego IE. Świadczy o tym choćby to, jak pełno was zawsze pod postami chwalącymi inne przegladarki, jaka zbiorowa czujność towarzyszy temu, żeby czasem komuś nie przyszło do głowy, że może być lepsza od waszej! Jak tu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Yeenisey | 03.04.2011 15:43#164

@rospuda

Internet Explorer jest popularny, ponieważ jest domyślnie zainstalowany w systemie Windows- i tyle w temacie.

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 03.04.2011 15:53#165

@Yeenisey

To samo można powiedzieć o Fx. wystarczy zainstalować Ubuntu lub coś podobnego - wszędzie na chama wciskany jest Firefox!

Avatar
wolff94 (niezalogowany) | 03.04.2011 16:29#166

@Yeenisey nie jest domyślnie zainstalowany. Ale żeby to wiedzieć to trzeba mieć oryginalny system lub pobierać aktualizacje wtedy pyta się jaką przeglądarkę zainstalować.

Avatar
PP (niezalogowany) | 03.04.2011 16:30#167

To tak ja w najpopularniejszych desktopowych odmianach liska. Tam też domyślnie zaistalowana jest przeglądarka Mozilla Firefox i nikt nie kwapi się do zmiany tego na Chromium (Google Chrome) czy Operę (raczej mało kto wie że istnieje coś takiego jak Konqueror). Poza tym w europejskiej edycji Windowsa (czy to XP czy 7) istnieje coś takiego jak okno wyboru przeglądarki (co prawda wprowadzone na wniosek producentów innych przeglądarek, ale jest). W związku z tym pada opinia o tym, że pozycja dominująca IE na świecie to wynik tego, że użytkownicy nie mają pojęcia o istnieniu alternatywy. Nie wspomnę o całej masie reklam na stronach www (np. dobreprogramy i reklamy google chrome, opery, firefoxa i ie9).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 17:27#168

@rospuda
"linuxowe statystyki bardzo zawyżają ilość "pacjentów" Firefoxa"

to jest tak żałośnie śmieszne, że nawet nie będę tego komentował :) albo kompletnie nie masz pojęcia, o czym piszesz, albo udajesz, żeby bronić IE. Mówimy o milionach użytkowników i miliardach odsłon, więc możesz sobie zainstalować jeszcze kilka systemów, nie bój się, nie popsujesz statystyk swojemu ukochanemu IE.

Poza tym pokaż mi linuksowca, który chciałby IE :) Chyba łatwiej znaleźć jednorożca :)))

Zresztą, ja nie lobbuję za Fx, ani przeciw IE. Ja tylko stwierdziłem dwa fakty:

1) Wydanie IE na systemy uniksowe nie zwiększyłoby jego popularności
2) IE stał się popularny, ponieważ był dołączany do Windows

Co do punktu 2 - nie mówię, że to źle, brzydko i niesprawiedliwie, i wszyscy musimy się przesiąść na Fx. Po prostu tak było. Skutek był taki, że nieobsługująca wielu standardów i pełna dziur przeglądarka zdobyła olbrzymią popularność.

A to, że IE9 jest znacznie lepsze, jest zasługą właśnie konkurencji na rynku przeglądarek.

Avatar
qsd (niezalogowany) | 03.04.2011 17:30#169

M$ sam sobie strzelił w stopę nie wydając wersji swojej przeglądarki dla wciąż popularnego XP. A teraz życzę powodzenia w popularyzacji IE9 np. w takiej Polsce, gdzie większość siedzi wciąż na (nie zawsze) legalnym XP.

FF4 działa na XP
Chrome (nie wiem ile) też
IE9 NIE!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 17:30#170

@PP
OK, ale mówisz o tym, co jest teraz, to są stosunkowo nowe rzeczy. Przez wiele lat tego nie było, i IE miał ponad 90% udziału w rynku, chociaż istniała Opera, Mozilla i Safari.

Avatar
qsd (niezalogowany) | 03.04.2011 17:31#171

Zresztą FF4 wspiera nawet niewspierany już W2K (2000)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 17:44#172

@rospuda

I jeszcze jedna rzecz - nie zrozumiałem tego fragmentu o instalowaniu dodatków. Przecież po zainstalowaniu Firefoksa, Opery, Chrome'a czy Safari też możesz "po prostu otworzyć stronę".

Co więcej, możesz to zrobić bez przechodzenia przez 20 ekranów, na których musisz włączać lub wyłączać różne filtry smart screen, aktualizacje widoku zgodności, podpowiedzi podobnych stron i inne duperele parzące kawę i wiążące krawat :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 03.04.2011 17:49#173

"linuxowe statystyki bardzo zawyżają ilość "pacjentów" Firefoxa"

Jasne. Nas jest przecież, aż tylu: http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-201103-201104-bar

"Poza tym w europejskiej edycji Windowsa (czy to XP czy 7) istnieje coś takiego jak okno wyboru przeglądarki"

I dlatego Firefox jest najpopularniejszą przeglądarką w Europie: http://gs.statcounter.com/#browser-eu-monthly-201103-201104-bar

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 18:05#174

@qsd

IE jest częścią systemu operacyjnego, a nie tylko przeglądarką, i podejrzewam, że wydanie jej dla XP wymagałoby zbyt wielkiego nakładu pracy i głębokich modyfikacji systemu. Fx (wersje 3 i wyżej) też nie pójdzie na Win98, następne wersje też pewnie porzucą wsparcie dla XP. Taka kolej rzeczy.

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 03.04.2011 18:08#175

@DannyPL

Nie dlatego, tylko po prostu tam gdzie coś jest najdłużej ludzie szukają czegoś innego, jakiejś odmiany. Z tego samego powodu zmieniamy odtwarzacze muzyczne, video a nawet kobiety swojego życie według zasady: "Każda miłość jest pierwsza".
Jeśli chodzi o same przeglądarki to wiadomo, że twórcy innej będą starać się o promowanie nowych standardów żeby zyskac przewagę nad konkurencją jako pierwsi, których program je obsługuje. Stąd np. taka a nie inna polityka Googli względem konkurencji. Myślę, że kiedyś się okaże że wbrew pozorom to Microsoft był jedną z najuczciwszych firm w stosunku do swoich klientów, nawet to, że nie wraca do XP tylko myśli o nowych systemach jest uczciwe. Starym dziadkom to się nie podoba ale ich dziatki na tym kiedyś zyskają.
Mówcie co chcecie ale u mnie IE9 w wersji 64 chodzi najlepiej ze wszystkich przeglądarek, choć też np. nie obsługuje własnej (sic!)technologii Silverlight i żeby obejrzeć film muszę uruchomić IE w wersji 32 bitowej. Jeszcze raz napiszę: gdyby Microsoft skupiał się tylko na przeglądarce byłoby to istne cudo. Ale trudno, żeby taki Einstein swojego czasu zajmował się praniem żonie biustonoszy czy gotowaniem bo nie miałby czasu na MYŚLENIE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
andrzejjajko | 03.04.2011 19:25#176

a gdzie te skórki można znaleść dla ie9

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 19:26#177

@rospuda (niezalogowany): "dlaczego przez tyle lat, na które przypada przecież największy rozkwit internetu, ten wasz wspaniały Fx nie przegonił IE?"

http://preview.tinyurl.com/4ycuqaf
Dlatego, mądralo, właśnie dlatego.

W cywilzowanej części świata wygląda to tak:
http://preview.tinyurl.com/3z6nneb

""Za to ja potrafię zrobić sweterek na drutach a ty nie!""
Misiaczku, na tamtej stronie nie ma żadnych sweterków, są za to przykłady wykorzystania obiektów 3D przy budowie stron internetowych. Coś, z czego cały cywilizowany świat może skorzystać już teraz. IE jak zwykle zostało z tyłu.

Avatar
Loopara (niezalogowany) | 03.04.2011 19:36#178

"Nie dlatego, tylko po prostu tam gdzie coś jest najdłużej ludzie szukają czegoś innego, jakiejś odmiany. Z tego samego powodu zmieniamy odtwarzacze muzyczne, video a nawet kobiety swojego życie według zasady: "Każda miłość jest pierwsza"."

"Jeszcze raz napiszę: gdyby Microsoft skupiał się tylko na przeglądarce byłoby to istne cudo. Ale trudno, żeby taki Einstein swojego czasu zajmował się praniem żonie biustonoszy czy gotowaniem bo nie miałby czasu na MYŚLENIE."

ROTFL, no cóż, odkąd komputer stał się sprzętem AGD takich mądrali z magla jest i będzie coraz więcej...

Avatar
sprawiedliwy (niezalogowany) | 03.04.2011 21:24#179

@g_no_m

Ja tylko o tym, że cywilizowaną i zaawansowaną technologicznie częścią świata to są teraz np. Chiny. Masz jakiś stary światopogląd, nie tylko przeglądarkę ;-)

Avatar
KKND (niezalogowany) | 03.04.2011 22:21#180

Koszula :D

Avatar
arcykojot (niezalogowany) | 03.04.2011 23:08#181

Wypuścili stabilną wersje które generuje błędy w ich własnych gadgetach w sidebarze... Użytkownicy Visty nie są zadowoleni.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.04.2011 9:12#182

Jakoś mnie ta prezentacja nie przekonała. Zdecydowanie wolę Chrome i Operę. A Slajsy i skóreczki dopasowujące się do witryny nawet mojego syna nie przekonały :D No ale ja mam takie wrażenie że co raz mocniej przeciąga mnie na złą stronę mocy Apple lub Linux... na razie ze względu na kasę chyba to będzie Ubuntu a potem się zobaczy. Jakiś taki mam wewnętrzny wstręt do technologii oferowanych przez Stiwa. Właśnie IE9 najbardziej mnie rozczarował, a myślałem ze to będzie jakiś bum, przełom w necie. A tu w miarę poprawne wyswietlanie stronek, mały zgrzyt z filmami na YT (no wiem, już jest nowy Flash i wszystko działa) ale zawsze jakiś taki niesmak i niedosyt pozostaje. NA w7 biznes najlepiej pracuje mi się w Chrome, Operze. Firefox 4 może i jest szybszy (od wcześniejszej wersji) ale dalej muli. Bez apelacyjnie wolę jednka O i Ch. Ze względu na szybkość i możliwości. Aby zmobilizować mnie do korzystania z IE9, to musiałby być produkt kótry zdeklasowałby te 2 przeglądarki. A tak nie jest. Więc owszem, jest na dysku ale zapomniany, zakurzony, niechciany nawet przez młodzież ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 9:43#183

@sprawiedliwy (niezalogowany): "Ja tylko o tym, że cywilizowaną i zaawansowaną technologicznie częścią świata to są teraz np. Chiny"

Tak i właśnie dlatego każdy chińczyk musi bardzo, ale to bardzo uważać, co robi na swoim pececie, bo wszystko odbywa się pod czujnym okiem bezpieki. Masz jakieś skrzywione pojęcie cywilizacji.

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 04.04.2011 11:59#184

@Loopara

Na poglądy z magla to wyglądają twoje zasłyszane "przemyślenia". Zasłyszane, bo jak coś wyczytasz to wiesz, ale samemu do głowy ci nie przyjdzie np. to, że świat internetowy dojrzał do postrzegania go jako podlegającego calkiem realnym zjawiskom, choćby psychologicznym. Stąd napisałem o migracji typowych zachowań ludzkich do świata wirtualnego co w przypadku softów przejawia się chęcią szukania czegoś nowego, nowych doznań nie tylko uzytkowych ale i estetycznych. Coś jak dziewczyna ze wsi zawsze wybiera chłopca z miasta.
Na drugi raz zanim coś napiszesz, staraj się, aby to było oryginalne a nie zaczerpnięte z internetowej prasy bi ja też j a czytam więc nie potrzeba mi powielanych z drugiej ręki wynurzeń.

@g_no_m

Zgadam się ze sprawiedliwym - a tak w ogóle wolność to nie samowolka i anarchia. Zła scheda po warcholstwie polskim które wiadomo dokąd nas doprowadziło (i prowadzi!) każe ci tak uważać. Poza tym - demokracja wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem - co widac z kazdym rokiem coraz wyraźniej. Dobrze w niej własnie warchołom, ale zwykli obywatele tracą na równych dla wszystkich prawach.
toteż uzywam i póki jest najlpeszy będe uzywał Ie czy ci się to podoba czy nie. Jasne? I nie myśl sobie że nie mam pojęcia co to Fx, Opera, Safari, Chrome bo doskonale znam te softy, potrafię sam poprawić skrypt bo na samo pisanie nie bardzo starcza czasu, choć parę przycisków, a nawet wlasnego adblocka - własnie do IE9 - sam sobie zrobiłem i sprawuje się lepiej niż ten do pobrania w Fx.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 12:59#185

rospuda (niezalogowany): "demokracja wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem"

Oj, no to jedź sobie do Chin, czy ja cię zatrzymuję? Będziesz tam miał swojego IE pod dostatkiem, jeśli tego brakuje ci do szczęścia. A jak już tam będziesz, to przekaż ode mnie wyrazy szacunku profesorowi Liu Xiaobo, który zapewne przebywa z żoną i być może pięciorgiem dzieci na leczeniu klimatycznym w jakiejś miłej placówce rządowej. Sposób, w jaki ciskasz tymi ulubionymi przez niegdysiejszą Trybunę Ludu "warchołami", sugeruje, że łatwo znalazłbyś z personelem wspólny język.

"będe uzywał Ie czy ci się to podoba czy nie."
A czy ja ci czegoś zabraniam? :) Czujesz się może prześladowany? :D

"potrafię sam poprawić skrypt"
Najmocniej przepraszam pana docenta, nie poznałem po czcionce...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 13:02#186

@Docent

Właśnie skojarzyłem, że jest tu redaktor o ksywie "docent" - sorry dude, to nie było o Tobie :D

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 04.04.2011 13:16#187

@g_no_m

Przechodzisz już wszelką krytykę i za takie słowa o "wyjechaniu do Chin" bo ktoś używa czegoś innego nalezy się ban!
Tak, istnieje jeszcze miliony takich którzy używają IE w Polsce, czy tez mają się pakować? Poza tym poczytaj sobie o tajnych więzieniach w naszym kraju, wypędzeniu Żydow i zagrabieniu ich majatków i innych rzeczach i nie bredź, że tak tu dobrze.
Liczy się rozwój i postęp (a tego nikt Chinom nie zaprzeczy) bo na to nie składa się kilku facetow za biurkiem tylko pracuje nad tym miliony obywateli mających wystarczająco duzo swobód obywatelskich: do pracy, nauki, do życia żeby było warto. U nas nauka jest w odwrocie, stało się już przysłowiowe to, że Polak nie potrafi mysleć i dlatego nie mamy dobrych matematyków, inżynierów, chemików. Co najwyżej wszelkiej maści literatów korzystających na ograniczeniu umysłowym innych, przez co nie ma kto (i czym) zweryfikować tego co nabazgrzą. Jak ty tutaj.

Przyjrzyj się uważnie swoim postom w dziale poświęconym IE - sama krytyka i w tle pokazywanie wyższości używanego przez SIĘ Fx.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 04.04.2011 13:19#188

widzę że dobreprogramy robią skórki tylko dla tych którzy płacą, rozumiem to, tylko dlaczego nie ma skórki firefoxa - czyżby nie chcieli się reklamować...?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 15:14#189

rospuda (niezalogowany): "Przechodzisz już wszelką krytykę"

Oj, to czemu zabierasz się za coś, co cię przerasta?
A czy ja cię wysyłam do chin? Zdradziłeś się z tęsknotami za chińskim ustrojem, zapłakałeś nad polskim "warcholstwem", to ci napisałem, że nikt cię tu siłą nie trzyma. Ale wyganiał też nie będę.

"i nie bredź, że tak tu dobrze."
Yhy, kiedy wczoraj wypędzano z naszego miasteczka Żydów, to usiłowałem nie zwracać uwagi :D

"Liczy się rozwój i postęp"
Jemu to powiedz:
http://preview.tinyurl.com/3wdt3e4

"sama krytyka i w tle pokazywanie wyższości używanego przez SIĘ Fx. "
To może zamiast uprawiać personalne jazdy i wyzywać od warchołów (czy tu nie ma żadnej moderacji?) spróbowałbyś udowodnić, że moja krytyka jest bezpodstawna?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 04.04.2011 15:15#190

@rospuda

Wybacz, ale argument z Einsteinem i biustonoszami jednak był na poziomie magla. Nie można wypuścić schrzanionego produktu i tłumaczyć, że to dlatego, że ma się na głowie dużo projektów. Proces wytwarzania oprogramowania nie jest porównywalny do działalności twórczej pana Einsteina.

IE6 był produktem schrzanionym, i to mocno (z punktu widzenia trzymania standardów). I to nie z powodu braku czasu czy też skupienia się na innych produktach, ale z powodu przyjętej strategii firmy i decyzji podjętych przy jego produkcji, decyzji o olewaniu standardów i tworzeniu własnych. Teraz mamy IE9, które pod tym względem jest już dużo lepsze (zasadniczo już od IE7 jest coraz lepiej). Pewne zarzuty pozostały, pewne są utrzymywane tradycyjnie przez "wrogów IE".

Faktem jest, że do racjonalnych, rzeczowych i słusznych zarzutów pod adresem tej przeglądarki bardzo często dochodzi irracjonalna nienawiść do wszystkiego, co pochodzi od MS, uwielbienie dla idei Otwartego Oprogramowania. I jakiś instynkt plemienny, taki sam, który każe kibicom jednej drużyny nienawidzić drugich, chociaż pewnie zostaliby kumplami, gdyby poznali się w innych okolicznościach.

Rozumiem, że bronisz IE, ponieważ je lubisz i uważasz, że nie jest gorsze od innych przeglądarek (a nawet lepsze). Oczywiście dla Ciebie może być lepsze, a dla kogoś innego lepsza będzie np. Opera. Ale używasz argumentów, które są bezsensowne (jak ten z biustonoszem). Ale używasz argumentów, które są zupełnie nieracjonalne i nic nie mówią o zaletach tej przeglądarki, które są dla Ciebie ważne.

PS. Spróbuj w js zmodyfikować zawartość elementu table przez innerHTML w IE (również 9). Niespodzianka od MS :) (gwoli ścisłości trzeba dodać, że innerHTML jest częścią specyfikacji DOM level 0 i *nie* należy do standardów W3C).

Avatar
chrome_9 (niezalogowany) | 04.04.2011 15:59#191

@budd86
"IE6 był produktem schrzanionym"

Dobry żart. Przegladarka IE6 była rewelacyjną przeglądarka w 2001r. Sam WindowsXP też był ciekawą nowością która się ludziom podobała. IE6 oraz XP to był szczyt możliwości dla procesora 333MHz który miałem wtedy w komputerze.

Nie można oceniać przegladarki z przed 10lat z punktu widzenia standardów które pojawiły się kilka lat później. To jak jakby pisać że Firefox4 jest beznadziejny ponieważ nie spełnia standardów roku 2020 :)

Dziś XP oraz IE6 to przekleństwo programistów. Większość osób zajmujących się programowaniem zabroniłaby najchętniej możliwości używania XP oraz IE6 by móc korzystać z nowych technologii.

Nie znaczy jednak że XP lub IE6 były złymi programami w 2001r. Jeżeli ktoś tak twierdzi to powinien pokazac jako dowód jakiś lepszy program z tamtych lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
maniek8902 | 04.04.2011 16:03#192

Porównajcie opere a IE9 nie ma szans IE9 do opery pod względem szybkości działania i wyglądu no niestety taka jest prawda.

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 04.04.2011 16:08#193

@g_no_m

Taki z ciebie Polak, a nie łapiesz znaczenia zwrotu "przechodzić wszelką krytykę"? Co innego, gdyby to był jakiś obcojęzyczny idiom, ale żeby nie chwytać niuansów ojczystego języka? No, no... i co to będzie, jak podobnych do mnie, który póki co rozumiem znaczenie pozawerbalne takiego zwrotu, wygonisz do Chin? :-)

Druga rzecz: dziś, kiedy wyszło na jaw, że nawet Leonardo da Vinci swoje genialne wynalazki kopiował ze starożytnej księgi przywiezionej z Chin, dla ciebie Chińczycy to ciągle tępe żółtki, które dopiero co urwały się z gałęzi.
Jeden z moich znajomych kilka lat temu nauczał w Stanach i proszę, jak to widział już wtedy (nie gdybał, jak ty!):

"Ja zresztą też mam studentów, którzy po początkowym szoku opanowali te straszne logarytmy i indukcję, a nawet czasem zadają sensowne pytania. Aż siedmioro studentów ma u mnie ponad 100 punktów na 100 możliwych -- nadwyżka bierze się z premii, które rozdzielam za specjalne zasługi (np. znalezienie błędu w moim wykładzie, nietypowe zadanie, pomysłowe rozwiązanie itp.). Wśród tych siedmiorga wspaniałych jest tylko pięcioro Chińczyków, reszta to Amerykanie."
http://inf.ug.edu.pl/~stefan/Papers/Leisure/Ameryka/studenci.html

Widzisz, jak postrzegali Chińczyków ludzie inteligentni już sporo lat temu? I nie mylili się, a ty ciągle tkwisz z ręką w nocniku i wierzysz, że tak ci dobrze. Amerykański, konsumpcyjny sposób "myślenia" ukształtowany od dziecka McDonaldami (notabene ostatnich badań nad frytkami, które jak się okazało, mają ujemny wpływ na inteligencję) i mało wymagającymi filmami, które w wieku dojrzałym zamieniasz na jedynie słuszną przegladarkę, program antyvirusowy, klub, itp. Chodzi o to, że wszystko inne staje się wrogiem a to najlepszy sposób, żeby trzymać obywateli jakiegoś Państwa, systemu, grupy za mordę: "widzisz, dobrze ci bo masz to, a inni co mają są be."
Jeśli napisałem wcześniej, że zainstalowałem w życiu już chyba z kilkadziesiąt rozmaitych dystrybucji unixowych, to chyba oczywiste, że nie było na nich IE i zapewne taki Fx, Safari, czy Opera są mi dobrze znajome. A jeżeli muszę takie zależności logiczne tłumaczyć, źle to o tobie świadczy.
Ale dużo gorzej, skoro muszę się tyle rozpisywać, że ten nowy IE9 x64 taz zwyczajnie, PO PROSTU mi się podoba i to jego właśnie używam na Windowsie. Choćby dlatego, że na innych systemach go nie ma. I dziwi mnie, że ty sam siedzisz na tym Firefoxe, skoro nawet powiedzenie mówi: "Im lepiej poznasz swojego wroga, tym łatwiej go pokonasz" :-)
Czy teraz pojmujesz, czemu i Chińczycy używają głównie IE? Póki co.

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 04.04.2011 16:22#194

@budda86
Na pewno IE9 ma pewne braki i wiadomo, że jeśli Microsoft je wyeliminuje, to tylko przy okazji wydania nowego systemu. Zawsze priorytetem tej firmy było "dyskretne" popychanie klientów do zmiany systemu, za symboliczną :-) dopłatą, więc dziwię się, że niektórzy do dziś jeszcze na to nie wpadli?
Jeśli chodzi o sam IE - być może rzeczywiście ukrywają coś pod maską, stąd taka integracja z systemem zamiast przyzwoitej wersji przenośnej, co obecnie jest tak modne? Rosjanie chyba nie bez powodu chcą przejść na własny system, jak swojego czasu przeszli na inne gabaryty torów kolejowych, które, gdy przyszło co do czego, opóźniały dostawy broni, animucji i rezerw żołnierzy na wschodni front.
Jednak Chiny nie tak obawiają się Microsoftu, co ekspansji Google a to chyba też jest jasne: niemal z dnia na dzień miliard ludzi może przejść na nową chińską przeglądarkę, czy nawet system, ale na pewno nie zrezygnuje ad hoc z ewentualnych googlowskich kont, wyszukiwarek, itp.

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 04.04.2011 16:27#195

@maniek8902

Nie ma sprawy, na pewno porównam. Tylko jeszcze napisz skąd mogę pobrać 64-bitową wersję Opery?

Póki co: nie występuje na moim sprzęcie i łączach internetowych problem szybciej/wolniej więc nie tym się kierowalem przy wyborze akurat IE9.

Avatar
chrome_9 (niezalogowany) | 04.04.2011 17:16#196

@rospuda

Nie uzywaj IE9 w wersji 64bit (zainstalowanie wersji 64bit instaluje obie wersje).

Wersja 32bit jest 5x szybsza ponieważ ma nowy silnik JavaScript Chakra który nie został jeszcze udostępniony w wersji 64bit.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 17:21#197

chrome_9 (niezalogowany): "Przegladarka IE6 była rewelacyjną przeglądarka w 2001r."

IE6 dziedziczył po "piątce" niektóre luki w zabezpieczeniach tak stare, że na Secunii zdążyły się już kurzem pokryć. Dopiero "siódemka" mogła zacząć z czystym kontem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 04.04.2011 17:40#198

@chrome_9

"Nie można oceniać przegladarki z przed 10lat z punktu widzenia standardów które pojawiły się kilka lat później"

Wiem i nie robię tego. Przykład pierwszy z brzegu - styl position:fixed należy do specyfikacji CSS Level 2, która już w 1998 r. miała status "W3C Recommendation". IE6 go nie obsługuje - traktuje position:fixed jak position:absolute.

"Nie znaczy jednak że XP lub IE6 były złymi programami w 2001r. Jeżeli ktoś tak twierdzi to powinien pokazac jako dowód jakiś lepszy program z tamtych lat."

Proszę bardzo:

Opera 6.00 - data wydania: grudzień 2001 r.
Netscape 6.10 - data wydania: sierpień 2001 r.

Ściągnąłem z http://www.oldversion.com i sprawdziłem - obydwie poprawnie obsługują styl position:fixed.

Wystarczy za dowód, niewierny Tomaszu?

Wiem, to mały przykład, ale dobrze obrazuje, jak w tamtych latach Microsoft traktował standardy.

Ciekawostka: IE 7,8,9 w quirks mode nadal olewają styl position:fixed...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 17:41#199

@rospuda (niezalogowany): "przechodzić wszelką krytykę"
A w którym ze słowników można ów niby-idiom znaleźć? :D Masz jakiś specjalny? Podziel się, proszę :)

"Chińczycy to ciągle tępe żółtki"
Ej, ale dlaczego ty nadal dyskutujesz z własnymi projekcjami? :D Gdzie ja coś takiego napisałem?No i cały twój następny akapit na śmieci, a tyle się napracowałeś...

"Czy teraz pojmujesz, czemu i Chińczycy używają głównie IE?"

Ależ droga rospudo, Chińczycy używają głównie IE6 :D

A wiesz dlaczego? Bo tam za zbytnią ciekawskość, czy opowiadanie o takich pojęciach, jak wolność słowa i wyboru, to można trafić do obozu pracy na "resocjalizację". Więc jak się dostaje komputer z łindołsem i IE6, to się używa komputer z łindołsem i IE6. Niełatany.

Jeśli nadal tego nie załapałeś, to ja jestem za tym, byś mógł używać tego swojego IE, skoro ci się podoba. Za to o nieuczciwych praktykach MS, które doprowadziły do dominacji IE i stagnacji w Internecie, trzeba przypominać i będę to robił, czy ci się to podoba, czy nie. Jasne?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 04.04.2011 17:45#200

@g_no_m

Dlatego mówiło się, że "IE służy do przeglądania internetu z twojego komputera, i na odwrót" :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 17:54#201

@budda86

No, były nawet takie testy, że maszyny z XP i IE6 na domyślnych ustawieniach włączano do sieci bez NAT i pierwsze syfy pojawiały się po dziesięciu minutach bez żadnej akcji ze strony użytkownika :D

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 04.04.2011 18:46#202

@g_no_m
Najlepiej napisz do prof. Miodka :-)

Nieliteracko (bo ojczystą mowę trzeba po prostu czuć) napiszę, że jest to transcendentalne nawiązanie do kantowskiej teorii sądów, oczywiście logicznych nie tych prawnych, a bezpośrednio do tzw. sądu a posteriori, kiedy orzeczenie wykracza poza podmiot.
I tak, nawiązując do tego wątku, już sam temat (przypomnę: "Dodatki dla użytkowników Internet Explorera 9") stał się dla ciebie jedynie pretekstem do pozapodmiotowych dewagacji na temat wspaniałości Firefoxa, ktorego: UŻYWASZ. Sądy a posteriori wywodzą się z nabytego doświadczenia, tymczasem ja, jako oponent przedstawiałem im swój "osąd a priori" mający źródło w moim umyśle. Stąd jeszcze raz powtorzę: IE podoba mi się chociażby dlatego, że jest estetyczny i płynie integruje się z grafiką Windowsa, czego nie doświadczylem - a przynajmniej w zadawalającym stopniu - przy Fx. Nie mam też jakiś większych problemów ze stronami które przy pomocy IE odwiedzam.
Niby dlaczego przeciwstawiasz moim doznaniom swoje a posteriori, wychodzący poza czyjeś doznania wzrokowo-zmysłowe (a priori)? Czy tylko dlatego, że jest twój, że masz nabyte jakieś tam własne świetne stosunki i doświadczenie z pracą na Fx - ja mam odinstalować IE?

Jedynie budda86 przedstawił mi (za drugim razem) argumenty analityczne o charakterze definicji, objaśniając posiadaną wiedzę na temat: IE vide Fx. Tym samym jego opinia kwalifikuje się pod tzw. sąd syntetyczny, kiedy orzeczenie wykracza poza podmiot (czyli w tym wypadku mnie - oponenta) i w efekcie poszerza (moją) wiedzę.
Jego wypowiedź była niestronnicza i pozapodmiotowa, podczas gdy ty kierowałeś się własnym widzimisię szkalując IE, a zwłaszcza miliony jego "niuświadomionych" (tym, że TY używasz Fx bo tylko taki wniosek z tego wyciągnąłem) użytkowników.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 05.04.2011 8:04#203

@rospuda (niezalogowany): "Niby dlaczego przeciwstawiasz moim doznaniom swoje a posteriori"
Niby gdzie? :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 05.04.2011 12:12#204

"Czy teraz pojmujesz, czemu i Chińczycy używają głównie IE?"
http://windows7.pl/aktualnosci/ie6-nie-zginie-dopoki-uzywaja-go-chinczycy.html

Avatar
rospuda (niezalogowany) | 05.04.2011 17:16#205

@DannyPL

Nadal nie rozumiesz: kiedy przyjdzie pora Chińczycy zmienią przeglądarkę na swoją. Czy mam napisać artykuł, żebyś mógł się nim podpierać jak tym cytowanym? Ludzie, kiedy zaczniecie sami używać szarych komórek!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 05.04.2011 18:38#206

@rospuda (niezalogowany)
Bez obaw. Zrozumiałem to "Póki co". Tyle że zadałeś pytanie i nie udzieliłeś na nie sensownej odpowiedzi. Bo trudno uznać za odpowiedź Twój wywód o chińskich studentach w Stanach Zjednoczonych czy też czepianie się amerykańskiego sposobu myślenia. Co swoją drogą trochę mnie rozbawiło, bo Amerykanie przeważnie wybierają IE.

Avatar
Łajka (niezalogowany) | 05.04.2011 23:14#207

A ja wybrałem Operę bo tworzą ją Europejczycy, także Polacy. Poza tym jest według mnie ciekawsza od produktu amerykańskiego. IE nie reaguje zbyt szybko na nowości i tym samym nie nadąża za konkurencją. Zresztą wszystkie dodatki w Windowsie są obliczone na przeciętne wymagania, bo wiadomo, że grafik i tak zainstaluje lepszy program graficzny, biznesmen lepszy program pocztowy i menadżera zadań, itp. Chwała Microsoftowi, że w jednym pakiecie daje wszystko, bo nie każdy potrzebuje zaraz profesjonalnego programu we wszystkich dziedzinach, zresztą nawet nie potrafiłby z niego korzystać w pełni. Są to zazwyczaj drogie softy, co innego właśnie przeglądarki czy poczta - ale proszę zwrócić uwagę, że nie zawsze tak było i nawet za używanie Opery trzeba było swojego czasu płacić, do dzisiaj płacimy za TheBata do poczty i co lepsze organizery, programy graficzne, itp. Microsoft oferuje zawsze standardowe wyposażenie w ramach zakupionego systemu od notatnika, kalkulator po obsługę dvd i muzykę toteż dlaczego akurat w przypadku przeglądarki miałoby być inaczej, choćby nawet inne byłby już dawno darmowe oferując więcej niz tylko standardowe funkcje?

Avatar
lolek001 (niezalogowany) | 06.04.2011 16:36#208

Żenada! Mam IE 5.5 - 9.0 bo muszę testować stronki i nie zmierzam używać go do innych celów ... nawet jeśli za jego pomocą można sobie przypiąć gdzieś tam waszego ludka, zaparzyć kawę lub wyprowadzić psa na spacer. Jedyna rzecz, która mi się spodobała w nowej odsłonie to świeży i lekki interface ... ale niestety pomysł nie jest nowy.

Pozdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
czacha_25 | 08.04.2011 14:19#209

Witam,
Pierwsze spostrzeżenia po zainstalowaniu ie9 na wiście, rozwaliło mi pasek boczny, w programie pocztowym Windows Mail nie widać załączników. Więcej nie sprawdzałem. IE9 odinstalowałem i wszystko wróciło do normy. Nie polecam!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hmo | 09.04.2011 15:03#210

Moim skromnym zdaniem IE nigdy nie dorowna Operze. Opera jest przede wszystkim nie tyle szybsza co bezpieczniejsza od IE. Tyle w temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
libros | 11.04.2011 8:12#211

Pobrałem ie9, używam i nie przeżywam. Gmail dwa razy szybszy i wreszcie ff nie jest króliczkiem do gonienia. Wystarczył mi pasek narzędzia i wszystko wróciło do normy. Wziąłem google.pl i co chila miałem reklamę chrome. Podumałem i wkleiłem na stronę startową pełny adres z paska wyszukiwań google.com... i mam google, a zainstaluj chrome poszło w niepamięć. Teraz na dole wyświetla mi się pasek info, że pobrane, czy wyczyszczone, czy coś jest ze stronką nie tak moralnie i przyzwyczaiłem się. IE9 chciał formanta acivex, to dałem mu silverlighta i ładnie pokazuje. Zielony pasek u góry, to identyczny z tym co miałem na pulpicie, więc nie mam się o co droczyć. W sumie - ff mi już nie potrzebny. Sprawdzania wyrazów też mi nie potrzeba, bo mam w wordzie dokument, gdzie piszę maile i potem skąd je wklejam do poczty. Przez to nie muszę magazynować wysłanych na poczcie. Pasujące teksty wciąż mogę wklejać z dokumentów. Jak kto chce sprawdzania, to może mieć wind.mail. To nie boli, ale żre pamięć. FF też jest nielekki dla systemu. Ja nie żałuję, że pobrałem aktualizację ie9. Wiem, że człowiek przyzwyczaja się do starszych wersji programów, ale gdy wspomnę niedoróby, to chwalę nowe!

Avatar
Microsoft (niezalogowany) | 13.04.2011 17:41#212

Dlaczego IE9 jest o kilka epok gorszy niż FF 3.6, a o kilkanaście niż FF 4.0...

Avatar
Gostkowa (niezalogowany) | 06.08.2011 12:30#213

"Blady2011 | 02.04.2011 13:23#28
Szkoda, że MS olewa użytkowników XP, tak jak olał Viściarzy z brakiem WMP 12"

przepraszamy, że nie ma wsparcia dla Win98


"Voltar | 02.04.2011 15:04#73
Fajny news. Tragiczna koszula. oglądają pana miliony internautów, to wypada się ubrać jak człowiek."

wyglądu informatyka się nie komentuje. tako rzecze mój tato informatyk

mati75 | 02.04.2011 21:20#137
Docent jak prawdziwy informatyk we flanelowej koszuli w kratkę.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av