Tomb Raider, kilka uwag
Każdy tak zachwalał grę, że aż musiałem zagrać i
- fabuła nie powala, naciągana jest - dialogów w grze jest mało (rzadkie są) i są krótkie, nieciekawe - przez całą grę skaczemy jak jakaś małpa- z ciekawości strzeliłem w beczkę ze zwykłej (niezapalonej) strzały i BOOOM, beczka wyleciała w powietrze, strzelałem w kolejne i wylatywały też. Twórcy chyba przesadzili z brakiem realizmu (może patch jakiś by to naprawił, ale nie chciało mi się instalować, gra dobrze działała i nudna była, bym zwracał uwagę na błędy drobne)
- jeśli są jakieś drzwi zamknięte i bohaterka nie może ich normalnie otworzyć ciągnąc je z całych sił, to wystarczy przyczepić linę i bohaterka bez problemu ciągnie za linę z identyczną siłą i drzwi bez problemu otwiera
- są zabarykadowane deskami miejsca i nasza dzielna Lara nie rozwali ich w normalny sposób, ale wystarczy użyć shotguna, już jeden strzał potrafi rozwalić wszystkie deski w mak, brawo twórcy
- AI przeciwników jest żałosne jak w grach na Pegazusa, ale tak w wielu współczesnych grach jest, twórcy wolą rozwijać grafikę, a AI zostawić i później mamy idiotycznych przeciwników i zero satysfakcji z ich zabijania, bo znamy ich zachowanie w 100% na pamięć, tacy są przewidywalni
- głupie skrypty w grach (są miejsca, gdzie spamują ci przeciwnikami i jeśli stoisz w miejscu to chyba odradzają się w nieskończoność, po takim paro minutowym kampieniu umarłem i po wczytaniu gry postanowiłem zabić najbliższych 2 NPC i lecieć na chama do przodu i okazało się, że respawn nieskończony znika! i tak jest w dalszych częściach gry, zamiast bawić się w zabijanie, lepiej czasem pobiec na chama 20 metrów do przodu i mieć pewność, że nie zrespawnuje się nikt)
- głupia bohaterka, widzi zagrożenie i zamiast przygotować broń lub choćby zwykły nóż, to idzie sobie dalej jakby była w budynku FBI pilnowana przez agentów, a gracz już wie, że na 100% zaraz wyskoczy coś i że bohaterka upadnie na ziemię i będzie miała problemy z obroną. Irytujące takie skrypty i zachowanie bohaterki.
- twórcy gry lubią spamować przeciwnikami i gracz się zanudza monotonnym strzelaniem do przeciwnika numer 4763, samych typów przeciwników jest może 3? (mam na myśli tych, którymi spamują)
- mało broni, nieciekawe
- mapa zaprojektowana w głupi sposób, wygląda to tak jakby przeciwnicy powiedzieli "hej Lara, będziemy z tobą walczyć niebawem więc weź nam zaprojektuj bazy w taki sposób byś mogła wspinać się na luzie i dostać do nas, ukrywać się i koniecznie ustaw mnóstwo beczek, które wybuchają, wtedy szybciej nas rozwalisz". No i tak cała mapa wygląda.