r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Dotrzyj do młodzieży, a będziesz popularny na polskim Facebooku

Strona główna AktualnościINTERNET

Facebook w Polsce jest bezkonkurencyjny. Mimo iż Instagram i Snapchat mają coraz więcej użytkowników, to nadal portal społecznościowy Marka Zuckerberga pozostaje na swojej pierwszej, silnej pozycji. Dodatkowo nic nie zapowiada, aby to miało się zmienić. Warto więc przyjrzeć się najpopularniejszym stronom na Facebooku.

Według najnowszych danych dostępnych na Socialbakers największą popularnością w Polsce cieszy się strona Facebook for Every Phone, polubiło ją prawie 2,4 miliona polskich użytkowników. Wrażenie robi również liczba wszystkich fanów, jest ich bowiem ponad 515 milionów. Czym jest ten niezwykle popularny Facebook for Every Phone? Na stronie portalu znajdziemy wyjaśnienie: Facebook for Every Phone aplikacja Facebooka przygotowana dla szerokiej gamy telefonów wielofunkcyjnych. Jest ona szybsza niż serwis dla urządzeń przenośnych (m.facebook.com) i bardziej przypomina aplikację dla smartfonów.

Na drugiej pozycji znalazła się strona Serce i Rozum, a na trzeciej operator sieci komórkowej Play. Każda posiada ponad 2 mln fanów i swoją popularność zawdzięczają między innymi reklamom, które docierają głównie do młodych osób. Na następnej, czwartej pozycji znalazło się Radio ESKA, które ma ponad 1,8 mln fanów. Głównie skierowane jest ono dla młodych osób i to dzięki temu może pochwalić się sporą liczbą lajków na Fecebooku. Kolejne miejsca należą do następujących stron: Wiedza bezużyteczna, Orange, Demotywatory, KWEJK.pl, McDonald’s i Tymbark.

r   e   k   l   a   m   a

Interesująco przedstawia się ranking najpopularniejszych marek. Wynika z niego, że na największą liczbę fanów mogą liczyć operatorzy sieci komórkowych. Pierwsze miejsce należy do Play, a drugie do Orange. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazł się jeszcze Plus na siódmej pozycji. Mimo iż premiery kolejnych smartfonów cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, a logo Apple jest w stanie rozpoznać niemal każdy, to na liście znalazła się tylko jednak firma technologiczna – Samsung Polska.

Na liście celebrytów z największą liczbą lajków przeważają Polacy. Pierwsze trzy miejsca wyglądają następująco: Kamil Bednarek (1,43 mln), Ewa Chodakowska (1,39 mln), Eminem (1,22 mln). Następne pozycje należą do stron: CLEO (1,22 mln), Robert Lewandowski (1,21 mln), Vin Diesel (1,18 mln), SA Wardęga (1,17 mln), Shakira (1,13 mln), Rihanna (1,07 mln) i Adele (1,05 mln).

Warto jeszcze przyjrzeć się liście najpopularniejszych polskich stron biorąc pod uwagę również fanów z innych państw. Tutaj liderem jest Robert Lewandowski, który ma prawie 7 milionów fanów. Na drugiej pozycji, ze znacznie gorszym wynikiem znalazł się Wojciech Szczęsny – 2,5 mln lajków. Następne pozycje niemal nie różnią się od rankingu przedstawiającego najpopularniejsze strony tylko w Polsce. Spowodowane jest to tym, że reszta stron swoją popularność zawdzięcza głównie polskim użytkownikom portalu.

Dzięki danym opublikowanym przez NapoleonCat możemy również sprawdzić listę najpopularniejszych polskich profili na Instagramie. Dodatkowo autorzy udostępnili również informacje o liczbie polubień i komentarzy do opublikowanych postów w okresie od 24 czerwca do 23 lipca. W związku z tym, że badanie pochodzi z końca lipca, to postanowiliśmy zaktualizować liczbę obserwujących. Na pierwszym miejscu znalazł się Robert Lewandowski (_rl9) – 2,68 mln obserwujących. Druga pozycja należy do Joanny Kuchty (joannakuchta) – 650 tys. obserwujących. Kolejna miejsca przedstawiają się następująco: Suchar Codzienny (sucharcodzienny) – 530 tys., Joanna Krupa (joannakrupa) – 493 tys., Anja Rubik (anja_rubik) – 454 tys., Ewa Chodakowska (chodakowskaewa) – 447 tys., Juliett K. (maffashion_official) – 440 tys. oraz AbstrachujeTV (abstrachujetv) z 437 tys. obserwujących.

Wyraźnie widać, ze na największą liczbę lajków mogą liczyć celebryci, sportowcy, a także marki, które popularnością cieszą się głównie wśród młodych osób. To często młodzi użytkownicy należą do tych najaktywniejszych, posiadają oni setki polubionych stron na których lajkują i komentują udostępnione posty. Dodatkowo młode osoby na portalach społecznościowych spędzają multum czasu. W związku z tym wiele stron chce z udostępnionymi materiałami dotrzeć przede wszystkich do tego grona odbiorców.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.